Connect with us

Știri

Ce spune fostul primar despre Ilie Lascu, primarul arestat din cauza unui dosar de delapidare

După ce anchetatorii au descins în cazul unui dosar penal de delapidare și au pus  în aplicare 5 mandate de aducere, între care s-a aflat și primarul din comuna Nicolae Bălcescu, Ilie Lascu, cercetat pentru că și-ar fi însuşit din gestiunea unei societăți comerciale, împreună cu alte persoane, peste 3 milioane de euro, în spațiul public s-a creat un întreg val de reacții. Printre multele persoane care au avut ceva de spus se află și fostul primar din localitatea călărășeană pe care Lascu o conduce “de la distanță” din 2020.

Giurea Constantin a fost primar al comunei Nicolae Bălcescu de Preasna din anul 1996 până în 2020, cand a pierdut alegerile în fața lui Ilie Lascu, un om de afaceri din București care și-a pus ambiția pentru a câștiga un mandat de primar în localitatea călărășeană aflată sub conducerea PSD.

Jocurile politice din ultima campanie, făcute de politicienii locali, i-au determinat pe unii dintre candidați să migreze în taberele adverse pentru a candidat la funcția de primar. Asta s-a întâmplat și cu Lascu. A fost pe lista PSD, ulterior ajungând să candideze pe listele PNL. Fenomenul schimbării dintr-o tabără în alta a fost unul greu înțeles de populație.

Ne-am dorit să vedem ce are de spus fostul primar, care privește din exterior tot ce se întâmplă. Spune că nu vrea să aibă vreo treabă cu individul din primărie.

Advertisement
  • Giurea Constantin: Din momentul în care am predat ștafeta, nu am mai avut nicio treabă cu primăria, nu am mai fost agreat în primărie de acest individ. Prea multe chestii nu am de unde să știu. Mai multe relații poate să vă dea fiul meu, care e consilier. Sunt contra pe la hotărâri pe acolo. Nici nu vreau să aud de el.
  • Reporter: Oamenii ce v-au spus?
  • Giurea Constantin: Ce să spună când oamenii au fost plătiți, la oameni le e frică. Același lucru s-a întâmplat și la vot. Au fost organele abilitate, au știut despre ce e vorba, membrii marcați ai PNL-ului au știu despre ce e vorba. Au venit cu mare hal, m-am dat pe mine afară și l-au pus pe el în locul meu. Ce să vă spun?
  • Reporter: De când e primar și până acum, a făcut ceva important pe acolo?
  • Giurea Constantin: Da, a cheltuit banii din fondul de rulment pe care i-am lăsat eu și pe care i-a găsit. În rest, a zis că face asfaltare, nu a făcut, că va câștiga proiecte. Sunt documente la primărie, puteți merge să discutați cu domnii consilieri.
  • Reporter: Știți că dânsul are o firmă în Sectorul 4 care se ocupă cu servicii de acest fel. Aveți vreo informație?
  • Giurea Constantin: Toată lumea știe de SC Ecoclean Sal Serv SRL. Toate mașinile sunt trase la Bălcescu acolo. Acum le-a dus la Lehliu Gară că și-a cumpărat aici… Deci zece gunoiere erau trase la Bălcescu.
  • Reporter: Cu ce s-ar ocupa firma pe județul nostru?
  • Giurea Constantin: Să ia pe locul la REBU, dar le-am spus la toată lumea că contractul e câștigat de mine. El nu are cum să intre în locul lui REBU, care se ocupă de preluarea gunoiului. Poate așa să ia sub formă de antrepriză sau…
  • Reporter: Omul ăsta avea timp și de primărie?
  • Giurea Constantin: Nu, el nu venea o dată pe săptămână. A fost o ambiție. Am înțeles că se judecă cu secretara pentru că a vrut s-o dea afară… Caută numai ură și dușmănie.

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading