Connect with us

Știri

Declarație politică| Deputatul Dumitru Coarnă acuză unul din șefii poliției din Călărași de luare de mită, trafic de influență, abuz în serviciu

Dumitru Coarnă, deputat #PSD: ”Un dosar “îngropat” de către șefii Poliției Județene Călărași în complicitate cu procurorul de caz. Prejudiciul produs în urma acestor infracțiuni se ridică la suma de 100.000 euro( 500.000 lei)”

În declarația politică susținută miercuri, 30 iunie 2021, în #Parlamentul României, deputatul PSD Dumitru Coarnă a redat conținutul unei sesizări primite de la un grup de polițiști din cadrul Poliției municipiului #Călărași, care denunță fapte de natură penală comise de către comisarul șef de poliție Deacu Emil – actual împuternicit șef al Poliției municipiului Călărași.

În continuare vom reda conținutul sesizării primite:
,,Mai mulți poliţişti din cadrul Inspectoratului Județean de #Poliție Călăraşi sesizează următoarele: Poliția municipiului Călăraşi din cadrul I.P.J. Călăraşi este condusă de comisarul şef de poliție Deacu Emil, prin împuternicire, de aproximativ un an. Acesta este titularul funcției de şef al Biroului Rutier al Poliției municipiului Călăraşi de la începutul anilor 2010, iar înainte să fie împuternicit ca şef al Poliției municipiului Călăraşi, a fost împuternicit adjunct al şefului, din data de 03.02.2020. Comisarul şef de poliție Deacu Emil poate fi acuzat de: luare de mită, trafic de influență, abuz în serviciu, toate acestea în formă continuată. Mai exact, acesta intervine în dosarele penale instrumentate de politişti aflaţi în subordinea sa. Totul în schimbul banilor! La data de 03.02.2020 (exact în prima zi de împuternicire a comisarului şef Deacu Emil ca adjunct al Poliției municipiului Călăraşi), orele 11:00, I.P.J. Călăraşi a fost sesizat prin SNAU 112, de către numita Fota Cristina, angajată a SC Nutrisoia SRL Călăraşi, cu privire la faptul că din incinta societății au fost sustrase mai multe bunuri.”
A. Aspectul nr. 1.Echipa operativă și CFL
”S-a constituit o echipă operativă formată din comisar şef Deacu Emil (nefiind un eveniment deosebit, nu înțelegem ce căuta!) și alți agenți de poliție. În urma cercetărilor s-a stabilit că autori necunoscuți, prin desfacere, au sustras şină de cale ferată de pe o lungime de aproximativ 900 metri. Tot pe parcursul cercetărilor la fața locului faptei, echipa operativă a fost sesizată de un alt angajat al SC Optim SA Popescu Mircea, că din incinta societății au fost sustrase bazine metalice, componente de cale ferată dar şi alte bunuri metalice. Prejudiciul total depăşeşte cu mult suma de 100.000 euro, conform adreselor comunicate de societățile păgubite.”
B. Faza de urmărire penală:
”Dosarul a fost înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Călăraşi, sub numărul 222/P/2020, în supravegherea procurorului B.F. şi repartizat unui agent de poliție din cadrul BIC al Poliției Municipiului Călăraşi, care, în urma activităților desfăşurate a depistat autorii furtului. În declarațiile date, cei doi suspecţi/inculpaţi, precizează că toată operaţiunea de furt a fost planificată şi coordonată de comisarul şef de poliție Deacu Emil și toate materialele sustrase din incinta celor două societăţi au fost transportate cu autocamioanele cu numerele de înmatriculare CL…ECO, ce aparțin, de asemenea, lui Deacu Emil, dar sunt înmatriculate pe numele unor interpuşi. Furtul materialelor s-a desfăşurat pe parcursul a mai multor seri, după lăsarea întunericului, în jurul orei 21:00 şi de fiecare dată când se efectua cântărirea fierului sustras, Deacu Emil era prezent şi participa efectiv la cântărire. dar şi la efectuarea plății. Pe tot parcursul audierii autorilor furtului, Deacu Emil a discutat cu aceştia pe holul din fața birourilor poliţiştilor care efectau cercetările, de mai multe ori, fapt ce a atras atenția poliţiştilor, mai ales că unii inculpați chiar recunosc în declarațiile date că Deacu Emil a venit de mai multe ori pe holul unde acesta aştepta pentru audiere, şi le-a transmis că: o scoatem noi la capăt”.

Din declarațiile autorilor furtului reiese că toată operaţiunea a fost planificată şi coordonată de Deacu Emil, actualul șef al Poliției municipale Călărași. După conturarea stării de fapt, în urma audierilor efectuate agentul care se ocupa de caz și un alt coleg au raportat şi prezentat declarațiile inculpaţilor, şefilor ierarhici şi procurorului de caz, cu mențiunea ”el nu mai este competent să efectueze cercetări, deoarece se subordonează direct ofițerului Deacu Emil, în plus fiind fapte de competența altor parchete. Conducerea IPJ Călăraşi şi procurorul de caz nu au luat nicio măsură în acest sens”.

Advertisement

Din acest moment atât conducerea IPJ Călărași, cât și procurorul de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Călărași îl favorizează pe Deacu Emil (șeful Poliției municipiului Călărași).

”Întrucât înaintarea dosarului către alte structuri poliţieneşti sau alte unități de parchet ar fi fost în detrimentul comisarului Deacu Emil, coordonatorul şi protectorul autorilor furtului, atât conducerea #IPJ Călăraşi, cât şi procurorul de caz au împiedicat acest lucru. Agentul de poliție din cadrul BIC şi-a continuat cercetările şi în luna august 2020 a reținut unii autori ai furturilor şi în baza mandatului de supraveghere a solicitat înregistrarea convorbirilor ambientale purtate de aceştia în camera arestului IPJ Călăraşi. La solicitarea agentului şef, mandatul de supraveghere a fost pus în aplicare de o echipă tehnică din cadrul D.O.S. Bucureşti. Toată documentația de solicitare a interceptărilor convorbirilor purtate în mediul ambiental, a fost făcută de agentul de poliție care se ocupa de cercetarea cauzei.”

După înregistrările efectuate, agentul de poliție a fost sunat telefonic de procurorul de caz B.F., care i-a transmis verbal că “tehnica a fost defectă şi nu s-a înregistrat nimic”. ”Aceste aspecte precizate de procuror nu sunt adevărate, deoarece au fost montate minimum două aparate de înregistrat video, independente unul de altul, şi un aparat de înregistrat audio. Astfel, rezultă că din convorbirile şi filmările ambientale înregistrate au rezultat #probe relevante, care pot conduce la aflarea adevărului despre implicarea comisarului Deacu Emil şi a altor persoane importante în furtul al cărui prejudiciu depăşeşte 100.000 euro”, susțin autorii sesizării.

Deputatul Dumitru Coarnă a înaintat materialul primit spre competenta soluționare către următoarele instituții: IGPR, Ministerul de Interne și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

Advertisement
Advertisement

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Eveniment la Muzeul Dunării de Jos Călărași – RomânIA îmbracă IA

Muzeul Dunării de Jos, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Călărași, vă invită să vizitați, începând cu data de 24 iunie, la Secția Etnografie și Artă Populară, expoziția:
RomânIA îmbracă IA
Deschisă publicului până la sfârșitul lunii august, expoziția este dedicată Zilei Universale a Iei și pune în valoare frumusețea, diversitatea și bogăția patrimoniului textil tradițional românesc.
Ia reprezintă piesa de bază a costumului popular, fiind totuși mai mult decât un obiect vestimentar, și anume un simbol național, o poveste sau chiar o filă de istorie.
O filă de istorie întrucât această cămașă cu altiță însumează în ornamentică semne – simbol venite din neolitic, cu funcție apotropaică, de fertilitate sau chiar narativă – ea dezvăluind date despre starea social – statutară, vârsta sau apartenența la o comunitate a femeii care a creat-o.
Această cămașă este recunoscută pentru frumusețea, simplitatea, dar și simbolismul său profund.
Ca orice alt veșmânt tradițional, și ia constituie o secvență a memoriei colective, iar purtarea ei reprezintă o manifestare spirituală ce străbate generații, relevând istoria mitică a unui popor.
Așadar, putem spune cu ușurință că ia reprezintă un puternic și stabil liant al românilor de pretutindeni, unind generațiile și formând punți de legătură între comunitățile românești din diferite țări.
Croită în formă de cruce, cu o deschizătură în partea de sus, ia este de fapt o cămașă de sărbătoare din pânză albă de bumbac, in sau borangic, având diferite broderii dispuse într-o armonie cromatică și ornamentală care alcătuiește unicitatea costumului popular românesc.
Elementele de bază în compoziția iei sunt umărul, încrețul, altița, râurile și cheițele.
Motivele tradiționale care se regăsesc pe ii au adesea semnificații legate de natură, fertilitate, protecție și spiritualitate. Printre simboluri se numără rombul, spirala, crucea, arborele vieții și steaua.
Primele mărturii vizuale ale iei ne parvin din perioada antichității romane. Astfel, regăsim ia pe Columna lui Traian din Roma, pe monumentul Tropaeum Traiani de la Adamclisi, dar și pe Arcul lui Galeriu din Salonic.
În comunitățile românești din întreaga lume, încă din anul 2013, Ziua Internațională a Iei este sărbătorită la data de 24 iunie, ea inspirând creatori de modă celebri precum Yves Saint Laurent sau Tom Ford, fiind recunoscută ca o piesă vestimentară de patrimoniu universal.
Vă așteptăm cu drag să redescoperim împreună simbolurile și poveștile cusute în fiecare ie!

Continue Reading