Connect with us

Știri

Drumul județean 402, verificat de autorități înainte de recepție

Lucrările a două drumuri județene din Călărași, au fost verificate, astăzi, de către executivul Consiliului Județean Călărași împreuna cu reprezentații companiei DIMAR, care au executat asfaltarea drumurilor  județene 402 și DJ 302.

Deși nu au fost încă finalizate, autoritățile județene au efectuat o vizită în teren înainte de recepție. Potrivit datelor, drumul 402 leagă localitățile Curcani, Luica, Nana, Solacolu (Sărulești), Fundulea, Tămădău și Măriuța.

Drumul acesta leagă sudul județului, cu Ialomița, fiind deja folosit de șoferi ca ruta ocolitoare pentru traversarea județului.

Cel de-al doilea drum se afla în zona localității Belciugatele DN3 și ajunge până în localitatea Măriuța.

Advertisement

Finanțate prin POR – Programul Operațional Regional, cu o valoare de 128 de milioane de lei, asfaltarea celor doua drumuri face parte din proiectul “Modernizarea și reabilitarea drumurilor județene DJ 402 tronson DN 4-Curcani-Măriuța-limită județ Ialomița, km 0+000-km 53+700 și DJ 302 tronson DN3-Belciugatele-Măriuța-limită județ Ialomița, km 0+000-km 15+365”.

Vasile Iliuță: Alte două drumuri județene  au fost realibilitate și modernizate

DJ402, km 0+000 – km 53+700, se desfășoară pe teritoriul localităților Curcani (DN4) – Luica – Nana – Solacolu – Fundulea (DN3) și Tămădău Mare (DN3) – Dârvari – Gostilele – Măriuța – limita județului Călărași.

DJ302, km 0+000 – km 15+365, se desfășoară pe teritoriul localităților Belciugatele (DN3) și Măriuța, județul Călărași.

Prin proiect am urmărit

Advertisement

▶️Modernizarea și reabilitarea a 61,749 km de drumuri județene;

▶️ Reducerea cu 40% a timpului de călătorie pe traseele modernizate și reabilitate prin proiect;

▶️Creşterea cu 15% a siguranţei circulaţiei pe drumurile județene respective;

▶️  Creşterea traficului cu 15% pentru traficul de călători, la un an de la finalizarea implementării proiectului;

▶️Creşterea traficului cu 15% pentru traficul de marfă, la un an de la finalizarea implementării proiectului.

Advertisement

Indicatori:

☑ Populația deservită de o infrastructură secundară modernizată care asigură accesul  la coridoarele TEN-T-persoane: 24.403 persoane

  Lungimea drumurilor județene reconstruite/modernizate conectate la TEN-T-km : 61,749 km

Eduard Grama: “2017 a fost anul creionării proiectelor de finalitatea cărora ne bucurăm azi.

La acea vreme eram în echipa Consiliului Județean Călărași și cu Marius Fulga, Delia Savin și întreaga echipă de la #Dezvoltare am pus umărul și toată priceperea noastră să schimbăm ceva.

Advertisement

Astăzi am trăit momente de satisfacție că nu muncim în zadar.Călărășenii ies, încet- încet, de pe ulițe. La asfalt!”

Advertisement

Știri

Autogara Obor, controlată de mafia microbuzelor. Călătorii spre Călărași, prinși la mijloc într-un război al transportatorilor

Un adevărat scandal mocnește, zi de zi, în Autogara Obor din Capitală, acolo unde noua rută legală București – Călărași este sabotată de metode care ating zona penalului. Călătorii care vor să urce în microbuzele firmelor călărășene – intrate legal pe piață în urma liberalizării transportului de la 1 iulie – sunt întorși din drum, agresați verbal și îndrumați forțat spre alte mașini, aparținând unei firme deja cunoscute pentru practici neloiale.

„Vin, te scuipă, te înjură, iau oamenii de lângă mașină!”

Șoferii care refuză să cedeze presiunilor vorbesc, cu teamă și resemnare, despre monopolul forțat pe care unii vor să îl păstreze cu orice preț, chiar și cu încălcarea flagrantă a legii:

„Ei au făcut 50 de lei cursa până acum. Acum vin cu 10 lei, doar ca să ne scoată de pe traseu. Dacă rămân iar singuri, o urcă la 100! Se urcă la tine-n mașină și ia călătorii cu japca. ‘Hai cu mine gratis! Hai cu mine 10 lei!’”, povestește un șofer, aproape singur în microbuzul său.

Călătorii sunt zăpăciți, împinși de colo-colo, în timp ce alții, aflați în misiune de „descurajare”, nu ezită să aplice intimidări directe. Un bărbat tatuat, devenit „paznic neoficial” al autogării, le ordonă celor care vor să urce la firmele călărășene:
„Stai la mașină, mă! Ce cauți aici?”

Un sistem cu rădăcini vechi: dosare penale, abuzuri și condamnări

Problema nu este nouă. În spatele haosului din autogară stau ani de practici abuzive tolerate de instituții ale statului.
Potrivit presei, în 2017, Daniela Dobrilă, fost director în cadrul Autorității Rutiere Române – Direcția Licențe, a fost condamnată la 3 ani de închisoare pentru luare de mită, complicitate la spălare de bani și folosirea de informații nepublice.

Advertisement

Mai mult, în același an, a fost trimisă în judecată pentru abuz în serviciu, după ce ar fi suprapus licențe de transport pe ruta Călărași – București, exact traseul care astăzi generează conflictul.

Lucian Carapidis, administratorul SC TUDAN SRL, a reclamat situația la toate instituțiile posibile: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Consiliul Concurenței și Ministerul Administrației și Internelor.

Deocamdată, poliția tace, iar haosul din Autogara Obor continuă nestingherit.

„Este un monopol. Concurență neloială în toată regula! Dar nu se întâmplă nimic…”, adaugă un șofer.

Cât mai costă o călătorie? Cât mai valorează legea?

În tot acest scenariu, prețul unei călătorii București – Călărași a ajuns la 10 lei, doar pentru ca unele firme să rămână singure pe piață, așa cum au făcut ani la rând, când tarifele ajungeau și la 50 lei.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Meci de vis pentru Spicul Vâlcelele: amical de gală împotriva Rapidului București!

Un moment istoric pentru fotbalul din județul Călărași! Echipa Spicul Vâlcelele a disputat, sâmbătă, un meci amical de prestigiu împotriva uneia dintre cele mai iubite și titrate formații din România – FC Rapid București.

Partida s-a desfășurat pe terenul de la Baza Constructorul Mobexpert din București, iar pentru echipa călărășeană a fost o adevărată onoare să se afle față în față cu o formație de Liga 1, cu o istorie bogată și o galerie legendară.

Pe lângă emoția întâlnirii, meciul a fost și o lecție de profesionalism și angajament, în care Spicul Vâlcelele a reușit să-și testeze potențialul în compania unui adversar de top. Atmosfera de pe teren a fost una de respect reciproc, iar intensitatea jocului a pus la încercare pregătirea fizică și tactică a echipei din Vâlcelele.

Întâlnirea a avut și o încărcătură emoțională aparte: în prezentul lot al Spicului se regăsesc jucători care au scris, la rândul lor, pagini din istoria Rapidului:

Advertisement
  • Marian Vlada, actualul antrenor principal și fost atacant important al giuleștenilor
  • Raul Costin, mijlocaș experimentat care a evoluat pentru Rapid și alte echipe din Liga 1
  • Bogdan Barbu, jucător care a purtat tricoul vișiniu în anii săi de glorie

„A fost un moment cu adevărat special pentru clubul nostru. Ne motivează să muncim și mai mult pentru a ne atinge obiectivele. Mulțumim Rapidului pentru invitație și pentru ospitalitate!”, au transmis reprezentanții Spicului Vâlcelele.

Meciul cu Rapid va rămâne un reper important în istoria clubului și un imbold în plus pentru noul sezon competițional.

Continue Reading

Știri

Avarie majoră pe conducta de gaze din comuna Modelu – evacuări și mobilizare de urgență

În dimineața zilei de 5 iulie 2025, o avariere a unei conducte de gaze naturale din comuna Modelu, în apropierea localității Tonea, a declanșat o intervenție de urgență din partea autorităților locale și județene. Strada afectată a fost complet blocată și izolată, iar mai multe persoane au fost evacuate din zonele cu risc, inclusiv dintr-o biserică situată în imediata apropiere.

Echipe formate din pompieri de la ISU Călărași, inclusiv o brigadă CBRN specializată și o autospecială de stingere, au intervenit rapid la fața locului. Au fost mobilizate de asemenea forțe de la SMURD, poliție, jandarmerie și reprezentanți ai operatorului de distribuție Distrigaz .

Pentru evitarea oricărui pericol major, autoritățile au dispus evacuarea locuitorilor din mai multe case și din biserica din zonă, situată în aria de risc.

Advertisement
Continue Reading