Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 4°C | Anul XI Nr. 542

Administrație Locală

 Emanoil Valentin, noul manager al Spitalului Județean de Urgență “ Dr. Pompei Samarian” Călărași

Published

on

În data de 27 februarie 2018 a avut loc concursul pentru ocuparea funcției de manager în cadrul Spitalului Județean de Urgență Dr. Pompei Samarian Călărași.

În urma prezentării și examinării proiectului de management și a răspunsurilor date în fața comisiei de concurs, domnul Emanoil Valentin a obtinut nota 8,13, astfel fiind desemnat câștigător al concursului.

Emanoil Valentin urmează a fi numit în funcția de manager al Spitalului Județean de Urgență “ Dr. Pompei Samarian” Călărași, pe o perioadă aferentă mandatului de până la 3 ani.

Trebuie precizat, că din data de 1 iulie 2017,  Emanoil Valentin asigură interimatul funcției de manager, timp în care a cunoscut în detaliu prioritățile și problemele din cadrul Spitalului.

Advertisement

În urma mandatului interimar de 8 luni, acesta a reușit să stabilizeze situații diverse regăsite, să responsabilizeze personalul, să eficientizeze organizarea activităților și să atragă un număr important de medici specialiști, astfel că, în urma demersurilor, din luna noiembrie au ales să se alăture spitalului din Călărași: Dr. Kovacs Emeric, medic specialist ATI, Dr. Velescu Silvia și Dr. Feraru Aurelia, medici specialiști oncologie, Dr. Porumb Andrei, medic specialist nefrologie, Dr. Damian Cristina, medic specialist obstetrică-ginecologie, Dr. Martinovici Laura, medic specialist anatomie-patologică, Dr. Mihai Constantin, medic specialist neonatologie, Dr. Shamien Hussein Mohammed, medic specialist chirurgie plastică și reparatorie, Dr. Florescu Irina, medic specialist geriatrie-gerontologie, Dr. Tiganila Cristiana, medic specialist medicina muncii și Dr. Aldabsheh Mohammed Jamil Hamed, medic specialist ATI.

Totodată, acesta s-a implicat activ în finalizarea și modernizarea lucrărilor noului bloc operator și a implementării planului anual de achiziții de echipamente și aparatură medicală pentru anul 2017, echipamente de interes major pentru secțiile operatorii și secțiile medicale.

În această perioadă a fost asigurat deficitul major de resurse umane din cadrul serviciului TESA, fiind organizate concursuri pentru ocuparea posturilor vacante cu personal specilizat și experimentat.

În viitorul mandat, așteptările din partea comunității și a Consiliului Județean Călărași sunt pe măsura așteptărilor, prin urmare, noul manager Emanoil Valentin este pregătit să-și asume o serie de măsuri, activități și obiective prioritare, și vă enumerăm câteva dintre ele:

  • Asigurarea unui buget echilibrat
  • Implicarea în demersurile de dotare cu echipamente și aparatură medicală a noului Bloc Operator
  • Reducerea cheltuielilor cu energia termică prin reabilitarea tehnică a spitalului (anvelopare)
  • Atragerea de investiții prin accesarea de fonduri prin finanțare europeană
  • Diversificarea serviciilor medicale, oferind o adresabilitate extinsă

La această dată, se poartă discuții deschise pentru atragerea de medici noi pe secția Urologie și completarea personalului medical superior pe secțiile ATI.

Toate aceste realizări și proiecte sunt bifate pentru îmbunătățirea constantă a standardelor medicale în scopul oferirii de servicii medicale de înaltă calitate pacienților.

Advertisement

 

 

Biroul de presă al Consiliului Județean Călărași

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

Consiliul Local Călărași, convocat în ședință ordinară pe 22 decembrie: educația, terenurile și energia, pe ordinea de zi

Published

on

pmc calarasi

Consiliul Local al municipiului Călărași este convocat în ședință ordinară luni, 22 decembrie 2025, începând cu ora 16:30, în sala de ședințe a Consiliului Local. Potrivit dispoziției semnate de primarul Marius Dulce, lucrările vor putea fi urmărite și prin mijloace electronice, respectiv aplicații de tip WhatsApp/SMS.

Ordinea de zi

Pe agenda ședinței se află nouă puncte, dintre care opt proiecte de hotărâre și capitolul „Diverse”.

Primul proiect vizează aprobarea rețelei școlare din municipiul Călărași pentru anul școlar 2026–2027, document care stabilește structura unităților de învățământ preuniversitar la nivel local.

Advertisement

Consilierii locali vor analiza, de asemenea, inițierea procedurii de vânzare a unor terenuri aparținând domeniului privat al UAT Municipiul Călărași, situate pe strada Corneliu Pantilie și pe strada Petre V. Haneș, terenuri pe care sunt edificate construcții aflate în proprietate privată.

Pe ordinea de zi se regăsesc și mai multe proiecte privind dezlipirea unor terenuri:

  • un teren arabil extravilan, în suprafață de 24.400 mp, Tarla 23;
  • un teren arabil extravilan, în suprafață de 41.700 mp, Tarla 26;
  • un teren situat în intravilanul municipiului, pe strada Barbu Ștefănescu Delavrancea, în suprafață de 4.969 mp.

Un alt proiect important se referă la modificarea unei hotărâri de Consiliu Local adoptate în aprilie 2025, privind contractul de custodie și închiriere din cadrul proiectului de dotare a unităților de învățământ preuniversitar și conexe din municipiu, proiect finanțat prin PNRR – Componenta C15: Educație.

Totodată, consilierii vor discuta modificarea unei hotărâri din martie 2024 privind participarea municipiului la un program național coordonat de Ministerul Energiei, ce are ca obiect realizarea de noi capacități de producere a energiei electrice din surse regenerabile pentru autoconsumul entităților publice, inclusiv actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului.

Ședința se va încheia cu punctul „Diverse”, unde pot fi abordate și alte aspecte de interes local.

Deciziile adoptate în cadrul ședinței ordinare din 22 decembrie 2025 urmează să producă efecte în domenii precum educația, administrarea patrimoniului public și dezvoltarea investițiilor la nivelul municipiului Călărași.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Grădiștea | O nouă grădiniță modernă, finalizată și recepționată cu fonduri europene

Published

on

Vasile Matei - primar comuna Grădiștae

Comuna Grădiștea face un pas important pentru educația timpurie. Lucrările la Grădinița cu program normal din satul Grădiștea au fost finalizate și recepționate, obiectivul fiind realizat cu fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014–2020.

Proiectul, intitulat „Construire grădiniță cu program normal, în sat Grădiștea, comuna Grădiștea, județul Călărași”, a fost finanțat prin Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, având ca scop creșterea accesului la educație pentru copiii de vârstă antepreșcolară și preșcolară, în special pentru cei expuși riscului de abandon timpuriu.

Noua unitate de învățământ va deservi 60 de preșcolari, care vor beneficia de activități educaționale desfășurate într-un spațiu modern, sigur și adaptat standardelor actuale, comparabile cu cele din mediul urban.

Valoarea totală a investiției se ridică la 1.553.699,50 lei, din care 1.479.476,11 lei reprezintă contribuția Uniunii Europene. Cofinanțarea asigurată de Primăria Comunei Grădiștea a fost de peste 30.000 de lei. Proiectul beneficiază de o perioadă de garanție de 36 de luni, iar contractul de finanțare a fost semnat la data de 18 octombrie 2019.

Advertisement

Finalizarea acestei grădinițe reprezintă o investiție esențială în viitorul comunității locale, oferind copiilor din Grădiștea condiții moderne pentru educație și dezvoltare încă din primii ani de viață.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Fundeni începe plata ajutorului pentru încălzire

Published

on

Gheorghiță Cărtușanu - primar comuna Fundeni -

Primăria comunei Fundeni, județul Călărași, anunță demararea plății ajutorului și a suplimentului pentru încălzirea locuinței, acordate persoanelor eligibile.

Potrivit informării oficiale transmise de administrația locală, plata va fi efectuată vineri, 19 decembrie, începând cu ora 11:00, la sediul instituției, pentru beneficiarii care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege.

Măsura vizează sprijinirea familiilor și persoanelor vulnerabile în sezonul rece, în contextul creșterii costurilor cu utilitățile. Autoritățile locale recomandă beneficiarilor să se prezinte cu actele de identitate pentru ridicarea sumelor aferente.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading