Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 3°C | Anul XI Nr. 541

Știri

Nae Sinel, alături de consilierii locali pun pe hârtie proiecte ale orașului Budești

Published

on

Miercuri, 23 mai 2018, consilerii locali ai orașului Budești au fost convocați în ședință ordinară alături de viceprimarul cu atribuții de primar, Nae Sinel. Pe ordinea de zi au fost peste 13 proiecte, plus diverse.

În prima parte a ședinței, Nae Sinel a spus că dorește reorganizare Primăriei Orașului Budești și punerea a mai mulor proiecte în aplicare, acestea fiind destinate dezvoltării orașului. Consilierii prezenți în cadrul ședinței s-au arătat interesati de proiectele primarului, aceștia venind chiar și cu propuneri, sau mici modificări ale proiectelor aflate in desfășurare în acest moment.

 

Primul punct pe ordinea de zi a vizar modificarea Organigramei și a Ștatelor de funcții ale aparatului de specialitate al primarului și ale serviciilor publice de interes local, aflate în subordinea Consiliul Local Budești. Acesta a fost aprobat în unanimitate de către consilierii locali din primărie. Nae Sinel, viceprimarul cu atribuții de primar a spus că dorește reformarea prin restructurare a  cadrelor din primărie, susținând că prin acest act se vor inființa posturi eficiente care să se plieze pe nevoile locuitorilor din Budești. Se vor înființa posturi pentru compartimentul de asistență socială. “V-am spus și vă repet. Suntem singurul oraș declarat din România cu populație majoritară de etnie romă. Decizia vine de la Resurse Umane.” – a spus Nae Sinel

Advertisement

 

Cel de-al doilea punct de pe ordinea de zi a avut ca scop rectificarea bugetului local al orașului Budești. Contabilă șefă a explicat că este o singără rectificare bugetară pentru posturile ce vor fi înființate pentru persoanele ce vor face parte din cadrul angajatilor ce vor verifica lăuzele, copiii din grădinițe, avem nevoie de un asistent comunitar, Surdu Iulian, din Oltenița, a fost asistentă la Budești, în spital. Acum a preluat-o primăria Budești, în 2010.   iar  plățile pentru noile posturi vor veni prin virament de la Direcția de Sănătate Publică. La începutul anului, când am elaborat bugetul de 3.000 lei, bani ce au intrat în contul primăriei nu au putut fi prinsi în cheltuieli salariale. Acum am prins 10.000 lei pentru cheltuieli salariale. Nu pot sa plătesc banii pentru că nu am rectificarea bugetară.

 

Al treilea punct din ședință a făcut referire la aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în orașul Budești. Unul dintre consilieri a speculat problema comercianților, mai exact modul în care comercianții vor fi verificați să fie în confirmitate cu standardele impuse de lege. “În acest moment nu avem o persoană desemnată care să verifice comercianții. Vom desemna o persoană că să emită avize de funcționare pentru societăți și pentru tot ce e nevoie. Noi, primăria trebuie să emitez aviz de funcțioanarepentru orice comerciant care dorește să desfășoare activități comericale pe raza orașului Budești.  De vreo 2 ani nu mai există persoana aceasta. Tocmai de aceea am introdus în ordinea de zi acest proiect, pentru a rezolva acestă problemă. Vom nominaliza o persoană din cadrul instituției care să defășoare această activitate, fără să existe diferențe. In urma regulamentului va emite acest aviz de funcțioanare. Proiectul a trecut in unanimitate.

 

Advertisement

Punctul patru al ordini de zi a fost pentru revocarea HCL nr.30/2013 pentru aprobarea PUZ-ului – Parcuri Fotovoltaice în intravilanul orașului Budeșt, pentru introducerea terenului în intravilan a suprafeței de 382.601,00 mp  și revenirea terenului la starea inițială, extravilan agricol. La dezbaterea proiectului a participat și avocatul celui ce deține terenul intravilan. Avocatul a expus o serie de motive pentru care investitorul a renunțat la investiții.  Proprietățile sunt deținute de un cetățean străin cu domiciliul în Cipru. Acesta a încercat să ridice un parc fotovoltaic undeva langă orașul Budești. Având în vedere prevederile modificările legislative de acum câțiva ani, acesta a renunțat la inveștiție, înainte de a apuca să o începă. Niciun act de executare nu a fost început pe terenul respectiv, a aobținut autorizație de construire a unui gard, dar nici acesta nu a fost construit, imediat modificânu-se cadrul legislativ. Consilierii, la rândul lor au pus mai multe întrebări pentru a clarifica situația, totodată au vrut să se asigure de faptul că U.A.T. Budești nu are de suferit sub nicio formă în urma trecerii proiectului de Hotârâre emis de Consilul Local. 

Restul proiectelor au vizat proiecte executate de ECOAQUA S.A. pe raza localității Budești, urmând ca acestea să rămână în patrimoniul localității. Rețea de canalizare la sate, proiectul fiind aprobat, iar ultima etapa este cadastrul terenului Aprozi-Buciumeni. Tot în orașul Budești urmează să se înființeze Direcția Poliția Locală Budești și un centru ce imiplică impelentarea unui sistem de supraveghere in oraș. Nae Sinel, viceprimarul cu atribuții de primar a spus că acest proiect l-a gândit de foarte mult timp, dar nu a putut să îl pună în aplicare până în acest moment, dând vina pe diverși factori. Acesta s-a regăsit pe ordinea de zi având nr. 12 denumit “Sistem de monitorizare video în orașul Budești și localitățile arondate (Aprozi, Buciumeni și Gruiu) jud. Călărași ( faza – Studiu de Fezabilitate).

Ultimul proiect de pe ordinea de zi s-a referit la modificarea și completarea listei de investiții aferente bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Budești, pentru 2018.

La diverse, Nae Sinel a venit cu inițiativa de a înființa ziua localității și conferirea titluli de cetățean de onoare oamenilor ce fac cinste localității.  “Proiectul cu înființarea zilei localității este al meu, gândit de 6 – 7 ani, dar nu a fost pus în aplicare. Iar dacă anul acesta este anul centenarului, propun ca anul acesta sa fie anul cu nr. 1 se serbare a localității.” – a afirmat Nae Sinel

https://youtu.be/Tp3IS1UN4-M

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Local al Municipiului Călărași se va reuni în ședință ordinară. Care sunt proiectele de pe ordinea de zi

Published

on

Luni, 22 decembrie a.c., Consiliul Local al municipiului Călărași se va întruni în cadrul unei ședințe ordinare la sediul primăriei, aleșii locali fiind prezenți pentru a discuta și vota o serie de proiecte importante pentru încheierea anului administrativ.

Această reuniune este una dintre ultimele programate înainte de vacanța de iarnă și are loc într-un context în care administrația locală se pregătește pentru finalizarea obiectivelor bugetare și operaționale ale anului 2025.

Proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare din Municipiul Călărași în anul școlar 2026-2027;

Advertisement

2. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzare a imobilului-teren în suprafață de 300 mp, situat pe strada Corneliu Pantilie, nr. 8, identificat prin cartea funciara nr. 33219, aflat in domeniul privat al U.A.T. Calarasi, atribuit in folosință gratuite conform Legii 15/2003, pe care se afla edificata o constructie, regim P+1E și împrejmuire, aflat în proprietatea doamnei Călin Loredana-Marcela;

3. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzarea a imobilului – teren în suprafaţă de 477 mp, situat în municipiul Călărași, str. Petre V. Hanes, nr. 12, județul Călăraşi, teren având număr cadastral 23439, înscris în cartea funciară nr. 23439, aparținând domeniului privat al municipiul Călăraşi, pe care sunt edificate
construcțiile 23439-C1, 23439- C2, 23439-C3, proprietatea Salubris Waste Management SRL.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călăraşi, județul Călăraşi, Tarlaua 23, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37239/UAT Călărași, în suprafaţă de 24.400 mp.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călărași, județul Călărași , Tarlaua 26, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37504/UAT Călărasi,
5G 75 în suprafață de 41700 mp;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având Numărul Cadastral 35368, înscris în Cartea Funciară 35368/UAT Călărași, în suprafaţă de 4969 mp, situat în municipiul Călărași, strada Barbu Ştefănescu Delavrancea, numărul 1, județul Călăraşi;

Advertisement

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 68 din 30.04.2025 privind aprobarea modelului contractului de
custodie și a încheierii acestuia în cadrul proiectului: “Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Călărași”, finanțat prin Programul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație.

8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 48/05.03.2024 privind participarea UAT Municipiul Călăraşi la “Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei – Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”, derulat de către Ministerul Energiei si aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul U.A.T. Călărași;

9. Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading