Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 536

Știri

DPC Călărași a asfaltat peste 250 de km de drumuri de pământ. Alte lucrări sunt în desfășurare

Published

on

În ultimii 7 ani, peste 250 de km de drumuri de pământ din județul Călărași au fost asfaltați, conform informațiilor furnizate de Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași și Consiliul Județean Călărași. În anul 2016, mai mult de jumătate din cele 26 de drumuri județene din zonă erau drumuri de pământ sau piatră, cu o lungime totală de aproximativ 700 km.

Prin intermediul proiectelor de investiții ale Consiliului Județean și a lucrărilor de reparații și întreținere efectuate de Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași, majoritatea drumurilor județene au fost aduse la starea de asfalt și sunt acum într-o stare bună.

Cu privire la investițiile Consiliului Județean Călărași în reabilitarea și modernizarea drumurilor județene amintim aici:

  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 402: Curcani – Luica – Nana – Solacu – Fundulea – (DN3) – Tămădău – Dărvari – Gostilele – Măriuța – limită jud. Ialomița în lungime de 50 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 302: Belciugatele – (DN 3) – Măriuța – limită jud. Ialomița în lungime de 13 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 411: Chirnogi – (DN 41) – Valea Popii – Radovanu – Crivăț – limită jud. Giurgiu în lungime de 18 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 211D: Dichiseni – DN 21 în lungime de 25 km.

În anul 2023 lucrările de reparare, de către Societatea Drumuri și Poduri, a drumurilor județene de pământ și transformarea acestora în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă a continuat, în trimestrul I realizându-se Drumul Județean 100 pe tronsonul Fundeni  – Frumușani cu o lungime de 1,3 km. De asemenea a fost efectuate lucrări de reparații a drumurilor cu îmbrăcăminte bituminoasă degradată prin așternere de covor asfaltic nou pe o suprafață totală de 4,4 km (DJ 307A V. Țepeș 1,4km; DJ 304 Făurei – Zimbru 2 km; DJ 306 Cuza Vodă – Floroaica 1 km).

În cursul anului 2023 (trimestrul II – IV) vor fi efectuate, prin intermediul Societății de Drumuri și Poduri, în principal lucrări de așternere covor asfaltic și lucrării de reparație și întreținere curentă.

Advertisement

Programul de investiții ce va fi efectuat de către Consiliul Județean Călărași, în privința drumurilor județene  ce vor intra în reabilitare și  modernizarea sunt următoarele:

  • DJ 311 Arțari – N. Bălcescu
  • DJ 211 D Cuza – Vodă – Ștefan – Vodă – DN21

Pentru acestea există finanțare aprobată prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny

  • DJ201 B Ulmeni – Valea Argovei – Lehliu Gară- limita județului Ialomița
  • DJ 309 Dănești – Făurei
  • DJ 307 A Independența – Vlad Țepeș – Vâlcelele
  • DJ 306 Cuza Vodă – Dragoș Vodă – limita județ Ialomița
  • DJ 303 Mănăstirea – Valea Argovei – Sărulești – Tămădău

Pentru aceste drumuri județene la acest moment sunt depuse cereri de finanțare.

Întreținerea drumurilor județene pe timp de iarnă a fost o prioritate pentru Consiliul Județean Călărași și Societatea Drumuri și Poduri SA.

Dacă în anul 2016 Societatea Drumuri și Poduri deținea doar un număr de 19 utilaje (5 auto freze, 8 autocamioane dotate cu lamă și sărăriță și 6 utilaje dotate cu lamă sau cupă), restul de utilaje necesare deszăpezirii fiind contractate de la terți, azi Societatea Drumuri și Poduri deține 31 utilaje, autocamioane și autospeciale pentru deszăpezire (7 auto freze, din care 2 de mare capacitate, 15 utilaje și autocamioane dotate cu lamă și sărăriță, 8 utilaje dotate cu lamă sau cupă, un camion pentru intervenții transport persoane în situații de urgență), numărul de utilaje închiriate de la terți scăzând semnificativ.

 

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

ASC Tonus continuă proiectul sprijinit de CJ Călărași și invită publicul la meci

Published

on

ASC Tonus Călărași anunță un nou meci la Sala Polivalentă Călărași. Evenimentul are loc sâmbătă, 15 noiembrie, la ora 11.30. Publicul este invitat să vină în sală și să susțină echipa feminină.

Clubul derulează un proiect cofinanțat de Consiliul Județean Călărași. Lista partenerilor cuprinde Lacto Bar Agneza, Ermetiq Călărași, Nucet Bunătăți Mănăstirești, Sider Tracks, Acoperiș Țiglă Metalică Călărași, Texas Bar B Q, Clarfon Aparate Auditive și Pizza James Mood. Aceștia oferă sprijin pentru activitățile sportive ale clubului.

ASC Tonus continuă să atragă copii și tineri către mișcare. Evenimentele organizate în Sala Polivalentă aduc familiile în tribune și cresc vizibilitatea proiectelor locale. Meciul de sâmbătă devine o nouă ocazie pentru tine ca să încurajezi sportul juvenil din Călărași.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Oltenița atrage fonduri europene și se înfrățește cu Bulgaria. Proiecte de peste 6 milioane de euro pentru dezvoltarea locală

Published

on

Primăria municipiului Oltenița, condusă de primarul Mihăiță Beștea, a reușit să depună și să obțină finanțări importante prin programele europene transfrontaliere. Colaborarea cu orașul Biala din Bulgaria deschide noi oportunități de investiții în infrastructură, turism și servicii publice.

În cadrul conferinței de presă dedicate bilanțului primului an de mandat, primarul Mihăiță Beștea a anunțat că Oltenița a depus cinci proiecte europene prin programul Interreg România–Bulgaria, menite să aducă investiții consistente în comunitate.
„Am găsit o nișă în care putem obține finanțare rapidă, chiar și în contextul economic dificil. Din cele cinci proiecte depuse, două au trecut deja de prima etapă de aprobare și urmează semnarea contractelor de finanțare”, a explicat edilul.

Valoarea totală a acestor proiecte depășește 6 milioane de euro, iar cele mai avansate două vizează infrastructura urbană și dotările publice.
Unul dintre proiecte are o finanțare de 2,2 milioane de euro, iar celălalt de 1,8 milioane de euro, fiind dedicate îmbunătățirii spațiilor publice, digitalizării serviciilor și achiziției de echipamente moderne pentru primărie și instituțiile subordonate.

Administrația locală are în plan și proiecte cu impact vizibil pentru cetățeni: achiziția a peste 200 de bănci și 400 de coșuri de gunoi din materiale reciclabile, pentru amenajarea spațiilor publice.
„Am cerut echipei tehnice să gândim orașul în detaliu. Fiecare colț de stradă trebuie să aibă un coș de gunoi și o bancă. Vrem un oraș ordonat, curat și funcțional”, a declarat Beștea.

Advertisement

Un pas important în cooperarea transfrontalieră este și parteneriatul cu orașul Biala (Bulgaria), care a adoptat deja o hotărâre de consiliu privind înfrățirea cu Oltenița.
„Vom aproba și noi hotărârea în Consiliul Local, pentru a formaliza această relație. Colaborarea cu Biala ne oferă acces la noi linii de finanțare și la proiecte comune în turism și infrastructură”, a explicat primarul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Criza Lukoil: prețurile carburanților cresc, Guvernul caută soluții pentru rafinăria Petrotel

Published

on

Situația companiei Lukoil din România începe să aibă efecte directe asupra pieței carburanților. Prețul motorinei a crescut cu 3,1%, iar cel al benzinei cu 1,3%. Motorina premium a ajuns la 8,34 lei pe litru. Dacă tranzacția pentru preluarea activelor Lukoil eșuează, statul român ar putea fi nevoit să importe mai mult combustibil, ceea ce ar duce la noi scumpiri.

Rafinăria Petrotel din Ploiești, deținută de gigantul rus Lukoil, este una dintre cele mai importante din țară, cu o capacitate anuală de aproximativ 2,5 milioane de tone, reprezentând aproape 20% din producția națională de combustibil. Preluată de Lukoil în 1998, rafinăria are circa 5.000 de angajați, împreună cu rețeaua de aproximativ 320 de stații de carburanți din România.

Președintele Nicușor Dan a declarat că, dacă rafinarea s-ar opri, România ar fi obligată să importe mai mult combustibil. Acesta a mai precizat că nu există riscul ca rafinăria să fie preluată de firme-paravan ale Rusiei, însă Guvernul nu se grăbește cu o eventuală preluare.

Contextul este generat de sancțiunile impuse de SUA companiilor rusești Lukoil și Rosneft, acuzate că finanțează războiul din Ucraina. Acestea au termen până la 21 noiembrie să își vândă sau să își închidă operațiunile din Europa. După această dată, orice colaborare cu ele devine ilegală pentru firmele care au legături cu SUA.

Advertisement

România trebuie să decidă rapid ce soluție adoptă pentru rafinăria Petrotel și rețeaua Lukoil, pentru a evita noi creșteri de preț și posibile blocaje în aprovizionarea cu combustibili.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading