Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 18°C | Anul XI Nr. 528

Administrație Locală

Consiliul Local al municipiului Călărași se reunește în ședință ordinară pe 30 septembrie 2024

Published

on

Consiliul Local al municipiului Călărași va organiza luni, 30 septembrie 2024, începând cu ora 16:30, o ședință ordinară ce va avea loc în sala de ședințe a Consiliului Local, dar și prin mijloace electronice, respectiv aplicațiile WhatsApp și SMS. 

Articol unic: Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, luni, 30.09.2024, ora 16.30 în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi și prin mijloace electronice, respectiv aplicaţia whatsapp/SMS, cu următoarea ordine de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a statului nominal de personal ale Aparatului de specialitate al primarului.
  2. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și a Statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice ,,Sf. Antim Ivireanul” Călărași.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru ,,Înfiinţare şi dotare centru de colectare prin aport voluntar (CAV), în Municipiul Călăraşi”, situat în municipiul Călăraşi, strada Ing. Bârcă Gheorghe, nr. 11.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având numărul cadastral 35367 cu suprafața de 3031 mp, situat în strada Miron Costin, numărul 15, municipiul Călărași.
  5. Proiect de hotărâre privind alipirea a două terenuri situate în intravilanul municipiului Călăraşi, număr cadastral 30582, aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi.
  6. Proiect de hotărâre privind solicitarea de transmitere din proprietatea publică a județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în proprietatea publică a municipiului Călărași și administrarea Consiliului Local al municipiului Călărași, a imobilului reprezentând „Stadion Navrom”, strada Dobrogei, nr. 2, carte funciară numărul 21538.
  7. Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurilor de vânzare a imobilului – teren în suprafaţă de 400 mp, situat în municipiul Călăraşi, strada Preot Pârlea Alexandru, nr. 16, tarlaua 65, parcela 18/2, număr cadastral 23417, aflat în domeniul privat al U.A.T. Municipiul Călăraşi, pe care se află edificată construcţia 23417-C1, locuinţă cu regim de înălţime P+1, proprietatea doamnei Crăciun Nicoleta.
  8. Proiect de hotărâre privind vânzarea cu drept de preemţiune a imobilului – teren, în suprafață de 300 mp, situat în Municipiul Călărași, strada Ernest Maftei, nr. 13, identificat prin cartea funciară nr. 26011, aflat în domeniul privat al U.A.T. Municipiul Călărași, atribuit în folosință gratuită conform Legii 15/2003, teren aferent construcției (locuință) cu regim de înălțime P+M, proprietatea domnului Savu Cristian Andrei.
  9. Proiect de hotărâre privind darea în administrare Liceului Teoretic Mihai Eminescu a obiectivului de investiţie ,,Modernizare şi extindere Corp B, Liceul Teoretic Mihai Eminescu din municipiul Călăraşi, judeţul Călăraşi”.
  10. Proiect de hotărâre privind darea în administrare Colegiului Agricol Sandu Aldea Călăraşi a obiectivului de investiţie ,,Modernizarea, reabilitarea şi echiparea Colegiului Agricol Sandu Aldea Călăraşi”.
  11. Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Serviciul Public Centrale Termice și Administrare Fond Locativ Călărași a unor echipamente achiziționate prin proiectele cu titlul ”Sporirea gradului de mobilitate a populației prin introducerea unui sistem integrat de mobilitatea urbană alternativă, cu stații inteligente automatizare de biciclete în Municipiul Călărași” finanțat prin POR 2014-2020 și ”Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călărași  prin crearea unui spațiu urban pietonal multifuncțional in zona centrala a municipiului”.
  12. Diverse.

Primar,

Dulce Marius Grigore

 

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

DAS Călărași desfășoară campanii de informare privind riscurile adicțiilor. Liviu Oltenacu: „Asistenții medicali comunitari au un rol esențial”

Published

on

Direcția de Asistență Socială (DAS) a Municipiului Călărași, prin intermediul asistenților medicali comunitari, derulează în mod constant campanii de informare și prevenție în rândul cetățenilor, având ca scop conștientizarea riscurilor asociate adicțiilor.

Liviu Oltenacu, director adjunct al DAS Călărași, a explicat că aceste acțiuni vizează atât educarea populației, cât și sprijinirea persoanelor vulnerabile care se confruntă cu probleme de dependență.

„Profesioniștii noștri se implică activ în sensibilizarea populației cu privire la efectele adverse ale dependențelor asupra persoanei, familiei și comunității. Este esențial să construim o societate mai conștientă și mai sănătoasă, iar implicarea asistenților medicali comunitari asigură o abordare profesionistă a acestei problematici”, a transmis Oltenacu.

Obiectivele campaniilor includ:

Advertisement
  • Educația publicului: informarea despre tipurile de dependențe (alcool, droguri, jocuri de noroc etc.) și efectele acestora asupra sănătății;
  • Prevenția: promovarea unor comportamente sănătoase și a resurselor disponibile pentru cei aflați în dificultate;
  • Sprijin direct: orientarea persoanelor afectate către servicii specializate de consiliere și tratament;
  • Implicarea comunității: mobilizarea liderilor locali, a familiilor și a instituțiilor pentru o abordare colectivă.

Reprezentanții DAS subliniază că aceste inițiative contribuie la consolidarea unei comunități mai informate și mai pregătite să facă față provocărilor generate de dependențe.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Jegălia anunță disponibilitatea sumelor pentru plata energiei electrice aferente lunii iulie 2025

Published

on

Primăria comunei Jegălia informează cetățenii că, începând cu data de 11 septembrie 2025, sumele aferente suplimentului pentru plata energiei electrice, corespunzătoare lunii iulie 2025, au fost ridicate de la Trezorerie și sunt disponibile la casieria instituției.

Beneficiarii sunt rugați să se prezinte în termen de maximum trei zile lucrătoare pentru a ridica drepturile ce li se cuvin. De la începutul acestui an și până în prezent, primăria a pus la dispoziția cetățenilor opt tranșe ale acestui sprijin financiar, acoperind perioada decembrie 2024 – iulie 2025.

Persoanele care nu și-au ridicat încă sumele au posibilitatea de a solicita plata integrală la casieria instituției. Totodată, listele cu beneficiarii suplimentului pentru plata energiei electrice pot fi consultate la compartimentul financiar-contabil al Primăriei Jegălia.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Școala nr. 1 Unirea strânge dosarele pentru rechizite – program și acte

Published

on

Școala Gimnazială nr. 1 Unirea anunță startul colectării dosarelor pentru acordarea rechizitelor școlare destinate elevilor din învățământul primar și gimnazial (cursuri de zi), conform cadrului legislativ în vigoare. Sprijinul vizează copiii din familii al căror venit mediu net lunar pe membru, realizat în luna iulie, este de cel mult 50% din salariul minim brut pe țară (2.025 lei).

Calendar și locație depunere

  • 15–19 septembrie 2025, între 09:00–12:00

  • Secretariatul Școlii Gimnaziale nr. 1 Unirea – corp B

Criterii și precizări esențiale

  • Eligibili sunt elevii înscriși la stat, la ciclul primar și gimnazial.

  • La stabilirea venitului se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii familiei (salarii, indemnizații, convenții civile, pensii, burse etc.), potrivit prevederilor legale.

Documente de bază (se depun în copie + original pentru conformitate)

Advertisement
  • Cerere tip;

  • Copii certificate de naștere pentru toți copiii aflați în întreținere;

  • CI părinți/tutore;

  • Adeverințe de venit pe luna iulie 2025 (pentru ambii părinți) și, după caz, cupon/adeverințe pentru burse, alocații, pensii, șomaj;

  • Declarație pe proprie răspundere privind lipsa/ existența altor venituri (arendă, chirii etc.);

  • Acte doveditoare ale situațiilor speciale (hotărâri de încredințare/plasament, dacă este cazul).
    Lista completă a actelor este disponibilă la școală/în anunțul oficial.

Parteneriat local
Reprezentanții unității de învățământ subliniază buna colaborare cu Primăria Unirea, care sprijină demersurile școlii pentru asigurarea accesului egal la educație și informarea familiilor cu privire la programul de depunere a dosarelor.

Pentru detalii suplimentare, părinții sunt rugați să consulte anunțul transmis de școală și să pregătească dosarele complet în intervalul anunțat.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading