Connect with us

Administrație Locală

Consiliul Local al municipiului Călăraşi – o nouă ședință ordinară, marți 17 decembrie

pmc calarasi

📢 Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, marţi, 17.12.2024, ora 16.30 în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi și prin mijloace electronice, respectiv aplicaţia whatsapp/SMS, cu următoarea ordine de zi:

📍 Proiect de hotărâre pentru modificarea statului de funcţii, aprobarea coeficienţilor pentru funcţiile contractuale care nu se regăsesc în anexa 7 la H.C.L. nr. 106/25.07.2017 pentru personalul promovat în grade/trepte profesionale din cadrul Căminului pentru persoane vârstnice ,,Sf. Antim Ivireanul” Călăraşi şi aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Căminului pentru persoane vârstnice,,Sf. Antim Ivireanul” Călăraşi.

📍 Proiect de hotărâre privind stabilirea modelului legitimaţiei pentru aleşii locali şi a modelului semnului distinctiv al calităţii acestora.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru ,,Construire Locuinţe tineri şi rezolvare probleme mobilitate urbană”, situat în municipiul Călăraşi, zona de est.

Advertisement

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru ,,Lotizare pentru construire locuinţe”, situat în municipiul Călăraşi, strada Rocada, nr. 77.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru ,,Îmbunătăţirea accesului la servicii favorabile incluziunii şi de calitate în educaţie prin construirea şi dotarea unui complex sportiv multidisciplinar în municipiul Călăraşi”, situat în municipiul Călăraşi, Şoseaua Chiciului, nr. 1E.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei Municipale de Servicii Publice a Municipiului Călăraşi.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea scoaterii la licitaţie prin proceduri specifice a obiectivelor administrate de către Direcţia Municipală de Servicii Publice a Municipiului Călăraşi, a tarifelor cât şi documentaţiilor de atribuire aplicabile la nivelul acesteia pentru fiecare serviciu subordonat, caiet de sarcini administrare, studii de oportunitate.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii dreptului de administrare acordat Serviciului Public Pavaje Spaţii Verzi Călăraşi, asupra bunului imobil – teren în suprafaţă de 4,00 ha, situat pe raza municipiului Călăraşi, Prelungirea Dobrogei, nr. 1, identificat prin CF 28275, aflat în domeniul privat al UAT Municipiul Călăraşi.

Advertisement

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii dreptului de administrare acordat Serviciului Public Pieţe Oboare – în prezent Direcţia Municipală de Servicii Publice a Municipiului Călăraşi, asupra bunului imobil – teren în suprafaţă de 2000 mp, situat pe raza municipiului Călăraşi, strada Trandafirilor , identificat prin CF 31044, aflat în domeniul public al UAT Municipiul Călăraşi.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii dreptului de administrare acordat Școlii Gimnaziale ”Constantin Brâncoveanu” Călărași asupra bunului imobil-teren și construcție (ateliere Școala 6), situat în Călărași, strada Păcii, nr. 19A, identificat prin CF 26615, aflat în domeniul public al U.A.T. Municipiul Călărași, și modificarea anexei 1 la H.C.L. nr. 37/23.03.2017 privind darea în administrarea unităților de învățământ preuniversitar de stat a activelor fixe corporale-clădiri și terenuri aflate în domeniul public al municipiului Călărași.

📍 Proiect de hotărâre pentru modificarea poziţiei 77, lot C11, din Anexa 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 108/30.05.2024 privind inventarul actualizat al bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al UAT Călărași.

📍 Proiect de hotărâre privind alipirea a trei terenuri situate în intravilanul municipiului Călărași, numere cadastrale 24182, 24183 și 24185.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a unui imobil teren aparținând domeniului privat al municipiului Călărași, înscris în cartea funciară nr. 28832, tarlaua 96, parcela A441, în suprafață totală de 411154 mp, situat în extravilanul municipiului Călărași.

Advertisement

📍 Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al municipiului Călărași a imobilului cu numărul cadastral 34597, situat în municipiul Călărași și schimbarea categoriei de folosință din Curți Construcții în Drum.

📍 Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al municipiului Călărași a imobilului cu numărul cadastral 34582, situat în municipiul Călărași.

📍 Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al municipiului Călărași a imobilului cu numărul cadastral 28275, situat în municipiul Călărași.

📍 Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al municipiului Călărași a imobilului cu numărul cadastral 28355, situat în municipiul Călărași.

📍 Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al municipiului Călărași a imobilului cu numărul cadastral 28354, situat în municipiul Călărași.

Advertisement

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de oportunitate pentru concesionarea unui imobil – teren, aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Ing. Bârcă Gheorghe, nr. 4, având număr cadastral 25164, în suprafaţă de 1107 mp.

📍 Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitaţie publică a imobilului teren în suprafaţă de 1107 mp, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Ing. Bârcă Gheorghe, nr. 4, cu număr cadastral 25164, având destinaţia şi utilizările admise pentru funcţiunea ISsv/ID – subzonă pentru servicii /subzonă industrie şi depozitare, în baza unui PUZ aprobat.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de oportunitate pentru concesionarea unui imobil – teren, aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Ing. Bârcă Gheorghe, nr. 2, având număr cadastral 23154, în suprafaţă de 2000 mp.

📍 Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, situat în intravilanul Municipiului Călărași, str. Ing. Bârcă Gheorghe, nr. 2, cu număr cadastral 23154, având destinația și utilizările admise pentru funcțiunea ISsv/ID – subzonă pentru servicii/subzonă industrie și depozitare, în baza unui PUZ aprobat.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de oportunitate privind concesionarea prin licitație publică a unor terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Călărași, situate în extravilanul municipiului Călărași, cu destinația înființare culturi furajere.

Advertisement

📍 Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitație publică a unor terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Călărași, situate în extravilanul municipiului Călărași, cu destinația înființare culturi furajere.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea organizării şi desfăşurării evenimentului intitulat „Sărbătoarea Bobotezei”.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru ,,Sistem de management inteligent al informaţiilor privind transportul public şi smart parching în Municipiul Călăraşi.

📍 Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Consiliul Judeţean Călăraşi a obiectivului de investiţie realizat în cadrul proiectului ,,Îmbunătăţirea siguranţei navigabilităţii pe Dunăre în zona transfrontalieră Călăraşi – Silistra”.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului şi a cheltuielilor legate de proiectul cu titlul ,,Îmbunătăţirea accesului la servicii favorabile incluziunii şi de calitate în educaţie prin construirea şi dotarea unui complex sportiv multidisciplinar în Municipiul Călăraşi“.

Advertisement

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai documentaţiei Proiect Tehnic elaborată în cadrul proiectului cu titlul ,,Modernizarea şi dotarea Centrului de zi pentru persoane cu dizabilităţi din municipiul Călăraşi“.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea depunerii la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a documentaţiei în vederea atestării ca şi staţiune de interes local a ,,Zonei turistice a Municipiului Călăraşi”.

📍 Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cu drept de preemţiune către constructorul de bună credinţă, a terenului în suprafaţă de 940 mp, situat în Călăraşi, strada Miron Costin, nr. 15, identificat prin cartea funciară nr. 35779, aflat în domeniul privat al UAT Municipiul Călăraşi, aferent imobilului – bloc de locuinţe cu regim P+2, proprietatea MVO CIVIL CONSTRUCT S.R.L.

📍 Proiect de hotărâre privind vânzarea directă a imobilului – teren în suprafață de 296 mp, situat în intravilanul Municipiului Călărași, str. Lucian Blaga, nr. 15, identificat prin cartea funciară 23813, aflat în domeniul privat al UAT Municipiul Călărași, atribuit în folosință gratuită conform Legii 15/2003, teren aferent construcției (locuință) cu regim de înălțime P+M, proprietatea Domnului Obretin Vasile Viorel.

📍 Diverse.

Advertisement

Administrație Locală

VIDEO. Copiii se joacă lângă șine. Parcul Constructorilor, vandalizat și nesigur

În municipiul Călărași, în cartierul 2 Moldoveni, zona cuprinsă între străzile Mușețelului și Știrbei Vodă, se află așa-numitul „Parc al Constructorului” – un spațiu destinat recreerii și jocului copiilor, dar care, în realitate, se transformă tot mai mult într-o zonă de risc. Principalul motiv de îngrijorare: o cale ferată activă traversează una dintre laturile parcului, fără niciun gard de protecție, fără avertismente, fără bariere.

Pentru cei mici, joaca în acest parc înseamnă adesea apropierea de șinele de tren, iar părinții spun că este imposibil să nu stea constant cu ochii pe ei. Dincolo de riscul evident, situația ridică întrebări serioase despre măsurile minime de protecție care ar trebui să existe într-un astfel de spațiu public.

„Un simplu gard ar face diferența. Nu cerem nimic sofisticat, doar o delimitare clară între locul de joacă și linia de tren. E prea aproape, prea periculos,” a declarat o mamă care frecventează parcul împreună cu fiica ei.

Primăria: „Parcul a fost reabilitat, dar vandalismul e constant”

Advertisement

Contactați pentru un punct de vedere, reprezentanții Primăriei Municipiului Călărași recunosc problema, dar atrag atenția asupra altui fenomen – distrugerea sistematică a parcului de către cetățeni.

„Parcul Constructorului a fost reabilitat de mai multe ori în ultimii ani. Din păcate, actele de vandalism sunt atât de frecvente încât întreținerea devine aproape imposibilă,” a declarat Dinu Artur, directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Municipiului Călărași.

Bănci rupte, coșuri de gunoi distruse, gunoaie aruncate – toate acestea sunt realități constatate după fiecare intervenție de reamenajare.

Locatarii cer insistent instalarea unui gard care să delimiteze parcul de linia ferată, dar și supraveghere video sau măcar prezență periodică a poliției locale pentru a descuraja vandalismul. De cealaltă parte, autoritățile caută soluții.

„Responsabilitatea e comună – noi putem interveni, dar trebuie să existe și respect pentru spațiul public. Altfel, orice reabilitare e doar temporară,” a adăugat Dinu Artur.

Advertisement

 

Continue Reading

Administrație Locală

Noi măsuri de sporire a siguranței în parcurile din municipiul Oltenița

Primăria Municipiului Oltenița a emis astăzi, 6 iunie 2025, un comunicat oficial prin care aduce la cunoștința cetățenilor că bariera instalată la intrarea în Parcul Central a devenit funcțională, începând cu ora 12:00. Această măsură a fost adoptată în urma consultărilor detaliate cu reprezentanții Poliției Rutiere și ai Comisiei de Sistematizare a Circulației din cadrul primăriei. Decizia a fost motivată de necesitatea de a spori siguranța pietonilor, în special a copiilor, și de a preveni incidentele care au avut loc în trecut în această zonă, punând în pericol integritatea fizică a celor care frecventează parcul.

Scopul principal al instalării și activării barierei este de a asigura un mediu sigur și liniștit pentru toți cetățenii care utilizează Parcul Central ca spațiu de recreere și relaxare. Prin această inițiativă, Primăria Municipiului Oltenița își reafirmă angajamentul de a promova siguranța publică și de a răspunde nevoilor comunității. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă încurajăm să respectați noile reglementări pentru a contribui la menținerea unui spațiu public sigur și primitor pentru toți oltenițenii.

Continue Reading

Administrație Locală

Consilierii locali din Călărași au aprobat statul de funcții al Căminului Sf. Antim, într-o ședință extraordinară. Ce se întâmplă mai departe

După ce, în ședința ordinară din 29 mai, proiectul de hotărâre privind aprobarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice „Sf. Antim Ivireanul” din Călărași a fost respins ca urmare a numeroaselor critici privind legalitatea și impactul bugetar, consilierii locali au fost reconvocați astăzi, 5 iunie 2025, într-o ședință extraordinară pentru reluarea dezbaterilor asupra aceluiași proiect.

Proiectul de hotărâre propus de executivul local, semnat de primarul Marius-Grigore Dulce, prevede menținerea unui total de 55 de funcții în cadrul căminului – din care 44 sunt destinate personalului de specialitate și 11 personalului administrativ. Documentația aferentă a fost completată cu o serie de justificări suplimentare privind respectarea reglementărilor în vigoare și cerințele legislative.

Una dintre cele mai notabile schimbări față de ședința precedentă a fost modificarea poziției politice a consilierilor locali ai Alianței pentru Unirea Românilor și ai Partidului Național Liberal. Dacă în data de 29 mai aceștia au votat împotriva proiectului, invocând lipsa de legalitate și costurile nejustificate, astăzi, cei patru consilieri AUR și o parte dintre liberali au adoptat o nouă abordare și au votat în favoarea proiectului, contribuind decisiv la adoptarea acestuia.

Modificări operate: transformări de posturi, fără extinderea structurii

Proiectul actual propune reorganizarea posturilor existente, fără a modifica numărul total de funcții. Astfel:

Advertisement
  • Se transformă două funcții de medic specialist în două funcții de medic primar;
  • Se înființează o funcție de asistent medical în locul uneia de nutriționist (post ocupat prin voluntariat);
  • Se modifică două funcții de maseur în funcții de brancardier și spălătoreasă;
  • Se adaptează posturi de infirmier și asistent medical pentru a răspunde mai bine nevoilor din teren;
  • În compartimentul administrativ, un post de inspector de specialitate se transformă în magaziner.

Executivul susține că toate aceste modificări au fost făcute în conformitate cu legislația în vigoare (Legea 296/2023, HG 867/2015, OUG 57/2019), fără creșteri artificiale ale cheltuielilor de personal.

Argumente financiare: presiune bugetară, dar și venituri proprii estimate

Potrivit notelor de fundamentare, funcționarea unității în 2025 presupune o suplimentare bugetară de aproximativ 1,1 milioane lei, dar sunt estimate și venituri proprii de peste 415.000 lei, provenite din contribuțiile beneficiarilor și susținătorilor legali. Din bugetul de stat, prin bugetul municipiului Călărași, sunt deja alocate sume pentru acoperirea parțială a cheltuielilor de personal și funcționare.

Ce se întâmplă mai departe?

Proiectul de hotărâre aprobat în ședința extraordinară a Consiliului Local Călărași din 5 iunie 2025, privind aprobarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice „Sf. Antim Ivireanul”, are o legătură directă și strategică cu decizia Consiliului Județean Călărași de a închide Unitatea de Asistență Medico-Socială și de a comasa această structură cu Căminul Sf. Antim.

Ce înseamnă, concret, această aprobare?

  1. Pregătirea instituțională pentru comasare:
    Prin aprobarea noului stat de funcții, Căminul Sf. Antim își adaptează organigrama pentru a putea prelua resursa umană și responsabilitățile Unității de Asistență Medico-Socială închise de CJ. Este o condiție tehnică esențială pentru ca această comasare să funcționeze legal și operațional.

  2. Asigurarea pragului de 50 de posturi:
    Potrivit OUG nr. 156/2024, doar instituțiile cu minimum 50 de angajați pot funcționa cu personalitate juridică și beneficia de finanțare. Noul stat de funcții menține 55 de posturi (44 personal de specialitate + 11 personal administrativ), tocmai pentru a garanta continuitatea finanțării și validitatea juridică a Căminului.

  3. Preluarea personalului redistribuit:
    Personalul disponibilizat din fosta unitate medico-socială a CJ urmează să fie redistribuit, iar Căminul Sf. Antim devine principala structură absorbantă, având posturi reorganizate tocmai în acest scop (ex. înlocuirea unor funcții inactive cu funcții operaționale – îngrijitori, medici primari, brancardieri etc.).

  4. Adaptarea la cerințele bugetare și legislative pentru 2025:
    Acest proiect face parte din strategia locală de adaptare la măsurile de austeritate și reorganizare impuse de guvern. Este un exemplu de comasare și eficientizare, fără desființarea completă a serviciilor, ci prin integrarea lor într-o structură funcțională deja existentă.

Continue Reading