Connect with us

Știri

Cum învață adolescenții să seteze limite personale „Limite de cadru” – Proiect de educație și dezvoltare prin film pentru liceeni

Published

on

Vineri, 24 noiembrie, la Muzeul Municipal Călărași, începând cu ora 17.00, va avea loc o prezentare, urmatăde o dezbatere despre cum putem aborda subiecterelevante pentru adolescenți (limitele în relațiilepersonale, autocunoașterea sau relaționarea cu ceilalți), prin intermediul unor cunoștințe și experiențe practice din sfera cinematografiei.

Evenimentul face parte din proiectul Limite de cadru, care și-a propus creeze un plan de educație informalăcoerent, sustenabil și replicabil, prin care liceenii se poată cunoaște mai bine și ajungă dezvolte relațiisănătoase cu ceilalți.

Scopul proiectului este cunoaștem atât studenți la film și profesioniști interesați de formate de curs structurate și testate, dar și adolescenți, profesori șiinstituții de învățământ alături de care punembazele unei comunități care împărtășească practici, căutări și resurse pentru a duce proiectul maideparte.

Într-o realitate virtuală sufocată de conținut video la care adolescenții sunt expuși în permanență, și în contextul încare învățământul liceal formal nu oferă ore de înțelegereși analiză a imaginii și a producțiilor video șicinematografice, ne-am dorit explorăm cum putemcontribui la educația liceenilor cu instrumenteextrașcolare. Astfel a apărut ideea atelierelor Limite de cadru, în care ne-am propus structurăm un format de curs prin care tehnicile și cunoștințele audiovizuale pot deveni instrumente de autocunoaștere și relaționare.

Advertisement

Până în prezent, proiectul a parcurs deja o etapă de cercetare prin intermediul a șase sesiuni de atelierededicate adolescenților, organizate în București șiCălărași în perioada mai-noiembrie 2023. În cadrulatelierelor, adolescenții participanți au creat trei exercițiiaudiovizuale, au realizat serii de fotografii, au exersatmetode de formulare a feedback-ului, au avut contact cu noțiuni de analiză a imaginii. Însă, mai presus de toate, au experimentat moduri de a vorbi despre ei înșiși și a delimita spațiul personal în raport cu spațiul de grup.

Feedback-uri ale participanților la ateliere:

● Mie mi s-a părut o experiența foarte tare, un atelier reușit în care mi-am dezvoltat pasiunea pentru creațiilecinematografice și actorie și am aflat multe lucruri noi(de exemplu, faptul un text poate fi introdus în douăgenuri de filme total diferite, ideea schimbându-se radical, sau cum unghiul de filmare contribuie la mesajultransmis privitorului). Sunt foarte bucuroasă am avutocazia de a participa, simt ca acest curs m-a ajutat cu adevărat în a lucra mai bine cu oamenii, am râs și m-am distrat 🙂 (Mi-au plăcut joculețele)

● A fost o experiență unică. Pe lângă faptul m-am distrat, am și aflat mai multe detalii despre film. Mi-a plăcut faptul la fiecare activitate am fost împărțiți înechipe diferite, alese aleatoriu, astfel încât am putut sainteracționez cu majoritatea colegilor.

Trainerii au fost super, au empatizat cu noi, au reușit îi tempereze pe cei ce vorbeau sarcastic și deranjau (mi-ar plăcea ca și toți profesorii noștri facă asta), s-au jucat alături de noi și ne-au zis o mulțime de lucruri fainedespre modul de creare al unui film.

Advertisement

În urma acestor ateliere, am construit șase module de introducere în limbajul audiovizual și de explorare a temei limitelor personale. Structura modulelor a fostîmbunătățită după fiecare atelier, urmând ca variantafinală fie implementată în vacanța de Crăciun alăturide două noi grupe.

Echipa de traineri care au condus etapa de cercetare a fost formată din Simona Constantin (regizoare de film șicuratoare), Catinca Dorobanțu (producatoare de film șiactriță), Andreea Lăcătuș (regizoare și producătoareculturală) , Alex Lungu (regizor și monteur) și de Dalesia Cozorici și Laurențiu Bondarenco, interni ai proiectuluiși studenți la Facultatea de Film. Echipa a fost însoțită șide specialiști, precum Silvia Guță, psihoterapeut, creatoarea proiectului „In a relationship” și Alex Mircioi, dramaturg și critic de film.

Parteneri: Primăria Municipiului Călărași, UNATC „I.L.CaragialeBucurești, T.E.T. ALEXANDRIA, Asociația Culturală Contrasens, COLEGIUL NAȚIONAL „BARBU ȘTIRBEI” CĂLĂRAȘI, LICEUL PEDAGOGIC „ȘTEFAN BĂNULESCU” CĂLĂRAȘI, Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, Colegiul Tehnic Media.

 

Proiectul este cofinanțat de Administrația FonduluiCultural Național în cadrul sesiunii de proiectenr.II/2023, aria Educație prin Cultură. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția AdministrațieiFondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilăde conținutul proiectului sau de modul în care rezultateleproiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregimeresponsabilitatea beneficiarului finanțării.

Advertisement

Formular de inscrieri – 

https://forms.gle/ZTEzJmLt6nf3VQrK9

Advertisement

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Advertisement

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Advertisement

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate