Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 8°C | Anul XI Nr. 541

Știri

IPJ Călărași va avea șef nou. Cine sunt cei 5 care concurează pentru râvnitul post

Published

on

Inspectoratul Județean de Poliție Călărași ar putea avea, în sfârșit, o conducere stabilă, care să nu fie numită, din pix, de la București, așa cum s-a tot obișnuit. Toți cei desemnați prin împuternicire să ocupe funcția temporară de conducere nu au petrecut foarte mult timp pe scaunul de inspector-sef, fiind înlocuiți de alții mai buni.

La final de an, pe data de 08 Decembrie 2022, se va susține un concurs pentru ocuparea funcţiei vacante de şef al inspectoratului de poliţie judeţean II la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Călărași, prevăzută la poziţia 1 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.

Pentru IPJ Călărași există 5 nume grele care s-au arătat interesate să obțină postul.  Toate dosarele de înscrieri au fost depuse cu termen limită la 14.11.2022, ora 16:00.

Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare, care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române din municipiul Bucureşti, strada Mihai Vodă nr. 4 – 6, sector 5, în data de 08.12.2022, după următorul grafic:

Advertisement
  • instructajul candidaților: orele 14.00;
  • desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: orele 14.15;
  • afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
  • afișarea rezultatelor: după orele 16.00 (în raport de numărul candidaților).

Perioada limită de depunere a eventualelor contestații – în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 09.12.2022. Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor la această activitate se va realiza în perioada 12.12-13.12.2022. Afișarea tabelului cu rezultatele finale se va realiza în perioada 09.12-13.12.2022, în funcție de existența/inexistența unor eventuale contestații.

Să sperăm că acest concurs va pune stop situațiilor care s-au vehiculat prin sediul IPJ Călărași privind implicarea politicului în activitatea poliției.

Cine sunt cei care s-au înscris la acest concurs

Postul de inspector-șef al IPJ Călărași întoarce multe capete, iar cei care au fost declarați “apți” după examinarea psihologică sunt în număr de cinci.

  • Gheorghe Marian – fostul șef al Serviciului de Permise și Înmatriculări auto Călărași, în prezent șef CRAP (Arest). Acesta este cercetat încă din 2016, la acel moment subcomisar de poliție. În prezența colonelului în rezervă Luchian Vasile și a agentului șef principal de poliție Bara Ilie, i-a oferit lui Iorga Marian 5.000 euro în imobilul aflat în proprietatea acestuia, în mun. Călărași, strada Rozelor, întrucât Iorga Marian încerca să-l determine să demisioneze din funcția de șef Birou Ordine Publică la Poliția mun. Călărași, ulterior acesta fiind numit șef al Centrului de Reținere și Arestare Preventivă, asimilat biroului.

Gheorghe Marian i-a cumpărat o centrală termică în valoare de 3.800 lei de la o societatea comercială, lui Iorga Marian, care a fost montată la apartamentul acestuia din București, str. Novaci, nr. 10, bl. P 60, sc. 3, et. 3, ap.73, aspect cunoscut de colonelul în rezervă Dinu Marcel-Darie. Față de acestea s-a reținut comiterea infracțiunilor corelative de luare de mită, prev. de art. 289 al. (1) din Codul penal, și dare de mită, prev. de art. 290 al. (1) din Codul penal. [informații din Dosar nr. 122/P/2017  – unde fostul inspector-șef al IPJ Călărași, Marian Iorga este anchetat pentru mai multe fapte grave.] Marian Iorga a fost șef al Inspectoratului de Poliție Județean Călărași în perioadele septembrie 2014 – 7 martie 2019 și 15 august 2019 – 30 aprilie 2020. Ulterior a fost împuternicit ca șef al Inspectoratului de Poliție Județean Prahova.

Comisarul-hârciog era și pofticios: ca polițist-șef peste două județe, lua șpagă în bani, mașini, terenuri, vacanțe, ceasuri, lucernă, dar pretindea și relații sexuale cu subalternele

Comisarul șef de poliție IORGA MARIAN se folosea de prerogativele funcției în mod abuziv, promovând persoane de sex feminin în funcții superioare sau de conducere, în schimbul unor favoruri de natură sexuală (cum ar fi cazul numitei “Lera” din cadrul Serviciului Criminalistic, “Olimpia” din cadrul Compartimentului Relații Publice și medicul unității).

Advertisement
  • Deacu Emil – actual șef al Biroului Rutier Călărași. După ce a pierdut concursul din 08.11.2022 cu punctajul de 4,05 pe care la dat pentru ocuparea funcției de șef serviciu la Serviciul Rutier Călărași, Deacu s-a înscris pentru a susține examenul pentru conducerea IPJ Călărași. Așa cum am relatat și într-un alt material scris, Deacu a fost cercetat penal într-un dosar penal unde se prezentau mai multe fapte;
  • Dumitrașcu Petronel în prezent împuternicit să ocupă funcția de conducere a IPJ Călărași, după ce, începând cu 4 noiembrie 2022, Chirică Costel (adjunctul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași) s-a pensionat. Dumitrașcu a fost numit ca adjunct al IPJ Călărași la data de 16 martie 2018, numirea fiind dispusă prin Inspectoratul General al Poliției Române, valabilă 6 luni de zile. În anul 2019 acesta a fost împuternicit șef al IPJ Călărași, după ce Marian Iorga, fostul comandant s-a mutat într-o structură în cadrul IGPR. Dumitrașcu a fost în atenția presei locale atunci când a fost văzut la mai multe petreceri privare organizate de câteva fețe cunoscute ale politicii locale.
  • Petre Ștefan – în prezent Adjunct în cadrul Oficiului Național pentru Protecția Martorilor;

Cei mai bun rămâne la sfârșit. Fostul șef Antidrog, demis după un interviu TV, pe listele de concurs pentru șefia Poliției Călărași. Ivan Georgel- Cristian a fost vedetă în această toamnă, după ce Antena 1 a difuzat un interviu video halucinant în care abia își găsea cuvintele în fața camerei de filmat. Ba mai mult, şeful Antidrog România a precizat că nu poate spune adevărul: “Nu pot să vă zic adevărul, mă fac aia zob.”

  • Ivan Georgel- Cristian – imp. Adjunct ANA (fost șef pana în septembrie, demis interviu Antena 1)  Vorba lui Dragoș Pătraru de la Starea Nației: “Poți să furi poliția cu totu’ dacă-i ăsta șef!”

Dacă n-a fost în stare să zică adevărul într-un interviu video despre activitatea desfășurată la Agenția Națională Antidrog, la Călărași cu siguranță va putea să facă treabă bună, mai ales că IPJ Călărași este un loc unde s-au împământenit tot felul de obiceiuri spre latura penală, bineînțeles.

https://youtu.be/G-psMm4y-qc

 

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Advertisement

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Local al Municipiului Călărași se va reuni în ședință ordinară. Care sunt proiectele de pe ordinea de zi

Published

on

Luni, 22 decembrie a.c., Consiliul Local al municipiului Călărași se va întruni în cadrul unei ședințe ordinare la sediul primăriei, aleșii locali fiind prezenți pentru a discuta și vota o serie de proiecte importante pentru încheierea anului administrativ.

Această reuniune este una dintre ultimele programate înainte de vacanța de iarnă și are loc într-un context în care administrația locală se pregătește pentru finalizarea obiectivelor bugetare și operaționale ale anului 2025.

Proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare din Municipiul Călărași în anul școlar 2026-2027;

Advertisement

2. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzare a imobilului-teren în suprafață de 300 mp, situat pe strada Corneliu Pantilie, nr. 8, identificat prin cartea funciara nr. 33219, aflat in domeniul privat al U.A.T. Calarasi, atribuit in folosință gratuite conform Legii 15/2003, pe care se afla edificata o constructie, regim P+1E și împrejmuire, aflat în proprietatea doamnei Călin Loredana-Marcela;

3. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzarea a imobilului – teren în suprafaţă de 477 mp, situat în municipiul Călărași, str. Petre V. Hanes, nr. 12, județul Călăraşi, teren având număr cadastral 23439, înscris în cartea funciară nr. 23439, aparținând domeniului privat al municipiul Călăraşi, pe care sunt edificate
construcțiile 23439-C1, 23439- C2, 23439-C3, proprietatea Salubris Waste Management SRL.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călăraşi, județul Călăraşi, Tarlaua 23, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37239/UAT Călărași, în suprafaţă de 24.400 mp.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călărași, județul Călărași , Tarlaua 26, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37504/UAT Călărasi,
5G 75 în suprafață de 41700 mp;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având Numărul Cadastral 35368, înscris în Cartea Funciară 35368/UAT Călărași, în suprafaţă de 4969 mp, situat în municipiul Călărași, strada Barbu Ştefănescu Delavrancea, numărul 1, județul Călăraşi;

Advertisement

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 68 din 30.04.2025 privind aprobarea modelului contractului de
custodie și a încheierii acestuia în cadrul proiectului: “Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Călărași”, finanțat prin Programul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație.

8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 48/05.03.2024 privind participarea UAT Municipiul Călăraşi la “Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei – Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”, derulat de către Ministerul Energiei si aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul U.A.T. Călărași;

9. Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading