Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 12°C | Anul XI Nr. 538

Știri

CAMERA DE CONTURI CĂLĂRAȘI: Abateri constatate la U.A.T. Municipiul Călărași

Published

on

În anul 2018, numărul de personal permanent şi temporar, precum şi fondul salariilor de bază aferent acestora, nu au fost aprobate în anexă la bugetul local al Municipiului Călăraşi.
S-a constatat utilizarea, în perioada 2017 – 2018, a unor suprafeţe de teren cu destinaţia efectuării de excavări pentru exploatarea de resurse minerale, pentru care nu s-a realizat declararea, stabilirea, evidenţierea în contabilitate fiscală şi încasarea taxei pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări. A fost estimată o taxă suplimentară de excavări în sumă totală de 1 mie lei.

CN Administraţia Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu (APDF Giurgiu), a transmis dreptul de folosinţă asupra unor părţi din terenurile primite în concesiune de la Ministerul Transporturilor, către persoane juridice, în baza unor contracte de închiriere.

S-a constatat utilizarea în fapt a unor suprafeţe de teren mai mari cu 11.758,80 mp decât cele declarate şi înscrise în contractele de închiriere, care nu au fost declarate şi impozitate, pentru care a fost calculată o taxă suplimentară pe teren, pentru perioada 2014 – 2019, în sumă totală de 125 mii lei.

Nu au fost respectate criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele nominalizate în cadrul echipelor de implementare a trei proiecte cu finanţare externă nerambursabilă, în anul 2018.

Advertisement

Au fost efectuate plăți nelegale în cuantum de 2 mii lei, constând în indemnizaţie privind participarea la comisii de concurs, comisii de disciplină şi comisii paritare, în cazul a 14 salariaţi.
Pentru participarea la comisii de concurs, comisii de disciplină şi comisii paritare, nu s-au reţinut şi virat contribuţia de asigurări sociale la bugetul de stat și contribuţia asiguratorie pentru muncă de 2,25% din indemnizaţia cuvenită, în sumă de 2 mii lei.

Lucrarea „Reparaţii capitale străzi în Municipiul Călăraşi ” – Lot 1, finanțată din bugetul local și fonduri PNDL, a fost subcontractată înainte de data încheierii contractului de lucrări, fără acordul beneficiarului, respectiv UATM Călărași.
SC Drumuri și Poduri SA Călăraşi a depus în cadrul aceleiaşi proceduri, o ofertă comună cu un alt ofertant, în calitate de subcontractant, ofertă care a fost respinsă ca inacceptabilă.
Pentru obiectivul „Reparaţii capitale străzi în Municipiul Călăraşi” – Lot 1, s-au decontat o serie de cantităţi de lucrări neexecutate şi materiale nepuse în operă, în sumă totală de 112 mii lei fără TVA, pentru care s-au întocmit Note de renunţare.
Pentru realizarea obiectivului de investiții având ca obiect proiectare şi execuţie „Modernizare străzi în cartierul Mircea Vodă în Municipiul Călăraşi” – lot 1, entitatea nu s-a asigurat că executantul realizează lucrările în conformitate cu standardele și normativele tehnice de calitate în construcții și în conformitate cu obligațiile asumate prin contract.

Abateri constatate la Serviciul Public Pavaje Spaţii Verzi Călăraşi

Licenţe în sumă totală de 5 mii lei au fost înregistrate eronat în evidența contabilă.
Dobânzile aferente contractelor de leasing aflate în derulare, în cuantum de 166 mii lei, nu au fost înregistrate în conturi în afara bilanţului.
Pentru două contracte de prestări servicii, garanţia de bună execuţie constituită prin reţineri succesive din valoarea facturilor achitate, în cuantum total de 6 mii lei, nu a fost înregistrată în conturi în afara bilanţului.
Nu au fost întocmite balanțe analitice pentru toate conturile de active fixe corporale.
Entitatea nu a procedat la evaluarea şi stabilirea valorii de inventar pentru active fixe corporale primite în administrare de la UATM Călăraşi şi înregistrate în evidenţa tehnico – operativă în unităţi naturale. UATM Călăraşi a dat în administrare terenuri şi clădiri din domeniul public şi privat al unităţii administrative – teritoriale, fără a se comunica valoarea de inventar a acestora.
Serviciul funcţionează în baza unei legislaţii abrogate, nefiind reorganizat conform legislației în vigoare;
Regulamentul de organizare și funcționare nu conţine nivelurile de calitate şi indicatorii de performanţă ai serviciilor, condiţiile tehnice, raporturile operator – utilizatori, modul de tarifare, facturare şi încasare a contravalorii serviciilor furnizate/prestate;
Fundamentarea şi solicitarea fondurilor aferente cheltuielilor de funcţionare şi exploatare nu s-a efectuat pe baza costului efectiv al furnizării/prestării serviciilor;
Tarifele pentru prestarea serviciilor din obiectul de activitate nu au fost actualizate din anul 2007 şi nu reflectă realitatea;
Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare şi de exploatare se asigură pe bază de alocaţii bugetare, fără respectarea eficienţei, eficacităţii şi economicităţii utilizării fondurilor publice;
Entitatea achiziţionează diverse servicii pentru acţiuni de utilitate şi interes public local (servicii de salubrizare şi de întreţinere spaţii verzi), deşi acestea sunt în obiectul său de activitate, potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare.
Entitatea a încheiat un contract de prestări servicii având ca obiect servicii de consultanţă pentru proiectarea și elaborarea documentaţiei necesare implementării sistemului de control intern managerial. Astfel, ordonatorul de credite nu şi-a îndeplinit propriile atribuţii cu bune rezultate.
Au fost atribuite direct contracte de achiziție publică pentru care entitatea era obligată să aplice procedura simplificată, având ca obiect: prestări servicii de igienizare toalete, în sumă totală de 196 mii lei, fără TVA, și furnizare materiale/agregate naturale care intră în alcătuirea mixturilor asfaltice destinate îmbrăcăminţilor bituminoase, în sumă totală de 453 mii lei, fără TVA.

Abateri constatate la Administraţia Cimitirelor Călăraşi

Entitatea a fost constituită prin hotărâre a Consiliului Local, fără ca ulterior executivul UATM Călăraşi să ducă la îndeplinire, în totalitate, dispoziţiile acestei hotărâri.
Entitatea nu are încheiat un contract de prestări de servicii publice cu autoritatea administraţiei publice locale, pentru menţinerea în funcţiune şi întreţinerea cimitirului, neavând astfel dreptul de încasare, urmărire şi executare silită, precum şi de utilizare directă a taxelor speciale, care sunt doar în competenţa autorităţilor administraţiei publice locale.

Abateri constatate la Serviciul Public Centrale Termice şi Administrare Fond Locativ Călăraşi

Executantul obiectivului „Lucrări de construcţii montaj la obiectivul de investiţii Ansamblu locuinţe Mircea Vodă, municipiul Călăraşi, nu a încheiat, conform obligaţiilor contractuale, o poliţă de asigurare care să cuprindă toate riscurile ce ar putea să apară privind lucrările executate.
În calitate de beneficiar al obiectivului „Lucrări de construcţii montaj la obiectivul de investiţii Ansamblu locuinţe Mircea Vodă, municipiul Călăraşi” entitatea a achitat 2 mii lei reprezentând costul probelor şi încercărilor pentru verificarea, măsurarea şi testarea lucrărilor, aferent perioadei de execuţie, dar nu a refacturat aceste valori către executantul lucrării, deşi suportarea acestor costuri era în sarcina executantului, conform contractului încheiat.

Advertisement

*Opinia de audit

A fost exprimată o opinie contrară, după cum urmează:
În opinia noastră, datorită efectelor denaturărilor semnalate şi prezentate, situaţiile financiare, în ansamblul lor, nu prezintă fidel performanța financiară a Unităţii Administrativ Teritoriale a Municipiului Călăraşi la 31 decembrie 2018 şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată în perioada auditată.

Perioada efectuării acțiunii de audit: 13.05 – 19.07.2019

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Percheziții în Călărași și București într-un dosar de trafic de droguri. Mai multe persoane, audiate de DIICOT

Published

on

Polițiștii Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Călărași și procurorii DIICOT – Biroul Teritorial Călărași au desfășurat, miercuri, 26 noiembrie, o amplă acțiune în două dosare penale ce vizează trafic de droguri de risc și mare risc, precum și operațiuni ilegale cu substanțe psihoactive.

Potrivit informațiilor oficiale, anchetatorii au pus în aplicare cinci mandate de percheziție domiciliară, atât în județul Călărași, cât și în municipiul București. Suspecții ar fi acționat pe parcursul anului 2025, timp în care ar fi procurat, deținut și comercializat droguri precum canabis și substanțe cristaline către consumatori din zonă.

Persoanele vizate au fost conduse la sediul DIICOT – BT Călărași pentru audieri, unde procurorii urmează să stabilească următorii pași în anchetă.

Acțiunea a fost sprijinită de polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate București și de un echipaj canin al IPJ Călărași, precum și de jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași și ai Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei.

Advertisement

Autoritățile amintesc faptul că, până la finalizarea procesului penal, persoanele cercetate beneficiază de toate drepturile prevăzute de lege și de prezumția de nevinovăție.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

BNR confirmă criticile PSD: Deputatul Ion Samoilă acuză Guvernul Bolojan de măsuri de austeritate care împing România spre recesiune

Published

on

DECLARAȚIE POLITICĂ
BNR arată negru pe alb ceea ce PSD a spus încă de la început: politica de austeritate impusă de premierul Ilie Bolojan a scăzut consumul
‼️Situația economică prezentată în această săptămână de Banca Națională a României ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru orice om politic. Creșterea accelerată a inflației, erodarea puterii de cumpărare și scăderea consumului sunt realități care afectează direct viața fiecărui român.
Raportul BNR arată limpede că politicile de înghețare a salariilor și a pensiilor, impuse de premierul Ilie Bolojan, au lovit în plin consumul și au amplificat efectele scumpirilor generate de liberalizarea prețului la energie și de creșterea TVA și a accizelor. În timp ce prețurile continuă să urce, de la energie până la produsele alimentare procesate, milioane de români sunt forțați să suporte greutatea unei ajustări făcute pe spinarea lor, nu prin politici economice sănătoase.
Veniturile nu cresc, însă facturile și coșul zilnic devin tot mai împovărătoare. Peste 2️⃣,2️⃣ milioane de pensionari sunt condamnați la o stagnare completă a pensiilor. În sectorul public, 1️⃣,3️⃣milioane de angajați rămân nu doar cu salariile înghețate, ci permanent amenințați cu tăieri de venituri, în timp ce prețurile cresc aproape de două ori mai repede decât în urmă cu câteva luni.
⚠️BNR avertizează explicit că toate aceste decizii conduc la o temperare severă a consumului, iar în 2026 venitul disponibil real al populației ar putea chiar să scadă. Este, de fapt, rețeta clasică pentru intrarea în recesiune: tăieri, austeritate, frânarea economiei și creșterea poverii pe umerii cetățenilor.
↪️Nu este o surpriză că producția industrială pentru bunurile de consum se scumpește într-un ritm crescător, că energia a explodat în urma eliminării plafonării și că industria alimentară înregistrează creșteri constante de prețuri. Acestea sunt consecințe directe ale unor măsuri prost concepute, care lovesc simultan în ofertă și în cerere, fără a genera niciun efect benefic asupra echilibrelor bugetare.
☑️Exact de aceea PSD a avertizat, încă de la început, că drumul ales de premierul Ilie Bolojan este greșit. O economie nu crește prin blocarea investițiilor, prin înghețarea veniturilor și prin sufocarea consumului intern. O economie crește prin stimularea producției, prin sprijinirea mediului de afaceri, prin crearea de locuri de muncă și prin măsuri care întăresc capacitatea industriilor românești de a performa.
➡️Toate aceste lucruri se regăsesc în Planul de relansare economică elaborat de PSD, care are la bază câteva direcții de acțiune care pot schimba în profunzime dinamica economiei românești. În centrul acestui demers se află dezvoltarea industriilor strategice, prin investiții noi, capabile să creeze valoare adăugată și să consolideze poziția României în economia europeană. Un alt element cheie îl reprezintă stimulentele fiscale dedicate companiilor care creează locuri de muncă și investesc în producție. Mecanismele de credit fiscal pot transforma investiția în forța de muncă autohtonă într-un avantaj real pentru firme și într-un câștig pentru societate. Pentru IMM-uri, PSD propune un set de instrumente de finanțare, garanții de stat și facilități de acces la capital, menite să le ofere stabilitate și resurse într-o perioadă economică marcată de incertitudine. Fără un sector al întreprinderilor mici și mijlocii puternic, nu poate exista inovație autentică și nici creștere durabilă.
✅️Un alt pilon este accelerarea amortizării investițiilor și susținerea activităților de cercetare-dezvoltare, măsuri care pot impulsiona modernizarea tehnologică și creșterea productivității în întreprinderile românești. Progresul economic depinde de capacitatea firmelor de a adopta tehnologii noi și de a dezvolta soluții inovatoare.
În același timp, PSD propune un cadru fiscal inteligent, care să aducă venituri suplimentare la buget prin lărgirea bazei economice, nu prin împovărarea ei. Doar o economie care produce mai mult poate susține financiar statul fără a afecta nivelul de trai al populației.
🔴Pe acest fundament solid se poate discuta serios despre un eventual „Pachet 3” de măsuri fiscale. Reforma nu poate veni prin tăieri și blocaje, ci prin încurajarea activității economice. Nicio un stat european dezvoltat nu a progresat reducând investițiile sau descurajând sectorul privat.
👉Raportul dat publicității de BNR nu face decât să confirme ceea ce avertizăm de luni de zile: austeritatea nu rezolvă problemele economiei, ci le agravează. Reducerea consumului nu consolidează bugetul, ci îl vulnerabilizează. Tăierea veniturilor nu stabilizează prețurile, ci amplifică dezechilibrele. România are nevoie de o guvernare care să înțeleagă faptul că dezvoltarea se bazează pe investiții și pe politici inteligente, nu pe experimentarea unor măsuri regresive care împing economia spre stagnare.
‼️Este momentul ca Guvernul să abandoneze acest drum periculos și să adopte soluții reale de creștere, așa cum propune PSD. România nu-și poate permite o nouă eră a austerității. Are nevoie de o strategie de dezvoltare care să protejeze populația, să stabilizeze economia și să redea încrederea în viitor. Doar investițiile pot pune economia românească pe traiectoria corectă.
Ion Samoilă,
Deputat PSD, Circumscripția electorală nr.12 Călărași

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Primăria Călărași pregătește 2.000 de porții de fasole pentru Ziua Națională

Published

on

foto: Atitudineadincalarasi.ro

Ziua Națională va fi marcată la Călărași printr-o acțiune dedicată călărășenilor: 2.000 de porții de mâncare vor fi oferite gratuit în două puncte din Piața Orizont, în cadrul evenimentelor organizate pentru 1 Decembrie. 

Direcția de Asistență Socială, în parteneriat cu Primăria municipiului Călărași, va asigura distribuția porțiilor către locuitorii care vor participa la manifestările dedicate Zilei Naționale. Autoritățile spun că vor reveni cu detalii privind programul și amplasamentul exact al celor două locații.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading