Connect with us

Administrație Locală

Comunicat de presă privind activitatea Direcției de Urbanism din cadrul Consiliului Județean Călărași în perioada 19 – 23 iunie 2017

În perioada susmenționată structura de specialitate din subordinea arhitectului şef al JudeţuluiCălăraşi, aşa cum este definită în Legea Nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, de Legea Nr. 50/1991, republicată în Monitorul Oficial nr. 933/13.10.2004, cu modificările şi completările ulterioare şi prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şilocuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare, a funcţionat, conform organigramei aprobate care prevede 11 posturi, cu cei 10 funcţionari publici angajaţi.

Aceștia au desfăşurat următoarele activităţi:

Au avut loc şedinţeleComisiei  tehnice de urbanism şi amenajarea teritoriului, în cadrul cărora au fost analizate și avizate (dacă întruneau cerințelor de avizare) lucrările de urbanism.

S-au redactat și emis un număr de 12 certificate de urbanism;

Advertisement

Sa redactat şi emis un număr de 3 autorizație de construire;

S-au redactat şi emis un număr de 10 avize a structurii de specialitate necesare emiterii certificatelor de urbanism;

S-au redactat şi emis un număr de 2 avize al structurii de specialitate necesar emiterii autorizației de construire;

S-au redactat şi emis un număr de 4 avize de oportunitate al structurii de specialitate necesare emiterii avizului arhitectului șef;

S-au redactat şi emis un număr de 4 avize arhitect necesare realizării Planurilor Urbanistice Zonale;

Advertisement

S-au analizat documentaţiile depuse în vederea emiterii certificatelor de urbanism, autorizaţiilor de construire şi avizelor solicitate în această perioadă;

S-a asigurat asistenţă tehnică de specialitate în urma unor întâlniri, convorbiri telefonice, comunicații electronice, tuturor celor interesaţi (solicitanţi – persoane fizice şi juridice, U.A.T.-uri);

S-au studiat modificările legislației care reglementează activitatea direcției de urbanism, apărute în această perioadă;

Direcția de urbanism prin reprezentantul său d-l Dragnea Nicolae, a participat la şedinţele săptămânale ale Comisiei de Analiză Tehnică (CAT) care analizeazăsolicitările pentru obţinerea avizelor, acordurilor şiautorizaţiilor de mediu şi la şedinţeleComitetului Special, care au avut loc la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Călăraşi;

Arhitectul şef al judeţului a asigurat asistenţă tehnică de specialitate pentru toate U.A.T.-urile din județul Călărași și în mod special pentru cele care nu au structură de specialitate, respectiv două orașe și nouă comune;

Advertisement

S-a continuat realizarea actualizării bazei de date a localităţilor din judeţulCălăraşi pe baza PUZ–urilor aprobate, componentă a informatizării activităţiiDirecţiei de Urbanism;

Au fost realizate şi alte activităţi legate de sarcinile principale ale compartimentului de specialitate;

Prin persoana arhitectului șef, a fost asigurată coordonarea tuturor studiilor urbanistice aflate în derulare în această perioadă pe teritoriul administrativ al județului Călărași (P.U.G.-uri, P.U.Z.-uri, P.U.D.-uri).

 

Biroul de presă

Advertisement

Administrație Locală

Blocuri modernizate prin PNRR: Călărașiul investește peste 7,8 milioane de lei în reabilitarea termică a locuințelor

Primăria Municipiului Călărași derulează lucrări ample de reabilitare termică a blocurilor de locuințe, finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Printre primele imobile vizate se numără cele din zona Navrom – blocurile A1 – A5 – și ansamblul de blocuri Arcadia, unde șantierele sunt deja active.

Proiectele vizează nu doar termoizolarea pereților exteriori, ci și modernizarea instalațiilor de iluminat, reabilitarea trotuarelor perimetrale, refacerea fațadelor, montarea de panouri fotovoltaice și înlocuirea tâmplăriei exterioare cu soluții eficiente energetic.

„Așa vor arăta toate blocurile din municipiu care beneficiază de proiecte de anvelopare termică”, a transmis primarul Marius Dulce într-o postare publică, subliniind că aceste investiții contribuie direct la creșterea confortului și reducerea consumului de energie.

Printre imobilele incluse în program se află și blocul de locuințe ENEL, situat pe strada Speranței, aflat în prezent în fază de pregătire pentru reabilitare.

Advertisement

Valoarea totală a lucrărilor pentru ansamblul NAVROM se ridică la 7.820.447,36 lei, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile, accesate de administrația locală în cadrul apelurilor dedicate eficienței energetice a clădirilor rezidențiale.

Continue Reading

Administrație Locală

Ședință extraordinară a Consiliului Local Fundeni: rectificarea bugetului, pe masa aleșilor locali

Consiliul Local al comunei Fundeni a fost convocat în ședință extraordinară pentru marți, 1 iulie 2025, începând cu ora 18:00, conform Dispoziției primarului nr. 116 din 27 iunie. Întâlnirea va avea loc la sediul Primăriei Fundeni, situat pe strada Trandafirilor, nr. 25.

Pe ordinea de zi figurează un singur punct esențial: aprobarea rectificării bugetului local pentru anul 2025. Proiectul de hotărâre supus dezbaterii vizează realocarea fondurilor publice în funcție de prioritățile actuale ale administrației locale.

Rectificarea bugetară este un pas important în gestionarea eficientă a resurselor și vine în contextul adaptării la nevoile curente ale comunității. Autoritățile locale estimează că ajustările vor permite continuarea sau lansarea unor investiții și proiecte esențiale pentru comuna Fundeni.

Ședința se anunță de interes major pentru cetățenii care urmăresc activitatea administrației locale și modul în care sunt gestionate fondurile publice.

Advertisement

Continue Reading

Administrație Locală

Serviciul de Evidență a Persoanelor Oltenița s-a mutat într-o nouă locație

Primăria Municipiului Oltenița informează cetățenii că, începând de luni, 30 iunie 2025, Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor funcționează într-un nou sediu, situat pe strada Argeșului, nr. 109-111, în incinta Poliției Municipiului Oltenița.

Locuitorii municipiului sunt rugați să țină cont de această schimbare atunci când solicită servicii precum eliberarea actelor de identitate sau alte operațiuni specifice evidenței populației.

Primăria mulțumește oltenițenilor pentru înțelegere și îi încurajează să se adreseze cu încredere noii locații pentru rezolvarea formalităților necesare.

Advertisement
Continue Reading