Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 1°C | Anul XI Nr. 541

Administrație Locală

INFO. Care sunt obligațiile concesionarilor serviciilor Administrației Cimitirelor din Călărași

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

Advertisement
  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

Advertisement

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Advertisement

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • – de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • – de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • –de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Dan Velicu, primarul comunei Ciocănești: „Am venit la primărie să facem administrație, nu politică”

Published

on

foto - Facebook Dan Velicu

Comuna Ciocănești încheie anul 2025 cu o serie de investiții finalizate și cu mai multe proiecte aflate în diferite stadii de implementare. Informațiile au fost prezentate de primarul Dan Velicu într-un interviu acordat site-ului de știri Obiectiv de Călărași, în care edilul a făcut o evaluare a activității administrației locale și a vorbit despre prioritățile pentru următorii ani.

Primarul Dan Velicu descrie 2025 drept „un an plin”, marcat de stabilitate și de finalizarea unor proiecte majore de infrastructură.Am venit la primărie nu să facem politică, ci administrație. Și cred că, în parametrii normali, ne așezăm”, a declarat edilul pentru sursa citată.

Printre cele mai importante realizări se numără finalizarea a aproximativ 25 de kilometri de rețea de canalizare, un proiect de anvergură început în anul precedent. Tot în această perioadă a fost dus la bun sfârșit și proiectul privind realizarea sălii de Educație Fizică și Sport din curtea școlii, investiție menită să îmbunătățească condițiile pentru elevi.

Tot în 2025 a fost finalizat proiectul de reabilitare energetică a Școlii Gimnaziale nr. 1. Conform informațiilor oferite pentru Obiectiv de Călărași, pe lângă fondurile atrase prin Planul Național de Redresare și Reziliență, primăria a alocat sume din bugetul local pentru modernizarea completă a sălilor de clasă și a dotărilor aferente.

Advertisement

La nivel administrativ, primarul Dan Velicu a precizat că a fost încheiat cadastrul general al comunei. Dintr-un total de aproximativ 15.000 de cărți funciare, peste 9.000 au fost deja eliberate către cetățeni, demers considerat esențial pentru clarificarea situației juridice a proprietăților și pentru viitoare investiții.

În ceea ce privește perioada următoare, edilul a arătat că principala așteptare pentru anul 2026 este menținerea stabilității și deblocarea proiectelor aflate în dificultate. Pentru următorii ani de mandat, administrația locală are aprobate trei investiții importante – un centru after-school, un nou sediu al primăriei și un obiectiv cultural, proiecte care, în prezent, sunt programate pentru implementare după anul 2028.

În acest moment, în comuna Ciocănești se află în derulare lucrări de asfaltare pe o lungime de aproximativ 5 kilometri, realizate în proporție de 50%, precum și un proiect de reabilitare a parcului central, întins pe două hectare. Potrivit declarațiilor făcute pentru Obiectiv de Călărași, investiția în parc este susținută din bugetul local și ar urma să fie finalizată anul viitor.

Primarul a făcut referire și la interesul investitorilor pentru comună, menționând existența unei societăți din domeniul prelucrării hârtiei, GIX SNRM, care asigură aproximativ 120 de locuri de muncă pentru locuitorii din zonă.

În finalul interviului acordat site-ului Obiectiv de Călărași, Dan Velicu a vorbit despre acțiunile organizate de administrația locală cu ocazia sărbătorilor de iarnă, precizând că toți copiii din comună au primit cadouri și au fost implicați în activități festive desfășurate în parc. Edilul a transmis un mesaj de încredere către comunitate, subliniind importanța răbdării și a solidarității în depășirea provocărilor viitoare.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Bucurie și sport la Oltenița: peste 140 de copii legitimați la ACSM, întâmpinați de Moș Crăciun

Published

on

Sala de sport a Școlii Gimnaziale „Prof. Lucian Pavel” din municipiul Oltenița a fost, zilele acestea, locul unui eveniment cu adevărat special, dedicat copiilor care aleg sportul și disciplina în locul timpului petrecut în fața ecranelor. Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, alături de colegii din Primărie, a organizat o întâlnire emoționantă cu aproximativ 140 de copii legitimați la ACSM Oltenița.

Moș Crăciun a ajuns în mijlocul micilor sportivi cu daruri simbolice, însă, dincolo de cadouri, copiii au primit apreciere, încurajare și recunoașterea efortului depus zi de zi la antrenamente. A fost un moment de bucurie autentică, în care sportul, educația și comunitatea s-au întâlnit sub același acoperiș.


Într-o perioadă în care tentațiile mediului digital sunt tot mai prezente, copiii de la ACSM Oltenița aleg mișcarea, munca și disciplina. Ei învață ce înseamnă spiritul de echipă, respectul și dorința de a deveni mai buni de la o zi la alta, valori esențiale pentru formarea unor tineri responsabili.


Primarul Mihăiță Beștea a subliniat importanța susținerii sportului de masă și a copiilor care aleg acest drum, afirmând că administrația locală va rămâne un partener constant al tinerilor sportivi. În jurul lor se construiește o comunitate mai sănătoasă, mai unită și mai ancorată în valori reale.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Administrație Locală

Tichete de energie pentru consumatorii vulnerabili. Sprijin lunar până în primăvara lui 2026

Published

on

Primăria Municipiului Călărași informează cetățenii că Guvernul României a introdus, prin Ordonanța de Urgență nr. 35/2025, un mecanism de sprijin destinat persoanelor afectate de sărăcia energetică, sub forma tichetelor electronice de energie.

Măsura este valabilă până la 31 martie 2026 și se adresează persoanelor singure cu venituri lunare de până la 1.940 de lei, precum și familiilor care au un venit net de maximum 1.784 de lei pe membru de familie. Beneficiarii pot primi un tichet electronic de energie în valoare de 50 de lei pe lună, sumă care poate fi utilizată exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică.

Solicitarea tichetului se face online, prin platforma electronică EPIDS (epids.mmuncii.ro), dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Pentru persoanele care nu au acces la internet, cererile pot fi depuse în format scris la primăria de domiciliu sau la oficiile poștale. Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt incluși automat în sistem, fără a fi necesară depunerea unei cereri.

Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de furnizare a energiei. Sumele nu se acordă în numerar și nu se virează în cont bancar, plata facturilor realizându-se direct la oficiile poștale, pe baza facturii și a unui act de identitate.

Advertisement

Tichetul de energie poate fi utilizat timp de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul rămas este valabil până la data de 31 martie 2026. În situația schimbării domiciliului sau a componenței familiei, beneficiarii trebuie să depună o nouă cerere, fie online, fie la primărie sau la oficiile poștale.

Pentru informații suplimentare și asistență, cetățenii pot apela Call-center-ul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, la numărul 021.93.09, sau pot transmite solicitări la adresa de e-mail [email protected].

Prin acest program, autoritățile urmăresc sprijinirea persoanelor vulnerabile și reducerea impactului costurilor cu energia asupra bugetelor familiale.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading