Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Investiție de aproape 30 de milioane de lei pentru modernizarea clădirii gării Ciulnița! Ce presupune proiectul

Published

on

Clădirea gării Ciulnița, cel mai important nod feroviar al județului Călărași, va fi modernizată în următorii doi ani printr-o investiție de aproape de 27,4 milioane de lei, fără TVA. Proiectul presupune modernizarea clădirii de călători, dar și montarea unor instalații moderne de telecomunicații, modernizarea peroanelor și a copertinelor (în prezent inexistente) sau montarea unor garduri de protecție în zona liniilor. Banii vin din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, anunță CFR. 

„A fost semnat contractul pentru modernizarea clădirii de călători din staţia Ciulnița, investiţie în valoare de 27,39 milioane lei, fără TVA, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile, prin Programul Transporturilor, şi de la Bugetul de Stat. Contractul de modernizare a clădirii de călători din staţia Ciulnița a fost semnat cu Asocierea Construct I.N.G. I.S.P.C.F. – SC ISPCF SA – SC Arcada Company – Spiact Craiova SA – PRO AMI’S CONSULTING S.R.L şi are o durată de implementare de 22 luni, din care 4 luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 18 luni, de la emiterea Autorizaţiei de Construire, pentru execuţia lucrărilor de modernizare”, anunță CFR. 

Modernizarea clădirii de călători din stația Ciulnița include următoarele obiective:

– clădirea de călători, cu asigurarea spațiilor destinate serviciilor publice, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități, dar și spații pentru activități comerciale;

Advertisement

– înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice, PSI etc;

– instalații moderne de telecomunicații și pentru siguranța circulației;

– modernizarea peroanelor și a copertinelor, asigurarea de rampe pentru persoanele cu dizabilități;

– sistematizarea accesului la peroane;

– garduri de protecție în zona liniilor;

Advertisement

– sistem de supraveghere video și de informare a călătorilor;

– zone de utilitate publică – pasaj, pasarelă, piațetă gară

Încă un contract de renovări pentru liniile dintre Ciulnița – Fetești 

Pe lângă acest proiect care vizează clădirea gării Ciulnița, se mai desfășoară un alt contract pentru modernizarea sistemelor de linii din stațiile Ciulnița și Fetești, cu asocierea Arcada Company – ISPCF, scrie Club Feroviar

În cadrul acestui contract, care are o valoare de 309,2 milioane de lei, principalele lucrări prevăzute sunt: 

– montare șină nouă, traverse de beton și prindere elastică pe liniile 1-3 și la linia Ciulnița – Călărași;

Advertisement

– peron la linia II B (3,5 m lățime și 4 m lungime) și copertină;

– peron intermediar între liniile IIB – III (3,05 m lățime și 275 m lungime) și copertină;

– peron intermediar între liniile IV – 6 (8,4 m lățime și 400 m lungime) cu marcaje pentru persoanele cu dizabilități;

– rectificarea peronului suplimentar de la linia I, pentru asigurarea gabaritului de liberă trecere, și copertină;

– asigurarea iluminatului peroanelor, copertinelor și a pasarelei pietonale;

Advertisement

– instalație de informare a călătorilor;

– pasarelă pietonală nouă, de 25,20 m, pentru acces din fața clădirii la peronul intermediar dintre liniile IV – 6;

–  lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 107+915, intersecția cu strada Barierei;

– lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la Km 1+120, în direcția de mers Călărași Nord, intersecția cu DN3A;

– lucrări de interfațare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la Km 1+675, respectiv Km 111+178, cu noua Instalație de Centralizare Electronică;

Advertisement

– lucrări de instalații și telecomunicații.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Sold OUT la „Five Nights at Freddy’s 2” la Cinema 2D/3D Călărași. Noi proiecții programate săptămâna viitoare

Published

on

Interes uriaș la Cinema 2D/3D Călărași pentru filmul „Five Nights at Freddy’s 2”. Proiecția de duminică, 7 decembrie 2025, a fost SOLD OUT la scurt timp după anunțul programului, sala umplându-se rapid cu fanii francizei.

Reprezentanții cinematografului au transmis că biletele pentru această dată sunt oficial epuizate, însă publicul este așteptat la următoarele proiecții programate pentru marți, miercuri și joi, de la ora 20:00.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Maratonul blestemat de la Olimpiada din 1904: o cursă cu otravă, mașini și haos total

Published

on

La Olimpiada din 1904 de la Saint Louis, maratonul a rămas în istorie drept cea mai dezastruoasă și absurdă cursă de alergare din toate timpurile. Traseul de peste 40 de kilometri trecea pe drumuri de pământ neasfaltate, sub un soare ucigător de peste 32 de grade, cu nori denși de praf ridicați de mașinile, automobilele oficialilor și chiar de un tren care circula pe lângă rută. Organizatorii au oferit doar un singur punct de hidratare pe toată distanța și o singură fântână, considerând că apa în exces „încetinește” alergătorii – o teorie științifică greșită care aproape i-a omorât pe concurenți.

Primul care a trecut linia de sosire a fost americanul Fred Lorz. A fost aclamat, i s-a înmânat coroana de laur și a pozat chiar lângă fiica președintelui Roosevelt… până când s-a aflat că alergase doar primii 16 kilometri, apoi urcase într-un automobil care îl dusese până aproape de stadion. Trișarea lui grosolană a fost descoperită imediat, Lorz a fost descalificat pe loc și i s-a interzis participarea pe viață la competiții.

Câștigătorul oficial a devenit Thomas Hicks, un alergător american care abia mai mergea în ultimele sute de metri. Motivul? Antrenorul lui îi dăduse pe parcurs un amestec halucinant: stricnină (otravă de șobolani folosită în doze mici ca stimulant), coniac și ouă crude. Hicks avea pupilele dilatate, era alb ca varul și trebuia ținut de braț de însoțitori ca să nu cadă. Medicii au declarat ulterior că fără intervenția lor imediată ar fi murit chiar pe stadion.

Din cei 32 de participanți, doar 14 au terminat cursa. Unul dintre ei, cubanezul Félix Carvajal, a alergat în pantofi de stradă tăiați cu foarfeca, s-a oprit să mănânce mere verzi culese dintr-un livrai (ceea ce i-a provocat crampe groaznice) și a stat de vorbă cu spectatorii. Alt alergător sud-african a fost urmărit de câini sălbatici și a pierdut aproape o oră deviind de la traseu.

Advertisement

Maratonul din 1904 a fost un coșmar total, o combinație letală de organizare catastrofală, experimente medicale iresponsabile și trișare sfruntată – o rușine care a intrat în legendă ca cea mai neagră pagină din istoria olimpică.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading