Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 10°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

Recepția finală a lucrărilor de înființare a patru stații de forare, tratare și distibuție cu apă în satele din Frăsinet

Published

on

Marți, 14 octombrie a.c., în comuna Frăsinet a avut loc recepția finală a lucrărilor din cadrul   P.N.D.L., ce au avut ca obiectiv inființarea a patru stații de alimentarea cu apă a patru sate aparținătoare comunei Frăsinet.

Proiectul câștigat de Primăria comunei Frăsinet a avut o direcție clară și benefică locuitorilor satelor Frăsinet, Luptători, Dănești și Curătești.

https://www.facebook.com/calarasipress/videos/1516865438404310/


Evaluarea lucrărilor s-a realizat de către  reprezentanții Consiliului Județean Călărași. Aceștia au verificat fiecare stație, fiecare utilaj și fiecare componentă a unităților. Lucrările au fost verificate pe parcursul execuţiei, întocmindu-se documentele care atestă calitatea execuţiei conform Programului pentru controlul calităţii lucrărilor întocmit de proiectant (PVLA, PVRC) si care se regăsesc in Cartea tehnica a construcţiei, împreună cu
documentele care atesta calitatea materialelor puse in opera (certificate de calitate, declaraţii de conformitate.

Advertisement

La atingerea  stadiilor fizice pentru care au fost prevăzute faze determinante, potrivit Programului pentru controlul calităţii lucrurilor la fazele de control si fazele determinante ale execuţiei, au fost convocat reprezentanţii IJC Calarasi in prezenta cărora au fost verificate lucrările si s-a primit acceptul pentru continuarea lor. Reprezentanţii Consiliului Județean s-au declarat mulțumiți de modul în care s-au realizat stațiile. Următoarea etapă a proiectului constă în realizarea unui tarif pentru serviciile de apă curentă.

 

Edilul şef al comunei Frăsinet, Sandu Mihăiță a declarat pentru Călărași News:

“Am promis oamenilor din comună că voi da drumul rețelei de apă. A sosit momentul să pot face recepția finală, acum pot oferi locuitorilor servicii de calitate. Am fost în satul Luptători, acolo este centrul. S-a prezentat stația de clorinare, birourile, bazinele de apă, camere, grupul sanitar și restul echipamentelor tehnice folosite. Eu zic că am pornit cu dreptul. Ceea ce  am promis oamenilor, asta am făcut. După recepția finală vom începe să facem contractele cu cetățenii pentru a le da drumul fiecăruia la apă. Sper să meargă din ce în ce mai bine. Toate casele din comună au conducte de apă, trase până în gospodărie, conform proiectului. Unii au căminele făcute, alții au apometrele montate, iar restul urmează să să conformeze.” 

Întrebat de reporterul nostru dacă v-a contacta ECOAQUA, edilul ne răspunde:
“Când am venit primar, metrul cub de apă era de un leu. Am discutat în şedinţa de consiliu local să mărim prețul la apă, nu putem face față prețului actual. O vom face doi lei sau doi lei cinzeci. Să vedem… Domnul Cezar Neagu, directorul ECOAQUA S.A. mi-a recomandat între patru lei și patru lei cinzeci pentru cub de apă. Este mult. Mă uit, dacă acum, prețul este de un leu și nu se plătește… Eu aș propune ca prețul să nu depășească doi lei sau doileicinzeci. Asta pentru a putea acoperi cheltuielile. În cazul în care nu va exista o colaborare, vom ține noi, primăria aceste stații.” – a afirmat Sandu Mihăiță

 “Zilele acestea voi scoate la concurs posturi de muncă pentru aceste stații. Deocamdată voi angaja doar un mecanic, iar pe parcurs voi angaja și un electrician.
Primarul le recomandă tuturor locuitorilor satelor să își pună la punct căminele și instalația necesară pentru a se putea branșa sistemul de alimentare cu apă.
Din păcate, costurile pentru cămine și apometre nu a fost cuprinse în acest proiect.” – completează Sandu Mihăiță, primarul comunei Frăsinet.

 

 

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

Vasile Iliuță a prezentat utilajele care vor reduce cu 50 la sută cantitatea de gunoi depozitată la groapa județeană

Published

on

Vasile Iliuță și conducerea Consiliului Județean Călărași au fost în vizită de lucru la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor de la Mihai Viteazu. Scopul vizitei a fost prezentarea utilajelor care vor permite tratarea mecanică a deșeurilor colectate în județ.

Iliuță a spus că județul a preluat groapa după negocieri cu fostul operator. Gestionarea este făcută acum de Societatea de Drumuri și Poduri Călărași. El a explicat că nivelul de organizare din prezent este diferit față de momentul preluării și că activitatea respectă autorizația de mediu.

Noul flux tehnologic va permite selectarea și tratarea mecanică a gunoiului, ceea ce va reduce la jumătate cantitatea care ajunge la depozitare. Iliuță a spus că această reducere va scădea și taxa de mediu plătită către Fondul de Mediu, taxă care se regăsește în costurile suportate de populație.

Conducerea județului va depune o cerere pentru revizuirea autorizației de mediu, astfel încât noua instalație să poată funcționa în regim complet.

Advertisement

Șeful stației CMID, Sabin, a spus că instalația de sortare funcționează și că echipa a pus în ordine activitatea preluată. El a arătat că obiectivul tehnic este evitarea depozitării a cel puțin 50 la sută din cantitatea totală de deșeuri prin tratare mecanică biologică. În prezent, colectarea selectivă reprezintă aproximativ 5 la sută din total.

Vasile Iliuță a spus că utilajele au fost cumpărate din capitalul social al Societății de Drumuri și Poduri. Scopul este reducerea cantității de gunoi care ajunge la groapă și scăderea costurilor pentru locuitorii județului.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Județul alocă 500.000 de euro pentru deszăpezire, flota și stocurile sunt pregătite

Published

on

Flota de deszăpezire a județului intră din nou în atenția publicului. Autoritățile anunță cifre mari, utilaje multe și un buget care ridică întrebări. Iarna 2025 începe cu 41 de utilaje pregătite să intre în acțiune din prima zi. Perioada de intervenție este 15 noiembrie, 1 martie. Echipele au program de permanență și pot acționa rapid în orice situație.

Stocurile sunt semnificative. Sunt pregătite 1600 de tone de materiale antiderapante. Cantitățile sunt împărțite în 800 de tone de nisip și 800 de tone de sare. Există un bazin de combustibil de cinci tone, complet alimentat. Aprovizionarea este asigurată prin contracte. Dacă situația o cere, societatea poate închiria utilaje suplimentare pentru a evita blocajele.

Intervențiile sunt organizate în trei puncte strategice. Punctele sunt în Călărași, Mănăstirea și Lehliu. Această structură reduce timpul de deplasare al utilajelor. Operatorii monitorizează traficul și starea drumurilor în timp real. Utilajele sunt urmărite prin GPS pentru a eficientiza intervențiile.

Costurile sunt ridicate. Județul alocă 2,36 milioane de lei pentru programul de deszăpezire. Media lunară depășește 670.000 de lei. Noiembrie și martie sunt mai ieftine, dar decembrie, ianuarie și februarie rămân perioadele cu cele mai multe intervenții.

Advertisement

În județul Călărași, societatea Drumuri și Poduri are în gestiune aproximativ 650 km de drumuri asfaltate.

Autoritățile spun că județul este pregătit. Utilajele sunt în teren, stocurile sunt asigurate, iar echipele au un plan de intervenție pentru toate scenariile din iarnă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Oltenița răspunde criticilor privind gunoiul și cere ca sesizările să fie trimise direct instituției

Published

on

Primăria Oltenița a reacționat după apariția unor postări pe rețelele de socializare în care localnicii reclamă mormane de gunoi și zone necurățate din oraș. Instituția le mulțumește cetățenilor care semnalează problemele, dar subliniază că soluțiile apar mai rapid când sesizările ajung direct la primărie prin telefon, e mail sau pagina oficială de Facebook.

Reprezentanții primăriei afirmă că echipele pot fi trimise imediat la fața locului atunci când primesc o sesizare directă, iar intervențiile se fac prompt. Postările de pe pagini personale nu sunt monitorizate constant, ceea ce poate duce la întârzieri. Singurele reacții primite acolo sunt aprecierile din mediul online, nu rezolvarea unei situații.

Primăria spune că nu poate prelua rapid informațiile dacă cetățenii doar etichetează instituția în comentarii. Problemele apărute în ultimele zile au fost deja remediate de firma de salubritate Iridex Group, după verificările din teren. Municipalitatea precizează că Iridex nu este o societate a primăriei, ci un partener contractual.

Autoritatea locală transmite că doar prin comunicare directă se pot rezolva mai repede situațiile din oraș.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading