Miercuri, 23 mai 2018, consilerii locali ai orașului Budești au fost convocați în ședință ordinară alături de viceprimarul cu atribuții de primar, Nae Sinel. Pe ordinea de zi au fost peste 13 proiecte, plus diverse.
În prima parte a ședinței, Nae Sinel a spus că dorește reorganizare Primăriei Orașului Budești și punerea a mai mulor proiecte în aplicare, acestea fiind destinate dezvoltării orașului. Consilierii prezenți în cadrul ședinței s-au arătat interesati de proiectele primarului, aceștia venind chiar și cu propuneri, sau mici modificări ale proiectelor aflate in desfășurare în acest moment.
Primul punct pe ordinea de zi a vizar modificarea Organigramei și a Ștatelor de funcții ale aparatului de specialitate al primarului și ale serviciilor publice de interes local, aflate în subordinea Consiliul Local Budești. Acesta a fost aprobat în unanimitate de către consilierii locali din primărie. Nae Sinel, viceprimarul cu atribuții de primar a spus că dorește reformarea prin restructurare a cadrelor din primărie, susținând că prin acest act se vor inființa posturi eficiente care să se plieze pe nevoile locuitorilor din Budești. Se vor înființa posturi pentru compartimentul de asistență socială. “V-am spus și vă repet. Suntem singurul oraș declarat din România cu populație majoritară de etnie romă. Decizia vine de la Resurse Umane.” – a spus Nae Sinel
Cel de-al doilea punct de pe ordinea de zi a avut ca scop rectificarea bugetului local al orașului Budești. Contabilă șefă a explicat că este o singără rectificare bugetară pentru posturile ce vor fi înființate pentru persoanele ce vor face parte din cadrul angajatilor ce vor verifica lăuzele, copiii din grădinițe, avem nevoie de un asistent comunitar, Surdu Iulian, din Oltenița, a fost asistentă la Budești, în spital. Acum a preluat-o primăria Budești, în 2010. iar plățile pentru noile posturi vor veni prin virament de la Direcția de Sănătate Publică. La începutul anului, când am elaborat bugetul de 3.000 lei, bani ce au intrat în contul primăriei nu au putut fi prinsi în cheltuieli salariale. Acum am prins 10.000 lei pentru cheltuieli salariale. Nu pot sa plătesc banii pentru că nu am rectificarea bugetară.
Al treilea punct din ședință a făcut referire la aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în orașul Budești. Unul dintre consilieri a speculat problema comercianților, mai exact modul în care comercianții vor fi verificați să fie în confirmitate cu standardele impuse de lege. “În acest moment nu avem o persoană desemnată care să verifice comercianții. Vom desemna o persoană că să emită avize de funcționare pentru societăți și pentru tot ce e nevoie. Noi, primăria trebuie să emitez aviz de funcțioanarepentru orice comerciant care dorește să desfășoare activități comericale pe raza orașului Budești. De vreo 2 ani nu mai există persoana aceasta. Tocmai de aceea am introdus în ordinea de zi acest proiect, pentru a rezolva acestă problemă. Vom nominaliza o persoană din cadrul instituției care să defășoare această activitate, fără să existe diferențe. In urma regulamentului va emite acest aviz de funcțioanare. Proiectul a trecut in unanimitate.
Punctul patru al ordini de zi a fost pentru revocarea HCL nr.30/2013 pentru aprobarea PUZ-ului – Parcuri Fotovoltaice în intravilanul orașului Budeșt, pentru introducerea terenului în intravilan a suprafeței de 382.601,00 mp și revenirea terenului la starea inițială, extravilan agricol. La dezbaterea proiectului a participat și avocatul celui ce deține terenul intravilan. Avocatul a expus o serie de motive pentru care investitorul a renunțat la investiții. Proprietățile sunt deținute de un cetățean străin cu domiciliul în Cipru. Acesta a încercat să ridice un parc fotovoltaic undeva langă orașul Budești. Având în vedere prevederile modificările legislative de acum câțiva ani, acesta a renunțat la inveștiție, înainte de a apuca să o începă. Niciun act de executare nu a fost început pe terenul respectiv, a aobținut autorizație de construire a unui gard, dar nici acesta nu a fost construit, imediat modificânu-se cadrul legislativ. Consilierii, la rândul lor au pus mai multe întrebări pentru a clarifica situația, totodată au vrut să se asigure de faptul că U.A.T. Budești nu are de suferit sub nicio formă în urma trecerii proiectului de Hotârâre emis de Consilul Local.
Restul proiectelor au vizat proiecte executate de ECOAQUA S.A. pe raza localității Budești, urmând ca acestea să rămână în patrimoniul localității. Rețea de canalizare la sate, proiectul fiind aprobat, iar ultima etapa este cadastrul terenului Aprozi-Buciumeni. Tot în orașul Budești urmează să se înființeze Direcția Poliția Locală Budești și un centru ce imiplică impelentarea unui sistem de supraveghere in oraș. Nae Sinel, viceprimarul cu atribuții de primar a spus că acest proiect l-a gândit de foarte mult timp, dar nu a putut să îl pună în aplicare până în acest moment, dând vina pe diverși factori. Acesta s-a regăsit pe ordinea de zi având nr. 12 denumit “Sistem de monitorizare video în orașul Budești și localitățile arondate (Aprozi, Buciumeni și Gruiu) jud. Călărași ( faza – Studiu de Fezabilitate).
Ultimul proiect de pe ordinea de zi s-a referit la modificarea și completarea listei de investiții aferente bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Budești, pentru 2018.
La diverse, Nae Sinel a venit cu inițiativa de a înființa ziua localității și conferirea titluli de cetățean de onoare oamenilor ce fac cinste localității. “Proiectul cu înființarea zilei localității este al meu, gândit de 6 – 7 ani, dar nu a fost pus în aplicare. Iar dacă anul acesta este anul centenarului, propun ca anul acesta sa fie anul cu nr. 1 se serbare a localității.” – a afirmat Nae Sinel
https://youtu.be/Tp3IS1UN4-M