Connect with us

Știri

Drumuri și Poduri/ Mirela Drăgan reacționează în urma informațiilor apărute în spațiul public privind societatea pe care o manageriază

Mirela Drăgan, directorul general al societății Drumuri și Poduri Călărași, unitate ce are în structura acționariatului ca acționar principal Consiliul Județean Călărași, reacționează în urma unor informații apărute în spațiul public, pe o rețea de socializare, prin care se urmăreste denigrarea și crearea unei imagini trunchiate privind manageriatul societății.
Societatea Drumuri si Poduri SA Calarasi este constituita in baza Legii nr 31/1990 privind societatile comerciale.
                   Astfel, in scopul realizarii obligatiilor ce-i revin conform Actului Constitutiv al societatii si al Contractului de Mandat incheiat cu societatea Drumuri si Poduri SA Calarasi, directorul general este obligat sa ia toate masurile in spiritul cresterii profitabilitatii activitatii statutare a societatii si a realizarii de profit. Totodata, societatea se obliga sa puna la dispozitia directorului general mijloacele materiale necesare realizarii la termen si in bune conditii a obligatiilor mai sus mentionate.

                   Modul in care am gestionat societatea pe perioada contractului de mandat se reflecta pe de o parte in cresterea cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului precedent cu un procent de peste 90%, iar pe de alta parte prin eficientizarea cheltuielilor, inclusiv a celor de personal, asa cum rezulta din documentele financiar-contabile ale societatii.
Toate aceste rezultate au fost obtinute in contextul economic actual generat de pandemie, care a diminuat sau chiar suprimat activitatea economica a multor societati.

Masina de serviciu pusa la dispozitie de societate a fost folosita uneori si de alti salariati, cu aprobarea mea, pentru rezolvarea unor probleme urgente sau a fost uneori in service pentru diverse revizii.
In astfel de perioade, pentru atingerea obiectului contractului de mandat incheiat cu Drumuri si Poduri SA Calarasi, am folosit masina personala cu carburant de la societate.
Ca manager consider ca mi-am indeplinit obligatiile prevazute in contractul de mandat cu loialitate si in interesul societatii, straduindu-ma sa redau acesteia o pozitie stabila si competitivitate pe piata de profil.

Societatea Drumuri si Poduri SA Calarasi nu este o institutie publica, iar astfel de postari aduc un prejudiu grav acesteia, atat financiar cat si de imagine in randul firmelor de profil, motiv pentru care ma voi adresa si instantelor de judecata pentru obtinerea daunelor morale ca urmare a denigrarii prin presa, iar persoanele fizice vizate de imaginile denigratoare aparute in presa se vor adresa atat instantelor de judecata, cat si catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal.

Imi permit sa inchei in maniera personala, cu un citat din marele Eminescu:
„Critici voi, cu flori desarte
Care roade n-ati adus-
E usor a scrie versuri,
Cand nimic nu ai de spus”
(Mihai Eminescu-Criticilor mei)

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading