Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 16°C | Anul XI Nr. 528

Comunicate de presă

Companiile de distribuție ale grupului PPC fuzionează sub denumirea Rețele Electrice România

Published

on

Companiile de distribuție a energiei electrice,  parte a grupului PPC în România, au fuzionat sub numele Rețele Electrice România. Fuziunea companiilor într-o singură entitate legală urmărește optimizarea operațiunilor specifice la nivelul celor 3 regiuni – Banat, Dobrogea și Muntenia, prin eficientizarea modului de alocare a resurselor și reducerea complexității administrative.

Noua societate va asigura în continuare serviciul de distribuție a energiei electrice în București și judetele Ilfov, Giurgiu, Constanța, Tulcea, Ialomița, Călărași, Caraș-Severin, Timiș, Hunedoara și Arad. Clienții vor continua să beneficieze de servicii pe care le vom îmbunătăți continuu, de tehnologii avansate în distribuția de energie electrică și de soluții digitale tehnice și pentru interacțiunea cu compania

”Rețelele digitalizate și reziliente sunt esențiale pentru a oferi clienților serviciile adaptate la noile realități ale tranziției energetice, cu consum sporit la nivelul locuințelor, producție de energie în mod descentralizat la prosumatori sau mobilitate electrică. Prin fuziunea companiilor noastre, vom îmbunătăți eficiența operațională pe termen mediu și lung, ceea ce ne va permite să accelerăm modernizarea rețelelor de distribuție și să contribuim esențial la tranziția energetică a României,” a declarat Mihai Pește, Director General al Rețele Electrice România.

Noua companie își va continua angajamentul față de investiții majore, cu scopul de a crește reziliența retelei de distribuție a energiei electrice, de a moderniza infrastructura și de a avansa în ceea ce privește gradul de digitalizare a acesteia, astfel încât să facă față tot mai bine provocărilor generate de transformările sistemului energetic și fluxurile de consum, precum și de schimbările climatice si fenomenele meteorologice extreme.

Advertisement

Canale de interacțiune cu clienții

Centrele de contact cu clienții rămân neschimbate, precum și numerele de telefon de contact.  Clienții pot contacta compania pentru deranjamente la aceleași numere de telefon:

  • Arad, Caraș-Severin, Hunedoara, Timiș: 0800.070.444 (TelVerde) sau prefixul județului + 929 (tarif normal)
  • Călărași, Constanța, Ialomița, Tulcea: 0800.070.555 (TelVerde) sau prefixul județului + 929 (tarif normal)
  • București, Ilfov, Giurgiu: 0800.070.888 (TelVerde) sau 021.9291 (tarif normal)

Aceste numere sunt disponibile 24h/7, de pe teritoriul național. De asemenea, informații suplimentare despre alimentarea cu energie electrică sunt disponibile și online, accesând reteleelectrice.ro.

De asemenea, compania lansează noul website Rețele Electrice România, la adresa www.reteleelectrice.ro, cu o serie de noutăți menite să ofere clienților o experiență digitală mai intuitivă și informativă. Pe pagina de start, utilizatorii pot folosi widgetul de întreruperi prin care, introducând codul POD al locului de consum, pot verifica rapid dacă există o întrerupere de curent electric programată sau accidentală. Totodată, noul widget pentru contoarele inteligente permite utilizatorilor să afle dacă au deja un contor inteligent instalat la adresa lor sau când este programată instalarea acestuia, oferind posibilitatea de a-și lăsa datele de contact pentru o programare.

Formularul de contact a fost, de asemenea, îmbunătățit, devenind mai simplu și intuitiv de utilizat, cu pași clari și o opțiune de raportare anonimă a furturilor de energie electrică. Utilizatorii au acum opțiunea de a depune online dosarul de instalare, fără autentificare, esențial în procesul de racordare la rețea. Secțiunea dedicată informațiilor despre racordare este acum structurată pe etape, oferind un ghid pas cu pas ușor de urmărit. În plus, hub-ul cererilor reunește documentația necesară pentru diverse interacțiuni cu distribuitorul, alături de o hartă interactivă a centrelor de informații și o pagină cu explicații accesibile ale termenilor specifici din distribuția de energie.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Comunicate de presă

Sprijin financiar de peste 53 de milioane de lei pentru crescătorii de animale din România

Published

on

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a anunțat că a efectuat plata ajutorului de stat pentru crescătorii de animale, în sectorul ameliorării raselor. Suma totală achitată depășește 53,7 milioane de lei și reprezintă contravaloarea serviciilor prestate în luna iunie 2025.

Plățile au fost realizate prin intermediul Centrelor Județene APIA și provin din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Sprijinul financiar este destinat beneficiarilor care au solicitat această formă de ajutor de stat, conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 61/2023, ce vizează instituirea unei scheme de sprijin în sectorul creșterii animalelor.

Astfel, crescătorii de animale care au accesat această schemă primesc un sprijin important pentru acoperirea cheltuielilor, într-un context economic dificil pentru agricultură și zootehnie.

„APIA, mereu aproape de fermieri!”, transmit reprezentanții agenției.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Comunicate de presă

Hub-ul global IT înființat de JTI în România se extinde

Published

on

Hub-ul global de IT înființat de JTI în România se extinde, de la 140 de angajați la începutul anului, la 170 în prezent, urmând să depășească 200 până la finalul lui 2025. Situat în București, hub-ul este unul dintre cele șase centre tehnologice ale JTI la nivel mondial.

Experții din București oferă suport Digital și IT pentru toate tipurile de operațiuni de business ale JTI. Hub-ul joacă un rol esențial în cadrul companiei, acordând sprijin celor 36 de fabrici din toată lumea, opt centre de cercetare și dezvoltare, funcțiunilor cruciale pentru business ca vânzări, marketing, finanțe, precum și pentru people & culture (resurse umane și cultură organizațională). Gama de servicii variate include soluții tehnologice de business, analiză de date, inteligența artificială (AI și GenAI), inginerie software, securitate cibernetică, infrastructură și operațiuni.

 

JTI are peste 1.500 de angajați în România, în sediul central din București, în fabrică, în centrul tehnologic și în cele peste 30 de birouri de vânzări din întreaga țară. Unitatea de producție este recunoscută la nivel global în cadrul grupului drept un centru de excelență, exportând în aproximativ 70 de țări.

Advertisement

În 2025, JTI a fost certificată Top Employer în România pentru al doisprezecelea an consecutiv, clasându-se pe locul trei printre cele 44 de companii certificate local, în urma unei evaluări realizate de Top Employers Institute. După o analiză riguroasă, JTI a atins un scor excelent de 96% per total, reușind să obțină 100% în ceea ce privește practicile de leadership și de management al angajaților- cu mult peste pragul de referință de 84%. Evaluarea a luat în calcul aproximativ 20 de criterii, precum leadership, recrutarea de talente, integrarea, digitalizarea people & culture, mediul de lucru, dezvoltarea profesională, învățarea, etica și integritatea, diversitatea, echitatea și incluziunea, well-being, beneficiile și recunoașterea meritelor.

 

„Chiar dacă nu suntem o companie de IT, tehnologia este parte din ADN-ul nostru. Digital & IT nu este doar o funcțiune suport, este un partener strategic pentru business care accelerează inovația, optimizează procesele și creează valoare reală pentru business. Suntem mereu conectați la cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială generațională (GenAI). Un exemplu concret este ChatJTI, asistentul nostru digital, construit intern pe baza modelului GPT de la OpenAI, într-un mod personalizat și securizat, adaptat nevoilor noastre. Într-o lume în care tehnologia modelează totul în jur, echipa noastră de Digital & IT este în centrul transformării JTI, redefinind modul în care lucrăm și construim viitorul.”, a declarat Constantin Alexa, Microsoft Delivery Center Director, JTI Romania.

 

„Top Employer nu este doar un trofeu, ci reflectă mediul nostru de lucru. Această recunoaștere spune însă doar o parte din poveste. Ceea ce ne diferențiază cu adevărat printre angajatori sunt colegii noștri și pasiunea pe care o aduc la locul de muncă în fiecare zi. Mulți fac un efort în plus pentru că le pasă- ca și cum ar fi compania lor. Implicarea și spiritul de echipă fac din cultura noastră organizațională o cultură unică. Unui viitor coleg, i-aș spune: vino și fii parte din poveste, alătură-te unei companii care te inspiră să te dezvolți, să crești și să devii cea mai bună versiune a ta.”, a adăugat Milena Rajic, People & Culture Director JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

Advertisement

 

JTI este una dintre primele companii multinaționale înființate local, în 1993. Compania a investit peste 300 de milioane de euro pe piața locală, plus aproximativ 33 de milioane de euro în proiecte sociale și culturale.

JTI oferă local o gamă largă de produse, inclusiv cu potențial de risc redus, cum ar fi Ploom, brandul global al JTI în categoria tutunului încălzit.

JTI, membră a grupului de companii JT, este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul central la Geneva, Elveția, JTI are peste 46.000 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

 

Advertisement

Hub-ul global de IT înființat de JTI în România se extinde, de la 140 de angajați la începutul anului, la 170 în prezent, urmând să depășească 200 până la finalul lui 2025. Situat în București, hub-ul este unul dintre cele șase centre tehnologice ale JTI la nivel mondial.

Experții din București oferă suport Digital și IT pentru toate tipurile de operațiuni de business ale JTI. Hub-ul joacă un rol esențial în cadrul companiei, acordând sprijin celor 36 de fabrici din toată lumea, opt centre de cercetare și dezvoltare, funcțiunilor cruciale pentru business ca vânzări, marketing, finanțe, precum și pentru people & culture (resurse umane și cultură organizațională). Gama de servicii variate include soluții tehnologice de business, analiză de date, inteligența artificială (AI și GenAI), inginerie software, securitate cibernetică, infrastructură și operațiuni.

 

JTI are peste 1.500 de angajați în România, în sediul central din București, în fabrică, în centrul tehnologic și în cele peste 30 de birouri de vânzări din întreaga țară. Unitatea de producție este recunoscută la nivel global în cadrul grupului drept un centru de excelență, exportând în aproximativ 70 de țări.

În 2025, JTI a fost certificată Top Employer în România pentru al doisprezecelea an consecutiv, clasându-se pe locul trei printre cele 44 de companii certificate local, în urma unei evaluări realizate de Top Employers Institute. După o analiză riguroasă, JTI a atins un scor excelent de 96% per total, reușind să obțină 100% în ceea ce privește practicile de leadership și de management al angajaților- cu mult peste pragul de referință de 84%. Evaluarea a luat în calcul aproximativ 20 de criterii, precum leadership, recrutarea de talente, integrarea, digitalizarea people & culture, mediul de lucru, dezvoltarea profesională, învățarea, etica și integritatea, diversitatea, echitatea și incluziunea, well-being, beneficiile și recunoașterea meritelor.

Advertisement

 

„Chiar dacă nu suntem o companie de IT, tehnologia este parte din ADN-ul nostru. Digital & IT nu este doar o funcțiune suport, este un partener strategic pentru business care accelerează inovația, optimizează procesele și creează valoare reală pentru business. Suntem mereu conectați la cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială generațională (GenAI). Un exemplu concret este ChatJTI, asistentul nostru digital, construit intern pe baza modelului GPT de la OpenAI, într-un mod personalizat și securizat, adaptat nevoilor noastre. Într-o lume în care tehnologia modelează totul în jur, echipa noastră de Digital & IT este în centrul transformării JTI, redefinind modul în care lucrăm și construim viitorul.”, a declarat Constantin Alexa, Microsoft Delivery Center Director, JTI Romania.

 

„Top Employer nu este doar un trofeu, ci reflectă mediul nostru de lucru. Această recunoaștere spune însă doar o parte din poveste. Ceea ce ne diferențiază cu adevărat printre angajatori sunt colegii noștri și pasiunea pe care o aduc la locul de muncă în fiecare zi. Mulți fac un efort în plus pentru că le pasă- ca și cum ar fi compania lor. Implicarea și spiritul de echipă fac din cultura noastră organizațională o cultură unică. Unui viitor coleg, i-aș spune: vino și fii parte din poveste, alătură-te unei companii care te inspiră să te dezvolți, să crești și să devii cea mai bună versiune a ta.”, a adăugat Milena Rajic, People & Culture Director JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

 

Advertisement

JTI este una dintre primele companii multinaționale înființate local, în 1993. Compania a investit peste 300 de milioane de euro pe piața locală, plus aproximativ 33 de milioane de euro în proiecte sociale și culturale.

JTI oferă local o gamă largă de produse, inclusiv cu potențial de risc redus, cum ar fi Ploom, brandul global al JTI în categoria tutunului încălzit.

JTI, membră a grupului de companii JT, este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul central la Geneva, Elveția, JTI are peste 46.000 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

 

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Comunicate de presă

Calitatea apei potabile-obiectiv important al ECOAQUA S.A. Călărași

Published

on

Ca prim pas pentru indeplinirea acestui obiectiv, specialistii ECOAQUA S.A. Călărași, au analizat situația fiecărei stații de tratare apă potabilă și a rețelelor de distribuție a acesteia  din fiecare localitate în care operează.

Pasul următor a fost căutarea celor mai eficiente soluții de tratare, în funcție de calitatea fiecarei surse de apă și realizarea de reabilitări sau construcții de stații noi de tratare apă. În paralel, s-au efectuat reabilitări și extinderi de rețele de apă potabilă.

S-au construit și dotat laboratoare pentru controlul apei pe fluxul tehnologic la ieșirea din stația de tratare cât și la consumator, în toate stațiile de tratare apă din orașele în care operăm (Călărași, Lehliu Gară, Fundulea, Oltenița, Budești). În cadrul STAP Călărași există laboratorul care urmărește calitatea apei pe fluxul de fabricație și laboratorul central care este înregistrat la Ministerul Sănătății în Registrul Laboratoarelor, care efectuează controlul oficial al calității apei potabile. Acest laborator, dotat cu aparatura necesară realizării analizelor parametrilor fizico-chimici (pH-metru, turbidimetru, conductometru, spectrofotometru UV-VIS, spectrometru de absorbție atomică, aparate pentru producere apă bidistilată și apă ultra-pură) și bacteriologici (sistemul de filtare cu membrane filtrante, incubatoare, autoclave) efectuează monitorizarea operațională a calității apei potabile la ieșirea din stație și consumator pentru toate stațiile de apă.

Investițiile au fost posibile accesând fonduri europene prin proiectul ”Extinderea și reabilitarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare în județul Călărași” din cadrul POS Mediu.

Advertisement

Deşi, în comunele şi satele celor două judeţe în care operăm s-au creat sisteme de alimentare cu apă, acestea nu ofereau la preluare apă potabilă, deoarece  tratarea se realiza insuficient sau deloc. Acest fapt a impus realizarea de investiții proprii din partea operatorului pentru ca apa potabila produsă și distribuită către populație să fie corespunzătoare din punct de vedere calitativ.

Conform Ordonanței nr. 7/2023 privind calitatea apei destinate consumului uman, ECOAQUA S.A. Călărași furnizează apă potabilă care se încadrează în standardele legale, chiar dacă sursele de apă din județele Călărași și Ialomița sunt foarte încărcate din punct de vedere chimic și necesită un proces de tratare complex și costisitor în anumite localități.

De asemenea, se află în derulare proiectul “Proiect  regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată pentru aria de operare a operatorului regional în județele Călărași și Ialomița în perioada 2014-2020 etapa II”, în urma implementării, toate localitațile din mediul rural, care aparțin operatorului vor avea apă potabilă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading