Connect with us

Știri

Grădiștea/ C. Corbu: În domeniul investițiilor s-a continuat activitatea

În ciuda faptului că România a fost lovită în această primăvară de pandemia noului coronavirus, care a afectat cele aproape tot, primarii responsabili nu s-au ferit să își continue activitatea începută în mai multe domenii de activitatea. Un bun exemplu pentru această situație este primarul localității Grădiștea, Constantin Corbu. A continuat tot ce și-a propus, fără să se lase afectat negativ de efectele produse de covid-19. 

 

Primar Constantin Corbu: Preocupările mele sunt multiple. În afară de întreținerea funcționalității comunei, a sistemelor de iluminat, gospodărirea gunoiului, administrarea domeniului public și privat, semnarea contractelor pentru concesionarea unei părți din izlaz, unde am crescut procentul unitate/vită/ hectar…Am ajuns la 0.6, o valoare care îi determină pe crescătorii de animale să ia în seriozitate această activitate, pentru a primi subvenții pentru suprafață, pentru animale. Creșterea animalelor a devenit și aici la noi la Grădiștea o ocupație principală, prin care se asigură hrana pentru populație, respectiv producția de carne, brânză, lapte. 

PROIECTELE DE MODERNIZARE CONTINUĂ 

Primar Constantin Corbu: Preocuparea majoră a fost către investițiile pe care le-am redefinitivat. Proiecte au fost continuate sau începute, chiar dacă am fost marcați negativ de această secetă, unde m-am implicat pentru a asigura o stabilitate siguranței alimentare pentru comunitatea noastră. Lipsa precipitațiilor a determinat dezvoltarea producției și culturilor agricole. Am compensat aceasta realizând irigații pe lacul Gălățui, prin amenajări hidrografice și prezența ministrului secretar de stat Emil Dumitru în teritoriu. Am dat drumul la pompare la câteva stații prin canalul magistral racordat la km 388. Am făcut un apel la Piscicola și ANIF și am dat drumul la gârla mare care este și canal de desecare dar și canal de alimentare a lacului Iezeru cu lac Gălățui. Acum a jucat rol pentru irigat. Piscicola a deschis o vană la maxim și în 3 zile am crescut nivelul apei în gârla mare. Din pacate aceasta este colmatată, plină de stuf, în zona podețelor. Am scos câteva tuburi, le-am curățat pentru a asigura fluența apei la est pentru a ajunge la fermieri. Este necesar ca gârla să fie decolmatată. Am creat niște breșe cu buldoexcavatorul la solicitarea fermierilor care s-au implicat și au plătit contravaloarea lucrărilor. A fos o muncă susținută de vineri până luni, dar am reușit să aducem apă pentru a iriga culturile afectate de secetă. Important este ca prin voința dlui Baciu să transferăm gârla în proprietatea comunei, iar apoi printr-un program să realizăm un proiect de curățare și amenajare a malurilor. 

Advertisement

 INVĂȚĂMÂNTUL DIN GRĂDIȘTEA VA MERGE MAI DEPARTE

Primar Constantin Corbu: Suntem pregătiți pentru reluarea învațământului clasele a VIII-a. Elevii vor merge la școală cu microbuzele și vor desfășura activitățile de  final de clasa a VIII- a.Suntem cu grădinița de la Cunești realizată, cu școala de la Rasa în proporție de 90% finalizat. Vom avea suficiente spații pentru a asigura desfășurarea învățământului cu spații de protecție. Asta înseamnă pregătirea ce o asigur. Vom vedea ce facem cu parcurile cu celelalte instituții. Când se vor deschide noi vom asigura funcționalitatea lor. Relaxarea după 15 mai nu mă bucură. S-a văzut că din cauza eliminării amenzilor, poporul nostru circulă și nu va ține cont de măsurile necesare ce trebuiesc luate.

 ACTIVITEA PRIVIND INVESTIȚIILE NU SE OPREȘTE

Primar Constantin Corbu: În domeniul investițiilor s-a continuat activitatea. În domeniul piscicol activitățile au continuat și ele pa raza comunei. Nu am avut restricții economice. Circulația s-a desfășurat corespunzător și s-a justificat deplasarea. Principala preocupare ca primar va fi către investițiile aflate în derulare, pentru o viață modernă. Vreau să sprijin sistemul de irigații pentru a folosi materiile prime locale și crearea locurilor de muncă. Este insuficient să investim numai în obiective și să neglijăm partea de activități economice. Vreau să degrevăm statul de surse și să cream si noi resurse de unde să luăm bani cum ar fi gârla mare, suprafețe de pe izlaz. Asta va conduce și la crearea de locuri de muncă. Vreau să dezvolt activitățile online care s-a demonstrat că pot eficientiza activitățile de pe raza comunei din unele domenii. Administrațiile pot funcționa cu număr mai mic de salariați. În schimb aceasta a produs racile în învățământ pentru cadrele care nu știau de acest sistem.La Grădiștea s-a reușit ca lecțiile se pot desfășura și așa. Este în schimb nevoie de mișcare de aer liber si sa scăpăm de presiunea aceasta psihică asupra omului de a se mișca. 

 GAZE NATURALE ÎN COMUNA GRĂDIȘTEA

Primar Constantin Corbu: Introducerea gazelor naturale ne-a creat probleme. Firma Gazprom Internațional s-a dovedit că este o firmă de escroci, care nu are nici o legătură cu firmele de gaze. A încercat să încheie contracte pe ruta Oltenița – Manastirea. S-a dovedit că vrea să ia bani pe studii de fezabilitate. Vom avea gaze, dar România nu și-a declarat perspectivele, despre ce se va face cu domeniile economiei, cu investițiile noastre în condiții de deficit major, despre investițiile primăriilor care sunt oportune.

ASOCIAȚIA COMUNELOR – STRATEGEII DE DEZVOLTARE ȘI OPINII ALE PRIMARILOR DIN ROMÂNIA

Primarul localității Grădiștea, Corbu Constantin participă în fiecare an la întâlnirea organizată de Asociația Comunelor. 

Primar Constantin Corbu: La Asociația Comunelor am discutat diferite propuneri. Ne dăm cu părerea. Unele probleme relatate sunt bune, altele nu ne interesează direct. Strategia de dezvoltare a țării trebuie făcută de specialiști, de către Instituții de cercetare, astfel încât să nu mai facem de toate și peste tot numai pentru că vrea cineva. Prezența președintelui Iohannis și membrilor din guvern este altfel acum. S-a terminat cu ploconeala și totul a fost interactiv. Prezența miniștrilor ne-a impresionat deși se lucra pentru numirea noului guvern. Orban a fost informat despre propunerile noastre și problemele ce trebuiau remediate. Și președintele i-a dat concursul spre rezolvarea problemelor. Lupta politică a fost acerbă dar unii ne-am dat mâna pentru a rezolva situația existentă…

Advertisement

Noi ne preocupam pentru stăpânirea situațiilor ce pot devia, cu luarea eficientă a măsurilor impuse de lege. Nu am stat degeaba la Primărie și mergem mai departe. Cetățenii să nu se bazeze doar pe liniște si sa fie mult mai atenți. Să se deplaseze cu motivație și cu luarea de măsuri care să-i protejeze. Este greu să porți masca. Le urez încredere si curaj. Să știe ca viața este mereu roz. Le doresc multa sănătate și să ne revedem așa cum ne vedeam  acum 2 luni…a încheiat primarul comunei Grădiștea, ing. Corbu Constantin

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Eveniment la Muzeul Dunării de Jos Călărași – RomânIA îmbracă IA

Muzeul Dunării de Jos, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Călărași, vă invită să vizitați, începând cu data de 24 iunie, la Secția Etnografie și Artă Populară, expoziția:
RomânIA îmbracă IA
Deschisă publicului până la sfârșitul lunii august, expoziția este dedicată Zilei Universale a Iei și pune în valoare frumusețea, diversitatea și bogăția patrimoniului textil tradițional românesc.
Ia reprezintă piesa de bază a costumului popular, fiind totuși mai mult decât un obiect vestimentar, și anume un simbol național, o poveste sau chiar o filă de istorie.
O filă de istorie întrucât această cămașă cu altiță însumează în ornamentică semne – simbol venite din neolitic, cu funcție apotropaică, de fertilitate sau chiar narativă – ea dezvăluind date despre starea social – statutară, vârsta sau apartenența la o comunitate a femeii care a creat-o.
Această cămașă este recunoscută pentru frumusețea, simplitatea, dar și simbolismul său profund.
Ca orice alt veșmânt tradițional, și ia constituie o secvență a memoriei colective, iar purtarea ei reprezintă o manifestare spirituală ce străbate generații, relevând istoria mitică a unui popor.
Așadar, putem spune cu ușurință că ia reprezintă un puternic și stabil liant al românilor de pretutindeni, unind generațiile și formând punți de legătură între comunitățile românești din diferite țări.
Croită în formă de cruce, cu o deschizătură în partea de sus, ia este de fapt o cămașă de sărbătoare din pânză albă de bumbac, in sau borangic, având diferite broderii dispuse într-o armonie cromatică și ornamentală care alcătuiește unicitatea costumului popular românesc.
Elementele de bază în compoziția iei sunt umărul, încrețul, altița, râurile și cheițele.
Motivele tradiționale care se regăsesc pe ii au adesea semnificații legate de natură, fertilitate, protecție și spiritualitate. Printre simboluri se numără rombul, spirala, crucea, arborele vieții și steaua.
Primele mărturii vizuale ale iei ne parvin din perioada antichității romane. Astfel, regăsim ia pe Columna lui Traian din Roma, pe monumentul Tropaeum Traiani de la Adamclisi, dar și pe Arcul lui Galeriu din Salonic.
În comunitățile românești din întreaga lume, încă din anul 2013, Ziua Internațională a Iei este sărbătorită la data de 24 iunie, ea inspirând creatori de modă celebri precum Yves Saint Laurent sau Tom Ford, fiind recunoscută ca o piesă vestimentară de patrimoniu universal.
Vă așteptăm cu drag să redescoperim împreună simbolurile și poveștile cusute în fiecare ie!

Continue Reading