Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 7°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Exercițiu de testare a sirenelor din județul Călărași. Unde se adăpostește populația în caz de pericol?

Published

on

În România, în data de 28 februarie se sărbătoresc 90 de ani de protecție civilă. În debutul acestui eveniment, pe data de 25 februarie 2023, a avut loc o conferință de presă la Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Barbu Știrbei” Călărași pentru a informa cetățenii despre săptămâna Protecției Civile, care va avea loc între 25 februarie și 4 martie 2023. În aceste zile vor fi organizate o serie de activități menite să dezvolte comportamentul preventiv al cetățenilor.

Una dintre acțiunile importante va avea loc pe data de 1 martie, când sirenele de alarmare vor suna în tot județul, o activitate care a început în august 2017 și care s-a oprit la un moment dat.

În continuare, sirenele de alarmare vor suna în fiecare lună, în prima miercuri a lunii, pentru a verifica dacă acestea sunt în stare bună și pentru a-i învăța pe cetățeni cum să reacționeze în caz de situații de urgență. Este important de menționat că acesta este doar un exercițiu și că cetățenii nu trebuie să intre în panică.

Inspectorul șef al ISU Călărași, colonelul Adrian Păduraru, a subliniat că această acțiune este o ocazie pentru a verifica instalația și pentru a identifica eventualele probleme și îmbunătățiri necesare. Este un subiect sensibil în acest moment, dat fiind că ne confruntăm cu pandemia și cu un conflict militar în apropierea graniței țării. Prin urmare, este important să se conștientizeze că aceste sirene de alarmare sunt un mijloc important de prevenție și că cetățenii trebuie să știe cum să reacționeze în caz de situații reale, astfel încât să poată avea un comportament adecvat. Purtătorul de cuvânt al ISU “Barbu Știrbei” al județului Călărași, plutonierul adjutant șef Ovidiu Tătăranu, a afirmat că este important ca oamenii să nu se sperie de aceste sirene și că această acțiune este menită să îi informeze și să îi pregătească pentru situații de urgență.

Advertisement

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență – IGSU a publicat lista adăposturilor de protecție civilă din întreaga țară, unde oamenii s-ar putea adăposti în caz de necesitate.

Potrivit documentului, în județul Călăraşi sunt doar 25 adăposturi. În mod evident, în Călăraşi nu există loc pentru toată lumea. Este de așteptat ca majoritatea acestora să fie într-o stare jalnică, deși există normative clare legate de dotările pe care ar trebui să le aibă.

Călărași GDF GAZ SUEZ ENERGY S.A. – str. Luceafărului nr. 20
Călărași Direcţia Generală a Finanţelor Publice. Sucursala Călărași ANAF – str. Eroilor nr. 6-8 44.
Călărași Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului – Centrul de Servicii Sociale pentru Copil şi Familie S.E.R.A. – str. Belșugului nr. 7
Călărași Tribunalul Călărași – str. București nr.106
Călărași Agenția județeană pentru plati și inspecție sociala / Casa de Pensii – str. Flacăra nr. 57-59
Călărași Spitalul de Pneumoftiziologie Călăraşi – Varianta Nord nr. 2
Călărași B.C.R. – Sucursala Călăraşi -str. Sloboziei, nr. 4
Călărași S.C. SAINT GOBAIN GLASS ROMANIA S.R.L. str. Varianta Nord nr. 61
Călărași INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCA CĂLĂRAŞI, str. Flacăra nr. 109
Călărași A.D.R. SUD MUNTENIA – str. General C-țin Pantazi nr. 7A
Călărași B.C.R. – Sucursala Oltenița – Oltenița, str. Republicii, nr. 56
Călărași S.C. TONERFILL ROMÂNIA (TURBONROM) S.R.L.- Oltenița, B-dul 1 Decembrie nr.2
Dragalina S.C. FLOWTECH CROPS S.R.L. sat Drajna Noua, com. Dragalina
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL-TERMO, Bl. G15, str. Pescăruş nr. 47
Călărași Primăria Călăraşi S.P.CTLAFL-TERMO, Bl. G16 str. Pescăruș nr. 45
Călărași Primăria Călăraşi S.P. CTLAFL-TERMO, Bl. G17, str. Pescăruş nr. 43
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L22, sc. 1, str. Borcea
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L23, sc. 1, str. Borcea
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L24, sc. 1, str. Borcea
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L29, sc. 1, str. Bărăganului
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L29, sc. 3, str. Bărăganului
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L30, sc. 1, str. Bărăganului
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L30, sc. 3, str. Bărăganului
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L31, sc. 1, str. Bărăganului
Călărași Primăria Călăraşi SPCTLAFL Bl. L31, sc. 3, str. Bărăganului

Vezi aici lista adăposturilor de protecție civilă din România.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Dunărea Călărași, făcută praf de FCSB II! 6–1 și încă o palmă dureroasă pentru echipa finanțată cu milioane din bani publici

Published

on

AFC Dunărea Călărași mai bifează o înfrângere usturătoare în Liga 3, Seria 3. De această dată, echipa călărășeană a fost spulberată de FCSB II, care s-a impus cu 6–1, într-un meci fără istoric și fără replică din partea Dunării.

În timp ce adversarii au defilat pe teren, Dunărea arăta din nou ca nu poate evolua — deși beneficiază de unele dintre cele mai consistente finanțări publice din România la nivelul Ligii a III-a.

Finanțări de milioane, rezultate rușinoase

În ultimii doi ani, Consiliul Județean Călărași a turnat în club aproximativ 8 milioane lei:

  • 4,4 milioane lei în 2024
  • 3,375 milioane lei pentru 2025

Cu aceste sume, Dunărea ar trebui să fie o forță în Liga 3, poate chiar o candidată serioasă la promovare.

În teren însă, realitatea este rușinoasă:

Advertisement

șase goluri primite de la o echipă de copii.

O întrebare simplă: Unde se duc banii?

Clubul postează sec: „Victorie categorică pentru gazde”. Da, categorică…

Mesajul oficial postat de AFC Dunărea Călărași pe Facebook este un model de minimalism și evitare a responsabilității:

„Victorie categorică pentru gazde în etapa de astăzi. Scor final: FCSB II – Dunărea Călărași (6–1).”

Advertisement

Atât. Nicio explicație. Nicio analiză. Nicio asumare.

În schimb, suporterii au reacționat: nemulțumiți, frustrați, ironic resemnați.

Reacții din mediul public: „Să te bată copiii de la FCSB… cine răspunde?”

Dezastru sportiv, lux financiar

Dunărea Călărași este, probabil, singura echipă de Liga 3 care:

Advertisement
  • primește milioane de lei anual
  • are salarii, mese, cazări, utilități și transport plătite din bani publici
  • afișează o Academie cu echipamente premium, sponsori noi și imagine lustruită
  • dar în teren… se prăbușește etapă de etapă

Înfrângerea cu 6–1 nu este un accident.

Este încă un episod într-un sezon care confirmă prăbușirea unei echipe cândva respectate.

Dunărea Călărași marchează încă o înfrângere — pe teren și în fața contribuabililor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Interviuri și Opinii

Legea privind drepturile persoanelor cu handicap ar putea fi modificată: acces extins la muncă pentru persoanele cu invaliditate de grad I și II. Printre inițiatori — deputatul călărășean Mihai Gheorghe

Published

on

O inițiativă legislativă cu impact major asupra integrării profesionale a persoanelor cu dizabilități a fost depusă în Parlament, vizând modificarea articolului 77 alin. (2) din Legea nr. 448/2006. Proiectul propune recunoașterea oficială a capacității de muncă și pentru persoanele încadrate în gradul I și II de invaliditate, atunci când acest lucru este certificat prin documente legale. Printre semnatari se află și deputatul călărășean Mihai Gheorghe.

Proiectul, înregistrat la Senat sub numărul B597/2025, urmărește actualizarea legislației în raport cu noile prevederi din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, care recunoaște faptul că toate gradele de invaliditate pot permite desfășurarea de activități profesionale, în funcție de starea de sănătate și recomandările medicale.

Ce aduce nou propunerea?

În prezent, legislația consideră încadrate în muncă doar persoanele cu invaliditate grad III. Inițiatorii, între care se numără și deputatul Mihai Gheorghe, arată că această formulare este restrictivă și nu reflectă realitățile sociale și medicale actuale. Propunerea extinde recunoașterea și către persoanele cu grad I și II, atunci când capacitatea de muncă este atestată legal.

Advertisement

Această modificare ar elimina diferențele de tratament juridic între persoane aflate în situații medicale similare și ar oferi angajatorilor o clarificare necesară cu privire la integrarea profesională a persoanelor cu dizabilități.

Argumentele inițiatorilor

În expunerea de motive, parlamentarii subliniază că legea actuală limitează accesul la locuri de muncă pentru un număr semnificativ de persoane și produce interpretări administrative contradictorii. Noua formulare ar crea un cadru modern, predictibil și echitabil, în acord cu practica europeană privind dreptul la muncă al persoanelor cu dizabilități.

În plus, inițiatorii atrag atenția că modificarea nu generează costuri suplimentare pentru stat, ci, dimpotrivă, poate avea efecte economice pozitive prin creșterea veniturilor la buget.

Aviz favorabil de la CES

Advertisement

Consiliul Economic și Social a analizat documentele și a emis aviz favorabil, constatând că propunerea este fundamentată și nu implică impact bugetar negativ.

Următorii pași

Proiectul se află în procedură parlamentară, Senatul fiind prima Cameră sesizată. Dacă actul normativ va trece de votul legislativului, România ar putea corecta una dintre cele mai discutate neclarități din legislația privind protecția persoanelor cu handicap, deschizând calea pentru o integrare profesională reală și nediscriminatorie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading