Connect with us

Știri

Consilierul Costin Mirescu critică lipsa parcărilor în unele zone din municipiul Călărași și transportul în comun

costin mirescu

Consilierul local din partea Uniunii Salvați România (USR), Costin Mirescu, a evidențiat câteva probleme în ședința de Consiliu Local de marți, 30 ianuarie 2024. Printre cele enumerate, consilierul a precizat că există probleme între numărul mașinilor și al parcărilor, cât și despre calitatea transportului în comun din municipiul Călărași.

Consilierul local a criticat în mare parte faptul că parcările au dispărut din unele zone ale orașului din cauza lucrărilor de modernizare atât pe strada București, cât și lucrările din zona pietonalului.

„După ce că strada Traian s-a închis și nu se mai poate parca,  în zona blocurilor de la 6 martie și în zona Bibliotecii Județene vreo două locuri de parcare sunt ocupate de un maldăr de pământ care nu ar trebui să fie acolo. Mai erau două, trei locuri unde se parcau mașinile din zona fostului sau actualului sediu al Patrimoniului Județean, unde s-au instalat două ghivece din beton ca să nu se mai poată parca. Acolo oricum e o problemă foarte mare”, a spus consilierul. 

De asemenea, Costin Mirescu a ridicat un semn de întrebare în legătură cu mașinile parcate pe strada București (porțiunea str. Pompieri – str. Heliade Rădulescu), atât pe partea dreaptă, cât și pe stânga. 

Advertisement

„Există un plan pentru mașinile astea care acum sunt parcate și pe stânga, și pe dreapta, atunci când str. București va fi deschisă circulației, cu oprirea interzisă pe partea dreaptă, așa cum e normal? Există un plan pentru mașinile astea, având în vedere că s-a renunțat la str. Sloboziei pentru pavele?”, a mai punctat acesta. 

Consilierul și-a răspuns singur la întrebare ulterior într-o postare pe o rețea de socializare, unde a criticat și lipsa primarului, Marius Dulce. 

„Din păcate, nu există un astfel de plan, iar asta era previzibil din momentul în care s-a decis închiderea străzii Sloboziei pe tronsonul din fața Palatului”, a scris Costin Mirescu. „Mai mult, nici nu prea a avut cine să-mi răspundă pentru  că primarul a lipsit, la fel ca o parte din directorii din Primărie, ocupați, din câte am auzit, cu serbarea onomasticii primarului. Lucru, evident, mult mai important decât ședința de Consiliu Local”, a încheiat. 

Alte persoane prezente la ședință au criticat lățimea foarte mare a trotuarului pe acea porțiune a străzii București sau faptul că pietonalul ar fi putut să fie până în strada Sloboziei. 

Un alt subiect abordat de consilierul Costin Mirescu a fost sistemul de transport în comun din municipiul Călărași. Acesta declară că autobuzele sunt pline încă de la primele ore, de când oamenii pleacă la muncă sau elevii la școală, și de la capăt de linie. 

Advertisement

„În continuare, la orele în care oamenii pleacă la serviciu și copiii pleacă la școală, trec autobuze în care nu se pot urca. Nu la 5 Călărași, aici spre capăt”, a mai punctat acesta. 

Consilierul spune că problemele cu parcările și mașinile ar putea fi rezolvate dacă orașul ar avea un sistem de transport în comun eficient, astfel încât călărășenii să nu mai fie nevoiți să circule cu mașina personală.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading