Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 17°C | Anul XI Nr. 533

Administrație Locală

Consiliul Local Călărași este convocat în şedinţă ordinară, miercuri, 31.10.2018, ora 16.30. Vezi ordinea de zi

Published

on

Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, miercuri, 31.10.2018, ora 16.30, în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi, cu următoarea ordine de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii ,,Reconfigurare spaţială zona aferentă ansamblului de locuinţe – strada Luceafărului, strada Prelungirea Bucureşti, strada Belşugului, strada Nufărului’’, din municipiul Călăraşi.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii ,,Reconfigurare spaţială zona aferentă ansamblului de locuinţe –strada Belşugului, bloc K11 – K12’’, din municipiul Călăraşi.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii ,,Reconfigurare spaţială zona aferentă ansamblului de locuinţe –strada Trandafirilor’’, din municipiul Călăraşi.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii ,,Reconfigurare spaţială zona aferentă ansamblului de locuinţe –strada Belşugului, Şcoala Tudor Vladimirescu între blocurile I23-I32’’, din municipiul Călăraşi.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii ,,Reţea alimentare cu apă şi canalizare pluvială strada Pescăruş, tronson cuprins între strada Panduri şi strada General Constantin Pantazzi’’, din municipiul Călăraşi.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea numărului şi cuantumul burselor de ajutor social, burselor de studiu şi burselor de merit pentru elevii din învăţământul preuniversitar, de la cursurile cu frecvenţă din municipiul Călăraşi.
7. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului Călăraşi a imobilului construcţie – Punctul Termic 3, în suprafaţă de 330 mp din acte şi din măsurători 423 mp, situat în municipiul Călăraşi, strada Policlinicii, nr. 3A.
8. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat, scoaterea din funcţiune, casarea şi valorificarea mijloacelor fixe aparţinând domeniului public al municipiului Călăraşi.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea investiţiilor pe anul 2018 ale S.C. ECOAQUA S.A. Sucursala Călăraşi, investiţii care se vor finanţa din cota de dezvoltare rezultată din tarifele de apă şi canalizare.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită a unui teren în suprafaţă de 1 mp, situat pe domeniul public, în intravilanul municipiului Călăraşi, pe strada Crişana, bloc D23, scara 3B, pentru amplasarea staţiei de protecţie catodică pentru conducte GN, către ENGIE România S.A. (cu denumirea veche GDF SUEZ Energy România S.A.).
11. Proiect de hotărâre privind vânzarea, prin licitaţie publică organizată potrivit legii, a terenului situat în intravilanul municipiului Călăraşi, în suprafaţă de 399 mp, cu numărul cadastral 30203, aflat în proprietatea privată a municipiului Călăraşi.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Cererii de chemare în judecată şi a celorlalte cereri ce vor fi formulate în cauza ce urmează a fi înregistrată la Judecătoria Călăraşi împotriva pârâtului MINISTERUL JUSTIŢIEI.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru concesionarea bunurilor/terenurilor aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statul de funcţii din Aparatul de specialitate al Primarului municipiului Călăraşi.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statul de funcţii din cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice ,,Sfântul Antim Ivireanul’’ Călăraşi.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statul de funcţii pentru Administraţia Cimitirelor Călăraşi.
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea Registrului local al spaţiilor verzi din municipiul Călăraşi – forma actualizată.
18. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 6/31.01.2018 privind darea în administrarea Consiliului Județean Călărași a imobilului teren și construcții – Complexul Sportiv Municipal ,,Dunărea” Călărași, aflat în domeniul public al municipiului Călărași și în administrarea Consiliului Local Călărași, situat în municipiul Călărași, Bulevardul Republicii, nr. 39.
19. Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Călăraşi nr. 78/10.09.1999 privind aprobarea inventarului bunurilor care aparţin domeniului public al municipiului Călăraşi.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea contravalorii tarifului aferent parcărilor publice cu plată din municipiul Călăraşi.
21. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Călăraşi pe anul 2018.
22. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii – ,,Lucrări de amenajare Piaţa Unirii (Piaţa Centrală)” din municipiul Călăraşi.
23. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii – ,,Reabilitare clădire publică – Victoria” din municipiul Călăraşi.
24. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii – ,,Amenajare teren de fotbal strada Dumbrava Minunată, nr. 4” din municipiul Călăraşi.
25. Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Călărași, oraș în dezvoltare: peste 15 milioane de euro atrași de Primărie prin proiecte europene și guvernamentale

Published

on

Primăria Municipiului Călărași a reușit să atragă în ultimii ani peste 15 milioane de euro prin programe europene și guvernamentale, bani care au fost direcționați către modernizarea școlilor, eficiență energetică, digitalizare, infrastructură rutieră și spații verzi.

Primarul Marius Dulce a vorbit la Radio Voces Campi despre rezultatele concrete ale acestor investiții și despre eforturile continue de a aduce fonduri externe în municipiu.

Într-un context economic complicat, Primăria Călărași continuă să se mențină printre administrațiile locale cu cea mai bună capacitate de absorbție a fondurilor europene din sudul țării.
Conform primarului Marius Dulce, în ultimii ani au fost implementate și contractate proiecte în valoare de peste 15 milioane de euro, multe dintre ele aflate deja în execuție.

„Avem peste 15 milioane de euro absorbiți pe fonduri guvernamentale și europene. Nu sunt bani puțini, dar nici suficienți pentru câte cerințe avem. Călărașiul se dezvoltă, iar aceste fonduri sunt vitale pentru a continua investițiile”, a declarat primarul.

Fondurile provin din mai multe programe — PNRR, Programul Regional Sud-Muntenia, Fondul pentru Modernizare, dar și din bugetul de stat, prin Ministerul Dezvoltării și Ministerul Energiei.

Advertisement

„Nu putem sta să așteptăm bani de la Guvern. Trebuie să alergăm după fiecare finanțare disponibilă, să scriem proiecte și să le implementăm corect. Fiecare leu atras se vede în oraș — în școli modernizate, drumuri reabilitate, sisteme inteligente și spații verzi amenajate”, a explicat edilul.

Bugetul de investiții al Primăriei, de aproximativ 8 milioane de lei anual, nu este suficient pentru a susține ritmul de dezvoltare, motiv pentru care atragerea de fonduri externe a devenit o prioritate strategică.

„Din bugetul propriu nu am putea face tot ce am făcut. Fondurile europene sunt soluția. Am reușit să implementăm proiecte de educație, infrastructură, eficiență energetică, digitalizare și mediu. Fără ele, orașul ar fi rămas pe loc”, a mai spus primarul Dulce.

Tip de finanțare Program / sursă Valoare estimată Domeniu
Fonduri europene PR Sud-Muntenia 2021–2027 ~8.000.000 € trafic inteligent, educație, urbanism
PNRR Educație, eficiență energetică ~4.000.000 € școli, internate, blocuri sociale
Fondul pentru Modernizare Ministerul Energiei ~5.000.000 € panouri fotovoltaice, energie verde
Fonduri guvernamentale CNI / MDLPA / buget de stat ~3.000.000 € creșe, infrastructură
Total aproximativ >15.000.000 € investiții locale

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea invită oltenițenii la o întâlnire publică pentru prezentarea raportului de un an de mandat

Published

on

Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, marchează un an de la preluarea mandatului și îi invită pe cetățeni la o întâlnire deschisă, joi, 6 noiembrie, de la ora 17:30, la Sala de spectacole a Direcției pentru Cultură, Tineret și Sport Oltenița (Str. Argeșului nr. 6A).

Edilul spune că va prezenta raportul primului an de mandat, cu realizările, proiectele în derulare și planurile de viitor. Totodată, acesta anunță că dorește să asculte direct problemele și propunerile oamenilor.

„Nu cred în administrație de la distanță. Cred în dialog și colaborare. Vreau să aflu ce probleme întâmpinați, ce idei aveți, ce visuri aveți pentru orașul nostru”, a transmis primarul Mihăiță Beștea.

Acesta a precizat că multe proiecte planificate nu au putut fi realizate în primul an din cauza birocrației sau a duratei mari de obținere a finanțărilor, însă ele rămân pe lista de priorități.

Advertisement

Primarul i-a invitat și pe consilierii locali, indiferent de culoarea politică, să participe la discuție, subliniind că „Oltenița este a noastră, a tuturor, nu a unui primar, nu a unui partid”.

Cetățenii care doresc să participe sunt rugați să se înscrie la numărul de telefon 0729 780 969, de luni până vineri, între orele 8:00–17:00, sau să trimită întrebările prin e-mail la adresa [email protected].

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul din Independența, prins cu minciuna?! Își tăia salariul la televizor, dar își angaja consilierul personal pe ascuns!

Published

on

Primarul PSD din comuna Independența, Gabriel Rădulescu, s-a lăudat în septembrie că își taie salariul pentru a da un exemplu de modestie. În realitate, la doar o lună distanță, același edil a semnat un proiect prin care își „legalizează” consilierul personal, cu postul blocat din 2024.

„Reduc salariul pentru binele comunei” – o poveste pentru TV

În septembrie, Rădulescu spunea că își micșorează indemnizația ca semn de solidaritate cu oamenii. Gestiul a fost mediatizat intens, iar primarul și-a construit imaginea de „edil responsabil”.
Dar, în spatele camerelor, a semnat Proiectul de Hotărâre nr. 3717/03.10.2025, care introduce în noua organigramă funcția de consilier personal al primarului. Postul apare ocupat, pe studii superioare.

Post ocupat din 2024, introdus oficial abia acum

Surse administrative confirmă că persoana respectivă lucrează în primărie de peste un an, fără ca funcția să fie aprobată oficial.
Cu alte cuvinte, consilierul personal exista, dar nu figura în nicio organigramă validată de Consiliul Local.

„Primarul a adus acum noul document ca să acopere legal situația. Consilierul lucra deja acolo”, a declarat un consilier local pentru Ediția.

Advertisement

Documentele îl contrazic pe primar

Actele semnate de Gabriel Rădulescu arată clar: în statul de funcții anexat proiectului apare „Consilier personal – studii superioare – ocupat”.
Totul poartă semnătura primarului și a secretarului general Genica Mirică. În raportul de specialitate se precizează chiar că „organigrama și statul de funcții se aprobă anual sau ori de câte ori avem modificări”.

Consiliul Local a spus „nu”

Proiectul a fost supus votului în ședința ordinară din 15 octombrie 2025.
Rezultatul: 6 voturi pentru, 6 împotrivă. Organigrama a fost respinsă.
Cu toate acestea, consilierul personal figurează deja ca angajat și apare în toate documentele interne.

Deși în proiect este invocată Legea 52/2003 privind transparența decizională, nu există dovezi că cetățenii au fost informați.
Nici pe site-ul primăriei, nici pe pagina oficială nu a fost publicat vreun anunț despre consultarea publică a noii organigrame.

Imagine de „edil modest”, dar cu privilegii

În timp ce vorbește despre economii și austeritate, primarul Rădulescu își întărește echipa personală cu un post plătit din bani publici.
Consilierul personal a lucrat un an „în umbră”, iar tentativa de a-l legaliza a fost blocată de consilierii locali.

Ce spune primarul Rădulescu: „Nu mi-am angajat consilier personal”

Contactat după publicarea articolului, primarul Gabriel Rădulescu a negat că ar fi vorba despre o angajare de consilier personal.

„Nu mi-am angajat consilieri personali. Fata de la taxe și impozite mi-a plecat la Primăria Călărași, după 25 de ani, și a trebuit să angajez pe cineva. La taxe și impozite nu poți rămâne fără om. Este o fată absolventă de contabilitate, are atribuții delegate și încasează taxe de patru luni”, a declarat primarul.

Edilul susține că postul pe care apare angajata în documente nu este de consilier personal, ci o înlocuire temporară pe poziția rămasă liberă la taxe și impozite.

Advertisement

„Funcția există de ani de zile, a fost creată pe vremea fostului primar, nu am creat-o eu. Doamna Bogdanoviș Lavinia, care a lucrat 25 de ani, a plecat la Primăria Călărași, și am angajat imediat pe cineva, ca să nu se blocheze activitatea”, a explicat Rădulescu.

Salariul primarului, redus oficial

Primarul confirmă că și-a redus venitul net lunar de la 8.200 lei la 6.300 lei.
„Este prima lună în care primesc 6.300 lei net. Anul trecut am avut 8.260 lei. Am dispoziția semnată și pot arăta documentul”, a precizat edilul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading