Connect with us

Știri

Parc între blocuri, bucuria călărășenilor din zona de mal

Parcul din zona blocurilor C, realizat de Primăria Călărași, se pare că este o adevărată pată de culoare pentru locatarii din zona de mal a Călărașiului, dar mai ales o bucurie pentru cei mici. Lucrările demarate la jumătatea lunii iunie anul acesta, au fost finalizate în această săptămână, rezultatul fiind unul fără reproș.

Locația a fost identificată ca fiind oportună pentru o astfel de construcție datorită solicitărilor venite din partea locatarilor care și-au exprimat dorința de a avea un loc de joacă pentru cei mici, ferit de pericole, aproape de casă.

Știri

DE LA 1 IULIE, FACTURILE EXPLODEAZĂ: GUVERNUL OPREȘTE PLAFONAREA LA ENERGIE

După patru ani de subvenții uriașe, statul renunță la plafonarea prețurilor la energie electrică. Facturile vor crește considerabil, iar mulți consumatori nu înțeleg de ce. Agentul imobiliar Șerban Trâmbițașu explică mecanismul din spatele crizei.

Începând cu 1 iulie 2025, plafonarea prețurilor la energia electrică se va încheia oficial, iar efectele se vor resimți rapid în buzunarele consumatorilor. Măsura, aplicată încă din 2021, a permis românilor să plătească tarife reduse pentru electricitate, indiferent de venit sau consum. Însă sistemul s-a dovedit nesustenabil, costând statul peste 30 de miliarde de lei în doar patru ani.

Cum a funcționat plafonarea?

Din 2021, guvernul a plafonat prețul energiei după cum urmează:

  • 0,68 lei/kWh pentru consumatori cu un consum lunar de sub 100 kWh

  • 0,80 lei/kWh între 100 și 255 kWh

  • 1,10 lei/kWh  (chiar 1,30 lei)  pentru cei care depășesc 255 kWh

Prețul real al energiei, însă, era de aproximativ 1,5 lei/kWh, sumă care include achiziția de pe piață, transportul, distribuția și costurile operaționale ale furnizorilor. Diferența era acoperită de stat, prin subvenții plătite furnizorilor de energie.

Advertisement

Subvenții întârziate, credite bancare și profituri minime

Problema majoră identificată de Șerban Trâmbițașu este modul în care funcționa acest mecanism:
Furnizorii (precum PPC, E.ON, Engie, Electrica) erau obligați să plătească energia pe loc către producători, însă își primeau banii de la stat cu întârzieri de până la 18 luni. Pentru a acoperi aceste diferențe, firmele s-au împrumutat la bănci, cu dobânzi de 7–8%, într-un context în care profitul mediu anual din furnizarea de energie nu depășește 3%.

Această presiune a determinat retragerea unor jucători importanți de pe piață, precum ENEL și CEZ, iar alții, cum este E.ON, se pregătesc de ieșire. În locul lor, intră fonduri de investiții precum PPC Grecia, interesate de investiții în producția locală de energie.

Cine a beneficiat? Toți – și nimeni

Un alt punct sensibil este faptul că plafonarea a fost aplicată generalizat, fără a ține cont de venitul consumatorului. Astfel, atât un pensionar cu 300 de lei pe lună, cât și un proprietar cu mai multe apartamente închiriate au plătit același tarif subvenționat. Trâmbițașu atrage atenția că statul ar fi trebuit să direcționeze ajutorul doar către categoriile vulnerabile, nu către întreaga populație.

„Eu, personal, am beneficiat de reducere, dar nu aveam nevoie. Plătesc Netflix și ies la restaurant. În schimb, o persoană cu venituri minime chiar avea nevoie de acel sprijin”, spune Trâmbițașu.

Hidroelectrica, soluția de avarie?

Mulți români s-au mutat recent la Hidroelectrica, companie care produce 25% din energia națională și oferă prețuri mai mici direct către consumator. Totuși, infrastructura sa nu poate susține un număr mai mare de clienți, iar o parte din energia produsă este deja vândută altor furnizori.

Mai mult, Hidroelectrica vinde mai ieftin populației decât furnizorilor, fapt ce dezechilibrează piața și creează discrepanțe între ofertele existente.

Advertisement

Ce ar fi trebuit să facă statul?

În opinia lui Trâmbițașu, în loc să cheltuie miliarde pe subvenții, guvernul ar fi trebuit să:

  • Investigheze masiv în producția internă de energie
  • Aplice plafonarea doar pentru consumatorii vulnerabili
  • Modernizeze sistemele de monitorizare și distribuție
  • Educe populația în privința eficienței energetice

Continue Reading

Știri

AJOFM Călărași: Absolvenții promoției 2025 sunt așteptați să se înregistreze pentru sprijin în integrarea pe piața muncii

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Călărași a transmis un apel public adresat absolvenților promoției 2025, reamintindu-le acestora că, în termen de 60 de zile de la absolvire, sunt așteptați să se înregistreze în evidențele agenției pentru a beneficia de o serie de servicii gratuite și facilități financiare destinate sprijinirii integrării lor pe piața muncii.

Potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca persoană în căutarea unui loc de muncă reprezintă o etapă obligatorie pentru accesarea drepturilor acordate prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.

Ce beneficii pot obține absolvenții:

  • Informare și consiliere profesională personalizată;
  • Mediere pentru identificarea unui loc de muncă;
  • Acces la cursuri gratuite de formare profesională;
  • Facilități financiare, conform legii.

Actele necesare pentru înregistrare:

  • Actul de identitate (în original);
  • Actele de studii sau adeverința care să ateste data absolvirii (în original);
  • CV în format Europass.

Este important de precizat că sunt vizați toți absolvenții, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de Bacalaureat. De asemenea, elevii cu situația școlară neîncheiată se pot înregistra în termen de 60 de zile de la promovarea examenelor de corigență, conform datei menționate în adeverința eliberată de instituția de învățământ.

Pentru mai multe informații, absolvenții sunt încurajați să se adreseze direct AJOFM Călărași sau să acceseze canalele oficiale ale instituției.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Ședință ordinară a Consiliului Local Călărași, programată pe 26 iunie

Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, joi, 26 iunie 2025, ora 16.30, în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi și prin mijloace electronice, respectiv aplicaţia whatsapp/SMS, cu următoarea ordine de zi:
📍 Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune pentru imobilul ,,CASA”, situat în municipiul Călăraşi, strada Ion Heliade Rădulescu, nr. 3, judeţul Călăraşi.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru ,,Construire fabrică de confecţii textile şi anexe, amenajare accese auto şi pietonale, realizarea de parcaje la sol, amenajare spaţii verzi plantate, alei carosabile şi pietonale, amplasare semnale publicitare, branşamente la utilităţi, împrejmuire tern, organizarea execuţiei lucrărilor”, situat în municipiul Călăraşi, strada Prelungirea Sloboziei, nr. 11E, judeţul Călăraşi, nr. cadastral 30804.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii, a statului nominal de personal şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale Aparatului de specialitate al primarului municipiului Călăraşi.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Serviciul Public Pavaje Spaţii Verzi Călăraşi.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Căminului pentru persoane vârstnice ,,Sf. Antim Ivireanul” Călăraşi.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea procedurii de publicare a listelor contribuabililor, persoane juridice, care înregistrează precum şi a celor care nu înregistrează obligaţii fiscale la bugetul local.
📍 Proiect de hotărâre privind convocarea adunării foştilor proprietari deposedaţi sau moştenitorii acestora care au solicitat terenuri în termenul legal, pentru alegerea reprezentanților proprietarilor în Comisia locală pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor din municipiul Călărași.
📍 Proiect de hotărâre privind declararea unui imobil – teren, în suprafaţă de 2228 mp, având număr cadastral 38131, situat în municipiul Călăraşi, bun de uz şi interes public local.
📍 Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Anexei 1 la H.C.L. nr. 49/29.03.2018 privind aprobarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al municipiului Călărași.
📍 Proiect de hotărâre pentru revocarea H.C.L. nr. 256/17.12.2024 privind modificarea poziției 77, lot C11, din Anexa 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 108/30.05.2024 privind inventarul actualizat al bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al UAT Municipiul Călărași.
📍 Proiect de hotărâre pentru revocarea H.C.L. nr. 244/05.12.2024 pentru modificarea poziției 1549 din Anexa 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 108/30.05.2024 privind inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al UAT Călărași.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren având numărul cadastral 35778, cu suprafața de 2091 mp, situat în strada Miron Costin, numărul 15B, municipiul Călărași.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de priorităţi a persoanelor îndreptăţite să beneficieze de un teren în vederea construirii unei locuinţe proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003.
📍 Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al municipiului Călăraşi pe anul 2025.
📍 Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărării Consiliului Local nr. 42/27.03.2025 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici pentru investiţia în cadrul proiectului cu titlul „Îmbunătățirea transportului public de călători în municipiul Călărași și creșterea performanțelor acestuia prin crearea unui sistem inteligent de management al traficului și monitorizare video, bazat pe instrumente inovative și eficiente”.
📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul cu titlul „Îmbunătățirea transportului public de călători în municipiul Călărași și creșterea performanțelor acestuia prin crearea unui sistem inteligent de management al traficului și monitorizare video, bazat pe instrumente inovative și eficiente”.
📍 Proiect de hotărâre privind emiterea avizului pentru prestarea activităților de servicii funerare de către societatea FUNERARE MILITARU SRL.
📍 Diverse.

Continue Reading