Connect with us

Știri

INFORMARE. Care sunt obligațiile concesionarilor serviciilor Administrației Cimitirelor din Călărași

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

Advertisement

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

Advertisement

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • – de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • – de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • –de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

Advertisement
  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Știri

PSD îl anunță pe Gheorghe Pencu drept candidat la Primăria Comunei Luica! De ce a făcut partidul această alegere

Published

on

By

În cadrul conferinței de presă organizate joi, pe 28 martie, de către Organizația Județeană PSD Călărași, președintele Vasile Iliuță l-a prezentat pe cel care va candida la Primăria Comunei Luica. Acesta, pe numele lui Gheorghe Pencu, intră în competiție cu actualul primar al localității.

Candidatul din partea PSD este, de profesie, inginer și are o carieră îndelungată în domeniul agriculturii în județul Călărași. Gheorghe Pencu a fost ales de către organizația județeană a partidului întrucât conducerea a considerat că este cel mai bun candidat pentru respectiva comună, care este una mică și cu multe probleme.

„E nevoie să aducem un primar al partidului social democrat, ca să putem să o dezvoltăm, să aducem în normalitate comuna Luica”, a spus Vasile Iliuță, președintele PSD și al Consiliului Județean Călărași.

Ulterior, Gheorghe Pencu a luat cuvântul, întrucât a ținut să se arate recunoscător pentru că a fost ales să reprezinte Partidul Social Democrat în alegerile locale de pe 9 iunie, pentru conducerea Primăriei Comunei Luica. De asemenea, acesta a ținut să aducă în prim-plan faptul că, dacă va fi ales să administreze respectiva localitate, își propune să o readucă la normal.

„Vă mulțumesc că mi-ați acordat încrederea de a participa la alegerile de la comuna Luica, pentru primărie și vreau să candidez pentru normalitate în administrație la Luica”, a declarat Gheorghe Pencu.

Advertisement

După discursul său, acesta a fost întrebat despre obiective pe care și le-a stabilit în administrația comunei, însă Vasile Iliuță a intervenit și a explicat că: „Atunci când vor prelua fotoliile, vă vor spune și proiectul politic”.

Continue Reading

Știri

Georgiana Teodorescu candidează, din partea PSD, la Primăria Comunei Nicolae Bălcescu. Ce își propune să facă pentru comunitate, dacă va fi aleasă

Published

on

By

Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, PSD și-a prezentat candidații, din organizația județeană Călărași, la primăriile din șase localități ale județului Călărași. Prima care a luat cuvântul a fost Georgiana Teodorescu, care candidează la Primăria Comunei Nicolae Bălcescu, în vederea alegerilor din 9 iunie.

Aceasta este o tânără antreprenoare ambițioasă, care dorește să îndeplinească dorințele localnicilor din Nicolae Bălcescu și să aducă un suflu nou comunei, folosindu-se de experiența pe care a dobândit-o de-a lungul carierei sale.

„Am luat această decizie, să intru în politică, pentru că m-am gândit că pot schimba localitatea din care fac parte. Am văzut multe oportunități de dezvoltare în aceasta și cred, datorită experienței mele ca antreprenor și a funcțiilor de conducere pe care le-am avut în diverse instituții, că pot face asta.

Îmi doresc ca cetățenii de la noi din comunitate să prospere în lucrurile pe care eu le voi aduce în acest mandat. Sunt convinsă că, alături de ei și cu susținerea domnului președinte, vom putea face lucruri frumoase”, a declarat Georgiana Teodorescu.

După ce a explicat ce își dorește să facă dacă oamenii o vor alege drept primar, aceasta a fost întrebată despre obiectivele concrete pe care le are în administrarea comunei Nicolae Bălcescu, însă președintele PSD a luat cuvântul și a explicat că: „Atunci când vor prelua fotoliile, vă vor spune și proiectul politic”.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Toate drumurile din comuna Valea Argovei, jud. Călărași, vor fi asfaltate. Când ar trebui să fie gata cele 52 de străzi

Published

on

By

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Comuna Valea Argovei din județul Călărași va beneficia de un proiect în valoare de peste 16 milioane de lei pentru asfaltarea tuturor străzilor din comunitatea locală. Contractul de finanțare a fost semnat de primarul Costel Boitan în cadrul unei ceremonii organizate la sediul Ministerului Dezvoltării și Lucrărilor Publice. 

Proiectul „Asfaltarea drumurilor de interes local în satele Valea Argovei și Vlădiceasca, comuna Valea Argovei, județul Călărași” este finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și presupune asfaltarea a 52 de străzi în lungime totală de 9 kilometri. 

Primarul a declarat că acest proiect vizează practic toate străzile din comună și este una dintre cele mai importante investiții derulate de administrația din Valea Argovei. 

Străzile ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2026. 

Advertisement

 

Continue Reading

Cele mai vizualizate