in

Interviu. Cristian Marin – consilier județean, despre Proiectul “Îmbunătăţirea capacităţii administraţiei publice locale de a furniza servicii în baza principiilor de etică, transparenţă şi integritate” SIPOCA 452/MySMIS nr. 118879

Cum apreciați desfășurarea acestui proiect ?

Cu siguranţă tematica abordată în cadrul programului de formare, organizat prin acest proiect a fost una de actualitate şi mai mult decat atât, interesantă. Plecând de la obiectivele stabilite prin Stategia Naţională Anticorupţie pentru perioada 2016 – 2020, subiectele abordate au vizat în special principiile şi comportamentele etice de bază, culese din experienţa practică, regulile morale specifice, derivate din principii morale sănătoase, precum şi codurile etice, morala și deontologia. Obiectivele urmărite în cadrul acestui program au fost adaptate astfel încât fiecare participant să înţeleagă şi să identifice problemele morale din viaţa organizaţiei şi să le ierarhizeze, să sporească sensibilitatea generală faţă de problemele etice ale organizaţiei, prin reducerea confuziilor cu privire la cine şi pentru ce e responsabil din punct de vedere moral. Astfel, au fost identificate, discutate şi rezolvate cazuri morale reale, prin furnizarea instrumentelor care să faciliteze înţeleagerea proceselor de decizie etică şi întărind capacitatea de reflecţie morală Scopul primordial al programului de formare a fost acela de întărire a climatul etic în organizaţie.

Ce ne puteți spune despre prestația formatorului?

Prestaţia formatorului a fost una de excepţie. Vorbim de specialişti în acest domeniu, de oameni dedicaţi care au reuşit să transmită informaţia cu uşurinţă în a fi înţeleasă. De asemenea, abordările practice au fundamentat şi mai bine informaţiile primite la curs, astfel încât fiecare dintre cei care au participat au reuşit să dobandeaqscă noi cunoştinţe şi competenţe în domeniu.

Ce a dorit să scoată în evidență Consiliul Județean Călărași prin abordarea acestui proiect?

Din acest punct de vedere, prin implicarea în acest proiect, Consiliul Judeţean Călăraşi a arătat că doreşte să intervină şi pe această latură prin sporirea credibilităţii instiuţiei în faţa cetăţenilor, prin oferirea unor servicii transparente cu grad înalt de profesionalism şi nu în ultimul rând bazate pe comportamente etice. Am fost informat că prin implementarea acestui proiect au fost identificate, la nivel instituţional, o serie de vulnerabilităţi, care vor fi corectate, astfel încât instituţia să atingă ţintele propuse de Stategia Naţională Anticorupţie.

A existat un element de noutate? Dacă da, care ar fi acela?

Elementul de noutate a fost legat de management etic. Am înţeles faptul că acest tip de management poate reprezenta un instrument util în efortul de conştientizare a diferenţelor care există între managementul etic practicat în diverse organizaţii, ajutând la schiţarea direcţiei evoluţiei acestuia. În felul acesta ne putem localiza mai uşor pe noi înşine şi putem bănui întemeiat ce schimbări ne aşteaptă în perspectivă. Prin acest tip de management Consiliul Judeţean Călăraşi îşi poate realiza o proiecţie şi se poate proteja în faţa pericolelor unui comportament neetic.

Pe viitor ați mai fi interesat să vă înscrieți în astfel de proiecte?

Cu siguranţă aş participa, deoarece orice demers similar a completa informaţiile deja obţinute prin participarea la acest program de formare. În plus, competenţele dobândite vor reliefa faptul că prevenirea corupţiei într-o instituţie publică nu poate fi rezultatul eforturilor unei singure persoane, ci al eforturilor conjugate ale tuturor celor implicaţi în respectiva activitate.

0 0 votes
Article Rating

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Piața Mare din Călărași va renaște! Vor fi amplasate tarabe

Ultimă oră! Schimbări în ALDE Călărași!