Connect with us

Știri

ITM Călărași a amendat Ecoaqua pentru o postare pe Facebook

Scandalul dintre ITM Călărași și Ecoaqua ia amploare! După vorbele grele pe care Eduard Grama le-a spus despre Nicolae Dumitru, reacția acestuia nu întârzie să apară: amendă pentru o postare pe Facebook.  Amendă+bătaie, sau doar amendă?! Amendă.

Vorbim despre o sancțiune aplicată de Inspectoratul Teritorial de Muncă din Călărași, care a efectuat un control asupra operatorului Ecoaqua în urma unei postări pe Facebook. Sentimentele celor doi sunt mai vechi. Cât despre ultimul episod, totul ar fi pornit din cauza unor declarații pe care Eduard Grama le-a făcut la adresa lui Nicolae Dumitru, nimeni altul decât inspectorul-șef al ITM Călărași, fostul subprefect PNL. 

Controlul inspectorilor în muncă a venit după ce, pe o pagina de Facebook denumită “Ecoaqua Călărași” au apărut mai multe fotografii în care se prezintă situația avariei de pe strada Belșugului din municipiul Călărași, zona blocului K7 și condițiile în care salariații munceau.

Preocupați de siguranța salariaților ECOAQUA, inspectorii ITM au găsit pe Facebook, întâmplător sau nu, postarea cu pricina și s-au autosesizat. 

Advertisement

În comunicatul de presă remis astăzi redacției noastre sunt prezentate mai multe fotografii și capturi de ecran realizate de pe un dispozitiv mobil care prezintă condițiile de muncă ale salariaților ECOAQUA.

  • În urma celor constatate, au fost dispuse măsuri şi sancţiuni.
  • ITM Călărași a mai  că primește amenințări din partea unor agenți economici.

“Contrar tuturor ameninţărilor şi insinuărilor lansate de unii agenţi economici, ITM Călăraşi îşi va desfăşura activitatea cu probitate şi profesionalism, având ca principal obiectiv aplicarea prevederilor legale(…).”

“ITM Călăraşi s-a autosesizat ca urmare a publicării pe o pagină de socializare a unor imagini din care rezultă, fără echivoc, că securitatea şi sănătatea în muncă a lucrătorilor care efectuau intervenţii asupra reţelei de alimentare cu apă, este pusă în pericol grav.” – se arată în comunicatul ITM.

REDĂM INTEGRAL COMUNICATUL DE PRESĂ AL ITM CĂLĂRAȘI

Ca urmare a informaţiilor eronate şi tendeţioase apărute în presa locală, ITM Călăraşi face următoarele precizări:

Inspecţia Muncii îşi desfăşoară activitatea în baza Legii 108/1999 şi acţionează pentru asigurarea protecţiei sociale a muncii, în baza prevederilor art. 41 din Constituţia României, republicată, şi, respectiv, a prevederilor Convenţiei Organizaţiei Internaţionale a Muncii nr. 81/1947 privind inspecţia muncii în industrie şi comerţ, ratificată prin  Decretul Consiliului de Stat nr. 284/1973 şi ale Convenţiei Organizaţiei Internaţionale a Muncii nr. 129/1969 privind inspecţia muncii în agricultură, ratificată prin Decretul Consiliului de Stat nr. 83/1975.

Advertisement

Inspecţia Muncii îndeplineşte funcţia de autoritate de stat, prin care asigură exercitarea controlului în domeniile relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă şi supravegherii pieţei.

ITM Călăraşi s-a autosesizat ca urmare a publicării pe o pagină de socializare a unor imagini din care rezultă, fără echivoc, că securitatea şi sănătatea în muncă a lucrătorilor care efectuau intervenţii asupra reţelei de alimentare cu apă, este pusă în pericol grav. La faţa locului, inspectorii ITM Călăraşi au constatat că unitatea care efectua lucrările nu a luat măsuri de protecţie conform naturii lucrărilor executate pe şantierul mobil din strada Belşugului, zona Bloc K, Călăraşi, Jud. Călăraşi. Niciunul dintre lucrătorii prezenţi pe şantier nu purta, în totalitate, echipamentul individual de protecţie adecvat tipului de activitate desfăşurată.

De asemenea, unitatea responsabilă cu efectuarea lucrărilor nu a asigurat amplasarea echipamentelor de muncă folosite pe şantier, tractor cu remorcă, astfel încât să se evite răsturnarea ori căderea acestora în gropile tehnologice săpate pentru efectuarea intervenţiei.

În urma celor constatate, au fost dispuse măsuri şi sancţiuni, deoarece securitatea şi sănătatea în muncă a lucrătorilor, trebuie să constituie obiectivul principal al oricărui angajator.

Contrar tuturor ameninţărilor şi insinuărilor lansate de unii agenţi economici, ITM Călăraşi îşi va desfăşura activitatea cu probitate şi profesionalism, având ca principal obiectiv aplicarea prevederilor legale, generale şi speciale, în domeniile relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă  a lucrătorilor precum şi supravegherii pieţei.

Advertisement

INSPECTOR ŞEF,

DUMITRU NICOLAE

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading