Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 12°C | Anul XI Nr. 538

Știri

FC Voluntari trece la limită de Dunărea Călăraşi în manșa tur a barajului de promovare/menținere în Liga 1. Alexandru Vlad, decisiv pentru echipa lui Liviu Ciobotariu

Published

on

Dunărea Călăraşi a pierdut cu 1-2 manșa tur a barajului de promovare/menținere în Liga 1 cu FC Voluntari, după un meci în care a deschis scorul, însă ilfovenii și-au demonstrat superioritate pe stadionul ”Ion Comșa”.

Baudouin Kanda a deschis scorul pentru Dunărea în minutul 31, după o fază în care defensiva ilfovenilor și portarul au fost surprinși. Totuși, până la pauză, Jefte Betancor a restabilit egalitatea, în minutul 43, după o gafă în lanț a defensivei călărășene.

Jocul a curs tot la poarta Dunării și în partea a doua, FC Voluntari demonstrându-și superioritatea. Răzvan Began a făcut minuni între buturi, însă n-a mai putut salva și în fața lui Alexandru Vlad, în minutul 73, când a fundașul a marcat direct din lovitură liberă.

În prelungiri, Ariel Lopez a fost eliminat (90+3) făcând misiunea Dunării și mai dificilă în retur, după ce Valentin Alexandru s-a accidentat la încălzire, iar Saifeddine Alami a ieșit și el accidentat în timpul primei reprize, după doar 25 de minute.

Advertisement

DUNĂREA CĂLĂRAȘI – FC VOLUNTARI 1-2

Baudouin Kanda 31′ / Jefte Betancor 43′, Alexandru Vlad 73′

Dunărea Călărași: Răzvan Began – Ionuț Țenea (Andrei Rus 46′), Bogdan Șandru (cpt.), Kamil Wiktorski, Robert Sălceanu – Sandro Djuric (Marius Fotescu 79′), Ariel Lopez, Alin Cârstocea (George Tudoran 46′), Sorin Sava (Cristian Bud 62′) – Saifeddine Alami (Charles Acolatse 27′), Baudouin Kanda
Rezerve neutilizate: Stefan Krell – Mădălin Calu, Ionuț Sîrbu
Antrenor: Cristian Pustai

FC Voluntari: Victor Rîmniceanu – Ricardinho, Gabriel Tamaș (cpt.), Igor Armaș, Alexandru Vlad – Alexandru Ilie (Sebastian Mailat 36′), Lukas Droppa, Helder Tavares (Martin Remacle 36′), Ion Gheorghe (Cristian Costin 82′) – Viktor Angelov (Marcelo Lopes 62′), Jefte Betancor (Cosmin Achim 82′)
Rezerve neutilizate: Valentin Neacșu – Marius Briceag, Ionuț Balaur
Antrenor: Liviu Ciobotariu

Stadion: ”Ion Comșa” (Călărași); Arbitru: Sebastian Colţescu (Craiova); Asistenți: Mircea Orbuleţ (Bucureşti) și Daniel Mitruţi (Craiova); Rezervă: Lucian Rusandu (Sfântu Gheorghe); Observatori: Corneliu Fecioru și Victor Radu (ambii din Bucureşti).

Min 90+4 Final de partidă. FC Voluntari își demonstrează superioritate, câștigă cu 2-1 barajul cu Dunărea Călărași și are prima șansă să rămână în Liga 1
Min 90+3 |||| Ariel Lopez vede al doilea cartonaș galben după ce îl calcă pe Ricardinho și este eliminat
Min 90 + Meciul e prelungit cu trei minute
Min 82 ⇐⇒ Dublă schimbare la FC Voluntari. Ies Ion Gheorghe și Jefte Betancor și intră Cristian Costin și Cosmin Achim
Min 81 Marcelo Lopes scapă în dreapta, trage din unghi, îi dă mâinile peste cap lui Began, însă mingea se duce peste poartă
Min 79 ⇐⇒ Iese Sandro Djuric și intră Marius Fotescu, la Dunărea
Min 73 1-2 Alexandru Vlad bate plasat o lovitură liberă de la 18 metri central, peste zid, Began șterge mingea trimisă în stânga sa, însă nu poate salva și ia gol și din cauza poziționării sale
Min 67 Marcelo Lopes, liber în dreapta careului, centrează în fața porții, Mailat se trezește cu mingea la picior și o reia slab spre poartă, la colțul scurt, iar Began reține și salvează încă o dată
Min 62 ⇐⇒ Sorin Sava este schimbat cu Cristian Bud, la Dunărea, iar Viktor Angelov este înlocuit de Marcelo Lopes, la FC Voluntari
Min 59 ||| Ariel Lopez primește cartonașul galben pentru o intrare cu piciorul sus asupra lui Betancor. Faultul a fost urmat de mai multe schimbări de cuvinte grele între cei doi jucători
Min 58 Remacle preia o minge la 20 de metri central, trage din întoarcere, iar Began reține în doi timpi în dreapta sa, după ce s-a întins serios până lângă bară să rețină
Min 56 Jefte Betancor trage puternic din 25 de metri central, Began respinge în dreapta, acolo unde se demarcă bine Angelov, care reia spre poartă, însă Began parează și de această dată, cu piciorul stâng
Min 50 ||| Martin Remacle primește cartonașul glaben pentru o intrare prin alunecare asupra lui Lopez
Min 49 Ion Gheorghe preia și șutează violent din 17 metri ușor lateral dreapta, mingea lovește transversala și revine în teren
Min 47 Mailat prinde un șut bun de la distanță, Began plonjează în stânga și parează în lateral. FC Voluntari începe și această repriză în atac
Min 46 S-a reluat jocul
Min 46 ⇐⇒ Dublă schimbare la pauză la Dunărea. Ies Alin Cârstocea și Ionuț Țenea și intră George Tudoran și Andrei Rus
Min 45+3 Pauză. Dunărea și FC Voluntari sunt la egalitate, scor 1-1, după ce călărășenii au marcat primii. Ilfovenii au controlat în mare parte jocul
Min 45+1 La o acțiune în viteză în flancul stâng și o centrare la colțul scurt, Betancor reia spre poartă din 6 metri, cu călcâiul, iar Began salvează cu un reflex bun
Min 43 1-1 Centrare din dreapta careului, Șandru, Wiktorski și Țenea dau toți cu capul pe lângă minge, balonul ajunge în stânga, la Jefte Betancor, care, nemarcat în 8 metri, pune latul și reia direct lângă bara din dreapta. Began a rămas nemișcat pe linie după ratările coechipierilor săi de a respinge mingea
Min 37 ||| Sorin Sava primește cartonașul galben pentru o intrare din spate asupra lui Armaș, tot la mijlocul terenului
Min 36 ⇐⇒ Dublă schimbare la FC Voluntari. Ies Alexandru Ilie și Helder Tavares și intră Sebastian Mailat și Martin Remacle
Min 33 Ricardinho reia cu capul din 8 metri central, Began reține de sub transversală
Min 31 1-0 Țenea degajează lung din defensivă, Baudouin Kanda îi ia fața lui Tamaș, scapă din marcaj, profită de ieșirea indecisă a portarului și îl lobează din 10 metri ușor lateral dreapta la colțul lung, aproape de vinclu
Min 30 ||| Bogdan Șandru primește cartonașul galben pentru un fault dur făcut la mijlocul terenului
Min 27 ⇐⇒ Intră Charles Acolatse în locul lui Saifeddine Alami, deja aflat pe banca de rezerve, accidentat
Min 25 Alami nu mai poate continua și iese în afara terenului, acuzând o accidentare la înghinali. Acolatse se pregătește pe margine
Min 23 Alami trage din întoarcere din 16 metri ușor lateral stânga pe lângă bara colțului lung, razant. Jucătorul Dunării acuză o problemă musculară și are nevoie de îngrijiri medicale. Dunărea a mai echilibrat jocul
Min 15 Vlad centrează din stânga careului în fața porții, Jefte Betancor reia cu capul din 6 metri, iar Began reține în ultimul moment, pe linie, în stânga sa. FC voluntari domină meciul de la Călărași
Min 3 Gheorghe scapă în stânga careului, după o pasă pe culoar primită de la Betancor, trage spre poartă, însă Began, ieșit la întâmpinare, blochează și acordă corner
Min 1 A început partida de la Călărași, cu lovitura de start a ilfovenilor
La Dunărea, atacantul Valentin Alexandru trebuie să fie titular, însă s-a accidentat la încălzire și a fost înlocuit cu Baudouin Kanda

Advertisement

Dunărea Călăraşi – FC Voluntari, al doilea baraj de promovare/menținere în Liga 1, manșa tur, se dispută astăzi, de la ora 18:00, pe stadionul ”Ion Comșa” din Călărași.

În această vară, în încheierea sezonului 2020/2021 de Liga 1, respectiv Liga 2 avem parte de două meciuri de baraj de promovare/menținere în Liga 1, nu doar unul, cum s-a întâmplat în precedentele cinci ediții, de când Federația Română de Fotbal a înființat acest mod de a determina ultima echipă care promovează sau se menține în Liga 1 ori se menține sau retrogradează în Liga 2. Câștig de cauză au avut, până acum, doar cluburile din Liga 1.

Doar remize în precedentele meciuri dintre Dunărea Călărași și FC Voluntari, în Liga 1

Dunărea Călărași s-a calificat la barajul de promovare în Liga 1 după ce a încheiat play-off-ul Ligii 2 pe locul 4, după ”FC U” Craiova, Rapid și CS Mioveni. Astfel, a picat să joace pentru accederea în prima ligă contra ocupantei locului 7 din play-out-ul Ligii 1, FC Voluntari. Ilfovenii s-au salvat de la retrogradarea directă mai multe rezultate bune în ultimele etape.

  • Ultimele întâlniri dintre Dunărea Călărași și FC Voluntari au avut loc în sezonul 2018/2019 al Ligii 1. În sezonul regular a fost 1-1 la Călărași și 0-0 la Voluntari, iar în play-out s-au înregistrat exact aceleași rezultate, pe aceleași terenuri, 1-1 în tur și 0-0 în retur.

FC Voluntari a câștigat două baraje de menținere în Liga 1, Dunărea Călărași a cedat o ”semifinală” de baraj de promovare

Va fi al șaselea sezon în care se vor disputa meciuri de baraj de promovare/menținere în Liga 1, iar până acum au avut câștig de cauză doar echipele din Liga 1, în fața acelora de Liga 2. O singură dată a fost nevoie de lovituri de departajare.

FC Voluntari, din postura de echipă de Liga 1, a mai jucat la baraj de menținere de două ori. În 2016 a trecut de divizionara secundă UTA Bătrâna Doamnă, actuala UTA din Liga 1 (3-0 la Voluntari și 1-0 la Arad). În 2018 a câștigat manșa dublă cu Chindia Târgoviște, cu ceva emoții însă. Cu Adrian Mutu antrenor, la debutul său în această postură, trupa ilfoveană câștiga acasă cu 1-0, la Târgoviște pierdea cu 0-1, însă la lovituri de departajare se impunea cu 3-0, după ce dâmbăvițenii ratau toate execuțiile de la punctul cu var.

În schimb, Dunărea Călărași, ca echipă de Liga 2, s-a mai aflat la un baraj, în chiar prima ediție, în 2016, însă n-a apucat să ajungă să-l joace pe cel decisiv, chiar cu FC Voluntari. Atunci s-a organizat mai întâi un baraj între ocupantele locurilor 2 din cele două serii ale ligii secunde. La Călărași, Dunărea a câștigat cu 3-1 meciul cu UTA Bătrâna Doamnă, iar la Arad joacă se termina 3-1 pentru gazde. În prelungiri, utiștii au mai marcat o dată în prelungiri și au obținut calificarea la barajul decisiv cu Voluntari.

  • Conform tragerii la sorți efectuate la sediul FRF de Gabriel Bodescu, secretarul general-adjunct al Federației Române de Fotbal, Dunărea Călărași a picat să fie gazdă în manșa tur a barajului cu FC Voluntari. Meciul retur, cel decisiv, stabilit pentru ziua de joi, 3 iunie, de la ora 20:30, se va desfășura la Voluntari.

Sebastian Colţescu arbitrează manșa tur a barajului dintre Dunărea Călărași și FC Voluntari

Meciul de astăzi de la Călărași, de pe stadionul ”Ion Comșa”, dintre Dunărea Călărași și FC Voluntari, va fi arbitrat de centralul Sebastian Colţescu (Craiova) și asistenții Mircea Orbuleţ (Bucureşti) și Daniel Mitruţi (Craiova). Arbitru de rezervă este Lucian Rusandu (Sfântu Gheorghe), iar observatori au fost delegați Corneliu Fecioru și Victor Radu (ambii din Bucureşti).

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

De ce sunt girofarurile LED cea mai eficientă opțiune din prezent

Published

on

În ultimul deceniu, tehnologia de iluminare a evoluat considerabil, iar acest progres se reflectă și în domeniul echipamentelor auto și al sistemelor de semnalizare vizuală. Girofarurile, odinioară asociate exclusiv cu vehiculele de intervenție sau utilajele grele, au devenit indispensabile pentru o gamă largă de aplicații profesionale – de la transport și construcții, până la activități agricole și de întreținere rutieră. În centrul acestei evoluții se află tehnologia LED, care a schimbat complet modul în care percepem eficiența, durabilitatea și siguranța.

Girofarurile LED nu mai sunt doar o opțiune modernă, ci au devenit standardul industriei. Ele combină puterea luminoasă impresionantă cu un consum redus de energie, o durată de viață extinsă și o rezistență superioară la condițiile dificile de lucru. Dacă în trecut girofarurile cu becuri halogen sau xenon erau considerate suficiente, astăzi, sistemele LED au demonstrat că oferă o performanță net superioară pe toate planurile.

Luminozitate superioară și vizibilitate în orice condiții

Primul și cel mai evident avantaj al girofarurilor LED este intensitatea luminii. Spre deosebire de becurile clasice, tehnologia LED produce o lumină puternică, clară și bine direcționată, care poate fi observată de la distanțe mult mai mari. Această caracteristică este esențială pentru vehiculele care operează în condiții dificile – fie pe șantiere, pe drumuri aglomerate sau în timpul nopții.

Lumina emisă de un girofar LED este uniformă și constantă, fără fluctuații sau perioade de încălzire, așa cum se întâmpla la modelele vechi cu halogen. De asemenea, culoarea este mai intensă și mai precisă: un girofar LED albastru, roșu sau galben are o claritate vizuală mai mare, fiind mai ușor de distins chiar și în ploaie, ceață sau ninsoare.

Advertisement

Vizibilitatea nu înseamnă doar eficiență, ci și siguranță. În traficul urban sau pe șantierele izolate, un girofar LED performant poate preveni accidente, avertizând participanții la trafic și lucrătorii din jur asupra prezenței unui vehicul aflat în acțiune. Practic, aceste dispozitive devin o barieră vizuală între pericol și siguranță.

De asemenea, modul în care LED-urile răspund instantaneu la pornire este un avantaj uriaș. În timp ce alte tipuri de becuri necesită o fracțiune de secundă pentru a atinge intensitatea maximă, LED-ul luminează instantaneu la capacitate completă, ceea ce poate face diferența în situații critice. Când fiecare secundă contează, rapiditatea și claritatea semnalului vizual sunt cruciale.

Eficiență energetică și costuri reduse pe termen lung

Un alt motiv major pentru care girofarurile LED au devenit alegerea preferată este eficiența lor energetică. Tehnologia LED transformă aproape toată energia consumată în lumină, cu pierderi minime prin căldură. În comparație, becurile halogen sau xenon pierd o parte semnificativă din energie sub formă de căldură, ceea ce înseamnă un consum mai mare și o eficiență mai mică.

Această eficiență se traduce direct în costuri reduse de exploatare. Vehiculele echipate cu girofaruri LED solicită mai puțin sistemul electric, reducând presiunea asupra alternatorului și prelungind durata de viață a bateriei. În cazul flotelor de utilaje sau camioane, această economie devine semnificativă în timp.

Durata de viață a unui LED este, de asemenea, impresionantă – de regulă între 30.000 și 50.000 de ore de funcționare continuă. Prin comparație, becurile halogen rezistă doar câteva mii de ore, ceea ce înseamnă costuri de înlocuire mult mai frecvente. În mediile profesionale, unde fiabilitatea contează mai mult decât orice, acest avantaj este crucial.

Advertisement

Mai mult, LED-urile nu necesită aproape deloc întreținere. Odată instalat un girofar LED de calitate, el funcționează constant, fără să fie nevoie de verificări sau intervenții periodice. Lipsa filamentului și a componentelor fragile îl face rezistent la vibrații, șocuri mecanice și variații de temperatură – condiții des întâlnite în domenii precum construcțiile, agricultura sau transporturile grele.

Durabilitate și rezistență în condiții extreme

Când vine vorba despre echipamente profesionale, durabilitatea este esențială. Girofarurile LED sunt construite pentru a rezista acolo unde alte tipuri de lumini cedează. Carcasele lor sunt fabricate din materiale robuste – policarbonat, aluminiu sau ABS – și sunt adesea protejate cu standarde IP67 sau IP68, ceea ce înseamnă că pot face față prafului, ploii torențiale și chiar scufundării temporare în apă.

Această rezistență le face ideale pentru utilaje agricole, vehicule forestiere, mașini de deszăpezire sau camioane de intervenție care lucrează în condiții meteo extreme. În plus, LED-urile nu sunt afectate de vibrațiile continue sau de șocurile mecanice produse de drumurile denivelate. Acolo unde un bec clasic s-ar arde rapid, un LED rămâne stabil și funcțional.

De asemenea, temperaturile scăzute nu reprezintă o problemă. În timp ce becurile halogen își pierd eficiența la frig, LED-urile funcționează perfect chiar și la -30°C, ceea ce le face indispensabile iarna, mai ales pentru utilajele care lucrează la întreținerea drumurilor sau pentru serviciile de urgență.

Un alt aspect important este rezistența la uzură vizuală. Lumina LED-ului nu își pierde intensitatea semnificativ în timp, păstrând aceeași claritate chiar și după ani de funcționare. Acest lucru nu doar că sporește siguranța, ci oferă și o imagine profesională pentru vehiculul echipat – un detaliu esențial pentru companiile care se bazează pe vizibilitate și credibilitate în teren.

Advertisement

Versatilitate și adaptabilitate pentru orice domeniu

Unul dintre cele mai mari avantaje ale girofarurilor LED este versatilitatea lor. Ele sunt disponibile într-o gamă largă de forme, culori și dimensiuni, adaptabile oricărui tip de vehicul sau utilaj. De la girofarurile magnetice portabile, ideale pentru utilizarea temporară, până la modelele fixe cu prindere permanentă, opțiunile sunt variate și flexibile.

Culorile disponibile nu sunt doar o chestiune estetică, ci au roluri specifice. Girofarurile albastre și roșii sunt utilizate de autorități – poliție, ambulanță, pompieri –, cele galbene sau portocalii sunt destinate vehiculelor de întreținere, iar cele verzi pot fi folosite în zone industriale sau de coordonare. Fiecare culoare comunică un mesaj clar și ajută la menținerea ordinii și siguranței în trafic sau pe teren.

În plus, tehnologia LED permite personalizarea modurilor de iluminare. Un singur girofar poate avea mai multe tipare de flash – rotativ, intermitent, secvențial – care pot fi selectate în funcție de context. Această flexibilitate este esențială în domeniile unde vizibilitatea trebuie adaptată rapid, cum ar fi intervențiile de urgență sau lucrările pe timp de noapte.

Un alt detaliu care face diferența este compatibilitatea cu diverse sisteme de alimentare. Majoritatea girofarurilor LED pot funcționa atât la 12V, cât și la 24V, ceea ce le face potrivite pentru autoturisme, camioane, utilaje agricole sau vehicule de construcții. Practic, aceeași tehnologie poate fi aplicată în multiple contexte, fără nevoia de modificări costisitoare.

Un pas spre sustenabilitate și siguranță modernă

Într-o perioadă în care eficiența energetică și sustenabilitatea au devenit priorități globale, girofarurile LED se aliniază perfect acestor direcții. Consumul redus de energie nu doar că scade costurile de exploatare, dar contribuie și la diminuarea amprentei de carbon. Într-un parc auto extins, impactul pozitiv poate fi considerabil – mai puțină energie consumată, mai puține emisii indirecte și o durată de viață mai lungă a echipamentului.

Advertisement

De asemenea, tehnologia LED este ecologică și prin compoziția sa. Spre deosebire de becurile tradiționale, nu conține substanțe toxice precum mercurul, ceea ce o face sigură pentru mediu și ușor de reciclat. Aceasta este o direcție tot mai importantă pentru companiile moderne, care își asumă responsabilitatea față de mediu și caută soluții durabile pentru flotele lor.

Dincolo de aspectul tehnic, girofarurile LED aduc și un plus de siguranță rutieră. Vizibilitatea ridicată reduce riscul de accidente, mai ales în condiții de lumină slabă sau vreme nefavorabilă. În multe țări, utilizarea girofarurilor LED omologate este deja recomandată sau chiar impusă prin reglementări, tocmai pentru că acestea oferă cea mai bună performanță vizuală și cea mai lungă durată de utilizare.

Astfel, investiția într-un girofar LED nu este doar o alegere practică, ci și una responsabilă. Este o dovadă că siguranța, performanța și sustenabilitatea pot merge mână în mână.

O alegere inteligentă pentru prezent și viitor

Girofarurile LED reprezintă combinația perfectă dintre inovație, eficiență și durabilitate. Sunt create pentru a face față cerințelor tot mai ridicate ale industriei moderne, pentru a oferi siguranță, vizibilitate și economie în același timp.

Fie că vorbim despre o firmă de transport, o companie de construcții, un operator agricol sau un serviciu de intervenție, aceste echipamente sunt esențiale pentru o activitate sigură și eficientă. Tehnologia LED nu mai este o noutate, ci o necesitate – o investiție care se amortizează rapid prin costuri reduse, performanță constantă și o durată de viață de câteva ori mai mare decât a oricărui sistem tradițional.

Advertisement

Într-o lume în care vizibilitatea și siguranța pot salva vieți, alegerea unui girofar LED nu este doar un gest tehnic, ci o decizie conștientă. O alegere care vorbește despre profesionalism, responsabilitate și adaptare la viitor. Girofarurile LED nu sunt doar cea mai eficientă opțiune din prezent – sunt luminile care ne conduc, literalmente, către o lume mai sigură și mai sustenabilă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

ÎNTRERUPERI PROGRAMATE DE CURENT ÎN OLTENIȚA – ZONE ȘI INTERVAL ORAR AFECTATE

Published

on

Rețele Electrice România anunță noi întreruperi programate ale alimentării cu energie electrică în Oltenița, necesare pentru lucrări de mentenanță și modernizare a rețelei. Autoritățile locale au transmis informarea oficială, precizând exact zonele și consumatorii care vor rămâne fără curent în următoarele zile.

📅 Marți, 25 noiembrie 2025

⏰ Interval: 09:00 – 17:00

Vor fi afectați mai mulți agenți economici din Oltenița, printre care: SAMARA, STEPONE, ROMCEREALE SILOZ, TRANSGAZ, CRIDA, SC COLT, BAZA CRR (PRO VALAHIA).

Advertisement

📅 Miercuri, 26 noiembrie 2025

⏰ Interval: 09:00 – 17:00

Alimentarea cu energie electrică va fi întreruptă pentru consumatorii din următoarele zone ale orașului:

  • Bulevardul 22 Decembrie
  • Strada 9 Mai
  • Strada Gheorghe Doja (zona dintre str. Garofiței și str. Voinței)
  • Strada Zorilor
  • Strada Spiru Haret
  • Șoseaua Călărași
  • Strada Garofiței

Potrivit operatorului, lucrările sunt necesare pentru a asigura funcționarea în siguranță a rețelei electrice și pentru a preveni avarii majore pe termen lung.

Primăria Oltenița le mulțumește locuitorilor pentru înțelegere și își cere scuze pentru disconfortul creat.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Cultură

Lansare de carte la Biblioteca Județeană: Mihai Viorel Dumitru revine în fața publicului cu volumul „ZEBRE”

Published

on

Biblioteca Județeană „Alexandru Odobescu” Călărași găzduiește joi, 27 noiembrie, de la ora 16.00, un nou eveniment dedicat literaturii locale: lansarea celui de-al treilea volum semnat de tânărul autor călărășean Mihai Viorel Dumitru. „ZEBRE”, proaspăt apărut la Editura Roger, continuă linia introspectivă a scriitorului și aduce în prim-plan teme sensibile, filtrate printr-o voce matură și atent calibrată.

Volumul vine după compilația de schițe Testamentul Ambivalenței (2024) și romanul E ultima doză (2025), lucrări care i-au consolidat autorului un profil literar aparte, bazat pe explorarea psihicului și a zonelor de vulnerabilitate umană. „ZEBRE” păstrează aceeași direcție reflexivă, propunând o incursiune curajoasă în spațiile interioare pe care mulți cititori le recunosc, dar puțini le exprimă.

Mihai Viorel Dumitru, absolvent al Facultății de Litere a Universității din București (Studii Culturale și Studii Europene, promoția 2022–2025), este considerat una dintre vocile tinerei generații de autori din Călărași, implicat constant în evenimentele culturale locale și în proiecte editoriale emergente.

La eveniment vor participa:

Advertisement
  • Prof. Stela Anghel
  • Prof. Afina Florentina Tudoran
  • Poeta Dorina Dragomir-Drăghici

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading