Dosarele pentru acordarea ajutorului de încălzire (gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni și combustibili petrolieri) se depun, începând cu data de 17.10.2022, la ghișeul Direcției de Asistență Socială iar dosarele pentru sistemul centralizat se depun la sediul SPCTFL Călărași (fost bloc Flora), în fiecare zi lucrătoare, între orele 08:30 – 14:00.
Formularele de cerere se găsesc la ghișeele DAS, SPCTAFL și ale Primăriei municipiului Călărași. Cererea tipizată va fi completată cu numele titularului în clar, va fi datată și semnată de acesta.
Termenul limită de depunere a cererilor şi declaraţiilor pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei aferent lunii noiembrie 2022 este până la data de 20.11.2022.
După această dată se vor înregistra cereri, dar consumatorii vor primi acest ajutor astfel:
– începând cu luna depunerii cererii pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective;
– începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data de 20 a lunii respective.
Ce obligaţie au beneficiarii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei:
– să anunţe la primăria de domiciliu orice modificare intervenită în componenţa familiei sau veniturilor de natură a conduce la modificarea ajutorului acordat. Modificările se anunţă prin depunerea unei noi cereri și declaraţii însoţită de actele care atestă modificarea, în termen de 5 zile de la producerea acestora.
Cine depune cererea:
Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei este:
– proprietarul locuinţei;
– persoana care a înstrăinat locuinţa pe baza unui contract cu clauză de întreţinere;
– titularul contractului de închiriere;
– alt membru de familie major şi legal împuternicit de proprietar/titular de contract de închiriere;
– reprezentant legal pentru persoane singure care nu au împlinit 18 ani.
Cererile și declarațiile pe propria răspundere vor fi puse la dispoziția solicitanților de către DAS, pentru acele persoane care au domiciliul pe raza municipiului Călăraşi.
Depunerea cererilor completate și a documentelor doveditoare anexate se va face la sediul DAS, individual, pentru ajutoarele de încălzire cu combustibili solizi sau petrolieri, gaze naturale şi energie electrică, iar pentru ajutoarele de încălzire cu energie termică depunerea se va face individual sau prin reprezentanții asociațiilor de proprietari.
De asemenea acestea sunt publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Călăraşi, respectiv
https://das.primariacalarasi.ro/, împreună cu documentele necesare, cuatumul ajutoarelor de încălzire şi lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei.
Astfel documentele vor putea fi transmise și on-line la adresa de e-mail
[email protected] .
Pentru informaţii suplimentare, vă puteţi adresa la telefonul: 0242/313151.
Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzire, primarii au obligaţia de a efectua anchete sociale pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererea beneficiarilor dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei. Anchetele sociale pot fi efectuate şi la sesizarea unor terţi.
În cazul solicitării ajutoarelor pentru energie electrică, anchetele sociale se efectuează obligatoriu pentru toate situațiile, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.
Dacă în urma întocmirii anchetei sociale se constată că, la completarea cererii nu s-au declarat date corecte, dreptul la încălzirea locuinţei încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condiţiile legii.
IMPORTANT! Ajutorul se acordă pentru un singur sistem de încălzire!