Connect with us

Știri

Oltenița/ Dr. Smochină Simona vorbește în exclusivitate despre felul în care politicienii decid soarta oamenilor

Published

on

Pe timp de pandemie!

Soțul meu mă întreabă de vreo trei săptămâni și azi mai des decât în ultimii 30 de ani dacă începe să facă bagajele și să plecăm în ”lumea civilizata”. Am refuzat să plec …..educația bat-o vina nu mă lasă!….Slogan de genul: “țara”, “ce las în urmă”, “ce-ai făcut în viața asta”, “ce lași moștenire” “strada pe care locuiești o să poarte numele tău, după ce mori”….îmi ghidează viața și încă mă bântuie.

Aflu azi  pe la ora 1pm că, după 5 ani de muncă ca director medical, după înca 2 de manager venit prin concurs cu un proiect real, sau de fapt cu proiecte reale și toate realizate sau  pe ultima sută de metri…..sunt suspendată pe motiv de “nedeplinirea atribuțiilor de serviciu” fără o anexă asa, măcar de amorul meu propriu în care să mi se înșiruie acolo ceva, orice ca să li se spele păcatele celor care lansează acuzația.

Și mă gândesc ce o fi vrut să zică semnatarii adresei?!  S-or fi gândit la perioada de când sunt manager și am făcut, împreună cu o mână de oameni , aceiași,  dar fără incompetenții care s-au eliminat singuri și care ne-au tras in jos ani de zile  în detrimentul pacientului , toată treaba?

Advertisement

Sau  la timpul care s-a scurs  de când s-a declanșat starea de urgență ……și cine știe ce n-am facut de  nici corpul de control al Ministerului Sanatatii nu mi-a trimis notificări la vreo 2-300 de pagini scanate si trimise….

Cert este că dacă aștepti  35 de zile de la declanșarea stării de urgență  ca să trimiți suspendarea și, nu te uiți pe nici-un raport zilnic trimis către toate diviziile și, mai faci și un raport după ureche scris pe genunchi în maxi-taxi, sigur îmi jignește coeficientul de inteligență.

Acest raport vă reprezintă și îmi lasă un gust amar….

Poate Domnule Ministru, ar fi trebuit să mă anunțați că  treceți pe la spitalul al cărui manager sunt de 2 ani și să mă întrebați măcar din politețe, cum am reușit într-o vreme în care Unifarmul ne- a adus 90 de măști, cum spitalul din Oltenița  a avut capacitatea de a selecta informațiile și să  se pregătească de urgie?, sau să mă întrebați  ce ne mai trebuie ?, cu ce ne puteți ajuta, cum să ne sprijiniți și să ne asigurați medicii necesari pt patologia covid ? , de vreme ce ne-ați clasificat ca spital suport….

Ați stat de vorbă cu personal care dorește un ”spa” și nu o zonă de siguranță pentru toți….au uitat să vă spună  cum  doresc reducerea numarului de paturi prin utilizarea saloanelor ca “zonă verde“  într-un spital covid…..și cum propunerea vine din partea unor medici care sunt pe ștatul de plată al clinicilor private…..sau poate cum vrem  alte “zone verzi” in mijlocul unei  secții, ca să nu-și piardă clientela ginecologii….. Erau multe de discutat și nu în parcare, avem documentații și instruiri…… vreo 6 bibliorafturi. Corpul de control a primit doar o parte.

Advertisement

Cum am ajuns director medical și apoi manager?

Intr-o zi,  membrii familiei mele  s-au îmbolnăvit și am descoperit că până la Viena, trebuie să trec mai întâi pe la spitalul din Oltenița.  Deși doctor in spital care mi -am văzut de treaba mea, cu toate de acasă, de la aparatură până la medicamente pentru că am niște standarde, hotărăsc că dacă vreau o șansă trebuie să schimb ceva…..și vin la primul concurs de director medical….pe al doilea mi- l anulează cu 5 min înainte de începere, fostul – actualul manager interimar;  până la urmă îmi permite totuși să-l susțin  dar întâi  strânge toți medicii care-mi impun să nu particip la concurs, probabil din poziția lor de “actionari”. Țin concursul și, ca să nu mă plictisesc fac tot felul de treburi din fișa de post a managerului….Constat ca nu pot sa schimb nimic în echipa fostului – actualul manager interimar…….aceleași spatii medicale, aceleași dotări cu echipamente vechi, aceiasi listă de 3 pagini care nu se scurtează deși timpul trece, să poată spitalul să-și ia autorizația sanitară de fucționare.           Sacrific familia, nu bag în seamă avizul negativ al soțului susțin concursul de manager, îl i-au, mobilizez echipa care trage cum nici nu visa și uite unde am ajuns???

Viață pierdută??????

Mai sper că nu! Accesăm fonduri europene si dotăm toate secțiile și compartimentele spitalului. Mobilizăm pe toată lumea, facem fundamentări, depunem dosare …ne asumăm răspunderea….cu toții….nu așteptăm “să vină un boier și să ne dea bani” asa cum zicea fostul- actualulul manager interimar. Le cerem tuturor să-și asume,  facem potecă la minister, la primarie… vin bani din nou…luăm autorizații pentru compartimentul de radiologie care se înnoiește cu aparat modern și spații conforme …..scurtăm lista obiectivelor de la 3 pagini la 3 puncte….Resuscitam sectoare moarte, ambulatoriul face bani, trece si proiectul cu fonduri europene început în 2014 pe care UAT il face posibil . De doua ori fonduri europene într-un mandate ? Nu ne lăsam ….găsim într-un sertar   la secretara o hârtie rătăcită despre CPU în care UAT investise niște bani  seriosi pentru infrastructură , compartiment care n- a adus un leu și dăm drumul la  “ monștri” ….. îl organizăm.. facem linie de gardă…în felul ăsta pacientii internați au parte de alte servicii…..5 doctori sunt mai buni decat 4 ca să-ți salveze viata. De data asta facem tranșee la minister pentru finanțare ….

Din 2015, adică în vremea mandatului fostului-actualului manager compartimentul pierde cam 600 000 de mii de lei pe lună, adică consum 25% din resursele spitalului . Poate  ar fi fost un subiect de discutii ……cum să trecem de a treia comisie de urgența la minister si să primim finanțarea …..

Advertisement

Nu ne dezmeticim bine și ne trezim în vârtejul unor “amenințări “…spitalul pierde paturi  pe o analiza  a indicatorilor din mandatul fostului – actual manager interimar …..și înca odată inclinăm balanța in favoarea spitalului făcând un contract bun după niște negocieri crâncene…..avem martori….și mulți nu ne-au uitat….

  Cum mi-am piedut popularitatea. De tot!

Dacă ai alte standarde începi să ceri…..să fii prezent, să-ți faci treaba …avem o fișă de post…..vrei să “asanezi mlaștina”….pretenții…începi să pierzi …”prieteni”, popularitate….dar te alegi cu adrenalina…tot e ceva…La sfârșit faci contractul, mai faci niște bani, asiguri condiții bune de muncă, civilizate …sigur vrei mai departe să vină la program, să te găsească pacientul, să-i ridici la alte standarde, îți asumi niste riscuri: ”mă aruncă de pe targă când oi fi bolnavă și n-oi mai fi manager”….până atunci, îți cauți un coș unde să-ți pui capul când ți lor tăia….și toate astea înainte să te crezi vre-un urmaș al Brancovenilor……

  Ne întoarcem de unde am plecat…

Până la urmă cred ca ați întârziat  mai mult de 2 ani cu documentele de azi  și ați greșit destinatarul, mandatul…..Asa, pentru stiinta tuturor alaltăieri nici amenințările unor persoane revendicative nu m-au mișcat….mă “antrenez” de ceva vreme.

Advertisement

Pare să fim prinși intr-o poveste fară de sfarșit… al doilea spital public ca marime din județ  e vândut sistematic pe “2 arginți”. Dacă repetați greșelile, peste 100000 de locuitori rămân fără asistență medicala secundară accesibilă  și, dacă nu suntem sănătoși și nu avem educație suntem condamnați la săracie.

Ca de obicei, am încercat  să înclin balanța în favoarea spitalului și  am cerut “clemență” : adică dacă tot amesteci spitalul public în politică,  înlocuiește competența cu ceva mai bun……Dar nu se dorește asta. Am înteles !  Nu ne trebuie performanță, oameni competenți, capabili să schimbe ceva. In acest context  de pandemie, greu de altfel pentru toată lumea este mai importanta viața decat politica.

Lăsa-ți Evul Mediu în pace!  Nu-mi doresc o astfel de țară pentru copilul meu și, oricum  îmi doresc altceva de la sistemul public de sănătate. Asa cum stau lucrurile acum, echipa poate fi mandra  c pana la schimbarea mea ca manager, a facut din  Spitalul Municipal Oltenita un ghid de bune practice in pandemie.

Dr. Smochină Simona Eliza Sanda

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

Peste 260 de locuri de muncă disponibile prin AJOFM Călărași

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Călărași publică lista cu locurile de muncă vacante pentru săptămâna 20.05 – 26.05.2024. În total, 263 de locuri de muncă sunt disponibile în acest moment.

Din analiza ofertelor disponibile, se remarcă diversitatea și disponibilitatea posturilor, acoperind nevoile multiple ale pieței muncii.

Sectorul Public:

Advertisement

În sectorul public, Serviciul Județean de Ambulanță din Călărași oferă un post de Auditor Public Intern Gradul I, cerând o diplomă de licență în științe juridice și un certificat de absolvire a unui curs de auditor, cu termen limită pentru depunerea dosarelor până la data de 31 mai 2024.

Sectorul Economic:

În sectorul economic, ECOAQUA SA are disponibile mai multe poziții, inclusiv pentru economiști, ingineri, instalatori și electricieni, toate fiind poziții cu program full-time.

Sectorul Serviciilor:

Pentru cei interesați de domeniul serviciilor, oferta este bogată și variată. De la agenți de asigurare și consultanți până la personal în domeniul ospitalității și al securității, companii precum GENERALI – ROMANIA și R&S GUARD SECURITY SRL oferă mai multe posturi vacante.

Advertisement

Sectorul Industrial:

În domeniul industrial, companii precum CATEX INDUSTRY SA și CONFEX SRL caută operatori de mașini de cusut, ambalatori și lucrători necalificați pentru a completa echipele lor.

Construcții:

În sectorul construcțiilor, există o cerere mare pentru zidari, fierari, zugravi și alți lucrători calificați. Companii precum PHOENIX PROD SRL și ZMC TRADING SRL oferă oportunități de angajare în diverse poziții legate de construcții și lucrări de terasamente.

 

Advertisement

Continue Reading

Știri

Marius Dulce nu se simte vinovat despre întârzierile de la Strada București din municipiul Călărași: „De multe ori ceea ce îți dorești nu se poate îndeplini dacă depinde de alții”

Published

on

Marius Dulce nu se simte vinovat despre întârzierile pe care le-a avut proiectul de modernizare al străzii București din municipiul Călărași, însă „e un regret că nu au reușit să termine până la 30 decembrie 2023”, spune primarul într-o conferință de presă a Partidului Social Democrat. Acesta dă vina atât pe pandemie, pe creșterea prețurilor a materialelor de construcții din cauza războiului dintre Rusia și Ucraina, dar mai spune și că „de multe ori ceea ce îți dorești nu se poate îndeplini dacă depinde de alții”. Reabilitarea și modernizarea străzii și prelungirii București nu este nici acum gata. 

„Nu mă simt vinovat, pentru că dumneavoastră ați uitat că de când am început toate discuțiile acestea cu strada București, gândiți-vă că un an de zile a fost pandemie, șapte luni ne-am blocat că a venit războiul și a fost creștere de prețuri. Eu mi-aș fi dorit de foarte mult și e un regret că nu au reușit să termine până la 30 decembrie 2023, dar ideea este că trebuia să închidem proiectul. Trebuia să îl facem, iar de multe ori ceea ce își dorești nu se poate îndeplini dacă depinde de alții”, a declarat Marius Dulce. 

Proiectul în valoare de peste 9 milioane de euro finanțat prin Programul Operațional Regional trebuia să fie gata acum cinci luni. Primarul a vorbit și dacă acei „alții” pe care i-a menționat în conferința de presă vor fi trași la răspundere pentru întârzieri. 

„Păi nu, că este legal, nu era vorba întârziere. De comun acord, era și vina noastră și vina lor, trebuia să găsim o modalitate amiabilă să ducem mai departe această lucrare”, a precizat acesta. 

Advertisement

Pentru că nu a fost terminat la timp, în decembrie 2023, proiectul a fost fazat pentru a nu se pierde finanțarea, potrivit Canal Sud

Continue Reading

Știri

Peste 300 de elevi din toată țara au participat la Concursul de Știință și Tehnică din cadrul unui eveniment al Bibliotecii Județene Călărași

Published

on

Biblioteca Județeană Călărași „Alexandru Odobescu”, în parteneriat cu Fundația G.I.I.F. și cu susținerea Consiliului Județean Călărași, au derulat pe 17 mai 2024 Concursul de Știință și Tehnică, din cadrul evenimentului „Manifestările Științei și Tehnicii Școlare Florin Vasilescu”. Peste 300 de elevi din toată țara au participat cu proiecte anul acesta la cele două secțiuni: Știință și Tehnică, și Fizica în Imagini. 

La solicitarea Consiliului Județean Călărași, concursul „Florin Vasilescu” este cuprins în Calendarul concursurilor naționale școlare fără finanțare din partea Ministerului Educației. 

În acest an concursul se desfășoară pe două secțiuni importante: 

  • Secțiunea Știință și Tehnică, pentru elevii de liceu, cu participare directă, unde au fost acceptate 16 lucrări: București – 2, Tulcea – 1, Cluj – 2, Vâlcea – 2, Sibiu – 1, Constanța – 1, Dâmbovița – 1, Oltenița – 1, Călărași – 4, Veliko Tarnovo – BG – 1.
  • Fizica în Imagini, pentru toate categoriile de vârstă școlară, cu participare indirectă, unde au fost acceptate 154 de lucrări / filme, astfel: secțiunea Novice –   43, secțiunea Ucenic –   73, secțiunea Maestru – 38.

În acest an s-au înscris 21 de județe, 53 de unități școlare și un număr de 332 de elevi participanți cu proiecte.

Din juriul din acest an fac parte: Claudia Maria Simonescu, prof.univ.dr. Facultatea de Chimie Universitatea Politehnică București și Radu Alin Vasilache, prof. asociat dr. Facultatea de fizică a Universității București. 

Advertisement

Invitați speciali ai evenimentului au fost din cadrul Biroului de comunicare al Academiei Române Carmen Dobre, șef birou, și Cătălin Mosoia, prof. dr. expert în comunicarea științei. 

În deschiderea manifestărilor, președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, a acordat diplome de onoare prof. univ. dr. Claudia Maria Simonescu și prof. asociat dr. Radu Alin Vasilache, dar și o diplomă de merit elevului Stîrcu Ion Alexandru, pentru cel mai tânăr participant de la Concursul de filme științifice: Fizică în imagini, în vârstă de 7 ani. 

Concursul este organizat de către Biblioteca Județeană Alexandru Odobescu Călărași, Fundația Grupul de Inițiativă pentru Învățământul Fizicii Călărași și Asociația pentru Performanță în Fizică Sibiu, și este finanțat de către Consiliul Județean Călărași.

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate