Connect with us

Știri

Centrul Comunitar din Călărași se modernizează

Proiectul „𝐌𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞 𝐂𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐭𝐚𝐫 𝐞𝐱𝐢𝐬𝐭𝐞𝐧𝐭 𝐬̧𝐢 𝐚𝐦𝐞𝐧𝐚𝐣𝐚𝐫𝐞 𝐳𝐨𝐧𝐞 𝐚𝐝𝐢𝐚𝐜𝐞𝐧𝐭𝐞 (𝐎𝐛𝐨𝐫𝐮𝐥 𝐍𝐨𝐮)” este finanţat în cadrul POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investitii 4.3 – Oferirea de sprijin pentru regenerarea fizică, economică și socială a comunităților defavorizate din regiunile urbane și rurale.
Contractul de finanţare s-a semnat pe 4 octombrie 2019. Valoarea totală a proiectului: 1,195,505.24 lei din care:
– Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 1.016.179,47 lei;
– Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional: 155.415,65 lei;
– Valoarea cofinanţării eligibile a beneficiarului: 23.910,12 lei;
Proiectul propune:
A. Modernizarea Centrului comunitar existent prin lucrări de recompartimentare a construcţiei existente pentru asigurarea unei noi organizări a activităţilor prin:
– amenajarea unui cabinet medical care să respecte toate normele în vigoare impuse de lege
– măsuri de modernizare termo-energetică;
– refacere instalaţii electrice, sanitare, termice;
– instalare sistem de supraveghere video;
– dotări specifice – mobilier;
– realizare împrejmuire teren;
Lucrările propuse se vor realiza în volumul construit existent şi nu vor modifica suprafaţa construită a obiectivului, de 239,73 mp.
B. Înfiinţarea unor spaţii destinate activităţilor sportive şi de recreere. Prin proiect se va reamenaja terenul liber de constructii, astfel:
– se va amenaja şi dota o zona destinată activităţilor sportive şi de recreere, în suprafaţă de 231 mp.
– se va amenaja şi dota un teren de joacă şi de recreere, în suprafaţă de 60 mp.
C. Se vor amenaja şi circulaţii de incintă, astfel:
– platformă betonată zonă acces auto ocazional;
– trotuare din beton în zona perimetrală obiectivului;
– trotuare din pavele realizate perimetral terenului amenajat de recreere/sport
– împrejmuire incintă.
Rezultate aşteptate:
Populaţia care trăieşte în zonele cu intervenţii în regenerarea fizică, economică şi socială a comunităţilor marginalizate din municipii reşedinţă de judeţ/nr. persoane
– Valoare la începutul implementării proiectului: 2.525
– Valoare la finalul implementării proiectului (de output): 2.525
Spaţii deschise create sau reabilitate în zonele urbane/mp ( suprafaţa neconstruită din întreaga suprafaţă de 1185 mp)
– Valoare la începutul implementării proiectului: 0
– Valoare la finalul implementării proiectului (de output): 945,27
Clădiri publice sau comerciale construite sau renovate în zonele urbane/m:
– Valoare la începutul implementării proiectului: 239,73
– Valoare la finalul implementării proiectului (de output) 239,73
Contractul de proiectare şi execuţie lucrări a fost semnat în data de 22 iunie 2021. Valoarea contractului este de 973.178,70 lei, TVA inclus. Durata contractului: 11 luni din care: 1 lună, proiectarea şi 10 luni, termen aferent execuţie lucrări. Finalizarea obiectivului: 28 februarie 2023.
𝐒𝐭𝐚𝐝𝐢𝐮𝐥 𝐢𝐦𝐩𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚̆𝐫𝐢𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢:
Lucrările de execuţie au demarat pe 7 martie 2022.
Estimăm că se vor finaliza în cursul lunii octombrie 2022.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading