Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 7°C | Anul XI Nr. 538

La zi

Exercițiu tactic de cooperare cu forţe şi mijloace în teren, desfășurat de pompieri, la Chirnogi

Published

on

Chirnogi, interval orar 10.00 – 13.00
Exercițiu tactic de cooperare cu forţe şi mijloace în teren

Un exercițiu tactic de cooperare, desfăşurat astăzi în incinta unui important operator economic din localitatea Chirnogi, s-a dovedit a fi un bun antrenament al forţelor de intervenţie pentru a face faţă unor situaţii de urgenţă cu mare posibilitate de producere.
Joi, în data de 23.06.2022, în intervalul orar 10:00 – 13:00, în incinta unui important operator economic, situat pe raza unităţiii administrativ teritoriale Chirnogi, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi a desfăşurat un exerciţiu tactic de cooperare în cazul producerii unor situaţii de urgenţă: incendiu, prăbuşiri de construcţii, evacuare de persoane, căutare-salvare persoane din medii ostile vieţii, descarcerare, acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi risc contaminare chimică (CBRN), fiind simulate intervenţii de salvare a persoanelor și acordarea de prim ajutor, misiuni de căutare victime surprinse sub dărâmături, localizare şi lichidare incendii, degajare de elemente de construcţie și altele.
La această aplicaţie tactică de cooperare au fost angrenate cadre ale ISU Călăraşi, IPJ Călăraşi, IJJ Călăraşi, Serviciul Judeţean de Ambulanţă Călăraşi, Comisariatul Judeţean al Gărzii de Mediu Călăraşi şi desigur, personal din cadrul obiectivului.
Tema acestui exerciţiu tactic de cooperare a urmărit modul de acţiune al forţelor cu atribuţii în managementul situaţiilor de urgenţă in cazul producerii unor situaţii de urgenţă in zona de competenţă a I.S.U.J. “Barbu Ştirbei” Calarasi şi asigurarea unui răspuns coordonat al tuturor structurilor cu atribuţii de intervenţie la nivelul judeţului Călăraşi în cazul producerii unor situaţii de urgenţă deosebit de rapide si cu efecte limitate in timp, soldate cu victime.
Potrivit scenariului exerciţiului tehnico-tactic, “în data de 23.06.2022, în jurul orei 09:45, ca urmarea a unui scurtcircuit electric la un utilaj care manipula sacii cu azotat de amoniu, a izbucnit un incendiu, care, pe fondul lipsei intervenţiei operative cu mijloace de primă intervenţie din dotare, s-a extins la patru saci de azotat de amoniu din imediata apropiere a utilajului. Ca urmare a temperaturilor degajate şi a carburantului existent în rezervorul utilajului, s-a produs o explozie în magazia de azotat de amoniu, degajându-se o undă de şoc cu un efect de suflu foarte mare. În urma acesteia s-a declanşat un incendiu şi s-au prăbuşit mai multe elemente de construcţie din clădirea magaziei. Evenimentul a fost anunţat la ora 10:00, de către personalul de serviciu al operatorului economic prin intermediul SNUAU 112, iar primele forţe din cadrul Detașamentului de Pompieri Olteniţa, (şase autospeciale de intervenţie) încep deplasarea către locul solicitării, fiind totodată chemat în sprijin şi un echipaj CBRN de la Detaşamentul de pompieri Călăraşi, toate aceste forţe având misiunea de a efectua recunoaşterea şi evaluarea zonei de acţiune, căutarea şi salvarea victimelor, stingerea incendiilor, monitorizarea calităţii aerului, executarea lucrărilor de sprijinire, executarea trecerilor în vederea ajungerii la victime, evaluarea funcţiilor vitale ale celor răniţi, mobilizarea victimelor şi evacuarea în afara zonei de risc, precum şi acordarea primului ajutor calificat.
Obiectivul principal al exerciţiului a urmărit pregătirea şi antrenarea personalului cu funcţii de răspuns, pentru dezvoltarea capabilităţii de a întreprinde acţiunile necesare, în cazul situaţiilor de urgenţă generate de incendiu şi prăbușiri de construcții, instalații sau amenajări, evacuare de persoane, căutare-salvare persoane din spații ostile vieții, acordare asistență medicală de urgență, incendiu și risc radiologic de contaminare chimică.
Dintre cele mai importante obiective generale se pot menționa: verificarea fluxului informaţional-decizional la nivelul structurii antrenate; verificarea modului de punere în aplicare şi a viabilităţii Planului Roşu de intervenţie; verificarea viabilităţii documentelor operative, a procedurilor operaţionale şi a planurilor de intervenţie/acţiune/răspuns; verificarea viabilităţii legăturilor de comunicaţii operative pentru asigurarea conducerii forţelor proprii; verificarea funcţionării, eficienţei, compatibilităţii şi a suportului/sprijinului logistic din dotare stabilit pentru îndeplinirea misiunilor.
În ceea ce privesc obiectivele specifice ale personalului obiectivului:
se pot menționa: verificarea gradului de pregătire pentru gestionarea unui eveniment complex; verificarea măsurilor adoptate pentru evacuarea personalului de la locul de muncă, localizarea incendiului, anunţarea persoanelor cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor din cadrul obiectivului şi a celorlalte forţe ce vor interveni; verificarea procedurilor de acţiune în comun pentru limitarea efectelor negative și gestionarea situaţiilor de urgenţă reale.
Pentru personalul ISU Călăraşi s-au urmărit: Consolidarea cunoştinţelor şi perfecţionarea deprinderilor comandanţilor şi echipajelor de intervenție din subunitățile ISU Călărași în conducerea şi desfăşurarea acţiunilor salvare a persoanelor de sub dărâmături și de la înălțime, de stingere a incendiilor şi limitării efectelor negative, de acordare a asistenței medicale de urgență și de desfășurare a intervenției în situația unei urgențe radiologice, în cazul situaţiilor de urgenţă ce se pot produce în obiective, prin: verificarea asigurării primei intervenţii; executarea întrunită a operaţiunilor de intervenţie; verificarea viabilităţii planurilor şi procedurilor de intervenţie; verificarea timpilor operativi de intervenţie al forţelor proprii; identificarea surselor de alimentare cu apă şi verificarea posibilităţii alimentării. organizarea funcţionării sistemului de comunicaţii şi informatic; respectarea procedurilor de lucru şi verificarea modului de completare a formularelor, rapoartelor şi transmiterea acestora; organizarea şi menţinerea cooperării inter şi intra-instituţionale;
Aplicația tactică de cooperare cu forțe și mijloace în teren s-a desfășurat în condiții bune, fiind bifate toate cererile scenariului de intervenție, iar la final, s-a putut spune că exercițiul s-a dovedit a fi un bun antrenament pentru o situație reală.
Astfel de exerciții de cooperare se vor mai desfășura și în următoarele etape, în concepții asemănătoare, astfel încât personalul participant să poate deprinde abilități eficiente de salvare în condițiile cele mai vitrege de intervenție.

Purtător de cuvânt al I.S.U. „Barbu Ştirbei” Călăraşi
Plutonier adjutant şef Tătăranu Ştefan-Ovidiu

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Youth ModeON prinde viteză la Călărași: zeci de tineri devin ambasadori ai schimbării în comunitate

Published

on

La Călărași, energia și implicarea tinerei generații urcă din nou în prim-plan prin programul Youth ModeON, o inițiativă susținută de Consiliul Județean Călărași în parteneriat cu Asociația Act for Tomorrow și Fundația Națională pentru Tineret. Zeci de adolescenți și tineri primesc sprijinul necesar pentru a transforma ideile lor în proiecte cu impact real în județ.

Programul îi pregătește pe participanți să devină lideri ai comunității:
– dezvoltă inițiative cu efect direct în localitățile din județ;
– sunt încurajați să se implice civically și responsabil;
– își pun la lucru creativitatea și capacitatea de leadership;
– învață să lucreze eficient în echipă și să coordoneze proiecte locale.

Reprezentanții CJ Călărași subliniază că tinerii sunt un motor esențial pentru viitorul județului, iar rezultatele pe care aceștia le obțin demonstrează că atunci când sunt susținuți, pot produce schimbări vizibile și durabile.

„Suntem mândri de fiecare pas pe care acești tineri îl fac spre o comunitate mai unită și mai activă”, transmite instituția, mulțumind partenerilor pentru colaborare și pentru sprijinul acordat noii generații.

Advertisement

Youth ModeON continuă să crească la Călărași, dovedind încă o dată că viitorul local începe cu inițiativa tinerilor și cu instituții care știu să le deschidă drumul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Rețele Electrice România accelerează digitalizarea rețelei de distribuție cu noi soluții informatice pentru managementul integrat al rețelei

Published

on

București – Rețele Electrice România începe implementarea unui nou sistem avansat, automatizat de management al distribuției (AADMS) și a unui sistem de eficiență operațională (WFM), continuând astfel digitalizarea rețelei de distribuție a energiei electrice. Proiectul are o valoare de peste 135 milioane de lei, iar serviciile au fost achiziționate în urma unei licitații desfășurate pe SEAP, platforma de achiziții publice.

Modernizăm în mod constant rețeaua de distribuție a energiei electrice, cu obiectivul de a-i crește reziliența și flexibilitatea, astfel încât serviciul oferit să răspundă cât mai bine nevoilor actuale și viitoare ale clienților noștri. Implementarea unor noi sisteme avansate de monitorizare, control și eficiență operațională va permite o gestionare mai performantă a rețelei și va asigura o distribuție fiabilă și sigură a energiei electrice. Totodată, digitalizarea infrastructurii contribuie la reducerea semnificativă a timpilor de intervenție în cazul întreruperilor în alimentarea cu energie electrică. Prin aceste investiții strategice, urmărim consolidarea calității serviciului de distribuție și facilitarea tranziției către un sistem energetic sustenabil, capabil să integreze tot mai eficient surse regenerabile de energie. Noile sisteme vor fi complet integrate și automatizate și le vor înlocui pe cele existente, facilitând astfel utilizarea algoritmilor de Inteligență Artificială pentru a transforma rețeaua într-una rezilientă și pentru a asigura condiții de muncă sigure pentru colegii și partenerii noștri“, a declarat Mihai Pește, Director General al Rețele Electrice România.

Proiectul va aborda o componentă esențială și complexă a eficientizării distribuției de energie electrică, îmbunătățind considerabil parametrii rețelei și calitatea serviciului. Aceasta va duce la reducerea timpilor de intervenție în caz de întreruperi în alimentarea utilizatorilor, digitalizarea proceselor și creșterea eficienței activităților specifice, precum și îmbunătățirea accesului utilizatorilor la serviciul de distribuție, creșterea calității energiei distribuite și reducerea duratei întreruperilor, atât planificate, cât și neplanificate.

Platforma Integrată AADMS, cu modulele de analiză și modelare rețea electrică (DMS/EMS), se va realiza prin finanțare din fonduri europene prin Programul de Dezvoltare Durabilă, iar componentele SCADA și sistemul pentru managementul întreruperilor (OMS) integrate nativ în platformă, precum și sistemul de eficiență operațională (WFM) se vor realiza prin finanțare din fonduri proprii.

Advertisement

Noua platformă AADMS va conține integrat modulele SCADA, DMS/EMS și OMS și va permite o gestionare centralizată și automatizată a rețelei, facilitând monitorizarea performanței acesteia și gestionarea intervențiilor rapide pentru a asigura o funcționare sigură, la standardele de calitate impuse în distribuția energiei electrice.

În această perioadă am inițiat procesul de implementare care este compus din trei etape importante: 1. definirea designului de detaliu și instalarea sistemelor out-of-the-box (necustomizate); 2. implementarea, integrarea și personalizarea soluțiilor în acord cu nevoile de business și reglementările locale; 3. trecerea în operațional a noilor sisteme. Aceste activități sunt planificate a se desfășura pe parcursul a 2 ani, urmate de perioadele de garanție și post-garanție.

Implementarea platformei integrate AADMS, prin toate modulele sale, înlocuiește actualele sisteme informatice corespondente. Soluțiile informatice sunt complet integrate și vor fi automatizate, astfel încât rețeaua de distribuție a energiei electrice să fie mai rezilientă și pregătită pentru provocările aduse de schimbările climatice și de noile nevoi de consum. În plus, prin sistemul de eficiență operațională (WFM), procesele de operare și întreținere vor fi modernizate.

Compania Rețele Electrice România operează rețele cu o lungime totală de circa 134.000 de kilometri în trei zone importante ale țării: Muntenia Sud (inclusiv București), Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție, și dezvoltă un program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, siguranța și performanța rețelelor și implementarea locală a standardelor de mediu ale grupului PPC. Rețelele electrice operate de către Rețele Electrice România numără 289 de stații de transformare și peste 25.000 de posturi de transformare.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Amenzi de până la 25.000 lei pentru magazinele care refuză să-ți schimbe produsul defect – intră în vigoare chiar de azi!

Published

on

Începând de azi, 23 noiembrie 2025, comercianții nu mai pot refuza la infinit înlocuirea produselor defecte.

Legea nr. 190/2025, publicată joi în Monitorul Oficial, introduce pentru prima dată amenzi concrete – între 5.000 și 25.000 de lei – pentru magazinele care nu respectă termenul legal de 30 de zile pentru înlocuirea unui produs neconform.

De ce a fost nevoie de această lege?

În 2021, prin OUG 140, românii au primit dreptul clar de a cere înlocuirea imediată a unui produs defect (nu doar reparație sau restituire bani). Problema? Legea nu prevedea nicio amendă dacă vânzătorul ignora obligația. Rezultat: mii de consumatori s-au lovit de refuzuri, tergiversări și scuze de genul „nu avem stoc” sau „trimiteți-l în service 3 luni”.

Autorii legii spun clar: fără sancțiune, obligația a rămas pe hârtie. Acum s-a corectat.

Advertisement

Ce se schimbă concret?

  • Dacă un produs (telefon, frigider, canapea, pantofi etc.) are defect de fabricație sau devine neconform fără vina ta, ai dreptul să ceri înlocuirea lui cu unul nou.
  • Vânzătorul are maximum 30 de zile să rezolve.
  • Dacă refuză sau întârzie nejustificat → amendă de la 5.000 la 25.000 lei aplicată de ANPC.

Cine controlează și cine plătește?

ANPC este instituția care verifică și dă amenzile. Inspectorii pot interveni dacă:

  • ți se refuză înlocuirea fără motiv legal
  • ți se cere să aștepți mai mult de 30 de zile
  • ți se impun soluții ilegale (ex. doar reparație dacă tu vrei produs nou)

Pe scurt: consumatorul câștigă un instrument real de apărare

Începând de duminică, când cumperi electronice, electrocasnice, mobilă, haine sau încălțăminte, știi că legea e în sfârșit de partea ta – cu dinți. Comercianții care până ieri te trimiteau la plimbare vor gândi de două ori înainte să mai încalce termenul de 30 de zile.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading