Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 16°C | Anul XI Nr. 531

Știri

Despre taximetriștii călărășeni| Cât ne costă nesimțirea acestora?

Published

on

Orașul nostru este împânzit de taximetriști. Îi putem găsi la Orizont, 5 Călărași, langa spital și in alte multe locuri. Nimic rău în asta. Până acum! Dar avem o mare problemă când vorbim despre ceea ce fac aceștia. La zonele unde aceștia ar fi trebuit să staționeze și prețurile pe care aceștia le practică. O problemă de mulți ani. De când s-a deschis Kaufland-ul, zeci de taximetriști își fac veacul  în parcarea supermarketului. Ocupă locurile de parcare ale posibililor clienți, locuri de parcare pentru PERSOANE CU DIZABILITĂȚI.Să nu mai vorbim de faptul că, aceștia, ar fi trebuit să staționeze doar în zonele special amenajate pentru taximetriști. De dimineață și până seara, îi găsești în parcare la Kaufland. Stau pe locurile special amenajate pentru PERSOANE CU DIZABILITĂȚI și nu numai.

Să nu mai vorbim de prețul pe care aceștia au curajul să-l ceară. Pe o distanță medie de aprox. 2 Km, aceștia cer 10 lei! Pe bune? De ce? Nici măcar n-a pornit taximetrul…

În mod normal, costul pe un  KM este de cca, 1.80 LEI, așa cum este scris și pe plăcuţa de pe portieră.

Oare câți dintre acești taximetriști au autorizații de funcţionare din partea primăriei?

Advertisement

Trebuie menționat faptul că, nu toți taximetriștii procedează astfel. Sunt şi oameni care știu să-și facă meseria, așa cum trebuie. Stau în locuri special amenajate, respectă clientul, pornesc taximetrul s.a.m.d.

Comportamentul neadecvat al şoferilor de taxi poate fi sancţionat de lege, dar este dificil de dovedit în lipsa unei înregistrări, spun poliţiştii de la Rutieră şi agenţii de la Protecţia Consumatorului. Manelele ascultate cu sonorul dat la maxim, fumatul şi limbajul nepoliticos le pot fi interzise angajaţilor doar de firma de taximetrie, prin regulament.

Taxiul este una dintre alternativele transportului rapid pentru cei care nu dețin un automobil propriu. Uneori îl alegem pentru că așa putem ajunge într-un timp scurt la destinație. Alteori motivul constă în comoditatea fiecăruia dintre noi. Sau îl alegem pentru că la ora respectivă nu mai circulă alt mijloc de transport în comun. Oricare ar fi argumentele pentru care ajungem să călătorim cu taxiul este bine să știm câteva lucruri înainte să ne urcăm într-un taxi. Pentru că tuturor ni s-a întâmplat sau dacă nu încă, atunci ni se poate întâmpla să uităm un laptop sau un telefon în taxi și apoi să nu mai reușim să luăm legătura cu taximetristul. Sau, cea mai des întâlnită situație, cea în care șoferul ne cere mai mult decât face cursa

 

Așadar, ce ar trebui să știm atunci când ne urcăm într-un taxi?

 

Advertisement

1.Dacă alegi un taxi de pe stradă, ai grijă ca pe mașină să fie trecută firma de care aparține. În caz contrar, poate fi un șofer neautorizat care îți poate oferi multe „surprize”. Și ar fi bine dacă ai putea reține numărul taxiului. De obicei are 3 cifre. Sunt ușor de reținut dacă le asociezi cu o zi și o lună din an sau cu o dată familiară.2.Apoi, este recomandat să verifici tariful practicat de șofer/firma de taximetrie înainte de a te urca în taxi. Nu toate taxiurile au tariful de 1,80 lei/km, așa că, dacă nu vrei ca la finalul călătoriei să ți se spună că ai dat 3 lei/km (în condițiile în care tu nu îți doreai acest lucru), atunci este mai bine să vezi care este tariful afișat pe mașină.

3.Ai găsit un taxi pe care apare atât firma de taximetrie, cât și tariful pe care îl vrei. Perfect până acum! Ce faci în continuare? Nu, nu te urci în taxi, ci te mai uiți puțin pe mașină, pentru că trebuie să fie afișată perioada pentru care autovehicului are autorizația de transport persoane în regim de taxi. O să vezi un dreptunghi roșu pe care trebuie să apară luna și anul expirării autorizației.
Bun, acum știi că șoferul tău aparține unei firme de taximetrie, știi și numărul taxiului, te-ai asigurat că tariful este cel pe care îl vrei tu și știi că șoferul are autorizația de taximetrist. Așadar, poți considera că ești în siguranța dacă te urci în acel taxi.

4. Acum ai urcat în taxi, ai spus destinația. Următorul lucru pe care șoferul ar trebui să îl facă este să pornească aparatul de taxat. Dacă el nu face acest lucru, atunci poți să îi ceri tu să îl facă. Pentru că altfel, la finalul cursei poți avea surpriza ca șoferul să îți ceară un tarif mai mare. Desigur, legea prevede că dacă el nu pornește aparatul de taxat, atunci tu nu ești obligat să plătești cursa respectivă. Un alt dezavantaj în care aparatul de taxat nu este pornit este acela că în cazul în care dorești să decontezi bonul (pentru că mergi cu taxiul în interesul serviciului), atunci nu vei avea un astfel de bon la final. Așadar, aparatul de taxat trebuie să fie pornit. În plus, este o ilegalitate dacă șoferul nu pornește aparatul de taxat.

5. Când urci în taxi trebuie să te mai uiți la anumite lucruri: legitimația șoferului trebuie să fie afișată. Aceasta are și poza șoferului, așa că persoana din fotografie și șoferul ar trebui să coincidă. În caz contrar, ar fi bine să cobori din taxi! Un alt document care ar trebui să fie afișat în interiorul mașinii este autorizația primită de șofer de la compania de taxi.

6. În timpul călătoriei nu au apărut probleme. Ai ajuns la finalul cursei și trebuie să îi plătești șoferului contravaloarea acesteia. Dar nu uita că trebuie să primești bonul fiscal. Dacă șoferul nu îți oferă acest bon, atunci i-l poți cere tu. De asemenea, acesta trebuie să aibă o ștampilă la el pe care o poate aplica pe bon în cazul decontării călătoriei de către angajatorul dumnevoastră. Ești obligat să plătești contravaloarea cursei. Dacă ești mulțumit de călătorie, de șofer și comportamentul acestuia, atunci poți lăsa între 5-10% în plus. Sau cât consideri tu de cuviință că merită șoferul respectiv.

Advertisement

 

În plus, ar trebui să știi că anumite fapte ale șoferului constituie abateri grave de la conduita profesională a taximetriştilor: încălcarea repetată a obligaţiei de a pretinde de la client contravaloarea serviciului, fără ca acesta să fie înregistrată de aparatul de taxat precum şi a obligaţiei de a emite şi elibera bonul client; refuzul repetat nejustificat al executării cursei la cererea expresă a clientului; încălcarea repetată a obligaţiei de a nu scoate din funcţiune aparatul de taxat în timpul executării unei curse; utilizarea în timpul prestării serviciului a altui aparat de taxat decât cel fiscalizat pe autoturismul respectiv. Aceste abateri sunt sancționate de firma de taximetrie sau de organele competente ale statului, iar sancțiunile pot ajunge până la ridicarea autorizației de a practica taximetria.

Sursa: Legea nr 38/2003, privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Doi bărbați reținuți la Dragalina după un accident rutier: unul conducea fără permis, celălalt a încercat să-l acopere

Published

on

politie

Polițiștii din cadrul Secției 4 Poliție Rurală Dragalina au reținut doi bărbați în urma unui accident rutier produs în comuna Dragalina, județul Călărași, după ce investigațiile au arătat că șoferul aflat la volan nu deținea permis de conducere, iar un alt participant la incident a încercat să-l favorizeze.

Incidentul a avut loc pe 20 septembrie 2025, în jurul orei 15:10, când un bărbat de 47 de ani, din comuna Chiajna, județul Ilfov, a sesizat, prin S.N.U.A.U. 112, că a fost implicat într-un eveniment rutier în Dragalina. În urma impactului dintre cele două autoturisme au rezultat doar pagube materiale.

Inițial, din declarațiile celor implicați reieșea că la volanul unuia dintre vehicule s-ar fi aflat o tânără de 22 de ani, însă verificările polițiștilor au scos la iveală neconcordanțe privind modul de producere a accidentului.

În urma cercetărilor desfășurate sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Călărași, s-a stabilit că un tânăr de 26 de ani a fost, de fapt, cel care a condus autoturismul implicat, fără a deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule. Totodată, bărbatul de 47 de ani ar fi oferit declarații menite să-l favorizeze pe tânăr, încercând să-l scape de răspundere penală.

Advertisement

Ca urmare, polițiștii au dispus urmărirea penală pentru:

  • Conducerea unui vehicul fără permis de conducere – în cazul tânărului de 26 de ani;

  • Favorizarea făptuitorului – în cazul bărbatului de 47 de ani.

Pe 7 octombrie 2025, ambii au fost reținuți pentru 24 de ore și introduși în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Călărași.

Cercetările continuă pentru stabilirea completă a circumstanțelor producerii evenimentului și a eventualei implicări a altor persoane.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Cod Roșu între glumă și prăpăd: Radiografia furtunii care s-a văzut, dar nu pentru toți. Când unii au râs de avertizări, alții au scos apa din case

Published

on

  • Ploi cât pentru o lună, în doar 48 de ore! Giurgiu, Zimnicea și Constanța – sub ape. Călărașiul, la limită!
  • „A fost doar o ploaie mai zdravănă”, spun unii. „A fost iadul pe pământ”, răspund alții.
  • Adevărul? Se măsoară în litri pe metru pătrat, nu în impresii de pe Facebook.

Cât a plouat, cu adevărat

Datele oficiale de la Administrația Națională de Meteorologie și Institutul de Hidrologie arată negru pe alb:

în sud-estul țării, între 7 și 8 octombrie, s-au înregistrat cantități uriașe de precipitații, măsurate conform normelor internaționale, în intervale exacte de 24 și 48 de ore.

📊 Topul ploii torențiale:

  • Giurgiu – 174 litri/mp
  • •  Bălătești – 162 litri/mp
  • •  Zimnicea – 124 litri/mp
  • •  Constanța – Dig – 115 litri/mp
  • •  Oltenița – 83,3 litri/mp în 48 ore
  • Călărași – aproape 100 litri/mp

Pe scurt: a căzut apa unei luni întregi în doar două zile!

Cum se măsoară o furtună

Cifrele nu vin „din ochi”. Fiecare litru pe metru pătrat este înregistrat prin stații hidrometeorologice automatizate, amplasate strategic în toată țara.

Advertisement

Un metru pătrat cu 100 litri de apă înseamnă că, în doar 24 de ore, ploaia a fost suficientă cât să inunde complet o curte, un subsol sau o stradă fără sistem de drenaj.

Călărașiul, pe muchie de cuțit

La Călărași, situația a fost ținută sub control. Echipele Primăriei și Ecoaqua au acționat cu vidanje și utilaje pentru a preveni acumulările masive de apă.

„Am fost pe teren toată noaptea. Am intervenit acolo unde era nevoie, pentru a evita problemele”, a transmis primarul Marius Dulce.

Chiar și așa, zonele joase ale orașului au simțit presiunea ploilor – iar dacă precipitațiile continuau câteva ore în același ritm, inundațiile ar fi fost inevitabile.

Peste 20.000 de gospodării, în beznă

Furtuna a lovit rețelele electrice din sudul țării. 20.000 de puncte de consum au rămas fără curent electric, potrivit Ministerului Energiei.

Advertisement

Sudul Moldovei, Muntenia, Dobrogea și chiar Bucureștiul au fost printre cele mai afectate zone.

Raed Arafat: „Nu e alarmă falsă!”

După valul de ironii online, șeful DSU, Raed Arafat, a explicat de ce a fost emis codul roșu:

„Ne pregătim pentru impactul care se poate produce, nu doar pentru ce s-a întâmplat. Sub coduri portocalii au murit oameni. Nu putem ignora un cod roșu.”

Cu alte cuvinte – mai bine să fii pregătit de rău și să nu vină, decât să vină și să nu fii pregătit deloc.

Glume pe net, prăpăd în teren

În timp ce în unele orașe oamenii făceau glume cu „ploicica de cod roșu”, în altele apa a trecut de garduri.

Advertisement

„Avem darul de a lua în râs orice, inclusiv o avertizare meteo. Dacă noi am fost feriți, semenii noștri se luptă acum cu furia apelor”, a scris jurnalista Marinela Voivozeanu, într-o postare devenită virală.

AUR versus Arafat: de la ploaie la război politic

Episodul Codului Roșu nu s-a încheiat doar cu bilanțul precipitațiilor. A stârnit și o furtună politică. Formațiunea AUR a cerut demisia lui Raed Arafat, acuzându-l că „a transformat sistemul de urgență într-un mecanism de panică și frică”.

Liderul deputaților AUR, Mihai Enache, a afirmat că „România trăiește sub teroarea alarmelor și a fricii”, acuzându-l pe șeful DSU că „guvernează prin panică, nu prin competență”.

În replică, Arafat a evitat polemica politică, precizând că avertizările meteo sunt emise exclusiv de specialiștii ANM și INHGA, nu de DSU sau Ministerul de Interne, iar rolul DSU este doar de a informa populația.

„Când primești un mesaj RoAlert, nu e o joacă. E o procedură standard de avertizare, făcută pentru a salva vieți, nu pentru a speria oamenii”, a explicat Raed Arafat.

Advertisement

Avertizări, manipulare sau realitate?

Disputa a reaprins o veche dezbatere: unde se termină prevenția și unde începe panica.

AUR susține că mesajele RoAlert și codurile meteo au devenit un „spectacol de frică națională”, în timp ce autoritățile și meteorologii afirmă că datele din teren confirmă gravitatea fenomenelor.

„Ne avertizează după ce fenomenele s-au produs, iar când trimite alerte preventive, acestea anunță dezastre care nu mai vin niciodată”, a spus Mihai Enache.

Replica vine din partea specialiștilor: „Fenomenele meteo se măsoară, nu se ghicesc. Dacă în unele zone nu s-au produs efecte grave, e datorită faptului că avertizarea și pregătirea au funcționat.”

Advertisement

România între două extreme: frică sau neglijență

Pe de o parte, vocea politică a AUR vorbește despre „teroarea alarmelor”.

Pe de altă parte, meteorologii și salvatorii atrag atenția că oricând poate veni o furtună reală, iar neîncrederea populației poate ucide mai mult decât ploaia însăși.

Într-o țară în care fiecare cod meteo se transformă în scandal politic, adevărul rămâne la mijloc: nici panica nu ajută, dar nici ignoranța nu apără.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenți – 10 octombrie 2025: Peste 130 de posturi disponibile la Călărași și Oltenița

Published

on

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Călărași organizează vineri, 10 octombrie 2025, de la ora 10:00, Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenți, un eveniment dedicat tinerilor care își caută un loc de muncă sau își doresc o nouă direcție profesională.

Acțiunea se va desfășura la sediul Primăriei Municipiului Călărași, pe strada 13 Decembrie nr. 12, și simultan, la sediul Agenției Locale Oltenița, pe strada Argeșului nr. 111.

🎯 Scopul principal al evenimentului este sprijinirea integrării tinerilor absolvenți pe piața muncii, prin facilitarea accesului la oportunități de angajare și crearea unui dialog direct între angajatori și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.

🧑‍🎓 Cui se adresează bursa:

  • tinerilor din județul Călărași, absolvenți ai promoției 2025;

  • persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sau care doresc reorientare profesională;

  • angajatorilor interesați de recrutarea de personal nou.

Până în prezent, AJOFM Călărași a contactat aproximativ 135 de angajatori, dintre care 13 au confirmat deja participarea, oferind peste 130 de locuri de muncă vacante în domenii variate:
✅ asigurări, presă, servicii, comerț, confecții textile, industrie alimentară, cosmetică, construcții, coafură, captarea și tratarea apei etc.

Advertisement

Printre ocupațiile oferite se regăsesc posturi pentru ingineri, reporteri, redactori, tehnicieni laborator, antrenori fitness, agenți asigurări, operatori confecționeri, coafori, manichiuriste, zidari, muncitori necalificați, lăcătuși mecanici, maiștri electromecanici și multe altele.

👥 Evenimentul reprezintă o oportunitate excelentă atât pentru absolvenți, cât și pentru angajatorii locali care doresc să descopere și să recruteze forță de muncă proaspătă și motivată.

📍 Participarea este gratuită pentru toți cei interesați.

Vrei să fii la curent cu ofertele de angajare și rezultatele bursei?
📲 Urmărește actualizările pe CălărașiPress.ro și pe paginile noastre de social media.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading