Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 9°C | Anul XI Nr. 541

Știri

Gheorghiță Cărtușanu: “Faptele prin lucru mă definesc”

Published

on

Gheorghiță Cărtușanu: Am spus și voi spune…Sunt primarul localității Fundeni, sunt primarul tuturor. Nu există sunt primarul celor ce m-au ales din PSD…Sunt primarul tuturor locuitorilor din Fundeni. Că am ales formațiunea PSD, am ales-o cu mare drag. Am făcut-o pentru că am observat ceva…Indiferent cât îi înjură, unii, alții, ei cei din PSD sunt aproape de oameni. Am văzut măriri de salarii, am văzut măriri de pensii, am văzut respect pentru firme…am văzut multe proiecte implementate. Nu au nevoie decât să fie lăsați în pace. Repet: sunt primarul localității Fundeni, primarul tuturor cetățenilor nu al unei anume formațiuni politice. Formațiunea politică am ales-o cu tot sufletul și îmi sunt dragi unii colegi.

Despre dezvoltare, muncă în echipă și implicare

“Cuvântul și expresia nou, la Fundeni înseamnă muncă. Multă muncă, echipă și proiecte noi. Încercăm să modernizăm, încercăm să facem ca oamenii să fie mulțumiți. Recent a început noul an școlar. Faptele, lucrurile bune realizate, proiectele de viitor mă definesc. Școala cu clasele I-IV este o școală modernă, după proiectul nostru de extindere, modernizare, având condiții de igienă normale, așa cum ar trebui să fie în toate unitățile de învățământ. Școala Nr.2 a fost realizată printr-un proiect al Ministerului Educației în cofinanțare cu Primăria Comunei Fundeni. Ne-am dus undeva la 4-6 miliarde în plus. Aceste contribuții au fost necesare pentru că nu s-a realizat centrala termică, gardul a fost plătit, s-au realizat alei, sistem de aspersoare, pavajele exterioare, florile. Și noi din bugetul local am alocat bani pentru ca lucrările să fie finalizate și să arate normal.”

Este o școală normală, cu toalete separate, teren de sport. Important este actul didactic, acolo vreau eu ca primar ca ele cadrele didactice să se orienteze acum. Noi, Primăria ne ocupăm de administrație și am arătat că o facem cu dăruire, cu profesionalism. Ne aducem aminte de sobele de teracotă, de WC-urile din curtea școlii, de lipsa laboratoarelor și a condițiilor moderne. Noi, toți am învățat acolo. Noi în România vrem salarii ca afară, vrem condiții și drepturi ca afară ca în Uniunea Europeană. Munca a însemnat diferența între trecut și nou, ea va arăta calea viitorului. Viitorul copiilor noștri este cel mai important lucru pentru mine, primarul Gheorghiță Cărtușanu. Investim în educație și în condiții de învățământ iar rezultatele apar.

Copiii noștri sunt fruntași la învățătură, la diferite concursuri sau olimpiade. Investiția de aproape 1 milion de euro a Guvernului PSD pentru proiectele și programele destinate învățământul se văd aici la noi, la Fundeni.

Advertisement

Când depui pasiune și faci cu dăruire lucruri bune, rezultatele apar. Le cer cadrelor didactice să se ocupe de procesul de învățământ. Satisfacțiile apar când vezi că elevii merg la olimpiade și câștigă locuri fruntașe acolo sau la alte diferite concursuri. Acum vreo 2 ani am adus bucurie pe fețele copiilor din Fundeni. Am stimulat copiii fruntași și am creat o competiție între copii la nivel școlar. Am realizat excursii, am acordat premii pentru copii la sfârșit de an școlar. Eu ca primar, și familia mea am realizat asta în semn de respect față de comunitatea în care trăim. Nu am cerut să mi se aducă laude sau să mi se atribuie merite.

“Mă uit la Dumnezeu și spun că mi-a dat ceva și eu la rândul meu trebuie să dau la rândul meu ceva altora”

“Înainte plăteam și finanțam performanța. Acum Primăria Fundeni este aproape de elevii silitori și premianți. Avem două tinere care au participat la Olimpiade județene și au obținut mențiune. Pentru mine este un rezultat bun. Arătăm că se poate spre mai bine. Premierea a fost după modelul ca la fotbal…I-am oferit primă de instalare de 5 milioane fiecărui copil, iar la inițiativa  mea Consiliul Local oferim câte 50 lei. Este puțin dar este o mare bucurie pentru mine, pentru cei din PSD când putem face ceva. Încercăm din bugetul mic, așa vitregit cum este să plătim performanța” – a încheiat primarul din Fundeni, Gheorghiță Cărtușanu.

Primăria Fundeni se confruntă cu o problemă privind transportul local al elevilor. Edilul din localitate caută o soluție

Gheorghiță Cărtușanu: “Una dintre problemele comunității din Fundeni este și aceea a transportului local. Ne preocupă transportul ritmic și în bune condițiuni al elevilor la școli și liceele din județ.  În prezent, transportul cu maxi-taxi este defectuos. El se desfășoară pe un traseu județean și de el trebuie să beneficieze cetățenii. De vreo 15 ani duc lupte cu autoritățile județene, naționale. Depășim 2.000 de navetiști, iar mie îmi pasă cum li se oferă acestora servicii de transport. Eu am făcut naveta, știu ce înseamnă să vii pe jos. Pe viscol, pe ploaie, pe ger…știu. Nu am uitat, nu o să uit lucrul ăsta.

Îmi cer scuze pentru disconfortul creat de firma ce are licență de transport pe Fundeni. Firma nu este în subordinea Primăriei. Este o firmă privată. Licențele se acordă de către ARR, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor. Sper ca măcar la anul să găsesc înțelegere o soluție chiar folosind bugetul local.

Vreau să solicit sprijin de la guvernul nostru de la PSD pentru a primi bani și ca la anul să cumpăr 2 autobuze în sistem leasing. Trebuie să găsim soluția de a fi ajutați de guvern. Cele 2 autobuze sunt pentru a transporta 60 elevi la Brănești. Nu se poate face asta cu un microbuz. Mai vom cere unul…Sunt convins că voi avea sprijin de le secretarul de Stat Ciprian Pandea pentru cele 2 autobuze cu care elevii merg la București.

Ne preocupă siguranța elevilor, a copiilor noștri. Modernizarea stațiilor de autobuz este în atenția mea. A trebuit să renunț pentru că aveam nevoie de bani la Școala 2 Avem un proiect de 90 miliarde de asfaltare, 11 miliarde lei pentru dispensar, de cofinanțare alături de cele 44 miliarde destinați școlii 1, reabilităm Căminul Cultural. Suntem în grafic cu lucrările. Stațiile de autobuz sunt și ele importante. Oamenii au înțeles și au convingerea că transportul se va remedia.

Advertisement

Nu mă las, nu voi ceda, toleranța s-a terminat. Firma de maxi taxi vrea numai profit. Trebuie să se aplece și asupra condițiilor de transport. Copiii pleacă cu noaptea în cap datorită curselor șclolare efectuate cu un singur microbuz. Vom interveni aici…

https://www.youtube.com/watch?v=G44-ZKEnvYI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Local al Municipiului Călărași se va reuni în ședință ordinară. Care sunt proiectele de pe ordinea de zi

Published

on

Luni, 22 decembrie a.c., Consiliul Local al municipiului Călărași se va întruni în cadrul unei ședințe ordinare la sediul primăriei, aleșii locali fiind prezenți pentru a discuta și vota o serie de proiecte importante pentru încheierea anului administrativ.

Această reuniune este una dintre ultimele programate înainte de vacanța de iarnă și are loc într-un context în care administrația locală se pregătește pentru finalizarea obiectivelor bugetare și operaționale ale anului 2025.

Proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare din Municipiul Călărași în anul școlar 2026-2027;

Advertisement

2. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzare a imobilului-teren în suprafață de 300 mp, situat pe strada Corneliu Pantilie, nr. 8, identificat prin cartea funciara nr. 33219, aflat in domeniul privat al U.A.T. Calarasi, atribuit in folosință gratuite conform Legii 15/2003, pe care se afla edificata o constructie, regim P+1E și împrejmuire, aflat în proprietatea doamnei Călin Loredana-Marcela;

3. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzarea a imobilului – teren în suprafaţă de 477 mp, situat în municipiul Călărași, str. Petre V. Hanes, nr. 12, județul Călăraşi, teren având număr cadastral 23439, înscris în cartea funciară nr. 23439, aparținând domeniului privat al municipiul Călăraşi, pe care sunt edificate
construcțiile 23439-C1, 23439- C2, 23439-C3, proprietatea Salubris Waste Management SRL.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călăraşi, județul Călăraşi, Tarlaua 23, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37239/UAT Călărași, în suprafaţă de 24.400 mp.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călărași, județul Călărași , Tarlaua 26, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37504/UAT Călărasi,
5G 75 în suprafață de 41700 mp;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având Numărul Cadastral 35368, înscris în Cartea Funciară 35368/UAT Călărași, în suprafaţă de 4969 mp, situat în municipiul Călărași, strada Barbu Ştefănescu Delavrancea, numărul 1, județul Călăraşi;

Advertisement

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 68 din 30.04.2025 privind aprobarea modelului contractului de
custodie și a încheierii acestuia în cadrul proiectului: “Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Călărași”, finanțat prin Programul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație.

8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 48/05.03.2024 privind participarea UAT Municipiul Călăraşi la “Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei – Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”, derulat de către Ministerul Energiei si aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul U.A.T. Călărași;

9. Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading