Connect with us

Știri

Deputatul Bîrcă face analiza lunii mai privind activitatea poltică

21.05.2021

Deputat PSD Bîrcă Constantin: Săptămâna aceasta, marți, a fost invitat președintele ANSVSA la comisia pentru agricultură. Acolo l-am audiat și până la urmă l-am convins împreună cu colegii mei ca să revină asupra acestei decizii. Bineînțeles că miercuri s-a întrunit Consiliul Național de Combaterea Bolilor, știm că acest consiliu nu s-a întrunit, în ultima perioadă s-a întrunit cam de două ori, din 2019 până acum, deci încă un lucru care nu funcționează așa cum ar trebui, dar ca să concluzionez, într-adevăr a revenit cu o altă decizie astfel încât comerțul cu pui să funcționeze. Încă o problemă care s-a discutat la nivelul comisiei a fost cea legată de plata medicilor veterinari concesionari, cei care au contracte cu ANSVSA, este vorba de o sumă de 10.000 de lei lunar pentru activitatea circumscripțiilor sanitar-veterinare, pentru salariile angajaților din aceste circumscripții, bineînțeles, pentru activitățile pe care dânșii trebuie să le efectueze. Răspunsul dânșilor a fost unul care pe noi ne-a lăsat fără replică: „Nu am bani, nu pot să fac absolut nimic.” Speră, și sperăm și noi, ca măcar la rectificarea bugetară care va avea loc în iulie-august să reușească să atragă banii necesari pentru medicii veterinari, pentru că la nivel național sunt 394 de UAT-uri fără asistență sanitară veterinară. În județul nostru sunt 9 UAT-uri fără supraveghere sanitar-veterinară.

Cu privire la Planul Național de Redresare și Reziliență vă pot spune că suntem la a patra variantă. Cele trei au fost respinse, nu au fost aprobate de Comisia Europeană, pentru că nu erau bine întocmite. La momentul acesta, au realizat și guvernanții noștri că trebuie să existe un dialog pentru programele din acest plan. Se pare că urmează să fie consultați și specialiștii noștri din partid, pentru că PSD are cei mai mulți primari, cei mai mulți parlamentari și cei mai buni specialiști în toate domeniile de activitate. Sper ca acest lucru să se întâmplă așa cum am promis și ca a patra variantă care va ajunge la Bruxelles să fie aprobată, astfel încât să beneficiem cu toții de fondurile necesare în fiecare județ.

Cu privire la campania de vaccinare, guvernanții și-au pus un obiectiv de a vaccina 10,4 milioane de persoane, obiectiv care nu a fost atins, aproximativ jumătate din această cifră s-a realizat până în momentul acesta din același motive, pentru că nu a existat dialog, pentru că noi, specialiștii PSD, considerăm că ar fi trebuit ca la nivel de fiecare UAT să se discute cu primarul și cu medicul de familie, nu prin măsuri de sancțiuni: dacă nu vă vaccinați nu aveți voie să participați la petreceri, nu aveți voie, mai nou, să mergi la școală – copii noștri nu trebuie să fie forțați să se vaccineze, trebuie să fie decizia lor, și bineînțeles a părinților. Nu putem forța pe nimeni să facă ceva împotriva voinței lui.

Advertisement

Cu privire la ajutoarele pentru secetă, revin la Comisia de Agricultură, am făcut mai multe interpelări, întrebări, referitoare la banii pe care fermierii afectați de seceta pedologică de anul trecut ar fi trebuit să-i primească. Răspunsul este un nu apăsat, efectiv au și uitat de această promisiune care a fost mult trâmbițată în campania electorală de anul trecut.

Despre alegerile parțiale care urmează să aibă loc, eu îmi exprim convingerea și cred că vom câștiga în cele două localități, Cuza Vodă, respectiv Frumușani.

 

 

 

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading