Connect with us

Știri

Palatul Prefecturii din Călărași, transformat într-un Centrul Socio-Cultural

Proiectul privind reabilitarea Palatului Prefecturii din Călărași, una dintre cele mai impunătoare clădiri din județul Călărași, va fi finalizat în anul 2024. După ani de zile în care clădirea a stat în paragină, CJ Călărași a preluat clădirea în februarie 2022, moment în care au fost demarate lucrările de reabilitare a Palatului Administrativ. În corpul central al clădirii, proiectul prevede realizarea unei zone dedicate muzicii, astfel va fi înfiițat centrul artistic, conceptul proiectului fiind de a păstra arhitectura clasică cu tehnologic modernă a secoclului XXI. 

Reprezentanții CJ Călărași împreună cu reprezentanții companiei constructorului responsabil cu lucrările de reabilitare, au efectuat o vizită la Palatul Administrativ din municipiul Călărași în data de 27 aprilie. Lucrările de reabilitare a clădirii au atins un procent de 50 la sută, conform constructorului, și se estimează că vor fi finalizate până la sfârșitul lunii aprilie 2024.

Vasile Iliuță, președinte CJ Călărași: ,,Avem o investiție a județului Călărași care a început în urma cu 3 ani de zile. Investiția a fost, să spunem, după corecția financiară pe care a suferit-o. A ajuns la 77 de milioane de RON. Consiliul Județean a contribuit cu 5 milioane de RON, 6 cu tot cu cheltuielile de proiectare și diferența de 71 de milioane de RON de CNAIR. ”

Reprezentanții Consiliului Județean Călărași au fost informați cu privire la stadiul lucrărilor și au avut ocazia să viziteze clădirea în curs de reabilitare. Aceștia au declarat că sunt impresionați de ritmul în care se desfășoară lucrările și că așteaptă cu nerăbdare finalizarea lor.

Advertisement

Daniela Mihai, director adj. Direcția Tehnică de Dezvotlare a CJ: ,,Să redăm cetățenilor singurul palat pe care îl avem în Bărăgan, palat construit la 1895. S-a construit în 3 ani de zile. A fost o lucrare de forță. Sunt câteva palate de genul acesta. Avem și la Silistra, Bulgaria, vecinii noștri. Am obținut hotărâre de Guvern în septembrie 2022. Speram ca la anul, 30.04. să refuncționalizăm partea de Muzeul Muzicii.”

Palatul Administrativ a fost construit în anul 1980 și reprezintă un monument național cu o istorie importantă, fiind cuprins în Lista Monumentelor Istorice din România.  Reabilitarea sa este un pas important în dezvoltarea infrastructurii orașului.

Știri

Incendiu de proporții în Călărași: 30 de hectare de grâu cuprinse de flăcări în zona Modelu

Duminică, 6 iulie 2025, un incendiu de amploare a izbucnit în zona agricolă Modelu, din județul Călărași, unde aproximativ 30 de hectare de grâu au fost cuprinse de flăcări. Incendiul, aflat încă în desfășurare, a mobilizat un important dispozitiv de intervenție: cinci autospeciale de stingere ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență acționează pentru limitarea extinderii focului și protejarea zonelor învecinate.

Focul a izbucnit în jurul prânzului, pe un teren agricol aflat în plină campanie de recoltare, ceea ce a favorizat extinderea rapidă a flăcărilor.

Până la această oră, nu au fost raportate victime sau pagube materiale în afara culturii agricole afectate.

Vom reveni cu informații pe măsură ce operațiunea de stingere evoluează.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Autogara Obor, controlată de mafia microbuzelor. Călătorii spre Călărași, prinși la mijloc într-un război al transportatorilor

Un adevărat scandal mocnește, zi de zi, în Autogara Obor din Capitală, acolo unde noua rută legală București – Călărași este sabotată de metode care ating zona penalului. Călătorii care vor să urce în microbuzele firmelor călărășene – intrate legal pe piață în urma liberalizării transportului de la 1 iulie – sunt întorși din drum, agresați verbal și îndrumați forțat spre alte mașini, aparținând unei firme deja cunoscute pentru practici neloiale.

„Vin, te scuipă, te înjură, iau oamenii de lângă mașină!”

Șoferii care refuză să cedeze presiunilor vorbesc, cu teamă și resemnare, despre monopolul forțat pe care unii vor să îl păstreze cu orice preț, chiar și cu încălcarea flagrantă a legii:

„Ei au făcut 50 de lei cursa până acum. Acum vin cu 10 lei, doar ca să ne scoată de pe traseu. Dacă rămân iar singuri, o urcă la 100! Se urcă la tine-n mașină și ia călătorii cu japca. ‘Hai cu mine gratis! Hai cu mine 10 lei!’”, povestește un șofer, aproape singur în microbuzul său.

Călătorii sunt zăpăciți, împinși de colo-colo, în timp ce alții, aflați în misiune de „descurajare”, nu ezită să aplice intimidări directe. Un bărbat tatuat, devenit „paznic neoficial” al autogării, le ordonă celor care vor să urce la firmele călărășene:
„Stai la mașină, mă! Ce cauți aici?”

Un sistem cu rădăcini vechi: dosare penale, abuzuri și condamnări

Problema nu este nouă. În spatele haosului din autogară stau ani de practici abuzive tolerate de instituții ale statului.
Potrivit presei, în 2017, Daniela Dobrilă, fost director în cadrul Autorității Rutiere Române – Direcția Licențe, a fost condamnată la 3 ani de închisoare pentru luare de mită, complicitate la spălare de bani și folosirea de informații nepublice.

Advertisement

Mai mult, în același an, a fost trimisă în judecată pentru abuz în serviciu, după ce ar fi suprapus licențe de transport pe ruta Călărași – București, exact traseul care astăzi generează conflictul.

Lucian Carapidis, administratorul SC TUDAN SRL, a reclamat situația la toate instituțiile posibile: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Consiliul Concurenței și Ministerul Administrației și Internelor.

Deocamdată, poliția tace, iar haosul din Autogara Obor continuă nestingherit.

„Este un monopol. Concurență neloială în toată regula! Dar nu se întâmplă nimic…”, adaugă un șofer.

Cât mai costă o călătorie? Cât mai valorează legea?

În tot acest scenariu, prețul unei călătorii București – Călărași a ajuns la 10 lei, doar pentru ca unele firme să rămână singure pe piață, așa cum au făcut ani la rând, când tarifele ajungeau și la 50 lei.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Meci de vis pentru Spicul Vâlcelele: amical de gală împotriva Rapidului București!

Un moment istoric pentru fotbalul din județul Călărași! Echipa Spicul Vâlcelele a disputat, sâmbătă, un meci amical de prestigiu împotriva uneia dintre cele mai iubite și titrate formații din România – FC Rapid București.

Partida s-a desfășurat pe terenul de la Baza Constructorul Mobexpert din București, iar pentru echipa călărășeană a fost o adevărată onoare să se afle față în față cu o formație de Liga 1, cu o istorie bogată și o galerie legendară.

Pe lângă emoția întâlnirii, meciul a fost și o lecție de profesionalism și angajament, în care Spicul Vâlcelele a reușit să-și testeze potențialul în compania unui adversar de top. Atmosfera de pe teren a fost una de respect reciproc, iar intensitatea jocului a pus la încercare pregătirea fizică și tactică a echipei din Vâlcelele.

Întâlnirea a avut și o încărcătură emoțională aparte: în prezentul lot al Spicului se regăsesc jucători care au scris, la rândul lor, pagini din istoria Rapidului:

Advertisement
  • Marian Vlada, actualul antrenor principal și fost atacant important al giuleștenilor
  • Raul Costin, mijlocaș experimentat care a evoluat pentru Rapid și alte echipe din Liga 1
  • Bogdan Barbu, jucător care a purtat tricoul vișiniu în anii săi de glorie

„A fost un moment cu adevărat special pentru clubul nostru. Ne motivează să muncim și mai mult pentru a ne atinge obiectivele. Mulțumim Rapidului pentru invitație și pentru ospitalitate!”, au transmis reprezentanții Spicului Vâlcelele.

Meciul cu Rapid va rămâne un reper important în istoria clubului și un imbold în plus pentru noul sezon competițional.

Continue Reading