Connect with us

Știri

CĂLĂRAȘIUL A IEȘIT DE SUB CODUL ROȘU ȘI PORTOCALIU DE VISCOL PUTERNIC ȘI ZĂPADĂ ABUNDENTĂ 

După aproximativ 30 de ore în care salvatorii au gestionat efectele generate de viscolul năprasnic și ninsorile abundente care au afectat puternic întreg județul Călărași, autoritățile fac eforturi susținute pentru restabilirea stării de normalitate și degajarea principalelor artere de comunicație rutieră

În ciuda viscolului puternic și a precipitațiilor abundente căzute în ultimele 30 ore pe teritoriul județului Călărași, pompierii militari în cooperare cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și ale administrației județene reușesc să ducă la bun sfârșit misiune după misiune.

 

În toată această perioadă, militarii au răspuns eficient solicitărilor de prim-ajutor medical și pentru salvarea persoanelor surprinse de viscol, în cooperare cu reprezentanții Secției Drumurilor Naționale și ai Secției Drumuri Județene.

Advertisement

 

Colegii noștri au acționat pentru gestionarea efectelor generate de avertizările meteorologice periculoase la 22 de misiuni, în condiții greu de închipuit, parcurgând tronsoane de drum cu zăpadă mare de aproape un metru, pe alocuri, și un viscol năprasnic.

 

La rândul lor, paramedicii SMURD, așa cum ne-au obișnuit, și de această dată, au sfidat vicisitudinile naturii și au ajuns în timp util la toate solicitările, fiind salvate 18 persoane cu diferite afecțiuni medicale (dintre care două femei gravide), care au ajuns în siguranță la cele mai apropiate unități spitalicești.

 

Advertisement

De asemenea,  structurile de intervenție au reușit degajarea din zăpadă a celor 297 de autovehicule surprinse de viscol și salvarea celor 617 persoane aflate în dificultate.

 

Intervenția de pe Autostrada A2 rămâne misiunea cea mai solicitantă pentru pompierii militari călărășeni, care împreună cu celelalte forțe au depus eforturi susținute pentru degajarea coloanei de mașini, formată din aproximativ 50 de autovehicule. Acțiunea echipajelor a fost îngreunată de viscolului puternic și zăpada abundentă, precum și de vizibilitatea extrem de redusă.

 

S-au depus eforturi consistente din partea tuturor celor implicați pentru degajarea blocajelor, s-au format convoaie și cele mai multe dintre mijloacele de transport surprinse de viscol au ajuns, noaptea trecută,  să se adăpostească in spații de servicii sau in benzinării ori au ieșit în coloană pe la Drajna sau direct la București. 

Advertisement

 

La acest moment în județul Călărași utilajele de deszăpezire lucrează la foc continuu pentru fluidizarea principalelor căi de comunicație rutieră, pe A2, pe drumurile naționale și drumurile județene.

 

Autostrada Soarelui (A2) este în continuare închisă, însă drumarii lucrează la foc continuu pentru deszăpezirea ambelor sensuri de mers și acționează intens cu 11 freze, 3 utilaje Unimog și 5 autospeciale ATB, astfel încât, până la lăsarea întunericului, traficul să fie reluat .De ultimă oră:            Pentru optimizarea acestei misiuni I.G.S.U. a ordonat ca două autocamioane de intervenție din cadrul I.S.U. Călărași să se deplaseze în localitatea Drajna pentru preluarea a celor aproximativ 100 de persoane surprinse de viscol încă de ieri pe autostradă, în prezent acestea fiind adăpostite în spațiile de servicii mai sus amintite.            Persoanele vor fi preluate de la Drajna și vor transportate în spațiile de servicii și în locurile unde și-au lăsat autovehiculele pe parcursul zilei de ieri.            Ulterior se va crea un convoi cu antemergător format din utilaje de deszăpezire, astfel ca persoanele preluate să fie conduse până la km 63, în zona Lehliu Gară, de unde își pot continua deplasarea către destinațiile finale.       

Advertisement
Advertisement

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading