Connect with us

Știri

Gheorghe Stoian, consilier local PSD și profesor: „Fără să greșesc, prioritățile lui Marius Dulce au fost școala și oamenii care trudesc în jurul ei”

Gheorghe Stoian este profesor de 24 de ani, iar de 11 este director al Liceului Teoretic Mihai Eminescu din Călărași. Din octombrie 2020 este consilier local din partea Partidului Social Democrat (PSD), iar într-un videoclip postat pe pagina PSD Municipiul Călărași, acesta evidențiază dezvoltarea „evidentă” a sistemului de învățământ din mandatul primarului Marius Dulce, președinte al PSD în municipiu, în contextul alegerilor locale de pe 9 iunie. 

Consilierul local listează câteva proiecte de reabilitare și modernizare a clădirilor de învățământ implementate de Marius Dulce, printre care se numără și liceul în cadrul căruia este director.

  • „În mandatul domnului primar Marius Dulce au fost implementate proiectele europene deja contractate precum Reabilitarea termică a clădirii principale de la Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu”, a Grădiniței cu Program Prelungit ”Țara Copilăriei, a Școlii Gimnaziale ”Tudor Vladimirescu”. 
  • „De asemenea, tot pe fonduri europene, a fost reabilitat și extins Corpul B de la Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu”, au fost modernizate atelierele Liceului ”Danubius”, Corpul Nou de la Colegiul Agricol ”Sandu Aldea”. Trebuie punctat și construirea unui Centru pentru activități educative în cartierul Livadă, o zonă defavorizată din punct de vedere social și economic, unde era o nevoie majoră pentru acest tip de centru educațional”. 

Profesorul prezintă în continuare planurile de viitor ale edilului călărășean, menționând un proiect care „este o noutate pentru Călărași în ultimii cel puțin 40 de ani”. E vorba despre construirea unei noi creșe cu 70 de locuri, în contextul în care la acest moment funcționează o singură creșă, iar „cererile de înscriere depășesc cu mult capacitatea”, explică acesta. 

Un proiect de 6 milioane de euro urmează să fie implementat anul acesta, și anume dotarea tuturor unităților de învățământ cu mobilier nou, table inteligente, laboratoare de informatică și materiale sportive. 

Alte proiecte cu contracte de finanțare semnate, ce urmează să fie implementate în următorii doi ani sunt reabilitarea și eficientizarea termică a Colegiul Economic Călărași (Corpul de pe str. Grivița), a Școlii Gimnaziale ”Mihai Viteazul”, a  Școlii Gimnaziale “Nicolae Titulescu” și a  Liceului Tehnologic de Transporturi Auto. 

Advertisement

De asemenea, Primăria Municipiului Călărași a mai depus un proiect cu finanțare europeană pentru dotarea a 14 unități de învățământ cu panouri fotovoltaice, ce va contribui în scăderea cheltuielilor la utilități, arată consilierul local. 

  • „Toate proiecte menționate, implementate sau care se vor implementa în perioada următoare au impact major pentru îmbunătățirea infrastructurii școlare, a dotărilor cu materiale didactice și implicit vor ajuta la desfășurarea unui act educațional de calitate pentru copiii noștri.”, a încheiat profesorul Gheorghe Stoian. 
  • „În concluzie, pot afirma, fără să greșesc, că una dintre prioritățile d-lui primar Marius Dulce și a echipei care se ocupă cu implementarea proiectelor europene a fost școala și oamenii care trudesc în jurul ei”, a încheiat profesorul Gheorghe Stoian.

Advertisement

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading