Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 23°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

Dragos Coman vorbește despre activitatea Poliției Locale Călărași

Published

on

Comunicat de Presă

Ţinând cont de faptul că în această perioadă activitatea instituţiilor ce au ca scop menţinerea ordinii şi liniştii publice, sunt in atenţia organismelor de presă locale şi a opiniei publice, dorim să facem câteva precizări ce au ca scop o corectă informare.

Plecând de la textul legii, principalele  instituţiile ce au atribuţii pe menţinerea ordinii si liniştii publice sunt Poliţia Locală prin L 155/2010, Art.6, Poliţia Română prin L 218/2002, Art.26, Jandarmeria Română prin L 550/2004 Cap.3, Art. 19.

Conform acestor prevederi legale vrem să risipim speculaţiile apărute în spaţiul public, conform cărora, alte instituţii în afară de Poliţia Locală nu au atribuţii pe menţinerea ordinii si liniştii publice. Mai mult decât atât atragem atenţia asupra faptului că la nivelul Unităţii Administrativ Teritoriale există Planul de Ordine şi Siguranţă Publică pe anul 2017 care are ca scop acţiunea in sistem integrat a celor trei instituţii ce au obligaţii conform legii pe menţinerea ordinii şi siguranţei publice.

Legat de nivelele de poluare, inclusiv fonică, reamintim faptul, invederat de Legea 155/2010, că Poliţia Locală are atribuţia de a înştiinţa organele însărcinate de lege, fapt ce s-a şi produs prin înscrisuri oficiale.

Advertisement

Revenind la activitatea specifică Poliţiei Locale, vă vom prezenta câteva date statistice ce au ca scop scoaterea in atenţia opiniei publice a activităţii instituţiei, pentru o mai bună transparenţă şi informare.

În anul 2017 până la data de 01.08.2017, s-au aplicat un număr de 100 sancțiuni contravenționale numai pentru tulburarea ordinii și liniștii publice la Lg.61/1991, în diverse locații publice sau private, inclusiv la organizarea de petreceri private care au tulburat liniștea cetățenilor , aici facem referire și la nunți ale cetățenilor de etnie rromă (  fiind aplicate 35 sancțiuni contravenționale în valoare de 13.100 lei ,care au fost coroborate cu sancțiuni privind ocuparea domeniului public fără a deține acord de ocupare temporară emis de Primăria Călărași sau sancțiuni contravenționale pentru efectuarea de acte de comerț ) , față de 85 sancțiuni contravenționale aplicate până la 01.08.2016 pentru tulburarea ordinii și liniștii publice ( din care 20 sancțiuni contravenționale în valoare de 10.250 lei ,aplicate la nunțile cetățenilor de etnie rromă ) și 40 sancțiuni contravenționale aplicate până la 01.08.2015 pentru tulburarea ordinii și liniștii publice (din care 12 sancțiuni contravenționale în valoare de 4000 lei aplicate la petrecerile private ale cetățenilor de etnie rromă) .

Făcând referire la situaţia generală a contravenţiilor aplicate in decursul celor 3 ani menţionaţi mai sus vă prezentăm următoarele date statistice:

Amenzi aplicate : 

– la 01.08.2017 – 1400 amenzi în valoare de 165.000 lei

Advertisement

– la 01.08.2016 – 1215 amenzi în valoare de 111.530 lei

– la 01.08.2015 – 906 amenzi în valoare de 74.277 lei

Ţinând cont de rapoartele publicate de alte instituţii ce au atribuţii pe zona de ordine şi siguranţă publică prin care se arată că infracţionalitatea la nivelul municipiului Călăraşi a scăzut cu un procent de 30%, iar activitatea Poliţiei Locale a crescut in intensitate cu un procent aproximativ de 70% faţă de anul 2015 ne îndreaptă către concluzia că, deşi mai sunt multe lucruri de perfectat, Poliţia Locală s-a implicat cu o mai mare determinare în a asigura călărăşenilor un climat de ordine si linişte publică în limita competenţelor legale, date de legile in vigoare.

Cu consideraţie,

Viceprimar al Municipiului Călăraşi

Advertisement

Coman Dragoş Florin

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

CJ Călărași convoacă ședința ordinară din 27 noiembrie: 14 proiecte pe masa consilierilor județeni

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va reuni miercuri, 27 noiembrie 2025, de la ora 11:00, în sala „Mihai Arbăgiic”, într-o ședință ordinară care include 14 proiecte de hotărâre, majoritatea vizând administrarea patrimoniului public, reorganizări în instituțiile medicale și proceduri tehnice necesare pentru investițiile în derulare.

🔹 Administrarea domeniului public și clarificări patrimoniale

Primele proiecte vizează:

  • constatarea încetării mandatului unui consilier județean, conform prevederilor legale;
  • dezmembrări și actualizări cadastrale pentru imobile din Călărași și Independența, aflate în domeniul public al județului;
  • transmiterea sau preluarea unor terenuri între CJ Călărași și UAT-uri, necesare pentru lucrări administrative și proiecte viitoare;
  • modificarea Contractului-cadru de concesiune încheiat între CJ Călărași și firma COSLO – ZINCA.

🔹 Drumuri județene: încadrări funcționale și noi proceduri tehnice

Un proiect important prevede aprobarea încadrării în categoria funcțională a mai multor drumuri județene și comunale, etapă obligatorie pentru investițiile viitoare în infrastructură și pentru accesarea fondurilor necesare modernizării acestora.

🔹 Investiții în sănătate: organigrame și documentații actualizate

Pe ordinea de zi se află și trei proiecte care privesc modificarea Statului de funcții în:

  • Spitalul de Psihiatrie Săpunari,
  • Spitalul Județean de Urgență „Dr. Pompei Samarian”,
  • Spitalul de Pneumofiziologie Călărași.

De asemenea, consilierii vor dezbate actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul de dezvoltare a infrastructurii medicale ambulatorii, un obiectiv major pentru modernizarea serviciilor de sănătate din județ.

🔹 Educație și consultare publică

Un alt punct prevede aprobarea participării CJ Călărași la formarea Consiliului Consultativ VET la Colegiul Economic Călărași, pentru întărirea relației dintre mediul educațional și piața muncii.

Advertisement

🔹 Finalul ședinței – secțiunea „Diverse”

După votarea celor 14 proiecte, consilierii vor putea ridica și alte aspecte în cadrul secțiunii „Diverse”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

LUCRĂRI DE MODERNIZARE ÎN CIMITIRUL „SFÂNTUL LAZĂR” DIN CĂLĂRAȘI: GARDURI NOI ȘI REORGANIZAREA ZONEI DE ACCES

Published

on

Cimitirul „Sfântul Lazăr” din municipiul Călărași trece, în aceste zile, printr-un amplu proces de modernizare. Administrația Cimitirelor a anunțat că se lucrează la montarea gardurilor aferente extinderii noi (NEX), dar și la reorganizarea completă a zonei de acces, astfel încât spațiul să fie mai bine structurat și mai ușor de utilizat de către vizitatori.

Potrivit reprezentanților instituției, obiectivul principal este îmbunătățirea condițiilor pentru cetățenii care își vizitează apropiații și crearea unui cadru mai îngrijit și mai sigur. Lucrările includ atât componenta de delimitare a noilor parcele, cât și investiții în ordonarea căilor de intrare.

Administrația transmite locuitorilor mulțumiri pentru înțelegerea acordată în perioada lucrărilor, precizând că disconfortul este temporar, iar beneficiile vor fi vizibile imediat după finalizarea intervențiilor.

Reamintim că modernizarea cimitirelor din Călărași face parte din demersul municipalității de a aduce la standarde mai bune infrastructura urbană și zonele de utilitate publică.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea: „Primăria Oltenița nu va fi afectată de reducerea de personal. Nu avem o organigramă sufocată”

Published

on

În contextul reformei anunțate de Guvern pentru reducerea personalului bugetar, primarul Mihăiță Beștea afirmă că administrația locală din Oltenița nu va fi puternic afectată. Primăria funcționează deja cu un număr echilibrat de angajați și are posturi vacante disponibile.

Reforma administrației publice, care prevede o posibilă reducere cu 10–20% a personalului din instituțiile locale, a fost unul dintre subiectele abordate de jurnaliști în conferința de presă a primarului Mihăiță Beștea.
„Dacă nu m-ar fi auzit nimeni, aș fi spus că măsura ar putea fi chiar benefică, pentru că ar aduce economii. Dar, pentru că trebuie să rămân diplomat, spun că nu ne afectează semnificativ”, a declarat edilul.

Primarul a explicat că Primăria Oltenița nu a depășit limitele legale de angajare, iar structura actuală este una eficientă.
„Spre deosebire de alte primării, noi nu am mers niciodată cu organigrama la maximum. Avem posturi vacante și ne organizăm astfel încât cei care ar putea fi vizați de reduceri să fie cât mai puțini”, a precizat Beștea.

Administrația locală a început deja o analiză internă pentru a optimiza activitatea serviciilor, fără a afecta calitatea muncii sau relația cu cetățenii.
„Nu e vorba doar despre cifre, ci despre eficiență. Sunt servicii care pot fi îmbunătățite prin digitalizare, dar avem nevoie de oameni care să știe să le gestioneze. Scopul nostru este să păstrăm un aparat administrativ funcțional și motivat”, a adăugat primarul.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading