Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 8°C | Anul XI Nr. 540

La zi

Nivelul Dunării a scăzut extrem de mult. Situația navigației pe Dunăre sectorul din Călărași

Published

on

Mai multe nave au eșuat pe Dunăre la intrare în țară după ce nivelul apei a scăzut periculos de mult din cauza secetei. Specialiștii spun că situația seamănă cu vara anului 2003 când Centrala nucleară de la Cernavodă a fost oprită.

Insula de nisip din dreptul orașului Galați, apărută de câteva săptămâni, arată că Dunărea este în scădere. Hidrologii se așteaptă la minime istorice. Hidrologii sunt îngrijorați pentru că situația este asemănătoare și pe mai multe râuri din țară. În unele localități din Moldova, oamenii le-au cerut preoților să facă slujbe speciale pentru ploaie după ce le-au secat fântânile. Cota Dunării este atât de scăzută la Galați încât mira e îngropată practic în noroi.

Autoritățile au precizat că navigația pe fluviu ar putea deveni periculoasă în aceste condiții. Deja câteva nave care transportau barje au eșuat, după ce vecinii de la sud de Dunăre nu și-ar fi respectat partea de dragare.

JUDEȚUL CĂLĂRAȘI, ÎN AFARA PERICOLULUI?

foto: canalsud.ro / Anghel Constantin căpitan șef de port la Căpitănia Portului Călărași

foto: canalsud.ro / Anghel Constantin căpitan șef de port la Căpitănia Portului Călărași

Potrivit CanalSud.ro, în sectorul cuprins între km 330- 400 navigația se desfășoară în condiții normale, nu sunt probleme cu pescajele, momentan navigația bacurilor de trecere România-România, adică Călărași-Regie este în regulă, nu sunt probleme. Nici pentru bac-ul România-Bulgaria, km 375 Chiciu si km 382 Aidemir, zona din Bulgaria. (…) Dacă se va ajunge la o cotă de -50 la Călărași, atunci vom discuta de probleme la circulația navelor mai mari pe sectorul km 345 spre Cernavodă, dar vom discuta la acel moment.” – a precizat pentru sursa citată, Anghel Constantin, Căpitania Portului din Călărași.

La intrarea în țară, debitul Dunării este la jumătate din cât ar fi trebuit să fie. Mihai Popescu, șeful serviciului hidrotehnic  -AFDJ Galați, a declarat, pentru știrileprotv, că „deocamdată, nu suntem la un nivel istoric. În 2003 a fost nivel istoric cu 1800 mc/s la intrare. An în care, vă aduceţi aminte, s-a oprit și centrala termonucleară de la Cernavodă”.

Secetă și pe multe râuri din țară

Și râul Siret este aproape de un minim istoric. Oamenii din zonă au precizat că nu au mai văzut râul la un nivel atât de scăzut de foarte mulți ani, iar multe dintre fântâni au rămas fără apă.

Advertisement

Irina Lucaveţchi, directorul Adminstraţiei Bazinale de Apă Siret, a afirmat că „în momentul de faţă, debitul la staţia Drăgeşti la intrarea în judeţul Bacău este de 19 mc/sec faţă de o medie a lunii iulie de 112 mc/sec”.

Și în vestul țării, Mureșul are un debit de doar 66 metri pe secundă față de 192 metri. Pe apa acestui râu se bazează milioane de români, dar și vecinii maghiari.

Și mai gravă este situația pe cele trei Crișuri, care au cu debite și de șapte ori mai mici.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

COD GALBEN DE CEAȚĂ ÎN CĂLĂRAȘI ȘI SUDUL ȚĂRII – VIZIBILITATE REDUSĂ, ȘOFERII, ATENȚIE LA DRUM!

Published

on

Meteorologii au emis un Cod Galben de ceață densă valabil de miercuri, 10 decembrie, ora 23:00, până miercuri, 11 decembrie, ora 05:00, fenomen care afectează sud-estul țării, inclusiv județul Călărași.

Potrivit avertizării, în intervalul menționat se va semnala ceață care scade vizibilitatea sub 200 de metri, iar pe alocuri sub 50 de metri, condiții ce pot îngreuna semnificativ traficul rutier, mai ales pe drumurile naționale și județene.

Specialiștii recomandă șoferilor:

  • reducerea vitezei,
  • folosirea luminilor de ceață,
  • evitarea manevrelor bruște și a depășirilor,
  • păstrarea distanței corespunzătoare față de celelalte vehicule.

Aeroporturile și porturile din zonă pot înregistra întârzieri, iar transportul pe apă poate fi afectat de scăderea vizibilității pe Dunăre și brațul Borcea.

Autoritățile rămân în alertă pe timpul nopții, iar meteorologii avertizează că fenomenul se poate prelungi local până în orele dimineții.

Advertisement

Revenim cu actualizări dacă situația o impune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Achiziția microbuzelor electrice pentru elevi, zguduită de un scandal uriaș: dosarul ajunge la Parchetul European după suspiciuni de prețuri umflate și nereguli grave

Published

on

Achiziția microbuzelor electrice destinate transportului școlar, finanțată prin PNRR, se transformă într-un caz național. Un raport al Corpului de Control al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene scoate la lumină discrepanțe inexplicabile, proceduri confuze și suspiciuni de supraevaluare care trimit dosarul direct spre analiza Parchetului European (EPPO) și a Departamentului pentru Lupta Antifraudă (DLAF).

Ce a găsit raportul: diferențe de peste 160.000 de euro pentru același tip de microbuz

Documentul evidențiază că 40 de județe au derulat, în total, 74 de achiziții separate pentru același tip de microbuz (16+1 locuri). Prețurile plătite variază însă într-un mod șocant: între 99.000 de euro și 263.000 de euro pentru un vehicul identic ca specificații.

Această diferență uriașă nu ar fi fost susținută de justificări tehnice sau financiare, iar în unele cazuri termenii de livrare nu ar fi fost respectați. Suspiciunile privind posibile înțelegeri între furnizori sau prețuri supraevaluate au determinat autoritățile să trimită deja sesizări către EPPO și DLAF.

Advertisement

Fonduri europene cu probleme: bani risipiți în loc să ajungă la elevi

Raportul subliniază că fondurile europene trebuie utilizate transparent, cu responsabilitate și în interesul comunităților. În realitate, însă, achizițiile pentru microbuze par să fi devenit o loterie a prețurilor, în care banii destinați elevilor din mediul rural au fost cheltuiți neuniform și, în unele cazuri, netransparent.

Oficial, s-a vorbit despre „economii”. În practică, diferențele dintre costurile reale ale vehiculelor și sumele plătite ridică probleme serioase privind corectitudinea procedurilor.

Ce urmează

– verificarea tuturor diferențelor de preț;

Advertisement

– sesizarea instituțiilor europene de investigare;

– impunerea unor reguli stricte pentru achizițiile publice finanțate din programe europene;

– reevaluarea contractelor și, posibil, recuperarea prejudiciilor.

În timp ce autoritățile se pregătesc pentru controale aprofundate, rămâne întrebarea esențială: cum este posibil ca un microbuz identic să coste într-un județ 99.000 de euro, iar în altul 263.000 de euro?

Pentru elevii din mediul rural, aceste nereguli înseamnă mai puține vehicule, întârzieri și investiții ratate. Iar pentru contribuabili, un nou caz în care banii europeni riscă să fie irosiți în loc să ajungă acolo unde sunt cu adevărat necesari.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

DESCOPERIRE ȘOCANTĂ lângă Parcul Central! O bătrână de 81 de ani, găsită moartă în casă după ce nu a mai răspuns la telefon. Pompierii au spart geamul și au intrat în apartament

Published

on

Sursă foto: CanalSud.ro

Panică și agitație marți seară într-un bloc din zona Parcului Central, unde liniștea a fost ruptă de sirene, bătăi în ușă și țipete de disperare. O femeie de 81 de ani nu a mai răspuns la telefon ore întregi, iar nepoata ei, alarmată că ceva rău s-a întâmplat, a cerut ajutorul salvatorilor.

Pompierii au ajuns imediat la fața locului și, pentru că nimeni nu răspundea din apartament, au fost nevoiți să intre pe geam în locuința de la etajul al doilea. Operațiunea dramatică a atras atenția întregului bloc, vecinii ieșind pe holuri și la ferestre să vadă ce se întâmplă.

Odată intrați, salvatorii au dat peste o scenă tragică: bătrâna era întinsă în casă, fără semne de viață. Echipele SMURD nu au mai putut face nimic pentru a o salva.

Vecinii spun că femeia locuia singură și ieșea rar din apartament. În seara tragediei, nimeni nu și-a imaginat că tăcerea ei ascundea un final atât de dureros.

Advertisement

Autoritățile au preluat cazul, iar familia este în stare de șoc după vestea cumplită. Intervenția pompierilor a fost singura cale de a afla adevărul din spatele ușii închise.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading