Connect with us

Administrație

Cine răspunde de nunțile romilor din Călărași?! Instituțiile se contrazic…

Published

on

Nimanui nu îi pasă de Călărași. Dezordine, șanțuri, capace de canalizare furate, gropi pe toate străzile, trafic aglomerat și nunți de romi. Cu aceste exemple se poate caracteriza Călărașiul în această perioadă. Nu putini sunt cei care critică dur manifestările minorităților ce desfășoară în această perioadă evenimente prin care își pot etala avuțiile, de la îmbrăcăminte până la mașini și multe altele ce caracterizează minoritatea de romi.
Autoritățile locale întâmpină probleme în ceea ce privește responsabilitatea celor ce sunt obligați să intervină în cazul în care se depășește limita decenței.


Pe data de 15 iunie, Biroul de presă al Primăriei a emis următoarea informare pe care am publicat-o pe site-ul calarasipress.ro
Având în vedere evenimentele organizate în municipiul Călăraşi de către populaţia de etnie romă, vă aducem la cunoştinţă că Primarul Municipiului Călăraşi și Primăria Municipiului Călăraşi nu au atribuţii în aprobarea desfăşurării unor astfel de evenimente.
De asemenea, vă comunicăm că nu au fost aprobate organizarea acestor tipuri de  evenimente.
Vă informăm că Primarul Mun. Călăraşi și Primăria Municipiului Călăraşi nu au atribuţii în restabilirea ordinii publice, acestea fiind reglementate de Legea nr. 60/1991 R. privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice.
Primarul Municipiului Călăraşi şi Primăria Municipiului Călăraşi acţionează prin intermediul Direcţiei Poliţia Locală în ceea ce priveşte constatarea tulburării ordinii şi liniştii publice şi sancţionarea contravenţională a persoanelor care se fac vinovate de încălcarea dispoziţiilor Legii nr. 61/1991 R. pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, care intră în sfera ei de competenţă.

Prin aceasta, Primăria Municipiului Călărași ne dă de înțeles faptul că aceștia nu au atribuții în ceea ce privește aprobarea acestor tipuri de evenimente desfășurate de comunitatea de etnie romă.
Edilul șef al mun. Călărași, Daniel Ștefan Drăgulin împreună cu instituția pe care acesta o conduce încearcă să se absoarbă de toată vina, spunând că se intervine prin Poliția Locală, instituție aflata, atenție, în subordinea Primăriei Municipiului Călărași.
Poliția Locală își face treaba atât cât poate. E crudul adevăr pe care trebuie să-l spunem. Se dau sancțiuni contravenționale pentru persoanele ce se fac vinovate de încălcarea Legii nr.61/1991.


Ce spune Legea 61/1991

Iată ce spune Legea 61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice: – potrivit art. 3, pct. 25, „tulburarea, fără drept, a liniştii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă” constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei, – art. 3, pct. 26: „tulburarea liniştii locatarilor între orele 22,00 – 8,00 şi 13,00 – 14,00 de către orice persoană prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice, în locuinţele persoanelor fizice sau în oricare alt loc din imobile cu destinaţia de locuinţe ori situat în imediata vecinătate a acestora” – fapta constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.500 lei, – conform art. 3, pct. 27, „organizarea de petreceri cu caracter privat şi utilizarea de aparatură muzicală la intensitate de natură a tulbura liniştea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spaţiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinaţia de locuinţe sau cu caracter social, în mediul urban” constituie contravenţie şi se sancţionează cu  amendă de la 500 lei la 1.500 lei. Închisoare petnru blocarea arterelor De asemenea, s-a reamintit că potrivit art. 92, alin. 4, din OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, „blocarea cu intenţie a drumului public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic” constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă. Art. 71, alin. 1, din aceeaşi OUG interzice accesul şi deplasarea vehiculelor cu tracţiune animală în municipii, fapta constituind contravenţie şi fiind sancţionată cu amendă între 720 lei la 1600 lei.

Se continua petrecerea.

Poliţia Locală Călăraşi a aplicat 19 amenzi la nunţile romilor, în cursul lunii iunie.
Să ne ierte Dumnezeu, n-a zis nimeni, niciodată că n-au dreptul să facă nunți. Dar să blochezi traficul cu hore, lăutari și grătare… asta deja e altceva. E trecut de mult peste normalitate, sau limită a decenței. Să nu mai vorbim despre zgomotul ne nesuportat pe care trebuie să-l accepți până în spre zorii zile.
In data de 29 iunie, 2016, s-a organizat o întâlnire pe reprezentanţii etniei rome, IPJ Călărași, Jandarmeria și Poliția Locală. In cadrul acestei întâlniri s-a stabilit, de comun acord, ca aceste tipuri de evenimente sa nu mai blocheze traficul si nici volumul boxelor la maxim.

https://www.youtube.com/watch?v=VI2mFj5__YY

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Lângă Portul Turistic, la Călărași ar putea apărea un parc acvatic

Published

on

Dacă Portul Turistic nu era suficient pentru Călărași, Consiliul Județean Călărași vine cu o altă investiție care să vină în completarea proiectului de lângă Borcea. Un parc acvatic ar putea fi realizat în completarea Portului Turistic, lucrare care nu a trecut de 40% din proiect.

Pentru a fi siguri de oportunitatea proiectului, CJ Călărași a avut o întâlnirea cu o firmă de consultanță pentru proiectul depus la Ministerul Turismului.

Vicepreședintele CJ Călărași, Ion Samoilă, prezent în conferința de presă de joi, 3 noiembrie a.c., a adus precizări despre investiția pe care administrația județeană a identificat-o pentru zona Portului Turistic.

„Tot legat de proiecte și ce ne dorim să dezvoltăm, ieri la sediul CJ am invitat o firmă de consultanță. Avem depus pe Ministerul Turismului acea zonă de agrement, care este complementară portului turistic. Există posibilitatea să finanțăm și acea zonă și intenționăm să dezvoltăm acolo un parc acvatic, atât indoor, cât și outdoor. Ieri am discutat toate amănuntele cu firma de consultanță. Noi suntem deja într-un proiect de Guvern, este în dezbatere publică, urmând ca până la sfârșitul anului să fie adoptată o Hotărâre de Guvern ca lista să rămână, urmând ca în termen de 30 de zile noi să depunem studiul de fezabilitate pentru a dezvolta și acest proiect.
Zona este exact de la Sălcii, toată zona aceea, până în port. Portul și zona de agrement le-am împărțit în două, 4 hectare le-am alocat pentru port și 4 hectare au rămas pentru această zonă de agrement. Noi intenționăm să facem acolo și niște spații de cazare. Aceste lucruri nu sunt finanțabile prin nicio axă.” a precizat Ion Samoilă, vicepreședintele CJ Călărași.

Continue Reading

Administrație

O nouă ședință ordinară la Consiliul Județean Călărași

Published

on

Se convoacă Consiliul Judeţean Călăraşi în şedinţă ordinară, la data de 26 Octombrie 2022, ora 1200, în sala de şedinţe ”Mihai Arbagic” din municipiul Călărași, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre privind aprobarea executiei  bugetului propriu al Judetului Calarasi la 30 septembrie 2022 nr.16211 din 19.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.16212 din 19.10.2022, Raportul Direcției Economice nr. 16213  din 19.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

2.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr.19/2021 privind contractarea și garantarea unei finanțări rambursabile interne în valoare de 50.000.000 lei  nr.16255 din 19.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.16256 din 19.10.2022, Raportul Direcției Economice nr. 16257 din 19.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al Judetului Calarasi pe anul 2022 nr.16290 din.20.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 16292 din 20.10.2022, Raportul Direcției Economice nr16293 din 20.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

4.Proiect de hotărâre privind aprobarea, de principiu, a Criteriilor pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de locuinţe de serviciu destinate închirierii şi în repartizarea acestora din Blocul de locuinţe realizat prin A.N.L., situat în municipiul Călărași, b-dul Nicolae Titulescu, nr. 1 bis, județul Călărași, aflate în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi  nr.14122 din 08.09.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.14123 din 08.09.2022, Raportul Comp.Juridic nr. 14124  din 08.09.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe, Comisia Învățământ-Sănătate și Comisia Juridică;

5.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Documentație DALI, expertiză tehnică și audit energetic pentru reabilitare energetică Școala Gimnazială Specială nr.1 Călărași”, aprobat pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta 5, Axa 2, operațiunea B.2 nr.16066 din 17.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.16067 din 17.10.2022, Raportul  comun al Direcției Economice și Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 16069 din 17.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea numărului și cuantumului burselor sociale pe criterii medicale acordate elevilor Școlii Gimnaziale Speciale nr. 1 Călărași pentru anul școlar 2022-2023 nr.15853 din 13.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.15854 din 13.10.2022, Raportul comun al Direcției Economice și Direcției de Management și Resurse Umane nr. 15855  din 13.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ-Sănătate;

7.Proiect de hotărâre privind transmiterea unor terenuri, aflate în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, în administrarea Consiliului Local al Comunei Mânăstirea nr.15943 din 14.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.15944 din 14.10.2022, Raportul Direcției Economice nr. 15945  din 14.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

8.Proiect de hotărâre privind transmiterea unor terenuri, aflate în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, în administrarea Consiliului Local al Comunei Radovanu nr.15874 din 13.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.15875 din 13.10.2022, Raportul Direcției Economice nr. 15877  din 13.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

9.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Municipiul Călărași, str. București, nr. 219, Județul Călărași nr.15777 din 11.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.15778 din 11.10.2022, Raportul Direcției Economice nr. 15780  din 11.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

10.Proiect de hotărâre privind înființarea Locuinței Maxim Protejate Casa Lotus” – serviciu social cu cazare pentru persoane adulte cu dizabilități, în comuna Ciocănești, județul Călărași, în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași, precum şi aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a acesteia nr.15934 din 14.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.15935 din 14.10.2022, Raportul  Comp.Guvernanță nr. 15938  din 14.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe, Comisia Învățământ-Sănătate și Comisia Juridică;

11.Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Organigramei, Statului de funcții şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi nr.15954 din 14.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.15955 din 14.10.2022, Raportul Comp.Guvernanță nr. 15956  din 14.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe, Comisia Învățământ-Sănătate și Comisia Juridică;

12.Proiect de hotărâre pentru modificarea Statului de funcţii al Spitalului de Psihiatrie Săpunari nr.16030 din 17.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.16031 din 17.10.2022, Raportul Comp.Sănătate nr. 16032  din 17.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ-Sănătate;

13.Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării Statului de funcţii al Spitalului de Pneumoftiziologie Călărași nr.16116 din 18.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.16119 din 18.10.2022, Raportul Comp.Sănătate nr. 16120  din   18.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ-Sănătate;

14.Proiect de hotărâre privind desemnarea celui de–al doilea reprezentant al Consiliului Judeţean Călăraşi în Consiliul de administraţie al Școlii Gimnaziale Speciale nr. 1 Călăraşi pentru anul şcolar 2022-2023 nr.15895 din 13.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.15896 din 13.10.2022, Raportul Comp. Guvernanță nr. 15897  din 13.10.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Învățământ-Sănătate;

15.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului Judeţean Călăraşi în Comisia de Evaluare și Asigurare a Calității din cadrul Școlii Gimnaziale Speciale nr.1 Călărași, pentru anul școlar 2022-2023 nr.16064 din 17.10.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.16065 din 17.10.2022, Raportul Comp.Guvernanță nr.16068  din 17.10.2022, ce urmează a fi avizat Comisia Învățământ-Sănătate.

16.Diverse.

Continue Reading

Administrație

Asfaltarea străzii Viitor, în grafic

Published

on

„Avem veşti bune! După o lună şi jumătate, lucrările de asfaltare a străzii Viitor sunt realizate în proporţie de 25% şi potrivit graficului s-ar putea finaliza în primăvara anului viitor.
Pe tronsonul B-dul Cuza Vodă – str. 13 Decembrie, în lungime de 1.137 metri, s-a frezat întreaga suprafaţă carosabilă iar pe tronsonul B-dul Cuza Vodă – Str. Alexandru Sahia, în lungime de 550 de metri, trotuarele au fost deja asfaltate.
Investiţia este necesară pentru fluidizarea traficului rutier în contextul demarării proiectului privind modernizarea străzii Bucureşti, respectiv str. Prel. Bucureşti. La final, strada va deveni cu sens unic (de la B-dul Cuza Vodă către str. Portului). Dupa Rahova şi Plevna, Viitor devine a 3-a arteră importantă ce va fi modernizată în acest mandat. Străzi mai bune pentru călărășeni!

Continue Reading

Cele mai accesate articole