Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 12°C | Anul XI Nr. 531

Administrație Locală

Info / Administrația Cimitirelor Călărași – obligațiile concesionarilor

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

Advertisement
  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

Advertisement
  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

Advertisement

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • -de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • -de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • – de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

Advertisement
  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Echipele Primăriei Călărași, pe teren toată noaptea: intervenții în urma ploilor torențiale din noaptea de 7 spre 8 octombrie

Published

on

🌧️ Municipiul Călărași s-a aflat în noaptea de 7 spre 8 octombrie 2025 sub incidența Codului roșu de ploi abundente, care a provocat acumulări semnificative de apă în mai multe zone ale orașului.

În contextul acestor fenomene meteo extreme, primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, alături de viceprimarii Gheorghe Stoian și Stelian Aldea, administratorul public Ionuț Savu, precum și echipele de intervenție ale Primăriei Călărași și operatorului Ecoaqua, au fost prezenți pe teren pe parcursul nopții pentru a monitoriza situația și a coordona acțiunile în zonele afectate.

▶️ Intervențiile au fost realizate cu ajutorul a cinci vidanje, echipele acționând prompt pentru:

  • decolmatarea rigolelor și a rețelelor de canalizare pluvială;
  • evacuarea apei din curți și din zonele joase;
  • sprijinirea cetățenilor afectați de precipitațiile abundente.

„Mulțumesc colegilor din echipele de intervenție și tuturor celor care au fost prezenți în teren în această noapte dificilă. Am intervenit acolo unde a fost nevoie. Rămânem vigilenți și pregătiți să intervenim în continuare pentru siguranța cetățenilor municipiului Călărași”, a declarat primarul Marius Dulce.

🤝 Primăria Municipiului Călărași mulțumește cetățenilor pentru înțelegere și cooperare și reamintește importanța semnalării rapide a problemelor cauzate de ploi abundente la următoarele numere de telefon:

Advertisement

📞 Dispecerat Primărie: 0242 311 005

📞 Poliția Locală – Dispecerat: 0242 313 525 / 0756 027 734

📞 Ecoaqua: 0242 313 720 / 0732 334 950

⚠️ Potrivit Administrației Naționale de Meteorologie, municipiul Călărași rămâne sub Cod roșu de ploi torențiale și abundente până astăzi, 8 octombrie, ora 15:00, fiind posibile noi acumulări de apă.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Oltenița, în alertă maximă: autoritățile pregătite pentru codul roșu de furtună și ploi torențiale

Published

on

Municipiul Oltenița s-a mobilizat încă de la primele ore ale dimineții pentru a face față codului roșu de furtună și ploi abundente emis de Administrația Națională de Meteorologie pentru județul Călărași.
Primarul Mihăiță Beștea a anunțat că au fost activate echipele de intervenție ale Primăriei și s-au pregătit saci cu nisip în zonele cu risc ridicat de inundații, pentru a preveni efectele precipitațiilor torențiale.

„Am activat echipele de intervenție care sunt pregătite să acționeze în teren, pentru a preveni și limita eventualele efecte ale ploilor torențiale și posibilelor inundații. Se monitorizează permanent zonele cu risc ridicat, iar utilajele pentru evacuarea apei sunt pregătite”, a transmis primarul Mihăiță Beștea.

Autoritățile locale sunt în legătură directă cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență și cu serviciile publice din Oltenița, iar populația este rugată să evite deplasările inutile și să semnaleze orice situație de urgență la numărul 112 sau la dispeceratul primăriei.
De asemenea, locuitorii pot contacta dispeceratul Ecoaqua S.A. Oltenița la numerele 0740.30.66.57, 0242.51.5736 sau 0740.30.66.50.

„În aceste ore dificile, siguranța oamenilor este prioritatea noastră absolută. Vă mulțumesc pentru calm, responsabilitate și sprijinul reciproc care ne unește de fiecare dată când comunitatea are nevoie”, a mai spus primarul Mihăiță Beștea.

📸 În imaginile publicate de Primărie se pot vedea echipele pregătind saci cu nisip pentru intervenții rapide în caz de inundații, semn că administrația locală tratează cu maximă seriozitate situația meteo extremă.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

COD ROȘU de ploi abundente: Primăria Grădiștea anunță măsuri de protecție pentru populație

Published

on

Comitetul Local pentru Situații de Urgență Grădiștea a emis luni, 7 octombrie, o informare oficială către cetățeni privind instituirea CODULUI ROȘU de ploi abundente, valabil în perioada 07.10.2025, ora 21:00 – 08.10.2025, ora 23:00, cu cantități de apă ce pot ajunge la 110–120 l/mp.

Documentul, semnat de Vasile Matei, președintele C.L.S.U., și Gheorghe Gheorghe, șeful S.V.S.U., conține o serie de măsuri menite să prevină efectele fenomenelor meteorologice periculoase:

  • construcția de bariere pentru a opri pătrunderea apei în locuințe;

  • curățarea șanțurilor și rigolelor pentru a facilita scurgerea apelor pluviale;

  • deconectarea aparatelor electrice în caz de furtună și evitarea atingerii echipamentelor ude;

  • protejarea ferestrelor și evacuarea animalelor în locuri sigure;

  • evitarea deplasărilor cu autoturismul prin zone inundate.

Autoritățile locale recomandă locuitorilor să rămână vigilenți și să se adăpostească în locuri sigure în caz de fenomene extreme. În caz de urgență, cetățenii sunt îndemnați să contacteze Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență al comunei.

Primăria Grădiștea transmite că situația este atent monitorizată, iar toate măsurile de protecție vor fi luate pentru siguranța populației.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading