Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 15°C | Anul XI Nr. 538

Administrație Locală

Recepția finală a lucrărilor de înființare a patru stații de forare, tratare și distibuție cu apă în satele din Frăsinet

Published

on

Marți, 14 octombrie a.c., în comuna Frăsinet a avut loc recepția finală a lucrărilor din cadrul   P.N.D.L., ce au avut ca obiectiv inființarea a patru stații de alimentarea cu apă a patru sate aparținătoare comunei Frăsinet.

Proiectul câștigat de Primăria comunei Frăsinet a avut o direcție clară și benefică locuitorilor satelor Frăsinet, Luptători, Dănești și Curătești.

https://www.facebook.com/calarasipress/videos/1516865438404310/


Evaluarea lucrărilor s-a realizat de către  reprezentanții Consiliului Județean Călărași. Aceștia au verificat fiecare stație, fiecare utilaj și fiecare componentă a unităților. Lucrările au fost verificate pe parcursul execuţiei, întocmindu-se documentele care atestă calitatea execuţiei conform Programului pentru controlul calităţii lucrărilor întocmit de proiectant (PVLA, PVRC) si care se regăsesc in Cartea tehnica a construcţiei, împreună cu
documentele care atesta calitatea materialelor puse in opera (certificate de calitate, declaraţii de conformitate.

Advertisement

La atingerea  stadiilor fizice pentru care au fost prevăzute faze determinante, potrivit Programului pentru controlul calităţii lucrurilor la fazele de control si fazele determinante ale execuţiei, au fost convocat reprezentanţii IJC Calarasi in prezenta cărora au fost verificate lucrările si s-a primit acceptul pentru continuarea lor. Reprezentanţii Consiliului Județean s-au declarat mulțumiți de modul în care s-au realizat stațiile. Următoarea etapă a proiectului constă în realizarea unui tarif pentru serviciile de apă curentă.

 

Edilul şef al comunei Frăsinet, Sandu Mihăiță a declarat pentru Călărași News:

“Am promis oamenilor din comună că voi da drumul rețelei de apă. A sosit momentul să pot face recepția finală, acum pot oferi locuitorilor servicii de calitate. Am fost în satul Luptători, acolo este centrul. S-a prezentat stația de clorinare, birourile, bazinele de apă, camere, grupul sanitar și restul echipamentelor tehnice folosite. Eu zic că am pornit cu dreptul. Ceea ce  am promis oamenilor, asta am făcut. După recepția finală vom începe să facem contractele cu cetățenii pentru a le da drumul fiecăruia la apă. Sper să meargă din ce în ce mai bine. Toate casele din comună au conducte de apă, trase până în gospodărie, conform proiectului. Unii au căminele făcute, alții au apometrele montate, iar restul urmează să să conformeze.” 

Întrebat de reporterul nostru dacă v-a contacta ECOAQUA, edilul ne răspunde:
“Când am venit primar, metrul cub de apă era de un leu. Am discutat în şedinţa de consiliu local să mărim prețul la apă, nu putem face față prețului actual. O vom face doi lei sau doi lei cinzeci. Să vedem… Domnul Cezar Neagu, directorul ECOAQUA S.A. mi-a recomandat între patru lei și patru lei cinzeci pentru cub de apă. Este mult. Mă uit, dacă acum, prețul este de un leu și nu se plătește… Eu aș propune ca prețul să nu depășească doi lei sau doileicinzeci. Asta pentru a putea acoperi cheltuielile. În cazul în care nu va exista o colaborare, vom ține noi, primăria aceste stații.” – a afirmat Sandu Mihăiță

 “Zilele acestea voi scoate la concurs posturi de muncă pentru aceste stații. Deocamdată voi angaja doar un mecanic, iar pe parcurs voi angaja și un electrician.
Primarul le recomandă tuturor locuitorilor satelor să își pună la punct căminele și instalația necesară pentru a se putea branșa sistemul de alimentare cu apă.
Din păcate, costurile pentru cămine și apometre nu a fost cuprinse în acest proiect.” – completează Sandu Mihăiță, primarul comunei Frăsinet.

 

 

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Parcul Central din Oltenița îmbracă hainele sărbătorilor: Primăria deschide înscrierile pentru comercianții din Târgul de Crăciun

Published

on

Parcul Central din Oltenița începe să prindă viață în arome și lumini de sărbătoare. Pregătirile pentru Târgul de Crăciun sunt în plină desfășurare, iar administrația locală anunță că spațiile destinate comercianților sunt acum disponibile pentru închiriere.

Printre primele semne că orașul intră în atmosfera festivă se numără bradul amplasat în zona centrală, instalațiile luminoase deja montate pe alei și căsuțele de lemn pregătite să găzduiască produse tradiționale. Primăria transmite că își dorește un târg cât mai divers și colorat, care să adune comunitatea în jurul tradițiilor locale.

🎁 Comercianții din Oltenița sunt invitați să se înscrie

Sunt așteptați producători și artizani locali cu ornamente, decorațiuni, cadouri, preparate specifice sezonului sau băuturi calde de iarnă. Cei interesați pot închiria una dintre căsuțele amplasate în parc, completând înscrierea prin contact direct cu instituția.

Advertisement

📍 Contact Primăria Municipiului Oltenița

📞 0242 515 770

📧 [email protected]

Autoritățile locale lansează un apel către comunitate pentru a contribui la atmosfera de sărbătoare, cu mesajul că doar prin implicare comună orașul poate redeveni, în această perioadă, un loc al bucuriei și al tradițiilor împărtășite.

„Haideți să aducem împreună magia Crăciunului în inima orașului nostru!”, transmit reprezentanții Primăriei, care au publicat și primele imagini cu decorurile instalate în parc.

Advertisement

Târgul de Crăciun va rămâne deschis publicului pe toată perioada festivă, urmând ca programul complet să fie anunțat în zilele următoare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

CJ Călărași convoacă ședința ordinară din 27 noiembrie: 14 proiecte pe masa consilierilor județeni

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va reuni miercuri, 27 noiembrie 2025, de la ora 11:00, în sala „Mihai Arbăgiic”, într-o ședință ordinară care include 14 proiecte de hotărâre, majoritatea vizând administrarea patrimoniului public, reorganizări în instituțiile medicale și proceduri tehnice necesare pentru investițiile în derulare.

🔹 Administrarea domeniului public și clarificări patrimoniale

Primele proiecte vizează:

  • constatarea încetării mandatului unui consilier județean, conform prevederilor legale;
  • dezmembrări și actualizări cadastrale pentru imobile din Călărași și Independența, aflate în domeniul public al județului;
  • transmiterea sau preluarea unor terenuri între CJ Călărași și UAT-uri, necesare pentru lucrări administrative și proiecte viitoare;
  • modificarea Contractului-cadru de concesiune încheiat între CJ Călărași și firma COSLO – ZINCA.

🔹 Drumuri județene: încadrări funcționale și noi proceduri tehnice

Un proiect important prevede aprobarea încadrării în categoria funcțională a mai multor drumuri județene și comunale, etapă obligatorie pentru investițiile viitoare în infrastructură și pentru accesarea fondurilor necesare modernizării acestora.

🔹 Investiții în sănătate: organigrame și documentații actualizate

Pe ordinea de zi se află și trei proiecte care privesc modificarea Statului de funcții în:

  • Spitalul de Psihiatrie Săpunari,
  • Spitalul Județean de Urgență „Dr. Pompei Samarian”,
  • Spitalul de Pneumofiziologie Călărași.

De asemenea, consilierii vor dezbate actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul de dezvoltare a infrastructurii medicale ambulatorii, un obiectiv major pentru modernizarea serviciilor de sănătate din județ.

🔹 Educație și consultare publică

Un alt punct prevede aprobarea participării CJ Călărași la formarea Consiliului Consultativ VET la Colegiul Economic Călărași, pentru întărirea relației dintre mediul educațional și piața muncii.

Advertisement

🔹 Finalul ședinței – secțiunea „Diverse”

După votarea celor 14 proiecte, consilierii vor putea ridica și alte aspecte în cadrul secțiunii „Diverse”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

LUCRĂRI DE MODERNIZARE ÎN CIMITIRUL „SFÂNTUL LAZĂR” DIN CĂLĂRAȘI: GARDURI NOI ȘI REORGANIZAREA ZONEI DE ACCES

Published

on

Cimitirul „Sfântul Lazăr” din municipiul Călărași trece, în aceste zile, printr-un amplu proces de modernizare. Administrația Cimitirelor a anunțat că se lucrează la montarea gardurilor aferente extinderii noi (NEX), dar și la reorganizarea completă a zonei de acces, astfel încât spațiul să fie mai bine structurat și mai ușor de utilizat de către vizitatori.

Potrivit reprezentanților instituției, obiectivul principal este îmbunătățirea condițiilor pentru cetățenii care își vizitează apropiații și crearea unui cadru mai îngrijit și mai sigur. Lucrările includ atât componenta de delimitare a noilor parcele, cât și investiții în ordonarea căilor de intrare.

Administrația transmite locuitorilor mulțumiri pentru înțelegerea acordată în perioada lucrărilor, precizând că disconfortul este temporar, iar beneficiile vor fi vizibile imediat după finalizarea intervențiilor.

Reamintim că modernizarea cimitirelor din Călărași face parte din demersul municipalității de a aduce la standarde mai bune infrastructura urbană și zonele de utilitate publică.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading