Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 22°C | Anul XI Nr. 528

Știri

Gara Ciulnița, pe ultima sută de metri! Lucrările de modernizare au trecut de 80%! Se apropie schimbarea mult așteptată

Published

on

Lucrările de modernizare a stației de cale ferată din Ciulnița, parte a proiectului derulat pe ruta București – Constanța, se apropie cu pași repezi de final. Anunțul vine din partea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care confirmă că șantierul a trecut pragul de 80% execuție. Odată cu avansul accelerat din ultimele luni, se conturează tot mai clar imaginea unei stații complet schimbate – modernă, accesibilă și pregătită să intre în rând cu marile stații europene.

Pasarela pietonală care traversează liniile 1 și 2 este gata și le oferă călătorilor acces direct la peroanele 2 și 3. În paralel, muncitorii lucrează intens la finalizarea peroanelor și montarea copertinelor – detalii care până acum câțiva ani păreau un lux, dar care vor deveni realitate în Ciulnița.

Potrivit datelor oficiale, lucrările de dezafectare și pregătire a șantierului au fost încheiate în totalitate. Infrastructura, suprastructura, instalațiile feroviare și telecomunicațiile sunt executate în proporție de 79%, în timp ce instalațiile montate în clădiri și containere au ajuns la 77%. Construcțiile civile, inclusiv clădirile aferente și amenajările pentru pasageri, sunt realizate în proporție de 70%.

Proiectul are o valoare totală de peste 391 de milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și cofinanțare de la bugetul de stat, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014–2020. Lucrările sunt realizate de compania ARCADA, în baza contractului semnat în mai 2022, iar termenul de finalizare este de 37 de luni.

Advertisement

Pe hârtie, proiectul înseamnă „dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar și facilitarea integrării economice a României în rețeaua europeană”. În realitate, pentru călători înseamnă mult mai mult: un peron curat, un acoperiș deasupra capului în zilele ploioase, un acces facil la trenuri și un sentiment că nu sunt abandonați într-o gară uitată de timp.

Stația Ciulnița are potențialul de a deveni un punct cheie de tranzit pentru zeci de mii de locuitori din zonă, care aleg transportul feroviar în detrimentul celui rutier. Odată finalizat, proiectul ar putea atrage și mai mulți călători, reducând aglomerația de pe șosele și oferind o alternativă mai rapidă, mai sigură și mai ecologică.

Modernizarea vine după ani în care gara a fost ocolită de investiții și ignorată de autorități. Acum, cu fonduri europene și o firmă constructor serioasă pe teren, lucrurile par să fi intrat pe făgașul normal. Iar dacă ritmul lucrărilor se menține, stația C.F. Ciulnița ar putea deveni una dintre cele mai moderne din sud-estul țării, mult înainte de termenul oficial.

Pentru locuitorii din Ciulnița și din comunele învecinate, șantierul care acum zguduie liniștea zonei promite o transformare spectaculoasă. Gara nu va mai fi doar un punct de tranzit, ci o poartă de acces către un transport civilizat, european. Iar asta, în România anului 2025, nu mai e un vis, ci o promisiune în curs de îndeplinire.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Schimbări la Drumuri și Poduri Călărași: Raoul Moise, demis, înlocuit de inginerul Adrian Nițu

Published

on

La Societatea de Drumuri și Poduri Călărași S.A au avut loc schimbări importante la vârful conducerii. Începând de marți, 9 septembrie, Raoul Moise a fost demis din funcția de director. Potrivit unor informații din interior, acesta nu ar fi reușit să se ridice la nivelul așteptărilor celor care i-au încredințat mandatul, iar în ultima perioadă ar fi avut și dispute cu conducerea Consiliului Județean Călărași, instituția care coordonează activitatea societății.

În locul său a fost numit Adrian Nițu, un tânăr inginer originar din localitatea Cuza Vodă. Acesta activa deja în cadrul societății, unde s-a remarcat printr-o activitate apreciată.

Noua conducere are de gestionat proiecte importante de infrastructură rutieră la nivelul județului, iar provocările sunt pe măsură.

Fostul director a fost repus în funcția anterior deținută, respectiv cea de responsabil al parcului auto.

Advertisement

Cine este Raoul Moise, fostul director al Societății de Drumuri și Poduri Călărași

Cariera lui Raoul Moise este una diversă, construită pe experiențe în mai multe domenii, de la HoReCa și entertainment, până la administrație și construcții.

Raoul Moise a început să lucreze în anii 2000 peste hotare, la McDonald’s, într-o poziție de housemaister, unde se ocupa de curățenie, aprovizionare și activități de bucătărie. Ulterior, a revenit în România și a intrat în zona de comerț și import-export, lucrând timp de șapte ani la SC ILDU SA.

În 2008, a preluat poziția de manager la un cazinou din Călărași, unde, potrivit CV-ului, a atras noi clienți, a colaborat cu autoritățile și a încercat să stabilizeze un climat favorabil între firmă, angajați și clienți.

Un pas important l-a făcut în zona administrației, activând între 2014 și 2018 ca referent în Parlamentul României, cu atribuții administrative și logistice. Experiența sa l-a condus apoi spre Societatea de Drumuri și Poduri Călărași, unde din 2019 a început ca funcționar administrativ pe achiziții.

Ascensiunea sa în cadrul societății a fost rapidă: a ocupat pe rând poziții de tehnician construcții, șef lot, șef serviciu și, în 2024, a ajuns director general. Totuși, marți, 9 septembrie, mandatul său s-a încheiat brusc, fiind demis de către Consiliul Județean Călărași.

Advertisement

De profesie inginer, absolvent al Facultății de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală, Raoul Moise vorbește engleză la nivel avansat și germană la nivel mediu. În CV-ul său, își rezumă filosofia de viață printr-o frază scurtă: „Depășirea limitelor.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

ANAF Călărași scoate la licitație un Audi A7 în Oltenița. Care este prețul de pornire

Published

on

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Călărași, prin Administrația Fiscală Municipală Oltenița, organizează pe 30 septembrie 2025, ora 12:00, o licitație pentru valorificarea unui bun mobil aparținând debitorului Spireamar Construct SRL.

La licitație va fi scos la vânzare un autoturism Audi A7 4G, an de fabricație 2011, cu număr de înmatriculare CL-72-SPY.

📌 Detalii tehnice publicate de ANAF:

  • Marca / Model: Audi A7 4G
  • Serie șasiu: WAUZZZ4G1BN007020
  • Serie certificat: C00134349L
  • Serie CIV: K208293
  • Stare de uzură: Nu se cunosc
  • Semne particulare: Nu se cunosc
  • Preț de evaluare/începere licitație: 45.094 lei (fără TVA)

Evenimentul va avea loc la sediul Administrației Fiscale din Oltenița, b-dul Republicii, tronson nr. 1.

Pentru a putea participa, doritorii trebuie să depună documentele necesare și o garanție de 10% din prețul de pornire, până cel târziu cu o zi înainte de licitație.

Advertisement

📞 Informații suplimentare pot fi obținute la numărul 0242 513 166 sau la sediul instituției.

sursa foto: ANAF.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni: când scad temperaturile și revin ploile la Călărași

Published

on

vremea calarasi

Meteorologii anunță pentru Călăraşi și restul regiunilor din România o perioadă cu vreme schimbătoare, cu variații de temperatură, cu episoade calde, dar și cu răciri treptate, și cu ploile care apar temporar. 

Cum va fi vremea la Călăraşi

  • La Călăraşi, în general temperaturile diurne vor oscila, cu zile destul de plăcute şi călduţe în prima parte a intervalului, dar apoi urmează o răcire.

  • Se aşteaptă maxime în jur de 27-28 °C la început, care vor scădea treptat spre 24-25 °C în a doua jumătate a perioadei.

  • Noaptea / dimineața temperaturile minime vor fi initial mai ridicate, dar spre sfârşit vor coborî spre 10-12 °C.

  • Ploile temporare sunt probabile în jurul datei de 18 septembrie, iar apoi probabilitatea de precipitaţii creşte din nou spre finalul intervalului.

Când se răcește și când revin ploile

  • Căderea temperaturilor începe în general după 22-24 septembrie, în majoritatea regiunilor, dar mai devreme (în jurul datei de 18-21) în zonele montane și în regiunile nordice.

  • Ploile apar temporar la jumătatea intervalului (15-18 septembrie) în multe regiuni, iar un al doilea episod mai important de precipitaţii este aşteptat spre sfârșitul perioadei, după ~23 septembrie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading