in

ÎNTÂLNIRE TRANSNAȚIONALĂ DE PROIECT FIT FOR FUTURE 2018-1-PL01-KA229-050588_2

În perioada 05.05.2019 – 11.05.2019 s-a desfășurat cea de-a doua întâlnire transnațională (Short-term exchanges of groups of pupils event) a proiectului nostru FIT FOR FUTURE. Aceasta s-a desfășurat în Polonia și a fost organizată de școala gazdă Szkola Podstawowa nr.1 im.Kazimierza Wielkiego din Grybow. Activitățile derulate au urmărit obiectivele:

  • Realizarea schimbului Imaginii Fericirii și a Robotului Fericit
  • Siguranța pe Internet
  • Aplicații mobile pentru matematică și științe, pentru limbă și comunicare, pentru evaluare
    La această întâlnire de proiect din partea școlii noastre a participat o echipă alcătuită din 2 profesori: dir. prof. Chiriță Petronela, prof. Milea Artemiza și 8 elevi de la clasele VII și VIII, respectiv: Oprișan Petronela-Valentina, Chițu Alexandra-Ionela, Radu Geanina-Petronela, Enache Viki-Georgiana, Gavrilă Elena-Georgiana, Dumbravu Roxana-Anamaria, Ursache Georgiana-Andreea, Manea Razvan-Marian.
    Tema întâlnirii a fost ”Telefoanele mobile în educație și securitatea pe internet” iar participarea la această întâlnire a presupus realizarea unor activități de pregătire, respectiv elevii participanți s-au documentat, au investigat țara pe care o vor vizita, moneda națională, mâncarea tradițională iar concluziile investigației au fost transpuse într-o manieră atractivă în postere care au fost afișate pe holul școlii și distribuite pe spațiul Twinspace pe pagina de Facebook a proiectului. Investigația călătoriei pentru prima oară într-o țară străină pentru elevii noștri a continuat cu realizarea de mind maps în care elevii au calculat vitezele de deplasare pe diferitele secțiuni de parcurs pentru diferite mijloace de transport. Etapa de pregătire a întâlnirii a presupus și realizarea de prezentări a României și a școlii lor, finalizarea imaginii fericirii pe etamină precum și alegerea semințelor pe care urma să le schimbăm cu echipele din școlile partenere.
    Programul întâlnirii desfășurate la Grybow a fost dens și interesant pentru elevi și profesori. Astfel, în prima zi, activitățile au debutat cu ceremonia de deschidere desfășurată la școala gazdă unde am fost întâmpinați de directorul școlii, primarul localității Grybow dar și de elevii școlii care au pregătit moment artistice deosebite, care ne-au făcut să ne simțim ca acasă. Apoi a urmat prezentarea materialelor pregătite de fiecare echipă din parteneriat și astfel elevii au început să cunoască mai multe despre țările și școlile partenerilor și și-au exersat abilitățile de comunicare în limba engleză în mod direct.
    În continuare elevii și profesorii grupați în echipe au participat la dezbateri cu tema: ”Ce știi despre securitatea pe Internet?” și au creat postere cu tema ”Avantajele și dezavantajele Internetului”. De asemenea, elevii polonezi au prezentat aplicațiile educaționale ce pot fi folosite în diferite contexte de învățare. Seara s-a încheiat cu degustarea produselor culinare pregătite de elevii polonezi dar și a celor aduse de noi și de celelalte echipe din parteneriat iar zacusca, brânza și cașcavalul românesc au fost foarte apreciate.
    Ziua următoare a fost dedicată integrării în familiile poloneze astfel încât elevii, în grupe mixte au socializat și s-au familiarizat cu mediul de viață polonez, au participat la pregătirea prânzului și a cinei și au utilizat aplicații cum ar fi InstaGork, Google Knowledge Graph, Infotopia, Mymunka, KidRex iar profesorii au participat la o vizită la Auschwitz.
    A urmat apoi o zi destinată utilizării aplicațiilor orientate pe științe: Photomath, Periodic Table, WolframAlpha, Khan Academy pe care elevii le-au utilizat ca să măsoare distanța parcursă atunci când au făcut rafting pe râul Dunajec unde au studiat speciile de păsări, au observat urmele lăsate de castori, au urmărit relieful specific, arhitectura zonei.
    Ziua destinată vizitei la Cracovia, fosta capitală regală a Poloniei a fost orientată pe utilizarea aplicațiilor care îi pot ajuta pe elevi să comunice mai ușor și mai bine, să învețe cuvinte noi. Însă aspectul cel mai important al vizitei a fost cel cultural și anume faptul că elevii au putut să facă cunoștință cu unele din cele mai importante locuri istorice ale Poloniei, cum ar fi castelul Wawel, palatul episcopal unde a locuit Papa Ioan Paul al II-lea.
    Ultima zi de activități a fost ziua vizitei la Jaslo unde elevii au învățat să facă pizza și au vizitat muzeul acadelelor unde au învățat pe viu despre istoricul fabricii, au vizionat utilajele și aparatele folosite în acest scop, s-au familiarizat cu diversele tipuri de zahăr și îndulcitori precum și cu multitudinea de arome utilizate pentru acadele. Iar activitatea s-a încheiat cu un atelier de lucru în care elevii și-au realizat propriile acadele.
    Consider că întâlnirea și-a atins obiectivele și că elevii participanți s-au integrat corespunzător în activitățile propuse de gazdele poloneze. Schimbul cultural și contactele realizate între elevi au însemnat o puternică motivație pentru elevii noștrii, aceștia având cunoștințe mai bune legate de tematica implicată, o înțelegere crescută a contextului european privind subiectul tratat fiind mult mai motivați în implicarea în activitățile proiectului dar și în lecțiile de zi cu zi deoarece au pus mai multe întrebări în timpul orelor, au fost mai activi și mai implicați în realizarea sarcinilor de lucru.
  • Prof. Milea Artemiza

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

Burse de merit pentru elevii din Oltenița de 13 lei. Ce părere aveți?

Virgil Dumbravă critică dur actuala administrație. Să fie vorba de incompetență?