Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 13°C | Anul XI Nr. 533

Știri

Imagini aeriene cu șantierul centrului pietonal din Călărași

Published

on

Finalizarea proiectelor cu finanţare europeană prin POR 2014-2020 până la sfârşitul acestui an a devenit o prioritate. Pe această listă se înscrie şi proiectul „𝐑𝐞𝐝𝐮𝐜𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐞𝐦𝐢𝐬𝐢𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐛𝐨𝐧 𝐢̂𝐧 𝐌𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥 𝐂𝐚̆𝐥𝐚̆𝐫𝐚𝐬̧𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐧 𝐜𝐫𝐞𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢 𝐬𝐩𝐚𝐭̧𝐢𝐮 𝐮𝐫𝐛𝐚𝐧 𝐩𝐢𝐞𝐭𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐦𝐮𝐥𝐭𝐢𝐟𝐮𝐧𝐜𝐭̧𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐢̂𝐧 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐜𝐞𝐧𝐭𝐫𝐚𝐥𝐚̆ 𝐚 𝐌𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢” sau „Pietonalul”, aşa cum este cunoscut şi în rândul călărăşenilor.
Lucrările de execuţie ce se desfăşoară în cadrul acestui proiect sunt în grafic, fiind realizate în proporţie de circa 50%. Până în acest moment au fost executate lucrările privind structura jardinierelor (armare, cofrare, betonare, decofrare).
În curs de execuţie sunt următoarele: lucrări de terasamente; lucrări de terasamente trotuar; lucrări de demolări / desfaceri; lucrări de canalizare pluvială; lucrări de arhitectură structură terasamente; lucrări de arhitectură structură construcţii; irigaţii canalizare pluvială; lucrări de instalaţii electrice; amenajări peisagere; lucrări de sistematizare pietonală.
Proiectul „𝐑𝐞𝐝𝐮𝐜𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐞𝐦𝐢𝐬𝐢𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐛𝐨𝐧 𝐢̂𝐧 𝐌𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥 𝐂𝐚̆𝐥𝐚̆𝐫𝐚𝐬̧𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐧 𝐜𝐫𝐞𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢 𝐬𝐩𝐚𝐭̧𝐢𝐮 𝐮𝐫𝐛𝐚𝐧 𝐩𝐢𝐞𝐭𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐦𝐮𝐥𝐭𝐢𝐟𝐮𝐧𝐜𝐭̧𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐢̂𝐧 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐜𝐞𝐧𝐭𝐫𝐚𝐥𝐚̆ 𝐚 𝐌𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢” este finanţat prin POR 2014-2020, Axa Prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane – Prioritatea de investiţii 4e: Promovarea unor strategii de emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane relevante pentru atenuare. Contractul de finanţare a fost semnat în data de 19.12.2019.

Lucrările de investiţie vizează modernizarea platformelor şi aleilor pietonale, modernizarea zonei carosabile, realizarea de fântâni, realizarea de elemente de şedere de tip deck, realizarea spaţiilor verzi, modernizarea reţelei de alimentare cu energie electrică şi de alimentare cu apă şi canalizare, amplasarea de dotări şi echipamente stradale.

Amplasamentul vizat de proiect este format din zona pietonală care se desfăşoară între strada Sloboziei şi strada Dobrogei, precum şi aleile de legătură ale acesteia cu Parcul Central, segmentul din strada Sloboziei cuprins între intersecţia cu strada Bucureşti şi cea cu strada 1 Decembrie 1918 şi segmentul străzii Traian, între strada 1 Decembrie 1918 şi Bulevardul 1 Mai.
Ordinul de începere a lucrărilor de execuţie a fost emis în data de 23.12.2021. Termen de execuţie 19 luni.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Incendiu la o locuință din Modelu. Intervenție rapidă a pompierilor și echipajului SMURD

Published

on

Sâmbătă seara, 18 octombrie, în jurul orei 20:15, un incendiu a izbucnit la o locuință de pe strada Movilița din comuna Modelu. Flăcările au fost observate de vecini, care au alertat imediat autoritățile prin 112.

La fața locului au intervenit rapid o autospecială de stingere din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Călărași, un echipaj SMURD și un echipaj de poliție. Pompierii au acționat cu apă și spumă, reușind să lichideze incendiul în câteva minute, înainte ca flăcările să se extindă la restul locuinței.

Polițiștii efectuează verificări pentru a stabili cauza exactă a izbucnirii incendiului. Pagubele materiale sunt în curs de evaluare.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Ministrul Transporturilor din Bulgaria: Este nevoie urgentă de un pod peste Dunăre la Silistra, pentru a lega sudul Europei de Moldova și Ucraina

Published

on

Traversarea Dunării între Călărași și Silistra se face în continuare doar cu bacul, deși autoritățile bulgare susțin că regiunea are nevoie de un pod nou care să lege cele două maluri. Declarația a fost făcută de viceprim-ministrul și ministrul bulgar al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, în cadrul unei vizite la Silistra, potrivit agenției bulgare BTA.

„Podul de la Silistra este o necesitate pentru coridorul sud-nord, care leagă Bulgaria de România, Moldova și Ucraina. Acest coridor este o prioritate pentru Uniunea Europeană”, a afirmat ministrul.

Karadjov a explicat că Bulgaria este pregătită să asigure atât finanțarea, cât și partea tehnică a proiectului, însă lipsește dorința politică din partea României. „Nu este vorba despre bani. Este vorba despre voință. Lipsa implicării României blochează dezvoltarea regiunilor dunărene”, a spus oficialul bulgar.

Ministrul a anunțat că va discuta problema la nivelul Comisiei Europene, pentru a găsi soluții care să permită României construirea, împreună cu Bulgaria, a două noi poduri peste Dunăre.

Advertisement

Planuri pentru un al treilea pod între Ruse și Giurgiu

În paralel, România și Bulgaria au reluat discuțiile despre al doilea pod de la Ruse – Giurgiu, menit să reducă aglomerația din punctul actual de trecere. Premierii celor două state au convenit în această vară formarea unui grup comun de lucru pentru coordonarea proiectelor transfrontaliere.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate al noului pod. Contractul are o valoare de peste 60 de milioane de lei, finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – componenta Mobilitate militară.

Potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, studiul va analiza amplasamentul optim, tipul de pod (rutier sau mixt rutier-feroviar) și soluțiile de conectivitate la autostrăzile și căile ferate existente.

„Noul pod va crește potențialul de dezvoltare economică a regiunilor dunărene și va consolida legăturile comerciale între România și Bulgaria”, a transmis Cristian Pistol, șeful CNAIR.

Lucrările ar putea începe în 2026

Guvernatorul regiunii Ruse, Dragomir Draganov, a anunțat că finanțarea pentru construcția podului este deja asigurată din fonduri europene, în valoare de 2,5 miliarde de euro, iar lucrările ar putea începe în 2026, după finalizarea proiectării.

Advertisement

Draganov a explicat că, în paralel, autoritățile bulgare așteaptă ca Ministerul Transporturilor din România să reabiliteze drumul de legătură către feribotul Ruse-Giurgiu, pentru a facilita traficul până la finalizarea noului pod.

Importanță strategică pentru coridorul militar sud-nord

Noul pod va face parte și din coridorul militar rapid Grecia–România, susținut de Uniunea Europeană și NATO.
Ministrul interimar al Apărării din Bulgaria, Atanas Zapryanov, a precizat că infrastructura dunăreană va avea un rol strategic în mobilitatea forțelor aliate în Europa de Est.

În prezent, România și Bulgaria sunt legate prin doar două poduri peste Dunăre: Giurgiu–Ruse și Calafat–Vidin.

Podul Călărași–Silistra, o șansă de dezvoltare pentru ambele maluri

Proiectul unui pod între Călărași și Silistra este considerat de experți una dintre cele mai viabile opțiuni pentru fluidizarea transportului între Balcani și nordul Europei.
O astfel de investiție ar reduce semnificativ timpul de traversare, ar stimula schimburile comerciale și ar aduce beneficii directe economiei locale din județul Călărași și regiunea Silistra.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Trafic modern la Călărași: 17 intersecții semaforizate și sistem inteligent de monitorizare

Published

on

Primăria Municipiului Călărași implementează un sistem integrat de management al traficului, care va transforma modul în care se circulă în oraș. Proiectul include 17 intersecții semaforizate, camere video performante și o platformă de control digital, menită să reducă aglomerația și să crească siguranța rutieră.
Primarul Marius Dulce a explicat la Radio Voces Campi că investiția face parte dintr-un pachet mai amplu de modernizare urbană.

Administrația locală a început lucrările pentru implementarea sistemului de management al traficului, un proiect finanțat prin Programul Regional Sud-Muntenia 2021–2027, care va conecta în timp real principalele artere din municipiu.

„Avem un proiect complementar cu Poliția Locală, unde vom duce toate serverele și terminalele. Vor fi 17 intersecții semaforizate și peste 40 de camere video noi, care ne vor permite să vedem traficul în timp real și să intervenim mai rapid”, a declarat primarul Marius Dulce.

Sistemul este gândit pentru a înlocui sensurile giratorii cu semafoare sincronizate, capabile să regleze fluxul de mașini în funcție de intensitatea traficului.

„Nu vom mai avea giratorii clasice, ci sisteme inteligente de semaforizare, care vor fluidiza traficul și vor reduce timpii de așteptare. E un pas important către un oraș mai sigur și mai ordonat”, a adăugat edilul.

Centrul de comandă al sistemului va fi amplasat în noul sediu al Poliției Locale Călărași, unde se amenajează o sală de control cu video wall, terminale și servere de ultimă generație.

Advertisement

„Vom avea un dispecerat modern, care va monitoriza orașul non-stop. În perspectivă, ne dorim și achiziționarea a două drone de survol, pentru a ajunge înaintea echipajelor acolo unde apar incidente”, a mai precizat primarul.

Componentă Descriere / Intervenție Observații
Intersecții semaforizate 17 coordonate digital prin sistem sincronizat
Camere video noi peste 40 conectate la servere și video wall
Centru de control Sediul Poliției Locale include dispecerat și sală de monitorizare
Finanțare Program Regional Sud-Muntenia 2021–2027 fonduri europene nerambursabile
Termen estimat finalizare ianuarie–februarie 2026 lucrări în curs

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading