Astăzi s-au recepţionat cele 4 autobuze, model Mercedes-Benz CITARO Hybrid, cu o capacitate de transport călători de 27 pe scaune + 1 (conducătorul auto) precum şi echipamentele cu montaj, instalare, punere în funcţiune şi instruire pentru operare, achiziţionate în cadrul proiectului cu titlul: “CREŞTEREA ATRACTIVITĂŢII, SIGURANŢEI ŞI EFICIENŢEI TRANSPORTULUI PUBLIC ÎN MUNICIPIUL CĂLĂRAŞI PRIN MODERNIZAREA ACESTUI MOD DE TRANSPORT”, pe care Municipul Călăraşi, în calitate de beneficiar, îl implementează cu finanţare prin POR 2014 – 2020, Axa Prioritară 4:
Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă;
Valoarea totală a proiectului este de 13.276.454,13 lei din care cofinanţarea locală este de 240.040,67 lei (2%).
Valoarea contractului de furnizare cu servicii asociate (autobuze şi echipamente îmbarcate şi dotări) este de 9.676.551,64 lei, inclusiv TVA.
Autobuzele au următoarele dotări şi accesorii:
Computer de bord;
• Sisteme poziţionare şi comunicaţii radio cu dispeceratul;
• Validator dual;
• Sistem informare călători in vehicule;
• Cameră supraveghere video în vehicule;
• DVR;
• Dispozitiv AVL mobil şi sistem de comunicaţii radio cu automatele de trafic;
• Oglinzile retrovizoare exterioare care sunt prevăzute cu ajustare electrică a orientării şi sistem de degivrare (cu rezistenţă electrică).
• Cuplă pentru remorcare (tractare) faţă-spate;
• Prize de aer comprimat cu set de cuple rapide conjugate;
Precum şi toate celelalte dotări obligatorii (trusă medicală, chei, etc)
Perioada de garanţie acordată produselor livrate este:
a) garanţia funcţionării autobuzelor: 500.000 km sau 5 ani de la data punerii în exploatare;
b) garanţii ale subansamblurilor, diferite de cea a autobuzului în ansamblu:
– Caroserie – 8 ani;
– Podea şi convor podea inclusiv sistem de lipire – 8 ani;
– Anvelope-100.000 km;
– Instalaţia de informare călători – 5 ani;
Principalele subansamble vor avea o durată medie de bună funcţionare fără reparaţii generale, astfel:
– Motorul electric – 500.000km
– Motorul termic – 500.000km
– Cutia de viteze – 500.000km
– Puntea faţă – 500.000km
– Puntea spate (motoare) -500.000km
– Componentele de cauciuc – 8 ani
– Discurile de frână-300.000 km
c) garanţii ale altor echipamente: 5 ani.
Autobuzele vor avea o durată de bună funcţionare de 15 ani, respectiv o durată de utilizare fără reparaţie generală de 8 ani.
În plus faţă de elementele prezentate mai sus, prin proiect se vor asigura următoarele echipamente şi dotări care vor crea un sistem de transport integrat complex, ce asigură managementul inteligent al mobilităţii urbane:
• Sistem ticketing: 17 vehicule transport public dotate; 4 staţii dotate; 1 componentă centrală;
• Sistem prioritizare vehicule de transport public: 17 vehicule transport public dotate;
• Sistem informare călători: 17 vehicule de transport public dotate; 36 staţii transport public dotate + 3 peroane terminal intermodal;
• Sistem supraveghere video: 17 vehicule de transport public dotate; 36 staţii transport public dotate; 1 componentă centrală;
• Sistem asigurare acces Internet: 17 vehicule de transport public dotate; 36 staţii transport public dotat;
• Sistem monitorizare şi management flotă vehicule: 17 vehicule de transport public dotate; 1 componentă centrală.
Prezentul proiect are un caracter integrat şi complementar cu alte două proiecte prioritare finanţate din Obiectivul Specific 4.1, respectiv proiectul cu titlul „Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călăraşi prin modernizarea infrastructurii cailor de rulare a transportului public local” (str. Bucureşti) si respectiv proiectul cu titlul „Îmbunătăţirea transportului public de călători în municipiu Călăraşi şi creşterea performanţelor acestuia prin crearea unui sistem inteligent de management al traficului şi monitorizare video, bazat pe instrumente inovative şi eficiente”, activităţile acestor 3 proiecte abordând într-un mod integrat încurajarea transferului modal către sistemele de transport public de călători, dar şi către modurile nemotorizate de transport.