Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 6°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Gheorghiță Cărtușanu: “Faptele prin lucru mă definesc”

Published

on

Gheorghiță Cărtușanu: Am spus și voi spune…Sunt primarul localității Fundeni, sunt primarul tuturor. Nu există sunt primarul celor ce m-au ales din PSD…Sunt primarul tuturor locuitorilor din Fundeni. Că am ales formațiunea PSD, am ales-o cu mare drag. Am făcut-o pentru că am observat ceva…Indiferent cât îi înjură, unii, alții, ei cei din PSD sunt aproape de oameni. Am văzut măriri de salarii, am văzut măriri de pensii, am văzut respect pentru firme…am văzut multe proiecte implementate. Nu au nevoie decât să fie lăsați în pace. Repet: sunt primarul localității Fundeni, primarul tuturor cetățenilor nu al unei anume formațiuni politice. Formațiunea politică am ales-o cu tot sufletul și îmi sunt dragi unii colegi.

Despre dezvoltare, muncă în echipă și implicare

“Cuvântul și expresia nou, la Fundeni înseamnă muncă. Multă muncă, echipă și proiecte noi. Încercăm să modernizăm, încercăm să facem ca oamenii să fie mulțumiți. Recent a început noul an școlar. Faptele, lucrurile bune realizate, proiectele de viitor mă definesc. Școala cu clasele I-IV este o școală modernă, după proiectul nostru de extindere, modernizare, având condiții de igienă normale, așa cum ar trebui să fie în toate unitățile de învățământ. Școala Nr.2 a fost realizată printr-un proiect al Ministerului Educației în cofinanțare cu Primăria Comunei Fundeni. Ne-am dus undeva la 4-6 miliarde în plus. Aceste contribuții au fost necesare pentru că nu s-a realizat centrala termică, gardul a fost plătit, s-au realizat alei, sistem de aspersoare, pavajele exterioare, florile. Și noi din bugetul local am alocat bani pentru ca lucrările să fie finalizate și să arate normal.”

Este o școală normală, cu toalete separate, teren de sport. Important este actul didactic, acolo vreau eu ca primar ca ele cadrele didactice să se orienteze acum. Noi, Primăria ne ocupăm de administrație și am arătat că o facem cu dăruire, cu profesionalism. Ne aducem aminte de sobele de teracotă, de WC-urile din curtea școlii, de lipsa laboratoarelor și a condițiilor moderne. Noi, toți am învățat acolo. Noi în România vrem salarii ca afară, vrem condiții și drepturi ca afară ca în Uniunea Europeană. Munca a însemnat diferența între trecut și nou, ea va arăta calea viitorului. Viitorul copiilor noștri este cel mai important lucru pentru mine, primarul Gheorghiță Cărtușanu. Investim în educație și în condiții de învățământ iar rezultatele apar.

Copiii noștri sunt fruntași la învățătură, la diferite concursuri sau olimpiade. Investiția de aproape 1 milion de euro a Guvernului PSD pentru proiectele și programele destinate învățământul se văd aici la noi, la Fundeni.

Advertisement

Când depui pasiune și faci cu dăruire lucruri bune, rezultatele apar. Le cer cadrelor didactice să se ocupe de procesul de învățământ. Satisfacțiile apar când vezi că elevii merg la olimpiade și câștigă locuri fruntașe acolo sau la alte diferite concursuri. Acum vreo 2 ani am adus bucurie pe fețele copiilor din Fundeni. Am stimulat copiii fruntași și am creat o competiție între copii la nivel școlar. Am realizat excursii, am acordat premii pentru copii la sfârșit de an școlar. Eu ca primar, și familia mea am realizat asta în semn de respect față de comunitatea în care trăim. Nu am cerut să mi se aducă laude sau să mi se atribuie merite.

“Mă uit la Dumnezeu și spun că mi-a dat ceva și eu la rândul meu trebuie să dau la rândul meu ceva altora”

“Înainte plăteam și finanțam performanța. Acum Primăria Fundeni este aproape de elevii silitori și premianți. Avem două tinere care au participat la Olimpiade județene și au obținut mențiune. Pentru mine este un rezultat bun. Arătăm că se poate spre mai bine. Premierea a fost după modelul ca la fotbal…I-am oferit primă de instalare de 5 milioane fiecărui copil, iar la inițiativa  mea Consiliul Local oferim câte 50 lei. Este puțin dar este o mare bucurie pentru mine, pentru cei din PSD când putem face ceva. Încercăm din bugetul mic, așa vitregit cum este să plătim performanța” – a încheiat primarul din Fundeni, Gheorghiță Cărtușanu.

Primăria Fundeni se confruntă cu o problemă privind transportul local al elevilor. Edilul din localitate caută o soluție

Gheorghiță Cărtușanu: “Una dintre problemele comunității din Fundeni este și aceea a transportului local. Ne preocupă transportul ritmic și în bune condițiuni al elevilor la școli și liceele din județ.  În prezent, transportul cu maxi-taxi este defectuos. El se desfășoară pe un traseu județean și de el trebuie să beneficieze cetățenii. De vreo 15 ani duc lupte cu autoritățile județene, naționale. Depășim 2.000 de navetiști, iar mie îmi pasă cum li se oferă acestora servicii de transport. Eu am făcut naveta, știu ce înseamnă să vii pe jos. Pe viscol, pe ploaie, pe ger…știu. Nu am uitat, nu o să uit lucrul ăsta.

Îmi cer scuze pentru disconfortul creat de firma ce are licență de transport pe Fundeni. Firma nu este în subordinea Primăriei. Este o firmă privată. Licențele se acordă de către ARR, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor. Sper ca măcar la anul să găsesc înțelegere o soluție chiar folosind bugetul local.

Vreau să solicit sprijin de la guvernul nostru de la PSD pentru a primi bani și ca la anul să cumpăr 2 autobuze în sistem leasing. Trebuie să găsim soluția de a fi ajutați de guvern. Cele 2 autobuze sunt pentru a transporta 60 elevi la Brănești. Nu se poate face asta cu un microbuz. Mai vom cere unul…Sunt convins că voi avea sprijin de le secretarul de Stat Ciprian Pandea pentru cele 2 autobuze cu care elevii merg la București.

Ne preocupă siguranța elevilor, a copiilor noștri. Modernizarea stațiilor de autobuz este în atenția mea. A trebuit să renunț pentru că aveam nevoie de bani la Școala 2 Avem un proiect de 90 miliarde de asfaltare, 11 miliarde lei pentru dispensar, de cofinanțare alături de cele 44 miliarde destinați școlii 1, reabilităm Căminul Cultural. Suntem în grafic cu lucrările. Stațiile de autobuz sunt și ele importante. Oamenii au înțeles și au convingerea că transportul se va remedia.

Advertisement

Nu mă las, nu voi ceda, toleranța s-a terminat. Firma de maxi taxi vrea numai profit. Trebuie să se aplece și asupra condițiilor de transport. Copiii pleacă cu noaptea în cap datorită curselor șclolare efectuate cu un singur microbuz. Vom interveni aici…

https://www.youtube.com/watch?v=G44-ZKEnvYI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Maratonul blestemat de la Olimpiada din 1904: o cursă cu otravă, mașini și haos total

Published

on

La Olimpiada din 1904 de la Saint Louis, maratonul a rămas în istorie drept cea mai dezastruoasă și absurdă cursă de alergare din toate timpurile. Traseul de peste 40 de kilometri trecea pe drumuri de pământ neasfaltate, sub un soare ucigător de peste 32 de grade, cu nori denși de praf ridicați de mașinile, automobilele oficialilor și chiar de un tren care circula pe lângă rută. Organizatorii au oferit doar un singur punct de hidratare pe toată distanța și o singură fântână, considerând că apa în exces „încetinește” alergătorii – o teorie științifică greșită care aproape i-a omorât pe concurenți.

Primul care a trecut linia de sosire a fost americanul Fred Lorz. A fost aclamat, i s-a înmânat coroana de laur și a pozat chiar lângă fiica președintelui Roosevelt… până când s-a aflat că alergase doar primii 16 kilometri, apoi urcase într-un automobil care îl dusese până aproape de stadion. Trișarea lui grosolană a fost descoperită imediat, Lorz a fost descalificat pe loc și i s-a interzis participarea pe viață la competiții.

Câștigătorul oficial a devenit Thomas Hicks, un alergător american care abia mai mergea în ultimele sute de metri. Motivul? Antrenorul lui îi dăduse pe parcurs un amestec halucinant: stricnină (otravă de șobolani folosită în doze mici ca stimulant), coniac și ouă crude. Hicks avea pupilele dilatate, era alb ca varul și trebuia ținut de braț de însoțitori ca să nu cadă. Medicii au declarat ulterior că fără intervenția lor imediată ar fi murit chiar pe stadion.

Din cei 32 de participanți, doar 14 au terminat cursa. Unul dintre ei, cubanezul Félix Carvajal, a alergat în pantofi de stradă tăiați cu foarfeca, s-a oprit să mănânce mere verzi culese dintr-un livrai (ceea ce i-a provocat crampe groaznice) și a stat de vorbă cu spectatorii. Alt alergător sud-african a fost urmărit de câini sălbatici și a pierdut aproape o oră deviind de la traseu.

Advertisement

Maratonul din 1904 a fost un coșmar total, o combinație letală de organizare catastrofală, experimente medicale iresponsabile și trișare sfruntată – o rușine care a intrat în legendă ca cea mai neagră pagină din istoria olimpică.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Deputatul AUR Dragoș Coman critică dur Guvernul: „Taxe pe orice, un mod medieval de a guverna”

Published

on

Deputatul AUR Dragoș Coman a lansat, în plenul Camerei Deputaților, o critică vehementă la adresa Guvernului, acuzându-l că în doar câteva luni a impus o serie de taxe care apasă tot mai greu pe populație și pe micii fermieri. Declarația politică a fost susținută miercuri, 4 decembrie.

Parlamentarul a afirmat că „deviza actualului Guvern este: puneți taxe pe orice”, susținând că executivul a introdus impozite care afectează direct familiile cu copii, persoanele bolnave, pensionarii și toate formele de proprietate. Una dintre cele mai criticate măsuri vizează impozitarea solariilor și serelor din gospodăriile micilor producători.

Dragoș Coman a descris măsurile fiscale ca pe o manifestare a „lipsei totale de pricepere a actualilor miniștri”, comparând modul de guvernare cu „o practică medievală”. În discursul său, a acuzat Guvernul că reduce veniturile populației, ale profesorilor, ale elevilor și studenților, în timp ce introduce taxe care scumpesc viața de zi cu zi și descurajează inițiativa privată.

Deputatul AUR a avertizat că politicile actuale îi împing pe români să plece din țară: „Am ajuns să avem milioane de români care s-au săturat de politicile păguboase și au plecat peste hotare în căutarea unei vieți mai bune.”

Advertisement

Criticile sale s-au concentrat în special asupra impozitării serelor și solariilor, pe care a numit-o „un adevărat atentat la adresa agriculturii românești”. Coman a acuzat Guvernul că prin astfel de măsuri ar servi interesele marilor importatori de legume, care ar beneficia de scăderea producției interne.

Acesta a comparat noul sistem fiscal cu „fumăritul”, un impozit medieval perceput pe vatră sau coșul de fum, afirmând că „fumăritul a devenit oficial de la 1 ianuarie”.

Declarația s-a încheiat cu un mesaj ferm la adresa colegilor parlamentari: „Impozitarea solarilor din grădină reflectă un mod antinațional de a guverna.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Lumina care a pictat lumea: Povestea lui Claude Monet

Published

on

Claude Oscar Monet s-a născut la 14 noiembrie 1840 în Paris, dar copilăria și-a petrecut-o la Le Havre, pe coasta normandă, unde marea și cerul schimbător i-au trezit pentru totdeauna dragostea de lumină. Tatăl său, negustor prosper, dorea ca fiul să-i urmeze în comerț, însă tânărul Claude desena caricaturi pe care le vindea marinarilor și trecătorilor. La 15 ani era deja cunoscut în oraș ca un caricaturist priceput.

Totul s-a schimbat când l-a întâlnit pe Eugène Boudin, pictor care lucra în aer liber. Boudin l-a convins să iasă din atelier și să picteze natura așa cum o vede cu adevărat, cu lumina ei vie și schimbătoare. „Nu picta ce știi că este acolo, pictează ce vezi”, îi spunea maestrul. Aceste cuvinte aveau să devină crezul întregii sale vieți.

În 1859 pleacă la Paris. Refuză să urmeze cursurile Școlii de Belle-Arte și intră în atelierul lui Charles Gleyre, unde îi cunoaște pe viitorii săi prieteni și tovarăși de luptă: Pierre-Auguste Renoir, Alfred Sisley și Frédéric Bazille. Împreună încep să picteze în pădurea Fontainebleau și pe malul Senei, sfidând regulile rigide ale picturii academice.

Primul mare scandal îl provoacă în 1866 cu tabloul „Camille” sau „Femeia în rochie verde”, portretul viitoarei sale soții, Camille Doncieux. Pictura este acceptată la Salonul oficial și primește laude, dar succesul durează puțin. Anii următori sunt grei: sărăcie, refuzuri repetate la Salon, moartea prematură a tatălui care îi tăiase orice sprijin financiar.

Advertisement

Războiul franco-prusac din 1870 îl alungă în Olanda și apoi în Anglia. La Londra descoperă operele lui Turner, a cărui lumină dizolvată în ceață îl va influența profund. Întoarsă în Franța, se stabilește la Argenteuil, pe Sena. Aici, împreună cu Renoir, Sisley și Manet, pun bazele mișcării care va fi numită mai târziu impresionism.

În 1874 are loc prima expoziție a grupului la fotograful Nadar din Paris. Criticul Louis Leroy, batjocorind tabloul lui Monet „Impresie, răsărit de soare”, folosește cuvântul „impresioniști” ca insultă. Numele rămâne și devine steagul sub care va triumfa o întreagă revoluție artistică.

Camille îi dăruiește doi fii, Jean și Michel, dar sănătatea ei se degradează rapid. Moare în 1879, la doar 32 de ani. Monet o pictează pe patul de moarte – una dintre cele mai sfâșietoare mărturii ale dragostei sale.

În 1883 descoperă Giverny, un sat la 80 km de Paris. Cumpără o casă cu grădină și, cu timpul, o transformă într-un paradis de flori și apă. Aici va picta cele mai cunoscute serii ale sale: nuferi, podul japonez, grădina în toate anotimpurile și la toate orele zilei. Pentru el, un tablou nu era niciodată terminat – era doar o clipă de lumină prinsă pe pânză.

După 1890 începe să lucreze în serie: aceleași subiecte pictate în condiții diferite de lumină și atmosferă – grămezi de fân, catedrala din Rouen, plopii de pe Epte. Criticii care altădată râdeau încep să înțeleagă. În 1891 are prima expoziție personală de succes. Banii vin în sfârșit.

Advertisement

Se recăsătorește cu Alice Hoschedé, văduva unui prieten care îi crescuse copiii în anii grei. Împreună formează o familie numeroasă și fericită la Giverny. Dar nenorocirile nu se opresc: în 1911 moare Alice, iar în 1912 află că suferă de cataractă dublă. Vederea îi scade dramatic. Culorile devin mai închise, tușele mai groase, mai dramatice. Refuză operația mult timp, de teamă să nu-și piardă percepția culorilor. Abia în 1923 acceptă intervenția, dar vederea nu-și mai revine complet.

Chiar și aproape orb, continuă să picteze marile panouri cu nuferi destinate Muzeului Orangerie. „Vreau să pictez aerul în care se află podul, casa, râul”, spunea. În ultimii ani lucra cu o furie disperată, ștergând și recompunând pânzele până când asistenții aproape că îl opreau cu forța.

La 5 decembrie 1926, la 86 de ani, Claude Monet moare la Giverny, înconjurat de familie și de grădină. Lângă patul său atârna ultimul tablou la care lucrase – un colț de iaz cu nuferi, pictat în roșu aprins și violet, culorile pe care le vedea în mintea sa când ochii nu-l mai ajutau.

A lăsat în urmă peste două mii de tablouri și o lume transformată: a învățat omenirea să vadă lumina care se schimbă în fiecare clipă și să o iubească așa cum era – efemeră, vie, imposibil de prins pentru totdeauna. Dar el a încercat. Și aproape că a reușit.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading