Știri
Cum arată și cine a câștigat unul dintre cele mai mari proiecte europene din Călărași. Un tânăr de doar 28 de ani vorbește despre bussinesul său “În fabrica noastră găsești ceea ce nu găsești în Sud-Estul României”
Published
7 luni agoon
Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp
În inima orașului Călărași, un tânăr economist de profesie, Neagu Alexandru, în vârstă de 28 de ani, a transformat o pasiune pentru lemn într-o afacere de succes care redefinește standardele în industria mobilierului. Cu perseverență și dedicare, a fondat una dintre cele mai mari fabrici de prelucrare a lemnului din zonă, punând bazele unei producții de mobilier clasic și modern de înaltă calitate.
De la începuturi modeste, Neagu Alexandru și-a îndreptat energia către transformarea unei viziuni în realitate. Cu o abordare inovatoare și o atenție meticuloasă la detalii, el a reușit să creeze un brand care se remarcă prin eleganță și durabilitate în mobilierul din lemn. Prin investiții în tehnologie de ultimă generație și echipamente specializate, fabrica sa a devenit un centru de referință în prelucrarea lemnului, garantând produse finisate de cea mai înaltă calitate.
Una dintre marile realizări ale lui Alexandru este abilitatea de a îmbina tradiția și modernitatea în designul mobilierului. Linii curate și finisaje impecabile definesc mobilierul clasic și modern pe care îl produce, satisfăcând gusturile rafinate ale clienților săi din întreaga țară.
Vă invităm să-l cunoașteți și voi în rândurile ce urmează pe tânărul care a adus la Călărași
Cine este Neagu Alexandru ?
Numele meu este Neagu Alexandru-George, am 28 de ani și de profesie sunt economist. Născut și crescut în Călărași, am absolvit Liceul Teoretic Mihai Eminescu în anul 2015, urmând 5 ani de învățământ universitar, licența + master, absolvind Facultatea de Administratie Publica, urmând apoi masterul în domeniul Puterea Executivă și Administratie Publică. Activez în domeniul privat de la vârsta de 19 ani.”
1. Cum a început călătoria ta în lumea antreprenoriatului și ce te-a motivat să începi această afacere?
“Călătoria mea în lumea antreprenorială pot spune că a început la 19 ani. Văzând că îmi place să mă implic în acest fenomen, tatăl meu a fost cel care m-a încurajat să pornesc pe acest drum. Așa se face că la 19 ani am avut prima mea afacere, aceasta fiind un stand cu mâncare stil grătar-grill. Acolo a fost momentul în care am văzut ce înseamnă atenția pe care trebuie să o acorzi clientului din fața ta, plata salariilor, taxelor, interacțiunea cu clienții, stocurile, etc. Nu pot spune că am reușit să o dezvolt. Dar am învățat multe și m-a responsabilizat foarte mult acea perioadă.”
2. Care au fost principalele obstacole pe care le-ai întâmpinat în drumul spre succes și cum le-ai depășit?
“Să știi că îmi place cum sună această parte, ‘Drumul spre succes’, dar până la succes mai este mult de muncă. Consider că fiecare etapă trebuie luată pas cu pas. Nu m-am oprit după prima afacere, iar în timpul facultății, în anul 2017, am descoperit programele Start-Up Nation pentru tineri. Nu am stat mult pe gânduri și deja am început să caut. Deja aveam în minte proiectul: o spălătorie stil Self Wash (Spălătorie cu jetoane).
Cu tenacitate și determinare, Alexandru a înfruntat numeroase obstacole în drumul său spre succes. Birocrația și găsirea unui spațiu potrivit pentru afacerea sa au fost doar câteva dintre provocările pe care le-a depășit.”
3. Ce tehnologii sau inovații utilizezi în fabrica ta de mobilă și cum te ajută acestea să te diferențiezi pe piață?
“Uite, este deja a treia întrebare și deschid deja o altă etapă a acestui drum. Este vorba, poate, de unul dintre cele mai mari proiecte europene câștigate vreodată la Călărași. Finanțarea pentru crearea unei fabrici de mobilă. Aici, deja, am atins, dacă pot spune așa, un nivel următor, în ceea ce privește planul de afaceri, consultanța, documentația, etc. Împreună cu tatăl meu, am reușit să deschidem această fabrică, această linie de producție. Am încercat să facem fabrica cât mai avansată, cu un flux de lucru și o inteligență a utilajelor care să ajute personalul în crearea obiectului finit. Vorbind de utilaje de ultimă generație, fabricate în 2023. În fabrica noastră găsești ceea ce nu găsești în Sud-Estul României. O linie completă de proiectare, debitare, frezare, și, mai apoi, ciclul de vopsire la un robot de ultimă generație. Totul pentru a câștiga timp. Pentru că am învățat de la multe persoane un lucru: “Timpul pierdut înseamnă bani pierduți.” Iar în mediul privat nu îți permiți să pierzi timp.”
4. Cum a fost procesul de obținere a fondurilor europene pentru realizarea fabricii tale?
Procesul a fost destul de lung. Cred că a început undeva în 2019, odată cu depunerea primului set de documentație, iar finalizarea a avut loc în 2024. În prezent, fabrica are cereri din partea unor mari retaileri din țară, reușind să obținem o viteză și o cantitate foarte mare de producție, cu ajutorul utilajelor de tăiat în pachet, etc.
5. Ce crezi că te-a ajutat cel mai mult în construirea și consolidarea brandului tău pe piață?
Încrederea de sine, de fel sunt o persoană foarte pozitivă, corectă și punctuală. Iar lumea vede acest aspect. Când lumea te cunoaște pe tine ca persoană corectă, ca îți respecți cuvântul și ești punctual cu ceea ce promiți, lumea apreciază și te ajută să evoluezi ca persoană sau ca brand.
Astăzi, fabrica sa de mobilă este un exemplu de tehnologie și inovație în industria zonală. Utilajele de ultimă generație și procesele avansate de producție îi permit să se diferențieze pe piață și să ofere produse de calitate superioară. Într-o lume în care competitivitatea este acerbă, încrederea în sine și respectul pentru clienți sunt valorile care stau la baza consolidării brandului său pe piață. Cu ochii îndreptați spre viitor, Neagu Alexandru își propune să continue să inoveze și să-și dezvolte afacerea în continuare, având în minte un vis măreț: să transforme fabrica sa într-un renume european în domeniul mobilierului.
6.Tradițional sau modern?
Aș merge pe “modern”, chiar dacă uneori nu ne putem detașa de obiceiurile tradiționale. Dar nu-mi displace.
7. Cum a evoluat afacerea ta de la început și care au fost cele mai importante momente în acest parcurs?
Este încă devreme să vorbesc despre evoluție. Până acum, avem comenzi și oamenii încep să audă treptat despre fabrica noastră. Interesul marilor companii pentru noi reprezintă, în opinia mea, o evoluție.
8. Care sunt principalele valori pe care le promovezi în afacerea ta și cum se reflectă acestea în produsele tale?
Am încercat să găsim oameni cu experiență în acest domeniu al mobilei, dar doresc să promovez foarte mult și tineretul care poate învăța de la aceste persoane cu experiență. Ușor, ușor, totul se învață, trebuie doar să existe deschidere.
9. Ce strategii de marketing ai folosit pentru a-ți promova afacerea și cum ai reușit să atragi clienți noi?
Sincer, până acum am folosit doar platformele obișnuite, Facebook, Instagram, TikTok-ul care este la modă acum. Dar ușor, ușor, putem avansa.
10. Cum te raportezi la conceptul de sustenabilitate în procesul tău de producție și în alegerea materialelor?
Mă bucur că ai adresat această întrebare. Dorind ca procesul de producție să fie unul continuu și referindu-ne la conceptul de sustenabilitate socio-ecologică, materia primă care rămâne din procesul mobilei, reziduurile, să spun așa, le refolosim și intră într-un proces de tocare a materialului lemnos și creăm peleți din rumeguș/talaj. Peleții îi folosim pentru încălzirea halei de producție. Nimic nu se aruncă și încercăm pe cât posibil să sprijinim fenomenul eco.
Pentru tinerii care își doresc să înceapă o afacere în antreprenoriat, Alexandru oferă un sfat prețios: “Să nu te oprești niciodată să crezi în tine și în visurile tale. Oricât de multe piedici ți s-ar pune, sau oricât de multe dezamăgiri ai avea, continuă!”
11. Care sunt principalele tale planuri de extindere sau diversificare a afacerii în viitorul apropiat?
Pentru a excela este mereu nevoie de investiție. Dar toate la timpul lor.
12. Care sunt cele mai mari lecții pe care le-ai învățat din experiența antreprenorială până acum?
Să nu te oprești niciodată să crezi în tine și în visurile tale. Oricâte piedici ți s-ar pune, sau oricâte dezamăgiri ai avea, CONTINUĂ!
13. Ce sfaturi ai pentru tinerii care își doresc să înceapă o afacere în domeniul producției sau al antreprenoriatului?
Sincer, îi sfătuiesc să încerce să-și deschidă orice, să aibă încredere în ei, ambiție și curaj. Fie că este vorba de un stand de cafea/mâncare stradal, de o spălătorie, de o cafenea, etc., să încerce, pentru că o afacere te educă atât pe tine ca și persoană, dar și financiar.
14. Cum îți descrii relația cu comunitatea locală și cum contribui la dezvoltarea acesteia prin afacerea ta?
Consider că prin crearea de locuri de muncă, un loc de muncă bine plătit, condiții, dorim să creăm condiții pentru ca oamenii să nu mai caute locuri de muncă în străinătate și pentru ca tinerii să nu mai fie nevoiți să plece în alte orașe și să rămână acasă.
15. Care sunt cele mai mari satisfacții pe care le-ai avut din activitatea ta de antreprenor?
Prima mea satisfacție a fost când am vândut prima porție de mâncare în 2019 și momentul când mi-am organizat primii bani câștigați.
16. Ce te motivează să continui să inovezi și să îți dezvolți afacerea în continuare?
Dorința de a demonstra că pot duce această fabrică la un nivel european. Am avut alături familia în tot acest drum și vreau să demonstrez că pot duce această fabrică la un nivel înalt și mai ales să promovez Călărașiul. Pentru că, unde am fost, am încercat să promovez pe cât s-a putut orașul.
17. Care este visul tău cel mai mare legat de afacerea ta și cum îl vezi realizat în viitor?
Visul meu cel mai mare este ca această fabrică să-și mărească pas cu pas comenzile și să văd că atunci când spui mobilă, lumea să se gândească la fabrica noastră. Asta doar prin seriozitate și muncă.