Connect with us

Știri

Cum învață adolescenții să seteze limite personale „Limite de cadru” – Proiect de educație și dezvoltare prin film pentru liceeni

Published

on

Vineri, 24 noiembrie, la Muzeul Municipal Călărași, începând cu ora 17.00, va avea loc o prezentare, urmatăde o dezbatere despre cum putem aborda subiecterelevante pentru adolescenți (limitele în relațiilepersonale, autocunoașterea sau relaționarea cu ceilalți), prin intermediul unor cunoștințe și experiențe practice din sfera cinematografiei.

Evenimentul face parte din proiectul Limite de cadru, care și-a propus creeze un plan de educație informalăcoerent, sustenabil și replicabil, prin care liceenii se poată cunoaște mai bine și ajungă dezvolte relațiisănătoase cu ceilalți.

Scopul proiectului este cunoaștem atât studenți la film și profesioniști interesați de formate de curs structurate și testate, dar și adolescenți, profesori șiinstituții de învățământ alături de care punembazele unei comunități care împărtășească practici, căutări și resurse pentru a duce proiectul maideparte.

Advertisement

Într-o realitate virtuală sufocată de conținut video la care adolescenții sunt expuși în permanență, și în contextul încare învățământul liceal formal nu oferă ore de înțelegereși analiză a imaginii și a producțiilor video șicinematografice, ne-am dorit explorăm cum putemcontribui la educația liceenilor cu instrumenteextrașcolare. Astfel a apărut ideea atelierelor Limite de cadru, în care ne-am propus structurăm un format de curs prin care tehnicile și cunoștințele audiovizuale pot deveni instrumente de autocunoaștere și relaționare.

Până în prezent, proiectul a parcurs deja o etapă de cercetare prin intermediul a șase sesiuni de atelierededicate adolescenților, organizate în București șiCălărași în perioada mai-noiembrie 2023. În cadrulatelierelor, adolescenții participanți au creat trei exercițiiaudiovizuale, au realizat serii de fotografii, au exersatmetode de formulare a feedback-ului, au avut contact cu noțiuni de analiză a imaginii. Însă, mai presus de toate, au experimentat moduri de a vorbi despre ei înșiși și a delimita spațiul personal în raport cu spațiul de grup.

Feedback-uri ale participanților la ateliere:

● Mie mi s-a părut o experiența foarte tare, un atelier reușit în care mi-am dezvoltat pasiunea pentru creațiilecinematografice și actorie și am aflat multe lucruri noi(de exemplu, faptul un text poate fi introdus în douăgenuri de filme total diferite, ideea schimbându-se radical, sau cum unghiul de filmare contribuie la mesajultransmis privitorului). Sunt foarte bucuroasă am avutocazia de a participa, simt ca acest curs m-a ajutat cu adevărat în a lucra mai bine cu oamenii, am râs și m-am distrat 🙂 (Mi-au plăcut joculețele)

Advertisement

● A fost o experiență unică. Pe lângă faptul m-am distrat, am și aflat mai multe detalii despre film. Mi-a plăcut faptul la fiecare activitate am fost împărțiți înechipe diferite, alese aleatoriu, astfel încât am putut sainteracționez cu majoritatea colegilor.

Trainerii au fost super, au empatizat cu noi, au reușit îi tempereze pe cei ce vorbeau sarcastic și deranjau (mi-ar plăcea ca și toți profesorii noștri facă asta), s-au jucat alături de noi și ne-au zis o mulțime de lucruri fainedespre modul de creare al unui film.

În urma acestor ateliere, am construit șase module de introducere în limbajul audiovizual și de explorare a temei limitelor personale. Structura modulelor a fostîmbunătățită după fiecare atelier, urmând ca variantafinală fie implementată în vacanța de Crăciun alăturide două noi grupe.

Echipa de traineri care au condus etapa de cercetare a fost formată din Simona Constantin (regizoare de film șicuratoare), Catinca Dorobanțu (producatoare de film șiactriță), Andreea Lăcătuș (regizoare și producătoareculturală) , Alex Lungu (regizor și monteur) și de Dalesia Cozorici și Laurențiu Bondarenco, interni ai proiectuluiși studenți la Facultatea de Film. Echipa a fost însoțită șide specialiști, precum Silvia Guță, psihoterapeut, creatoarea proiectului „In a relationship” și Alex Mircioi, dramaturg și critic de film.

Advertisement

Parteneri: Primăria Municipiului Călărași, UNATC „I.L.CaragialeBucurești, T.E.T. ALEXANDRIA, Asociația Culturală Contrasens, COLEGIUL NAȚIONAL „BARBU ȘTIRBEI” CĂLĂRAȘI, LICEUL PEDAGOGIC „ȘTEFAN BĂNULESCU” CĂLĂRAȘI, Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, Colegiul Tehnic Media.

 

Proiectul este cofinanțat de Administrația FonduluiCultural Național în cadrul sesiunii de proiectenr.II/2023, aria Educație prin Cultură. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția AdministrațieiFondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilăde conținutul proiectului sau de modul în care rezultateleproiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregimeresponsabilitatea beneficiarului finanțării.

Formular de inscrieri – 

Advertisement

https://forms.gle/ZTEzJmLt6nf3VQrK9

Advertisement