Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 18°C | Anul XI Nr. 528

Administrație Locală

Consilierii locali din Călărași, convocați în şedinţă ordinară, joi, 26 ianuarie. Vezi ce proiecte sunt pe ordinea de zi

Published

on

Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, joi, 26.01.2023, ora 16.30 în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi și prin mijloace electronice, respectiv aplicaţia Whatsapp/SMS, cu următoarea ordine de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preempţiune pentru imobilul ,”CASA DUMITRU BÂZU”, imobil situat în municipiul Călărași, strada Eroilor Revoluţiei 22 Decembrie 1989, nr. 38, județul Călărași.
  2. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune pentru imobilul ,,CASA DECULESCU“, imobil situat în municipiul Călărași, strada Bucureşti, nr. 219(fost 181), județul Călărași, înscris în Lista Monumentelor Istorice – Cod LMI: CL –II-m-B-14616.
  3. Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu lunar de întreţinere al persoanelor vârstnice asistate în Căminul pentru persoane vârstnice ,,Sfântul Antim Ivireanul” Călăraşi.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ale unităţii de învăţământ ,,Creşa nr. 1 Călăraşi“, unitate cu personalitate juridică aflată în subordinea Consiliului local al municipiului Călăraşi.
  5. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Serviciului Public Pieţe Oboare Călăraşi.
  6. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea H.C.L. nr. 50/27.03.2019 privind aprobarea Studiului de oportunitate privind delegarea gestiunii serviciului public de transport local de călători, a modalității de gestiune și a documentației de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane în municipiul Călărași.
  7. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei terenului arabil intravilan, în suprafaţă totală de 1609 mp, situat în municipiul Călăraşi, identificat cu numărul cadastral 30292, numărul cadastral 30768 şi numărul cadastral 30893, în favoarea Municipiului Călăraşi de către Olaru Vasile Cătălin.
  8. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea poziţiei 271 din Anexa 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 74/24.04.2019 pentru modificarea și completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Călărași nr. 78/10.09.1999 privind inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Călărași.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea devizului general actualizat pentru obiectivul ,,Bloc de locuinţe sociale 15, Tr. A+B” din municipiul Călăraşi.
  10. Proiect de hotărâre privind împuternicirea Serviciului Public Centrale Termice şi Administrare Fond Locativ pentru evaluarea, realizarea documentaţiilor cadastrale şi intabularea garsonierelor din Bloc N6 (D6), situat în Călăraşi, strada Aleea 5 Călăraşi.
  11. Proiect de hotărâre privind privind utilizarea sumei de 5.394.359,49 lei  din excedentul anual al bugetului municipiului Călărași rezultat la încheierea exercițiului bugetar 2022, în exercițiul bugetar 2023, pentru finanțarea cheltuielilor secțiunii de dezvoltare.
  12. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă al Consiliului local Călăraşi pe perioada 01.02.2023-30.04.2023.

Primar,

Dulce Marius Grigore

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

DAS Călărași desfășoară campanii de informare privind riscurile adicțiilor. Liviu Oltenacu: „Asistenții medicali comunitari au un rol esențial”

Published

on

Direcția de Asistență Socială (DAS) a Municipiului Călărași, prin intermediul asistenților medicali comunitari, derulează în mod constant campanii de informare și prevenție în rândul cetățenilor, având ca scop conștientizarea riscurilor asociate adicțiilor.

Liviu Oltenacu, director adjunct al DAS Călărași, a explicat că aceste acțiuni vizează atât educarea populației, cât și sprijinirea persoanelor vulnerabile care se confruntă cu probleme de dependență.

„Profesioniștii noștri se implică activ în sensibilizarea populației cu privire la efectele adverse ale dependențelor asupra persoanei, familiei și comunității. Este esențial să construim o societate mai conștientă și mai sănătoasă, iar implicarea asistenților medicali comunitari asigură o abordare profesionistă a acestei problematici”, a transmis Oltenacu.

Obiectivele campaniilor includ:

Advertisement
  • Educația publicului: informarea despre tipurile de dependențe (alcool, droguri, jocuri de noroc etc.) și efectele acestora asupra sănătății;
  • Prevenția: promovarea unor comportamente sănătoase și a resurselor disponibile pentru cei aflați în dificultate;
  • Sprijin direct: orientarea persoanelor afectate către servicii specializate de consiliere și tratament;
  • Implicarea comunității: mobilizarea liderilor locali, a familiilor și a instituțiilor pentru o abordare colectivă.

Reprezentanții DAS subliniază că aceste inițiative contribuie la consolidarea unei comunități mai informate și mai pregătite să facă față provocărilor generate de dependențe.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Jegălia anunță disponibilitatea sumelor pentru plata energiei electrice aferente lunii iulie 2025

Published

on

Primăria comunei Jegălia informează cetățenii că, începând cu data de 11 septembrie 2025, sumele aferente suplimentului pentru plata energiei electrice, corespunzătoare lunii iulie 2025, au fost ridicate de la Trezorerie și sunt disponibile la casieria instituției.

Beneficiarii sunt rugați să se prezinte în termen de maximum trei zile lucrătoare pentru a ridica drepturile ce li se cuvin. De la începutul acestui an și până în prezent, primăria a pus la dispoziția cetățenilor opt tranșe ale acestui sprijin financiar, acoperind perioada decembrie 2024 – iulie 2025.

Persoanele care nu și-au ridicat încă sumele au posibilitatea de a solicita plata integrală la casieria instituției. Totodată, listele cu beneficiarii suplimentului pentru plata energiei electrice pot fi consultate la compartimentul financiar-contabil al Primăriei Jegălia.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Școala nr. 1 Unirea strânge dosarele pentru rechizite – program și acte

Published

on

Școala Gimnazială nr. 1 Unirea anunță startul colectării dosarelor pentru acordarea rechizitelor școlare destinate elevilor din învățământul primar și gimnazial (cursuri de zi), conform cadrului legislativ în vigoare. Sprijinul vizează copiii din familii al căror venit mediu net lunar pe membru, realizat în luna iulie, este de cel mult 50% din salariul minim brut pe țară (2.025 lei).

Calendar și locație depunere

  • 15–19 septembrie 2025, între 09:00–12:00

  • Secretariatul Școlii Gimnaziale nr. 1 Unirea – corp B

Criterii și precizări esențiale

  • Eligibili sunt elevii înscriși la stat, la ciclul primar și gimnazial.

  • La stabilirea venitului se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii familiei (salarii, indemnizații, convenții civile, pensii, burse etc.), potrivit prevederilor legale.

Documente de bază (se depun în copie + original pentru conformitate)

Advertisement
  • Cerere tip;

  • Copii certificate de naștere pentru toți copiii aflați în întreținere;

  • CI părinți/tutore;

  • Adeverințe de venit pe luna iulie 2025 (pentru ambii părinți) și, după caz, cupon/adeverințe pentru burse, alocații, pensii, șomaj;

  • Declarație pe proprie răspundere privind lipsa/ existența altor venituri (arendă, chirii etc.);

  • Acte doveditoare ale situațiilor speciale (hotărâri de încredințare/plasament, dacă este cazul).
    Lista completă a actelor este disponibilă la școală/în anunțul oficial.

Parteneriat local
Reprezentanții unității de învățământ subliniază buna colaborare cu Primăria Unirea, care sprijină demersurile școlii pentru asigurarea accesului egal la educație și informarea familiilor cu privire la programul de depunere a dosarelor.

Pentru detalii suplimentare, părinții sunt rugați să consulte anunțul transmis de școală și să pregătească dosarele complet în intervalul anunțat.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading