Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 20°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

Parcările de reşedinţă din faţa blocurilor D21, D22, D24, finalizare curând

Published

on

Printre multe investiții și proiecte, Primăria Municipiului Călărași a identificat soluții pentru problema loculor de parcare insuficiente din zona blocurilor din municipiul reședință de județ. În acest sens, mai multe parcări interioare și exterioare din zonele re reședință au intrat într-un amplu program de reabilitare. 
Astăzi, 7 iulie, autoritățile locale anunță că, în zona blocurilor D21, D22, D24, parcările sunt aproape gata, fiind realizate aproximativ 100 de locuri de parcare.
“Lucrările de modernizare a parcării de reşedinţă din faţa blocurilor D21, D22, D24 sunt aproape de finalizare. Estimăm să amenajăm în jur de 100 de locuri de parcare.”- scrie primarul Marius Dulce într-o postare pe pagina de Facebook.
De asemenea lucrările din zona cuprinsă între Şcoala Gimnazială Tidor Vladimirescu şi Banca Raiffeisen (Piaţa Orizont) se apropie şi ele de sfârşit. Autoritățile locale au avut în vedere amenajarea unor locuri de parcare în spatele băncii Raiffeisen şi în zona blocurilor I1, I2, I4, I23, I24, I25, M19 şi M20 pe care, desigur, le vor atribui cetăţenilor. Investiţia este susţinută de la bugetul local și realizată de Serviciul Public Pavaje Spaţii Verzi.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

CJ Călărași convoacă ședința ordinară din 27 noiembrie: 14 proiecte pe masa consilierilor județeni

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va reuni miercuri, 27 noiembrie 2025, de la ora 11:00, în sala „Mihai Arbăgiic”, într-o ședință ordinară care include 14 proiecte de hotărâre, majoritatea vizând administrarea patrimoniului public, reorganizări în instituțiile medicale și proceduri tehnice necesare pentru investițiile în derulare.

🔹 Administrarea domeniului public și clarificări patrimoniale

Primele proiecte vizează:

  • constatarea încetării mandatului unui consilier județean, conform prevederilor legale;
  • dezmembrări și actualizări cadastrale pentru imobile din Călărași și Independența, aflate în domeniul public al județului;
  • transmiterea sau preluarea unor terenuri între CJ Călărași și UAT-uri, necesare pentru lucrări administrative și proiecte viitoare;
  • modificarea Contractului-cadru de concesiune încheiat între CJ Călărași și firma COSLO – ZINCA.

🔹 Drumuri județene: încadrări funcționale și noi proceduri tehnice

Un proiect important prevede aprobarea încadrării în categoria funcțională a mai multor drumuri județene și comunale, etapă obligatorie pentru investițiile viitoare în infrastructură și pentru accesarea fondurilor necesare modernizării acestora.

🔹 Investiții în sănătate: organigrame și documentații actualizate

Pe ordinea de zi se află și trei proiecte care privesc modificarea Statului de funcții în:

  • Spitalul de Psihiatrie Săpunari,
  • Spitalul Județean de Urgență „Dr. Pompei Samarian”,
  • Spitalul de Pneumofiziologie Călărași.

De asemenea, consilierii vor dezbate actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul de dezvoltare a infrastructurii medicale ambulatorii, un obiectiv major pentru modernizarea serviciilor de sănătate din județ.

🔹 Educație și consultare publică

Un alt punct prevede aprobarea participării CJ Călărași la formarea Consiliului Consultativ VET la Colegiul Economic Călărași, pentru întărirea relației dintre mediul educațional și piața muncii.

Advertisement

🔹 Finalul ședinței – secțiunea „Diverse”

După votarea celor 14 proiecte, consilierii vor putea ridica și alte aspecte în cadrul secțiunii „Diverse”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

LUCRĂRI DE MODERNIZARE ÎN CIMITIRUL „SFÂNTUL LAZĂR” DIN CĂLĂRAȘI: GARDURI NOI ȘI REORGANIZAREA ZONEI DE ACCES

Published

on

Cimitirul „Sfântul Lazăr” din municipiul Călărași trece, în aceste zile, printr-un amplu proces de modernizare. Administrația Cimitirelor a anunțat că se lucrează la montarea gardurilor aferente extinderii noi (NEX), dar și la reorganizarea completă a zonei de acces, astfel încât spațiul să fie mai bine structurat și mai ușor de utilizat de către vizitatori.

Potrivit reprezentanților instituției, obiectivul principal este îmbunătățirea condițiilor pentru cetățenii care își vizitează apropiații și crearea unui cadru mai îngrijit și mai sigur. Lucrările includ atât componenta de delimitare a noilor parcele, cât și investiții în ordonarea căilor de intrare.

Administrația transmite locuitorilor mulțumiri pentru înțelegerea acordată în perioada lucrărilor, precizând că disconfortul este temporar, iar beneficiile vor fi vizibile imediat după finalizarea intervențiilor.

Reamintim că modernizarea cimitirelor din Călărași face parte din demersul municipalității de a aduce la standarde mai bune infrastructura urbană și zonele de utilitate publică.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea: „Primăria Oltenița nu va fi afectată de reducerea de personal. Nu avem o organigramă sufocată”

Published

on

În contextul reformei anunțate de Guvern pentru reducerea personalului bugetar, primarul Mihăiță Beștea afirmă că administrația locală din Oltenița nu va fi puternic afectată. Primăria funcționează deja cu un număr echilibrat de angajați și are posturi vacante disponibile.

Reforma administrației publice, care prevede o posibilă reducere cu 10–20% a personalului din instituțiile locale, a fost unul dintre subiectele abordate de jurnaliști în conferința de presă a primarului Mihăiță Beștea.
„Dacă nu m-ar fi auzit nimeni, aș fi spus că măsura ar putea fi chiar benefică, pentru că ar aduce economii. Dar, pentru că trebuie să rămân diplomat, spun că nu ne afectează semnificativ”, a declarat edilul.

Primarul a explicat că Primăria Oltenița nu a depășit limitele legale de angajare, iar structura actuală este una eficientă.
„Spre deosebire de alte primării, noi nu am mers niciodată cu organigrama la maximum. Avem posturi vacante și ne organizăm astfel încât cei care ar putea fi vizați de reduceri să fie cât mai puțini”, a precizat Beștea.

Administrația locală a început deja o analiză internă pentru a optimiza activitatea serviciilor, fără a afecta calitatea muncii sau relația cu cetățenii.
„Nu e vorba doar despre cifre, ci despre eficiență. Sunt servicii care pot fi îmbunătățite prin digitalizare, dar avem nevoie de oameni care să știe să le gestioneze. Scopul nostru este să păstrăm un aparat administrativ funcțional și motivat”, a adăugat primarul.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading