Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 21°C | Anul XI Nr. 524

La zi

Curcani – comuna așezată pe un munte de nereguli

Published

on

Comuna Curcani se află la doar 40 de km de capitala României. Din anul 2004 până în prezent este condusă de primarul Gazu Aurel, având ca orientare politică Partidul Național Liberal. Discuții controversate despre felul în care arată comuna condusă ce acesta există de mulți ani. Au devenit mai intense la jumatatea anului 2017.Majoritatea locuitorilor se abțin să comenteze în fața camerelor de filmat despre implicarea actualului primar în dezvoltarea localității, susțin ca au tot ce le trebuie.

Unii spun că este un primar bun, că a făcut tot ce trebuie pentru comuna lor. Realiteatea este cu totul alta. Infrastructura localității lasă foarte mult de dorit: drumuri pline de gropi, parcuri devastate, lipsa trotuarelor pline de burieni ce ating pe alocuri înațimi și de 2,5 metri. Tonele de gunoaie din comună sunt îngropate la marginea satului. O firmă a familiei edilului s-ar ocupa de aceste lucruri lipsite de legalitate. Peste 400 de asistați social care stau acasă, dovedint prin adeverințe că nu pot munci. Doar o parte a acestora prestază muncă pentru a putea beneficia de venitul minim garantat oferit prin Legea nr. 416/2001. Viceprimarul spune că, în localitatea Curcani sunt doar 200 de persoane ce beneficiază de venitul nimim garantat.

Într-un raport întocmit de Primăria Curcani, prin SERVICIUL ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI AUTORITATE TUTELARĂ reises activitățile prestate de beneficiarii Legii 416, care sunt apți de muncă. Cele menționate în documentul prezentat mai jos ar lăsa de înțeles că s-a efectuat un volum imens de muncă, dar care este contrazis de aspectul real al comunei.

Comuna este traversată trece șoseaua națională DN4, care leagă Oltenița de București, precum și calea ferată dintre cele două orașe.

DJ 402 care trece prin comuna Curcani se află într-o stare de degradare ce nu poate fi descrisă. Sub podul de la intrarea în comună, în fotografiile oferite de Google Maps, făcute în anul 2012, se poate vedea cum mai mult de jumătate din drumul județean era cuprins de apele râului care poată același nume cu cel al localătății.  Nici în momentul actual starea drumului nu este una mai bună. Localnicii spun că e starea asta de an de zile. 

Într-o altă ordine de idei, în primăria din Curcani se pare că au fost găsite foarte multe nereguli.

Advertisement

Curtea de Conturi a efectuat un control la Primăria Curcani, care s-a finalizat cu un raport la 26.06.2018.

Iată ce se găsește în raport:

  1. S-au constatat abateri privind înregistrarea în documentele financiar contabile ale unor evenimente și tranzacții de 183.308 ron
  2. S-au constatat neconcordanțe între evidența contabilă și cea fiscală de 3 021 280 ron
  3. Controlul intern managerial nu a fost efectuat
  4. Sumele datorate de plătitori nu s-au stabilit pe baza declarațiilor de impunere sau înregistrărilor
  5. Impozitul pe teren datorat de parohia Curcani nu a fost stabilit și încasat. 5 hectare de teren arabile ale Bisericii sunt administrate de S.C. Maria Trading
  6. Nu au fost respectate prevederile legale privind actualizarea impozitelor pe clădiri pentru o valoare totală nedeclarată de 21563 ron
  7. Inventarierea patrimoiului a fost defectuoasă. Nu s-au inventariat activele, datoriile, ci numai o parte din activele fixe și obiectele de inventar. Nu au fost inventariate terenuri și clădiri aparținând domeniului public privat al Statului. Nu au fost inventariate investițiile în curs
  8. Reevaluarea activelor fixe s-a efectuat parțial privind terenurile și clădirile
  9. S-au acordat nelegal drepturi de asistență socială unor cetățeni ce dețineau depozite bancare de peste 3000 lei. 6 beneficiari au primit nelegal 9056 ron de la bugetul de stat
  10. La 19 beneficiari li s-au acordat ajutoare pentru încălzirea locuinței nelegal de 5000 lei. La 7  beneficiari ailegii 416/2001  li s-au acordat ajutoare de 2970 ron nelegal iar altor 12 beneficiari alte ajutoare acordate nelegal de 2030 ron de la bugetul de stat

Primarul Aurică Gazu are termen până la data de 31.12.2018 pentru a recupera aceste sume mai sus menționate. Încasarea impozitelor, plata taxelor locale, dar și o bună inventariere a terenurilor care parțial sunt utilizate ilegal, l-ar putea ajuta să recupereze prejudiciul raportului. Astfel s-a constatat că multe ajutoare au fost acordate nelegal din bugetul de Stat. Acum ele trebuiesc restituite.  Aflăm că s-au acordat nelegal drepturi de asistență socială unor cetățeni ce dețineau depozite bancare de peste 3000 lei. 6 beneficiari au primit nelegal 9056 ron de la bugetul de stat. La 19 beneficiari li s-au acordat ajutoare pentru încălzirea locuinței nelegal de 5000 lei. La 7  beneficiari ailegii 416/2001  li s-au acordat ajutoare de 2970 ron nelegal iar altor 12 beneficiari alte ajutoare acordate nelegal de 2030 ron de la bugetul de stat. Dragostea fără limite către alegători a edilului de la Curcani nu are limite.

În caz contrat Curcea de Conturi ar putea aplica sancțiuni sau poate chiar închisoarea asupra persoanelor ce vor fi incadrate ca vinovate pentru pagubele produse.

Locuitorii comunei vorbesc frumose de primarul lor, spun că tot timpul se implică, sta de vorba cu ei, fac poze împreună și se bucură de cele 4 mandate în care acesta nu a făcut aproape nimic.

Advertisement

În cadrul ședinței ordinare a Consiilului Local Curcani s-au dezbătut cele mia importante probleme din comună. Vă invităm să urmăriți materialul video realizat acolo.

https://www.youtube.com/watch?v=l6PUZkhxzDE

MUNȚI DE GUNOAIE ÎN COMUNA CURCANI

În anul 2017, presa centrală, televiziunile și ziarele naționale au descoperit în comuna condusă de primarul Gazu Aurel munți de gunoaie ce zac și acum la marginea comunei.

O firmă de salubritate din Călărași e acuzată că ÎNGROAPĂ GUNOIUL pe islazul unei comune, ca să scoată bani!

Îngroapă gunoiul ca să scoată banii. Un primar din judeţul Călăraşi este acuzat chiar de oamenii din localitate că a pus bazele unei firme de salubritate care depozitează, ilegal, gunoiul pe islazul comunei. Ei susţin că timp de trei ani de zile, pe locul unde pasc animalele au fost îngropată o bombă biologică.

Resturi din gospodării, ambalaje şi animale moarte se strâng din toate comunele învecinate. Cea mai apropiată groapă de gunoi legală este în Bucureşti sau lângă Călăraşi. Dar acolo costă să arunci gunoiul..

Advertisement

De trei ani de zile, firma de salubritate adună gunoiul din satele învecinate şi îl aruncă pe islazul comunei.

Oamenii din comună susţin că sub acest mal de pământ se află, de fapt, foarte mult gunoi îngropat. Lucrul acesta se poate vedea cu ochiul liber. Tot localnicii spun că după ce maşinile aduc gunoiul, chiar un utilaj de la primărie acoperă gropile cu pământ. În acte, acţionar şi administrator la firma de salubritate este o doamnă care, coincidenţă, are acelaşi nume de familie ca primarul. Ca să nu existe un conflict de interese, în comună, serviciul de salubritate este asigurat de Primărie. Taxa este de 60 de lei pe an, pentru fiecare gospodărie. Oricine ar strânge gunoiul, până la urmă tot în capul satului ajunge. Chiar şi sătenii îl aruncă tot acolo. Garda de Mediu din Călăraşi a dat o sancţiune primăriei pentru groapa de gunoi improvizată. Dar asta nu a stopat afacerea.

În comunicatul oficial, Garda de Mediu Călăraşi nu a reuşit să lămurească reporterii Observator dacă ştie cu adevărat ce se întâmplă.

https://www.facebook.com/calarasipress/videos/1512264398864414/

 

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

Primarul Cristian Radu, prins în plasa DNA pentru mită de peste 500.000 de euro!

Published

on

Procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) au efectuat, în dimineața zilei de 20 august 2025, percheziții de amploare în județul Constanța, vizând atât domiciliul primarului municipiului Mangalia, Cristian Radu, cât și sediul Primăriei Mangalia. Acțiunea face parte dintr-o anchetă penală ce investighează presupuse infracțiuni de corupție comise de funcționari publici din administrația locală, conform unui comunicat oficial al DNA.

Cristian Radu, primar al Mangaliei din 2012 și aflat la al patrulea mandat, este suspectat de luare de mită, potrivit surselor judiciare citate de multiple publicații. Surse apropiate anchetei menționează că edilul ar fi primit sume impresionante, estimate la peste 500.000 de euro, în schimbul unor favoruri acordate în cadrul activităților administrative. Pe lângă locuința sa din zona Ceronav, de pe malul lacului Siutghiol din Constanța, și un hotel din Mangalia unde primarul ar fi cazat ocazional, procurorii au descins și la biroul acestuia din primărie, care a fost sigilat, împreună cu cel al administratorului public, George Didi Călin.

Ancheta vizează și alți angajați ai Primăriei Mangalia, inclusiv administratorul public George Didi Călin, suspectați de implicare în activități ilegale. Procurorii au solicitat documente oficiale de la primărie pentru a verifica modul în care au fost încheiate anumite contracte și eventuale beneficii obținute de persoanele implicate. În plus, se investighează o posibilă rețea de corupție care ar implica și Poliția Locală Mangalia, conform informațiilor furnizate de Dorinel Colgiu, un fost apropiat al primarului, prins în flagrant în iulie 2024 pentru trafic de influență.

Cristian Radu nu se află la prima confruntare cu DNA. În 2023, acesta a fost trimis în judecată pentru abuz în serviciu, fiind acuzat că, între 2014 și 2017, a încheiat 95 de contracte de asistență juridică cu o firmă de avocatură, deși primăria avea deja un contract similar cu onorarii semnificativ mai mici. Prejudiciul estimat în acel dosar se ridică la peste 2,7 milioane de euro.

Advertisement

După finalizarea perchezițiilor, primarul Cristian Radu și alți suspecți au fost duși la sediul DNA Constanța pentru audieri. Ancheta este în desfășurare, iar DNA a precizat că va oferi detalii suplimentare atunci când situația o va permite.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Îmbrățișați în fața morții: Povestea tragică a tinerilor de pe autostrada A1

Published

on

Marți dimineață, 19 august 2025, Autostrada A1 București–Pitești a fost scena unei tragedii care a șocat o țară întreagă. În jurul orei 09:00, la kilometrul 41, în apropierea localității Vânătorii Mici, județul Giurgiu, doi tineri au fost loviți mortal de un TIR. Ceea ce părea inițial un accident rutier grav a luat o turnură cutremurătoare odată cu dezvăluirile șoferului și ale martorilor.

Detalii cutremurătoare din ancheta Poliției

Conform mărturiei șoferului TIR-ului, Laurențiu Curelea, un bărbat de 40 de ani din Prahova, cei doi tineri – un băiat și o fată – se aflau pe banda de urgență a autostrăzii, mergând îmbrățișați. Într-un moment de neînțeles, aceștia s-ar fi aruncat împreună în fața camionului aflat în mers. „Pur și simplu au sărit, s-au îmbrățișat, s-au luat în brațe și au sărit în fața camionului. Am încercat să evit în stânga cât am putut,” a povestit șoferul, vizibil șocat, pentru Știrile ProTV. Mărturia sa este susținută de un alt șofer, care circula în spatele TIR-ului și a observat gestul dramatic al tinerilor.

Șoferul TIR-ului a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, iar probe biologice au fost recoltate pentru analize suplimentare. Polițiștii au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă și continuă cercetările pentru a stabili circumstanțele exacte ale incidentului.

O poveste de iubire interzisă?

Noi informații sugerează că cei doi tineri ar fi fost minori, cu vârste estimate între 13 și 15 ani, conform unor surse citate de Antena 3 și româniatv.net. Se pare că relația lor nu era acceptată de familiile lor, ceea ce ar fi contribuit la gestul extrem. Giorgiana, adolescenta de 14 ani, i-ar fi spus tatălui ei în dimineața tragediei că îl iubește, acestea fiind ultimele ei cuvinte înainte de a pleca de acasă. Povestea lor de dragoste, marcată de opoziția familiilor, ridică întrebări dureroase despre motivele care i-au împins pe cei doi să recurgă la un astfel de act.

Advertisement

Un gest care ridică semne de întrebare

Ipoteza unei duble sinucideri este luată în calcul de anchetatori, bazându-se pe declarațiile șoferului și ale martorilor. Faptul că tinerii au mers peste 5 kilometri pe jos până la locul incidentului, fără a lăsa urme ale unei mașini în zonă, sugerează că gestul ar fi fost premeditat. „Cred că a fost convenit, că erau împreună, adică erau îmbrățișați,” a mai adăugat șoferul TIR-ului, conform Observator News.

Sprijin pentru cei în criză

Această tragedie readuce în atenție importanța sănătății mintale și a sprijinului pentru tinerii care se confruntă cu dificultăți emoționale. Persoanele care se luptă cu depresia sau gânduri suicidale pot apela  TEL VERDE 0374.456.420, disponibil 24/7, sau la Alianța Română de Prevenție a Suicidului la 0800 801 200 (vineri-duminică) ori prin email la [email protected].

Tragedia de pe A1 rămâne o rană deschisă, o poveste de dragoste încheiată dramatic, care îndeamnă la reflecție asupra presiunilor sociale și familiale care pot afecta tinerii. Ancheta continuă, iar autoritățile speră să aducă lumină asupra circumstanțelor care au dus la acest gest extrem.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Fapt Divers

„Delfinul” – Spaima sovieticilor din Marea Neagră: Secretele primului submarin militar al României

Published

on

În inima apelor tulburi ale Mării Negre, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, un nume a devenit sinonim cu curajul și eficiența: NMS Delfinul, primul submarin militar al României. Construit cu ambiție și marcat de controverse, acest submersibil a scris pagini de istorie prin misiunile sale îndrăznețe împotriva flotei sovietice. Povestea sa este una despre perseverență, eroism și provocări tehnice, dar și despre moștenirea unui vas care a pus România pe harta puterilor maritime.

Planurile pentru construirea primului submarin românesc au fost conturate încă de la începutul secolului XX, însă Primul Război Mondial a amânat realizarea acestui vis. Abia în 1926, România a comandat construcția NMS Delfinul (Nava Majestății Sale Delfinul) la șantierul naval „Quarnero” din Fiume, pe atunci o bază navală italiană (azi Rijeka, Croația). Cu o lungime de 68 de metri, dotat cu șase torpile Whitehead de 533 mm și un tun naval Bofors de 101,6 mm, submarinul promitea să fie o armă redutabilă. Costul său, de peste 135 de milioane de lei, era o investiție uriașă pentru România interbelică, reflectând ambiția de a-și consolida prezența navală în Marea Neagră.

Cu toate acestea, construcția nu a fost lipsită de probleme. La primele probe din 1931, submarinul a dezvăluit defecte majore: prova a cedat, acumulatorul a explodat, iar vinciul s-a rupt. Autoritățile române au acuzat constructorii italieni de folosirea unor materiale de calitate inferioară, ceea ce a dus la rezilierea contractului și la un proces care a durat trei ani. În cele din urmă, după noi negocieri, submarinul a fost finalizat și livrat României în 1936, fiind inaugurat oficial pe 15 august, de Ziua Marinei.

„Delfinul” în al doilea Război Mondial: O forță de temut

Odată intrat în serviciul Marinei Române, NMS Delfinul a devenit un instrument esențial în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Între 1941 și 1942, sub comanda unor ofițeri precum Constantin Costăchescu și Corneliu Lungu, submarinul a efectuat nouă misiuni în Marea Neagră, provocând pagube semnificative flotei sovietice. Echipajul, format din 40 de oameni, inclusiv șase ofițeri, a operat în condiții extrem de dificile, confruntându-se cu atacuri intense din partea navelor și aviației inamice.

Advertisement

Una dintre celebrele acțiuni ale „Delfinului” a avut loc pe 5 noiembrie 1941, în largul Crimeei, lângă Yalta. Comandantul Costăchescu a observat un convoi sovietic escortat și a ales să atace o navă de transport de 12.000 de tone, suspectată a fi încărcată cu muniții. O torpilă lansată de la o distanță de 800 de metri a lovit ținta, provocând o explozie devastatoare care a rupt vasul în două. Convoiul sovietic s-a împrăștiat, iar navele de escortă au vânat „Delfinul” timp de opt ore, lansând aproximativ 80 de grenade antisubmarin. Submarinul a scăpat nevătămat, ajungând la o adâncime record de 80 de metri, demonstrând îndemânarea echipajului și rezistența vasului.

„Delfinul” a contribuit și la alte succese, inclusiv scufundarea distrugătorului sovietic Moscova și avarierea crucișătoarelor Harkov și Voroșilov, care atacau Constanța. Prezența sa în Marea Neagră a forțat flota sovietică, care dispunea de 47 de submarine, să aloce resurse considerabile pentru apărarea antisubmarin, limitându-i astfel capacitatea ofensivă.

Echipajul: Eroism și sacrificiu

Succesele „Delfinului” s-au datorat curajului și profesionalismului echipajului, condus de căpitanul Constantin Costăchescu, decorat în 1943 cu Ordinul Mihai Viteazul clasa a III-a pentru „eroismul și sângele rece” demonstrate în misiuni. Echipajul a înfruntat condiții meteo extreme, atacuri constante și stresul operațiunilor subacvatice, fără a înregistra pierderi umane, deși submarinul a fost ținta a sute de bombe și grenade.

Declinul și moștenirea „Delfinului”

După 1942, „Delfinul” a suferit avarii serioase și a intrat în reparații până în august 1944, când România a trecut de partea Aliaților. Submarinul a fost confiscat de sovietici, care l-au folosit ca sursă de piese de schimb, returnându-l României în 1957 în stare de epavă. Deși Marina Română a încercat să-l refacă pentru uz civil, în anii ’70 a fost scos definitiv din uz. Unele componente, precum motorul diesel Krupp și manometrul de adâncime, sunt astăzi expuse la Muzeul Marinei din Constanța și la Muzeul Militar Național „Regele Ferdinand I” din București.

În 1985, România a primit un nou submarin, tot numit „Delfinul”, construit în URSS, parte a clasei Kilo. Acesta, însă, este nefuncțional din 1996 din cauza lipsei fondurilor pentru întreținere, marcând un contrast dureros cu gloria primului „Delfinul”.

Advertisement

Moștenirea unui simbol naval

NMS Delfinul rămâne un simbol al ambiției și curajului Marinei Române. Deși depășit tehnologic la intrarea în război, a demonstrat că strategia, curajul și devotamentul pot compensa limitările tehnice. Povestea sa, marcată de triumfuri și provocări, continuă să inspire, amintind de rolul crucial al României în teatrul naval al Mării Negre.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading