Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 25°C | Anul XI Nr. 528

La zi

Ceaiul de piersic și sănătatea

Published

on

Ceaiul de piersic, cu aroma sa dulce și reconfortantă, poate fi integrat cu ușurință într-o rutină zilnică pentru a susține sănătatea. Preparat din frunze de piersic, fructe uscate sau în combinație cu ceai verde ori negru, această băutură nu doar încântă papilele gustative, ci oferă și beneficii pentru organism dacă este utilizată corect. Iată cum poate fi folosit ceaiul de piersic pentru a maximiza efectele sale pozitive asupra sănătății.

1. Prepararea corectă:
Pentru a beneficia de proprietățile ceaiului de piersic, alege un produs de calitate, preferabil natural, fără arome artificiale sau zaharuri adăugate. Pentru ceaiul din frunze uscate sau fructe, folosește o linguriță de amestec la 200 ml de apă fierbinte (80-90°C, pentru a nu distruge compușii benefici). Lasă ceaiul să infuzeze timp de 5-7 minute, apoi strecoară-l. Consumă-l cald sau rece, dar evită să adaugi zahăr în exces, deoarece poate anula beneficiile.

2. Hidratare zilnică:
Ceaiul de piersic este o alternativă excelentă la băuturile dulci sau carbogazoase, ajutând la menținerea hidratării. Bea 1-2 căni pe zi pentru a sprijini funcțiile generale ale organismului, cum ar fi digestia și sănătatea pielii. Pentru un efect răcoritor, lasă ceaiul să se răcească și adaugă câteva felii de piersică proaspătă sau frunze de mentă.

3. Susținerea digestiei:
Dacă te confrunți cu balonare sau disconfort abdominal, ceaiul de piersic poate fi consumat după mese. Proprietățile sale blânde ajută la calmarea stomacului și la stimularea digestiei. Pentru rezultate optime, bea o cană de ceai cald, fără îndulcitori, la 20-30 de minute după masă.

Advertisement

4. Relaxare și reducerea stresului:
Aroma plăcută a ceaiului de piersic are un efect calmant, fiind ideal pentru momentele de relaxare. Consumă o cană seara, pentru a te destinde după o zi aglomerată. Dacă ceaiul este combinat cu ceai verde, teina prezentă poate oferi un impuls ușor de energie, fără a afecta somnul, dacă este consumat cu moderație.

5. Îngrijirea pielii:
Antioxidanții din ceaiul de piersic, precum polifenolii, pot contribui la sănătatea pielii prin combaterea radicalilor liberi. Pentru un efect extern, poți folosi ceaiul rece ca tonic facial: aplică-l cu un disc demachiant pe pielea curată pentru a calma iritațiile sau pentru a hidrata tenul. Asigură-te că ceaiul este natural și nu conține aditivi care ar putea irita pielea.

6. Precauții și moderație:
Consumă ceaiul de piersic cu măsură, nu mai mult de 2-3 căni pe zi, pentru a evita posibile efecte secundare, mai ales dacă este combinat cu ceaiuri care conțin teină. Persoanele care iau medicamente ar trebui să consulte un medic, deoarece ceaiurile din plante pot interacționa cu anumite tratamente. De asemenea, dacă alegi ceaiuri din comerț, verifică eticheta pentru a evita aditivii artificiali.

7. Integrarea în ritualuri sănătoase:
Pentru a maximiza beneficiile, combină consumul de ceai de piersic cu o dietă echilibrată și un stil de viață activ. Poți savura ceaiul în timpul unei pauze de meditație sau lectură, transformându-l într-un moment de răsfăț care susține atât sănătatea fizică, cât și cea mentală.

Ceaiul de piersic este o băutură versatilă, care poate fi folosit nu doar pentru plăcerea gustului, ci și pentru a sprijini hidratarea, digestia și relaxarea. Prin prepararea atentă și consumul responsabil, această băutură aromată devine un aliat valoros pentru un stil de viață sănătos.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Ministrul bulgar al Transporturilor acuză România că blochează construirea de noi poduri peste Dunăre

Published

on

Vicepremierul și ministrul bulgar al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, a declarat în fața Comisiei parlamentare pentru transporturi de la Sofia că România reprezintă principalul obstacol în realizarea unor noi puncte de trecere peste Dunăre, transmite agenția BGNES, citată de Rador.

„Bulgaria insistă pentru construirea de noi poduri peste Dunăre, dar se confruntă cu o rezistență din partea României. Noi vrem să avem propriile noastre treceri, iar singurul obstacol de până acum este România”, a spus Karadjov.

Dunărea – „un coșmar pentru transporturi”

Ministrul a afirmat că fluviul a devenit „un adevărat coșmar” pentru transporturile bulgare, din cauza refuzului Bucureștiului de a accepta noi proiecte. „Politica de descurajare îndelungată – de zeci de ani – a României de a nu permite noi poduri peste Dunăre joacă un rol în transformarea acestui lucru într-un coșmar pentru transporturi”, a adăugat el.

Karadjov a reamintit că Bulgaria solicită cinci noi puncte de trecere peste fluviu și a susținut această poziție și în fața comisarului european Apostolos Tzitzikostas. „În celelalte țări de-a lungul Dunării există câte un pod cam la fiecare 70 de kilometri. Nu este normal ca un locuitor din Lom să parcurgă sute de kilometri pentru a ajunge pe celălalt mal, aflat la doar câteva sute de metri”, a subliniat oficialul bulgar.

Advertisement

România cere dragarea Dunării

De cealaltă parte, România insistă ca Bulgaria să realizeze lucrări de dragare pentru a facilita navigația pe Dunăre, condiție considerată esențială pentru transportul fluvial.

Karadjov a precizat că reprezentanți ai Bulgariei, României și Greciei au fost invitați la o întâlnire la Luxemburg, pe 4 iunie, pentru a discuta problema trecerilor peste Dunăre. „Din păcate, România a respins propunerea, probabil din cauza alegerilor interne”, a spus el.

Probleme și la feriboturi

Ministrul bulgar a reclamat și blocajele legate de transportul cu feribotul. Potrivit acestuia, linia de lângă Ruse nu a primit autorizație de la partea română de peste doi ani. „Am cerut ca românii să permită operarea feribotului măcar pe perioada reparațiilor la pod, însă nu există nicio evoluție”, a adăugat Karadjov.

Oficialul de la Sofia a subliniat că instituțiile europene, dar și Bulgaria și Grecia, ar trebui să intensifice presiunea asupra României. „Nu este posibil ca, în secolul XXI, un obstacol natural să fie transformat într-o problemă socială și economică de o asemenea amploare”, a conchis Karadjov.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Deputatul PSD Călărași Ion Samoilă cere reluarea discuțiilor pentru construirea unui pod peste Dunăre, investiție vitală pentru regiune

Published

on

În prima ședință a Comisiei pentru transporturi și infrastructură din noua sesiune parlamentară, deputatul PSD de Călărași, Ion Samoilă, a propus reluarea discuțiilor privind construirea unui pod peste Dunăre, la Călărași, considerat o investiție strategică pentru fluidizarea traficului național și internațional.

Samoilă a subliniat faptul că, deși drumul expres Galați–Brăila–Ialomița–Călărași este în execuție, acesta se oprește în buza Dunării, fără o legătură directă peste fluviu. „Lipsește veriga esențială: podul”, a transmis parlamentarul.

Totodată, acesta a amintit că în cadrul Inițiativei celor Trei Mări, la o reuniune internațională desfășurată în Polonia, s-a semnat un acord privind realizarea a cinci studii de fezabilitate pentru poduri peste Dunăre, unul dintre acestea fiind dedicat zonei Călărași.

Mă bucur să vă anunț că președintele Comisiei pentru transporturi și toți membrii acesteia au fost de acord cu reluarea demersurilor necesare pentru această investiție majoră”, a precizat Ion Samoilă.

Advertisement

Deputatul PSD a atras atenția că proiectul nu este „un moft”, ci o necesitate strategică, mai ales în contextul dificultăților de transport întâlnite la trecerea de la Giurgiu. Samoilă a subliniat că valoarea investiției depășește capacitățile financiare ale României și trebuie susținută prin fonduri europene, inclusiv prin Comisia Europeană.

Voi continua să susțin acest proiect cu toată convingerea, pentru că dezvoltarea regiunii sud-estice și conectivitatea României cu rețelele europene de transport nu mai pot fi amânate!”, a concluzionat deputatul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

O nouă avarie la rețeaua de apă din Călărași: furnizarea întreruptă pe strada Dobrogeanu Gherea

Published

on

Operatorul de apă și canalizare EcoAqua Călărași a anunțat luni dimineață, la ora 10:10, producerea unei noi avarii pe rețeaua stradală. Echipele de intervenție se află deja pe teren pentru remedierea situației.

Din cauza lucrărilor, alimentarea cu apă a fost oprită pe strada Dobrogeanu Gherea, iar reluarea furnizării este estimată în aproximativ două ore.

EcoAqua face apel la locuitorii din zonă să aibă răbdare și să utilizeze cu responsabilitate rezervele de apă până la finalizarea intervenției.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading