Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 17°C | Anul XI Nr. 528

Știri

Municipiul Călărași are patru autobuze hybrid în transportul public

Published

on

Astăzi s-au recepţionat cele 4 autobuze, model Mercedes-Benz CITARO Hybrid, cu o capacitate de transport călători de 27 pe scaune + 1 (conducătorul auto) precum şi echipamentele cu montaj, instalare, punere în funcţiune şi instruire pentru operare, achiziţionate în cadrul proiectului cu titlul: “CREŞTEREA ATRACTIVITĂŢII, SIGURANŢEI ŞI EFICIENŢEI TRANSPORTULUI PUBLIC ÎN MUNICIPIUL CĂLĂRAŞI PRIN MODERNIZAREA ACESTUI MOD DE TRANSPORT”, pe care Municipul Călăraşi, în calitate de beneficiar, îl implementează cu finanţare prin POR 2014 – 2020, Axa Prioritară 4:
Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă;
Valoarea totală a proiectului este de 13.276.454,13 lei din care cofinanţarea locală este de 240.040,67 lei (2%).
Valoarea contractului de furnizare cu servicii asociate (autobuze şi echipamente îmbarcate şi dotări) este de 9.676.551,64 lei, inclusiv TVA.
Autobuzele au următoarele dotări şi accesorii:
Computer de bord;
• Sisteme poziţionare şi comunicaţii radio cu dispeceratul;
• Validator dual;
• Sistem informare călători in vehicule;
• Cameră supraveghere video în vehicule;
• DVR;
• Dispozitiv AVL mobil şi sistem de comunicaţii radio cu automatele de trafic;
• Oglinzile retrovizoare exterioare care sunt prevăzute cu ajustare electrică a orientării şi sistem de degivrare (cu rezistenţă electrică).
• Cuplă pentru remorcare (tractare) faţă-spate;
• Prize de aer comprimat cu set de cuple rapide conjugate;
Precum şi toate celelalte dotări obligatorii (trusă medicală, chei, etc)
Perioada de garanţie acordată produselor livrate este:
a) garanţia funcţionării autobuzelor: 500.000 km sau 5 ani de la data punerii în exploatare;
b) garanţii ale subansamblurilor, diferite de cea a autobuzului în ansamblu:
– Caroserie – 8 ani;
– Podea şi convor podea inclusiv sistem de lipire – 8 ani;
– Anvelope-100.000 km;
– Instalaţia de informare călători – 5 ani;
Principalele subansamble vor avea o durată medie de bună funcţionare fără reparaţii generale, astfel:
– Motorul electric – 500.000km
– Motorul termic – 500.000km
– Cutia de viteze – 500.000km
– Puntea faţă – 500.000km
– Puntea spate (motoare) -500.000km
– Componentele de cauciuc – 8 ani
– Discurile de frână-300.000 km
c) garanţii ale altor echipamente: 5 ani.
Autobuzele vor avea o durată de bună funcţionare de 15 ani, respectiv o durată de utilizare fără reparaţie generală de 8 ani.
În plus faţă de elementele prezentate mai sus, prin proiect se vor asigura următoarele echipamente şi dotări care vor crea un sistem de transport integrat complex, ce asigură managementul inteligent al mobilităţii urbane:
• Sistem ticketing: 17 vehicule transport public dotate; 4 staţii dotate; 1 componentă centrală;
• Sistem prioritizare vehicule de transport public: 17 vehicule transport public dotate;
• Sistem informare călători: 17 vehicule de transport public dotate; 36 staţii transport public dotate + 3 peroane terminal intermodal;
• Sistem supraveghere video: 17 vehicule de transport public dotate; 36 staţii transport public dotate; 1 componentă centrală;
• Sistem asigurare acces Internet: 17 vehicule de transport public dotate; 36 staţii transport public dotat;
• Sistem monitorizare şi management flotă vehicule: 17 vehicule de transport public dotate; 1 componentă centrală.
Prezentul proiect are un caracter integrat şi complementar cu alte două proiecte prioritare finanţate din Obiectivul Specific 4.1, respectiv proiectul cu titlul „Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călăraşi prin modernizarea infrastructurii cailor de rulare a transportului public local” (str. Bucureşti) si respectiv proiectul cu titlul „Îmbunătăţirea transportului public de călători în municipiu Călăraşi şi creşterea performanţelor acestuia prin crearea unui sistem inteligent de management al traficului şi monitorizare video, bazat pe instrumente inovative şi eficiente”, activităţile acestor 3 proiecte abordând într-un mod integrat încurajarea transferului modal către sistemele de transport public de călători, dar şi către modurile nemotorizate de transport.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Rezultate rușinoase la concursul pentru șefia IPJ Călărași! Niciun candidat nu a trecut de nota 4

Published

on

Inspectoratul General al Poliției Române a publicat astăzi, 18 septembrie 2025, rezultatele concursului pentru ocuparea funcției de inspector-șef al IPJ Călărași.

Surpriză totală: ambii candidați au obținut note mai mult decât modeste, care pun sub semnul întrebării profesionalismul celor care s-au înscris într-o cursă atât de importantă.

🔹 Candidatul cu codul 25000003004 a obținut nota 3,85.
🔹 Candidatul cu codul 25000002956 a obținut nota 1,00.

Rezultatele sunt departe de nivelul așteptat pentru conducerea unei instituții care ar trebui să garanteze siguranța unui județ întreg. Conform procedurii, candidații nemulțumiți pot formula contestații în termen de 24 de ore, însă diferența față de pragul necesar pentru promovare este enormă.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Întâlnire de lucru la Budești pe tema începutului de an școlar și a problemelor administrative

Published

on

La Budești a avut loc o întâlnire de lucru între primarul Mihai Ilie și o echipă de reprezentanți ai instituțiilor județene, printre care s-au aflat subprefectul Valentin Deculescu, inspectorul școlar general Alina Tănase și inspectorul școlar Laura Munteanu.

Discuțiile au vizat debutul anului școlar, situațiile legate de reabilitarea școlii din localitate, dar și alte chestiuni administrative curente. Potrivit senatorului Ciprian Pandea, prezent la întâlnire, scopul a fost identificarea celor mai bune soluții pentru comunitate, prin colaborare între autoritățile locale și județene.

„Întotdeauna, cele mai bune soluții se găsesc în echipă”, a transmis senatorul Pandea în urma întâlnirii.

👉 Subiectele principale rămân infrastructura școlară, buna desfășurare a activităților educaționale și găsirea unor soluții eficiente pentru problemele administrative locale.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Călărași: Bărbat de 35 de ani intoxicat cu alcool metilic la Dragalina. Poliția și localnicii oferă versiuni diferite

Published

on

Un bărbat în vârstă de 35 de ani din comuna Dragalina a ajuns la spital după ce ar fi ingerat alcool metilic. Potrivit medicilor, starea sa este în prezent stabilă.

Inspectoratul de Poliție Județean Călărași a transmis că incidentul a fost preluat de oamenii legii.

Contactat de redacție pentru un punct de vedere, primarul comunei Dragalina, Gabriel Stanciu, a declarat că bărbatul „este sănătos și se află acasă” și a confirmat versiunea poliției. Edilul a precizat că victima nu mai mergea la muncă de mai bine de o săptămână, din cauza unor probleme medicale, și că incidentul a fost o greșeală legată de manipularea unei sticle cu soluție tehnică.

Întrebat dacă bărbatul lucrează la o firmă de asfaltare sau reabilitare drumuri, primarul a avut un răspuns rezervat: acesta ar activa la un parc fotovoltaic, la lucrările de amenajare a drumului aferent, însă edilul nu a putut preciza numele firmei.

Advertisement

Pe de altă parte, surse locale susțin o versiune diferită, conform căreia bărbatul ar fi fost pe un șantier de asfaltare și ar fi consumat băuturi alături de colegi, printre care s-ar fi aflat și alcool metilic.

Totuși, potrivit unei discuții purtate cu surse locale, situația ar sta diferit. Acestea confirmă că însuși primarul din Dragalina l-a preluat personal pe bărbat din comună și l-a transportat direct la Spitalul Floreasca, fără ca acesta să treacă prin UPU Călărași. Mai mult, cineva apropiat de primar ar fi sunat chiar la SJU Călărași și ar fi întrebat cum trebuie procedat într-un astfel de caz.


Contactat pentru un punct de vedere, dr. Alexandru Ioan Tomek, director medical al Spitalului Județean de Urgență Călărași, a declarat pentru CălărașiPress.ro că pacientul nu a ajuns la UPU:

„Nu a venit la noi nimeni. Niciun pacient cu suspiciune de intoxicație de acest fel nu s-a prezentat la spital. A sunat cineva, probabil un membru al familiei sau un prieten, și a întrebat ce ar trebui să facă dacă pacientul a băut alcool, dar nu a fost adus. Deci, ca să fie clar, nu avem niciun pacient internat sau înregistrat cu intoxicație de alcool metilic sau alt tip de alcool toxic.”

În prezent, ancheta urmează să stabilească exact circumstanțele incidentului și dacă bărbatul se afla într-adevăr acasă sau în timpul programului de lucru.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading