Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 4°C | Anul XI Nr. 542

Știri

CAMERA DE CONTURI CĂLĂRAȘI: Abateri constatate la U.A.T. Municipiul Călărași

Published

on

În anul 2018, numărul de personal permanent şi temporar, precum şi fondul salariilor de bază aferent acestora, nu au fost aprobate în anexă la bugetul local al Municipiului Călăraşi.
S-a constatat utilizarea, în perioada 2017 – 2018, a unor suprafeţe de teren cu destinaţia efectuării de excavări pentru exploatarea de resurse minerale, pentru care nu s-a realizat declararea, stabilirea, evidenţierea în contabilitate fiscală şi încasarea taxei pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări. A fost estimată o taxă suplimentară de excavări în sumă totală de 1 mie lei.

CN Administraţia Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu (APDF Giurgiu), a transmis dreptul de folosinţă asupra unor părţi din terenurile primite în concesiune de la Ministerul Transporturilor, către persoane juridice, în baza unor contracte de închiriere.

S-a constatat utilizarea în fapt a unor suprafeţe de teren mai mari cu 11.758,80 mp decât cele declarate şi înscrise în contractele de închiriere, care nu au fost declarate şi impozitate, pentru care a fost calculată o taxă suplimentară pe teren, pentru perioada 2014 – 2019, în sumă totală de 125 mii lei.

Nu au fost respectate criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele nominalizate în cadrul echipelor de implementare a trei proiecte cu finanţare externă nerambursabilă, în anul 2018.

Advertisement

Au fost efectuate plăți nelegale în cuantum de 2 mii lei, constând în indemnizaţie privind participarea la comisii de concurs, comisii de disciplină şi comisii paritare, în cazul a 14 salariaţi.
Pentru participarea la comisii de concurs, comisii de disciplină şi comisii paritare, nu s-au reţinut şi virat contribuţia de asigurări sociale la bugetul de stat și contribuţia asiguratorie pentru muncă de 2,25% din indemnizaţia cuvenită, în sumă de 2 mii lei.

Lucrarea „Reparaţii capitale străzi în Municipiul Călăraşi ” – Lot 1, finanțată din bugetul local și fonduri PNDL, a fost subcontractată înainte de data încheierii contractului de lucrări, fără acordul beneficiarului, respectiv UATM Călărași.
SC Drumuri și Poduri SA Călăraşi a depus în cadrul aceleiaşi proceduri, o ofertă comună cu un alt ofertant, în calitate de subcontractant, ofertă care a fost respinsă ca inacceptabilă.
Pentru obiectivul „Reparaţii capitale străzi în Municipiul Călăraşi” – Lot 1, s-au decontat o serie de cantităţi de lucrări neexecutate şi materiale nepuse în operă, în sumă totală de 112 mii lei fără TVA, pentru care s-au întocmit Note de renunţare.
Pentru realizarea obiectivului de investiții având ca obiect proiectare şi execuţie „Modernizare străzi în cartierul Mircea Vodă în Municipiul Călăraşi” – lot 1, entitatea nu s-a asigurat că executantul realizează lucrările în conformitate cu standardele și normativele tehnice de calitate în construcții și în conformitate cu obligațiile asumate prin contract.

Abateri constatate la Serviciul Public Pavaje Spaţii Verzi Călăraşi

Licenţe în sumă totală de 5 mii lei au fost înregistrate eronat în evidența contabilă.
Dobânzile aferente contractelor de leasing aflate în derulare, în cuantum de 166 mii lei, nu au fost înregistrate în conturi în afara bilanţului.
Pentru două contracte de prestări servicii, garanţia de bună execuţie constituită prin reţineri succesive din valoarea facturilor achitate, în cuantum total de 6 mii lei, nu a fost înregistrată în conturi în afara bilanţului.
Nu au fost întocmite balanțe analitice pentru toate conturile de active fixe corporale.
Entitatea nu a procedat la evaluarea şi stabilirea valorii de inventar pentru active fixe corporale primite în administrare de la UATM Călăraşi şi înregistrate în evidenţa tehnico – operativă în unităţi naturale. UATM Călăraşi a dat în administrare terenuri şi clădiri din domeniul public şi privat al unităţii administrative – teritoriale, fără a se comunica valoarea de inventar a acestora.
Serviciul funcţionează în baza unei legislaţii abrogate, nefiind reorganizat conform legislației în vigoare;
Regulamentul de organizare și funcționare nu conţine nivelurile de calitate şi indicatorii de performanţă ai serviciilor, condiţiile tehnice, raporturile operator – utilizatori, modul de tarifare, facturare şi încasare a contravalorii serviciilor furnizate/prestate;
Fundamentarea şi solicitarea fondurilor aferente cheltuielilor de funcţionare şi exploatare nu s-a efectuat pe baza costului efectiv al furnizării/prestării serviciilor;
Tarifele pentru prestarea serviciilor din obiectul de activitate nu au fost actualizate din anul 2007 şi nu reflectă realitatea;
Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare şi de exploatare se asigură pe bază de alocaţii bugetare, fără respectarea eficienţei, eficacităţii şi economicităţii utilizării fondurilor publice;
Entitatea achiziţionează diverse servicii pentru acţiuni de utilitate şi interes public local (servicii de salubrizare şi de întreţinere spaţii verzi), deşi acestea sunt în obiectul său de activitate, potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare.
Entitatea a încheiat un contract de prestări servicii având ca obiect servicii de consultanţă pentru proiectarea și elaborarea documentaţiei necesare implementării sistemului de control intern managerial. Astfel, ordonatorul de credite nu şi-a îndeplinit propriile atribuţii cu bune rezultate.
Au fost atribuite direct contracte de achiziție publică pentru care entitatea era obligată să aplice procedura simplificată, având ca obiect: prestări servicii de igienizare toalete, în sumă totală de 196 mii lei, fără TVA, și furnizare materiale/agregate naturale care intră în alcătuirea mixturilor asfaltice destinate îmbrăcăminţilor bituminoase, în sumă totală de 453 mii lei, fără TVA.

Abateri constatate la Administraţia Cimitirelor Călăraşi

Entitatea a fost constituită prin hotărâre a Consiliului Local, fără ca ulterior executivul UATM Călăraşi să ducă la îndeplinire, în totalitate, dispoziţiile acestei hotărâri.
Entitatea nu are încheiat un contract de prestări de servicii publice cu autoritatea administraţiei publice locale, pentru menţinerea în funcţiune şi întreţinerea cimitirului, neavând astfel dreptul de încasare, urmărire şi executare silită, precum şi de utilizare directă a taxelor speciale, care sunt doar în competenţa autorităţilor administraţiei publice locale.

Abateri constatate la Serviciul Public Centrale Termice şi Administrare Fond Locativ Călăraşi

Executantul obiectivului „Lucrări de construcţii montaj la obiectivul de investiţii Ansamblu locuinţe Mircea Vodă, municipiul Călăraşi, nu a încheiat, conform obligaţiilor contractuale, o poliţă de asigurare care să cuprindă toate riscurile ce ar putea să apară privind lucrările executate.
În calitate de beneficiar al obiectivului „Lucrări de construcţii montaj la obiectivul de investiţii Ansamblu locuinţe Mircea Vodă, municipiul Călăraşi” entitatea a achitat 2 mii lei reprezentând costul probelor şi încercărilor pentru verificarea, măsurarea şi testarea lucrărilor, aferent perioadei de execuţie, dar nu a refacturat aceste valori către executantul lucrării, deşi suportarea acestor costuri era în sarcina executantului, conform contractului încheiat.

Advertisement

*Opinia de audit

A fost exprimată o opinie contrară, după cum urmează:
În opinia noastră, datorită efectelor denaturărilor semnalate şi prezentate, situaţiile financiare, în ansamblul lor, nu prezintă fidel performanța financiară a Unităţii Administrativ Teritoriale a Municipiului Călăraşi la 31 decembrie 2018 şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată în perioada auditată.

Perioada efectuării acțiunii de audit: 13.05 – 19.07.2019

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Acțiune umanitară la Borcea: Crucea Roșie Călărași, sprijinită de Primăria Borcea, în sprijinul persoanelor vulnerabile

Published

on

Crucea Roșie Filiala Călărași a desfășurat, în localitatea Borcea, o acțiune umanitară amplă, menită să vină în sprijinul persoanelor aflate în situații vulnerabile și să consolideze solidaritatea la nivelul comunității locale.

Voluntarii Crucii Roșii au fost prezenți pe teren, unde au oferit ajutor concret și sprijin moral, într-un demers care a pus accent pe implicare, responsabilitate și atenție față de nevoile reale ale oamenilor. Intervenția a vizat atât distribuirea de ajutoare, cât și transmiterea unui mesaj de solidaritate și încredere către beneficiari.

La acțiune a participat și primarul comunei Borcea, Theodor-Aniel Nedelcu Păturcă, care și-a exprimat susținerea față de inițiativele umanitare și a subliniat importanța colaborării dintre autoritățile locale și organizațiile neguvernamentale. Implicarea Primăria Borcea a fost esențială pentru buna desfășurare a activității, administrația locală facilitând coordonarea și sprijinind logistic demersul umanitar.

Acțiunea a beneficiat și de sprijinul Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași, o colaborare care, potrivit organizatorilor, a devenit deja o tradiție în astfel de intervenții. De asemenea, inițiativa a fost posibilă cu ajutorul oferit de Texas Bar-B-Q și SC INACO SRL, parteneri care au contribuit la susținerea activității.

Advertisement

Prin acest demers, Crucea Roșie Filiala Călărași și Primăria Borcea transmit un mesaj clar de solidaritate și responsabilitate socială, reafirmând angajamentul comun de a fi alături de comunitățile din județ ori de câte ori este nevoie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Elevii au intrat în vacanță. Cursurile se reiau joi, 8 ianuarie

Published

on

scoala jegalia

De vineri, 19 decembrie, elevii din toată țara intră în vacanța de Crăciun, după ce cursurile s-au încheiat vineri, odată cu finalul celui de-al doilea modul de învățare.

Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării, vacanța de Crăciun se desfășoară până miercuri, 7 ianuarie 2026, urmând ca elevii să revină la școală joi, 8 ianuarie, când începe modulul al treilea de cursuri.

Vacanța include și sărbătorile legale de Bobotează (6 ianuarie) și Sfântul Ioan Botezătorul (7 ianuarie), ceea ce prelungește pauza școlară la aproape trei săptămâni.

Cum arată structura anului școlar în continuare

  • 8 ianuarie – 6 / 13 / 20 februarie 2026 – modul de cursuri, în funcție de decizia inspectoratelor școlare

  • 16 / 23 februarie sau 2 martie – 3 aprilie 2026 – următorul interval de cursuri

  • 15 aprilie – 19 iunie 2026 – ultimul modul de cursuri

Vacanța de schi – februarie 2026

Vacanța de schi este una mobilă și diferă de la județ la județ:

Advertisement
  • 9–15 februarie 2026 – Bistrița-Năsăud, Cluj, Timiș

  • 16–22 februarie 2026 – Bihor, Sălaj, Arad, Hunedoara, Caraș-Severin, Vâlcea, Gorj, Olt, Dolj, Mehedinți, Argeș, Brașov, Dâmbovița, Teleorman, Prahova, Ilfov, București, Buzău, Ialomița, Călărași, Tulcea, Iași

„Școala altfel” și „Săptămâna verde”

Programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, fiecare unitate de învățământ urmând să stabilească propriul calendar.

Finalul anului școlar, în funcție de nivel

  • Clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă: se încheie la 5 iunie 2026 (34 de săptămâni)

  • Clasa a VIII-a: se încheie la 12 iunie 2026 (35 de săptămâni)

  • Învățământ liceal tehnologic și profesional: se încheie la 26 iunie 2026 (37 de săptămâni)

Până la reluarea cursurilor, elevii se bucură de vacanța de iarnă și de zilele libere de sărbători, urmând să revină în bănci la începutul lunii ianuarie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Taxe mai mari pentru HoReCa în Călărași din 2026. Ce propune Primăria și ce spun consilierii locali

Published

on

pmc calarasi

Primăria Municipiului Călărași propune majorarea taxelor locale aplicate sectorului HoReCa începând cu 1 ianuarie 2026, potrivit proiectului de hotărâre privind impozitele și taxele locale, document care urmează să fie supus votului Consiliul Local al Municipiului Călărași.

Conform documentelor oficiale, majorările sunt fundamentate pe indexarea cu rata inflației de 5,6%, însă în cazul operatorilor din alimentația publică impactul cumulat este mai mare, prin creșterea mai multor taxe aplicate simultan.

Ce prevede proiectul Primăriei pentru HoReCa

Pentru anul 2026, Primăria propune următoarele niveluri de taxare pentru activitățile de alimentație publică (restaurante, baruri, cafenele, cluburi):

  • unități cu suprafață sub 500 mp:
    1.682 lei/an, față de 1.593 lei/an în 2025

  • unități cu suprafață peste 500 mp:
    6.624 lei/an, față de 6.273 lei/an în 2025

De asemenea, cresc și taxele aplicate pentru activități punctuale și evenimente:

Advertisement
  • desfășurarea de activități de alimentație publică la evenimente:
    146 lei/eveniment (față de 135 lei)

  • alimentație publică mobilă (food-truck):
    210 lei/eveniment (față de 198 lei)

  • activități recreative și comerciale conexe:
    162 lei/eveniment (față de 153 lei)

Toate aceste majorări sunt aplicate prin indicele de 1,056, corespunzător inflației.

Creșteri și la taxele conexe: publicitate și domeniu public

Pe lângă taxele specifice HoReCa, proiectul mai prevede:

  • majorarea taxelor pentru reclamă și publicitate stradală;
  • creșterea tarifelor pentru ocuparea domeniului public (terase, panouri, structuri provizorii);
  • indexarea taxelor pentru autorizații și avize necesare funcționării.

Astfel, costurile totale suportate de operatorii HoReCa cresc nu doar printr-o singură taxă, ci prin cumularea mai multor majorări.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading